Ogłoszenie z dnia 2015-04-21
Nr: NP/2015/04/0389/POZ
Przedmiot zamówienia: Zakup i dostawa mebli do Operatora Gazociagów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Poznaniu
Typ: Niepubliczne
Tryb: Przetarg nieograniczony
Kategoria: Dostawy
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie
Data publikacji: 2015-04-21
Data wygaśnięcia: 2015-05-06
CPV: -
Osoba kontaktowa: Katarzyna Grzelachowska (PDH)
Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Adres ul. Mszczonowska 4 Miejscowość Warszawa Telefon +48 (022) 220 14 49 www.gaz-system.pl/przetargi
Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia
Opis postępowania : 1. Przedmiotem Zamówienia jest zakup i dostawa mebli do Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A Oddział w Poznaniu. Zamówienie jest podzielone na 3 części. Część nr 1 zamówienia obejmuje dostawę mebli biurowych do Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A Oddział w Poznaniu. Część nr 2 zamówienia obejmuje dostawę mebli kuchennych do Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A Oddział w Poznaniu. Część nr 3 zamówienia obejmuje dostawę szaf metalowych do Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A Oddział w Poznaniu. 2. Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia został określony w Załączniku nr 1a, 1b, 1c do SIWZ. Ponadto istotne warunki wykonania zamówienia określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 4a, 4b, 4c do SIWZ. 3. W przypadku, gdy w SIWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, należy rozumieć, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń. 4. Dostawca zobowiązany jest zapoznać się z treścią Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ i stosować zalecenia w nim zawarte w trakcie realizacji zamówienia.
Miejsce uzyskania SIWZ : www.gaz-system.pl
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ : 1. Dostawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian lub odwołania wymagań zawartych w Specyfikacji każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do Specyfikacji przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca. 3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających ze zmiany treści niniejszej SIWZ. 4. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Dostawców, którym przekazano SIWZ, a także zamieści na stronie internetowej Spółki, na której została udostępniona SIWZ. 5. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Dostawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji. 6. Data publikacji ogłoszenia - 21.04.2015r.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania : 1. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności. 2. O zakończeniu Postępowania bez wyboru oferty, Zamawiający zawiadamia wszystkich Dostawców biorących udział w Postępowaniu. 3. Dostawca nie będzie dochodził od Zamawiającego odszkodowania, z tytułu ewentualnych szkód powstałych w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z uprawnienia, o którym mowa w pkt. 1 powyżej.
Dodatkowe informacje : Zamawiający zastrzega możliwość prowadzenia z Dostawcami negocjacji.
Warunki udziału w postępowaniu : I.O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia Niepublicznego tj.: a. dla Części nr 1 - dostawa mebli biurowych - w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia Postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali należycie co najmniej 2 przedsięwzięcia polegające na dostawie mebli biurowych o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto dla każdego zamówienia, przy założeniu, że każde z zamówień winno być zrealizowane w ramach odrębnej umowy. b. dla Części nr 2 - dostawa mebli kuchennych - w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia Postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali należycie co najmniej 2 przedsięwzięcia polegające na dostawie mebli kuchennych o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto dla każdego zamówienia, przy założeniu, że każde z zamówień winno być zrealizowane w ramach odrębnej umowy. c. dla Części nr 3 - dostawa szaf metalowych - w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia Postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali należycie co najmniej 2 przedsięwzięcia polegające na dostawie mebli metalowych o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto dla każdego zamówienia, przy założeniu, że każde z zamówień winno być zrealizowane w ramach odrębnej umowy. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia Niepublicznego. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia Niepublicznego. UWAGA: Ocena spełniania warunków wymaganych od Dostawców zostanie dokonana według formuły 0 - 1 ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty złożonej w Postępowaniu. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1 - 3 powyżej mogą spełniać łącznie wszyscy Dostawcy. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 4 musi spełnić każdy z Dostawców odrębnie. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy. Dostawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 2 powyżej może polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale IX ust. 8 oraz Rozdziale XXIV ust. 2 II.INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ DOSTAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. Na potwierdzenie spełniania warunków opisanych w Rozdziale VIII SIWZ, Dostawca winien przedstawić: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z którego treści będą wynikać zasady reprezentacji Dostawcy w obrocie. Dopuszcza się składanie dokumentów wystawionych z datą wcześniejszą, jeśli w tym okresie dane zawarte w rejestrze nie uległy zmianie i Dostawca złoży w tym zakresie stosowane oświadczenie lub Zamawiający samodzielnie zweryfikuje aktualność danych Dostawcy zawartych w rejestrze. Wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów. 2) oświadczenie Dostawcy, iż może ubiegać się o udzielenie zamówienia niepublicznego i nie podlega wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z Rozdziałem VII ust. 1. SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 2 do SIWZ). 3) odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. 4) odpowiednio wypełniony/e i podpisany/e formularz/e cenowy/e, stanowiące załącznik nr 3a, 3b, 4c do SIWZ (dla tych części przedmiotu zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę). 