eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pieniężno › Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2023 roku



Ogłoszenie z dnia 2023-01-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2023 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIENIĘŻNO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748005

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Generalska 8

1.5.2.) Miejscowość: Pieniężno

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-520

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: tel. 55 237 46 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@pieniezno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pieniezno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pzp.pieniezno.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2023 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e588ff75-7c72-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00033175

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030410/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2023 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00498609

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Podstawy prawne: art. 305 ust. 1 w zw. Z art. 214 ust. 1 pkt 13 Ustawy Pzp.
Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamówienie udzielane jest
przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli
spełnione są łącznie następujące warunki:
CD w Informacjach DODATKOWYCH

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IN.271.1.25.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Utrzymanie czystości i porządku ulic, chodników oraz placów na terenie Pieniężna będących własnością Miasta i Gminy Pieniężno:
a) stałe utrzymanie:
- utrzymywanie czystości ulic, chodników, placów i ścieżek rowerowych,
- usuwanie zanieczyszczeń minimum raz w tygodniu,
- opróżnianie rozmieszczonych na terenie miasta koszy ulicznych co najmniej raz w tygodniu lub w zależności od potrzeb, a w okresie letnim tj. od miesiąca maja do miesiąca września co najmniej 2-3 razy w tygodniu,
- utrzymanie porządku Miejsca Obsługi Rowerzystów mieszczącego się przy ul. Kolejowej w Pieniężnie (sprzątanie i mycie stołu, ławek, tablic, zamiatanie ręczne, opróżnianie koszy, odśnieżanie),
- obsługa imprez plenerowych, których organizatorem jest Gmina Pieniężno i jednostki organizacyjne Gminy (ustawianie i opróżnianie pojemników na śmieci),
- bieżące usuwanie odpadów komunalnych (papiery, butelki, puszki, gałęzie, opakowania plastykowe, itp.),
- systematyczne usuwanie chwastów rosnących przy krawężnikach i obrzeżach,
- wywóz nieczystości z ulic, chodników, placów i koszy ulicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych (ulewne opady deszczu, silne wichury itp.)
przystąpienie do usuwania ich skutków,
- interwencyjny wywóz odpadów zgromadzonych na terenie miasta – na polecenie pisemne lub telefoniczne przedstawiciela Zamawiającego, polegający na wywozie odpadów ze wskazanych miejsc. Prace w tym zakresie wykonywane będą w zależności od potrzeb,
- bieżące usuwanie z jezdni i chodników zabitych zwierząt,
- odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni lub gołoledzi z ulic, chodników i placów wraz z posypywaniem mieszanką soli,
- bieżące oczyszczanie ze śniegu, lodu błota i innych nieczystości schodów i chodników,
- skutki zjawiska powodującego śliskość (gołoledź, śliskość pośniegowa, zalodzenie, szadź itp.), należy usunąć w ciągu 2 godzin od jego wystąpienia,
- wywóz nadmiaru śniegu z ulic, chodników i placów w przypadku nagromadzenia się takiej ilości śniegu, która utrudniać będzie ruch pieszy lub kołowy,
- odśnieżanie należy prowadzić na całej szerokości jezdni usuwając śnieg na pobocze,
- zapewnienie przejezdności wyjazdów z posesji i skrzyżowań z drogami bocznymi na drogi główne.
b) zimowe:
- odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni lub gołoledzi z ulic, chodników i placów wraz z posypywaniem mieszanką soli,
- bieżące oczyszczanie ze śniegu, lodu błota i innych nieczystości schodów i chodników,
- skutki zjawiska powodującego śliskość (gołoledź, śliskość pośniegowa, zalodzenie, szadź itp.),
należy usunąć w ciągu 2 godzin od jego wystąpienia,
- wywóz nadmiaru śniegu z ulic, chodników i placów w przypadku nagromadzenia się takiej ilości śniegu, która utrudniać będzie ruch pieszy lub kołowy,
- odśnieżanie należy prowadzić na całej szerokości jezdni usuwając śnieg na pobocze,
- zapewnienie przejezdności wyjazdów z posesji i skrzyżowań z drogami bocznymi na drogi
główne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90612000-0 - Usługi zamiatania ulic

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna Sąsiedzi

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7582369496

7.3.3) Ulica: Braniewska

7.3.4) Miejscowość: Pieniężno

7.3.5) Kod pocztowy: 14-520

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 400000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

CD Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z
wolnej ręki :
a) zamawiający wspólnie z innymi zamawiającymi, o których mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1,
sprawuje nad daną osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli, która odpowiada kontroli sprawowanej przez nich nad
własnymi jednostkami, przy czym wspólne sprawowanie kontroli ma miejsce, jeżeli spełnione są łącznie następujące
warunki:
- w skład organów decyzyjnych kontrolowanej osoby prawnej wchodzą przedstawiciele wszystkich uczestniczących
zamawiających, z zastrzeżeniem, że poszczególny przedstawiciel może reprezentować więcej niż jednego zamawiającego,
- uczestniczący zamawiający mogą wspólnie wywierać dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje
kontrolowanej osoby prawnej,
- kontrolowana osoba prawna nie działa w interesie sprzecznym z interesami zamawiających sprawujących nad nią kontrolę
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez
zamawiających sprawujących kontrolę lub przez inne osoby prawne, kontrolowane przez tych zamawiających,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione ponieważ:
Zamawiający zamierza udzielić zamówienia na „Całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenie Pieniężna w 2023
roku” Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI" z siedzibą przy ul. Braniewskiej 12F, 14-520 Pieniężno. Spółdzielnia Socjalna
„SĄSIEDZI" jest osobą prawną, nad którą Gmina Pieniężno i Gmina Lelkowo sprawują kontrolę i posiadają dominujący
wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółdzielni. Kierownik Zamawiającego
pełni funkcję przewodniczącego zgromadzenia członków założycieli spółdzielni. Jedynymi udziałowcami spółdzielni są
jednostki samorządu terytorialnego tj., Gmina Pieniężno i Gmina Lelkowo, które pełnią funkcję zgromadzenia członków
założycieli Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI”. Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” nie działa w interesie sprzecznym z
interesami Gminy Pieniężno i Gminy Lelkowo. Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” rozpoczęła swoją działalność we wrześniu
2019 roku. Średni procent przychodu z działalności Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI”, w okresie poprzedzającym udzielenie
zamówienia, ustalono na podstawie przedstawionych dokumentów finansowych, z których jednoznacznie wynika iż
Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” za okres od 15 grudnia 2019 roku do 15 grudnia 2022 roku ze sprzedaży usług na rzecz
Gminy Pieniężno osiągnęła przychód z działalności na poziomie 90,52% netto. Do negocjacji została zaproszona
Spółdzielnia Socjalna „SĄSIEDZI” ponieważ zlecone zadanie mieści się w ramach, dla których utworzono spółdzielnię, a
ponadto podmiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej usługi zna specyfikację
zamówienia. W Spółdzielni Socjalnej „SĄSIEDZI” nie ma udziału kapitału prywatnego. W
związku z powyższym Zamawiający jest uprawniony do zawarcia umowy po przeprowadzeniu postępowania prowadzonego
w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 13 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.