5) wykaz/y zrealizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia Postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie prac określonych w rozdz. VIII ust. 2 pkt a-c SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że zadania zostały wykonane należycie - Zgodnie z Załącznikiem nr 6a, 6b, 6c do SIWZ (dla tych części przedmiotu zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę). 6) Na potwierdzenie, że Dostawca zapoznał się z treścią Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A i zobowiązuje się do stosowania zaleceń w nim zawartych w trakcie realizacji postanowień umowy, Dostawca zobowiązany jest złożyć stosowne oświadczenie. Podpisanie formularza oferty (załącznik nr 3 do SIWZ) równoznaczne jest ze złożeniem oświadczenia o spełnianiu wyżej wymienionych warunków. 2. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących dokumentów: a) dla Części nr 1 - dostawa mebli biurowych: -próbników kolorystycznych: płyt meblowych, tkanin tapicerskich, elementów metalowych z Palety RAL, które zostaną użyte do oferowanych mebli. Zamawiający wymaga, aby każdy z próbników zawierał, co najmniej 10 różnych kolorów. -próbników kolorystycznych do krzesła Typu W6 (model Ottawa firmy BoConcept, projektu Karim Rashid), co najmniej 3 różnych odcieni koloru turkus/mięta z tkaniny w V grupie. -płytę dwustronnie melaminowaną gr. 18mm oklejoną 3mm doklejką PCV o wymiarach 300x300mm -szczegółowego opisu technicznego oferowanych przez Wykonawcę mebli biurowych, które potwierdzą jednoznacznie spełnianie wymagań określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. b) dla Części nr 2 - dostawa mebli kuchennych: -próbników kolorystycznych: płyt meblowych. Zamawiający wymaga, aby każdy z próbników zawierał, co najmniej 10 różnych kolorów. -płytę dwustronnie melaminowaną gr. 18mm oklejoną 3mm doklejką PCV o wymiarach 265x265mm w kolorze białym. -szczegółowego opisu technicznego oferowanych przez Wykonawcę mebli kuchennych oraz sprzętu AGD, które potwierdzą jednoznacznie spełnianie wymagań określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. c) dla Części nr 3 - dostawa szaf metalowych: -próbników kolorystycznych: elementów metalowych z Palety RAL, które zostaną użyte do oferowanych mebli. Zamawiający wymaga, aby każdy z próbników zawierał, co najmniej 10 różnych kolorów. -próbka perforacji drzwi szafy ubraniowej o wymiarach min 300x300mm w kolorze białym. -szczegółowego opisu technicznego oferowanych przez Wykonawcę mebli metalowych, które potwierdzą jednoznacznie spełnianie wymagań określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 3. W przypadku, gdy Dostawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w Postępowaniu załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż zł polski, Zamawiający przeliczy je na zł polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu: b) publikacji ogłoszenia o Zamówieniu - dotyczy polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Dostawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP obowiązujących w dniach, o których mowa w lit. a) powyżej, zastosowanie mają kursy ostatnio ogłoszone, przed ww. dniami zgodnie z treścią § 8 pkt 5 Uchwały Nr 51/2002 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 września 2002 r. w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walut obcych (Dz. Urz. NBP z 2002 r. Nr 14, poz. 39 ze zm.). 4. Dokumenty wymienione powyżej z wyłączeniem pełnomocnictwa muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Dostawcę. Poświadczenia za zgodność z oryginałem należy dokonać poprzez umieszczenie na kopii każdej zapisanej strony dokumentu czytelnego zapisu: ,,za zgodność z oryginałem" (lub innego - o tożsamym znaczeniu) wraz z podpisem Dostawcy lub osoby upoważnionej do reprezentowania Dostawcy. 5. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału, poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. 6. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do oferty. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski poświadczonymi przez Dostawcę. 8. W przypadku składania oferty przez Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, wymóg złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 1. ppkt 1) - ppkt 2) powyżej dotyczy każdego z ww. Dostawców. Pozostałe dokumenty składane są przez tych Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, którzy spełniają warunki udziału w Postępowaniu, których potwierdzeniem są dane dokumenty. 9. Jeżeli Dostawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, w takiej sytuacji Dostawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował w sposób realny zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz dokumenty, z których będzie wynikać, że osoba lub osoby podpisujące pisemne zobowiązanie były umocowane do działania w imieniu tych podmiotów (zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do SIWZ). W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia wymaga się, aby takie podmioty brały udział w realizacji Zamówienia w charakterze podwykonawców Dostawcy. 10. Zamawiający może wezwać Dostawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie. W przypadku nieprzedłożenia przez Dostawcę dokumentu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt 1) SIWZ, dopuszcza się samodzielne pobranie przez Zamawiającego dokumentu z właściwego rejestru. Wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów. 11. Jeżeli w danym postępowaniu oferty zostały złożone przez więcej niż 3 Dostawców, dopuszcza się możliwość badania i oceny ofert tylko tych 3 Dostawców, których oferty po wstępnej ocenie są najkorzystniejsze. W przypadku skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, oferty złożone przez pozostałych Dostawców Zamawiający pozostawia bez badania i oceny. 12. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Dostawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. Uwaga: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną Część Zamówienia, Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, 6 powyżej dla każdej Części odrębnie.
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Termin realizacji zamówienia : Wymagane
Słownie : Termin realizacji Zamówienia ustala się na 30 dni roboczych od daty zawarcia umowy. Dotyczy wszystkich trzech części zamówienia (z zastrzeżeniem par. 5 ust. 2 Projektu umowy w zakresie Części I przedmiotu zamówienia).
Miejsce realizacji zamówienia : Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A. Oddział w Poznaniu
Termin składania ofert : 2015-05-06 10:00
Miejsce otwarcia ofert : Nie dotyczy
Termin otwarcia ofert : 2015-05-06 10:15
Miejsce otwarcia ofert : Nie dotyczy
Okres związania ofertą : 60 dni
Termin związania ofertą : 2015-07-04