Ogłoszenie z dnia 2024-04-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00251275/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup pieczywa i art. piekarniczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Chełmski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198221
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Niepodległości 1
1.5.2.) Miejscowość: Chełm
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiatchelmski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spchelm.bip.lubelskie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.powiatchelmski.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup pieczywa i art. piekarniczych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-107c3b6b-e5f1-11ee-9c02-ce2b643d361d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00267025
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00070998/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.15 Zakup pieczywa i art. piekarniczych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00251275
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OG.272.1.19.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup pieczywa i art. piekarniczych, w ramach którego należy realizować sukcesywne dostawy pieczywa i art. piekarniczych do jednostek organizacyjnych Powiatu Chełmskiego tj.: 1) Dom Pomocy Społecznej w Nowinach, Nowiny 101, 22-105 Okszów, 2) Dom Pomocy Społecznej w Rejowcu, ul. Przemysłowa 4, 22-360 Rejowiec, 3) Liceum Ogólnokształcące im. 27 Wołyńskiej Dywizji Armii Krajowej w Dubience, ul. 3 Maja 4, 22-145 Dubienka, 4) Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Dorohusku, ul. Graniczna 1, 22-175 Dorohusk, 5) Dom Dziecka w Siedliszczu, ul. Szkolna 66, 22- 130 Siedliszcze.
4.5.3.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15811000-6 - Pieczywo
15811200-8 - Rogaliki
15811100-7 - Chleb
15811400-0 - Bułeczki
15812122-4 - Placki słodkie
15813000-0 - Wyroby śniadaniowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.) „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jeżeli: 6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.Uzasadnienie faktyczne: W dniu 19 marca 2024 roku Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Zakup pieczywa i art. piekarniczych” z podziałem na 5 zadań: zadanie nr 1 - Zakup pieczywa i art. piekarniczych dla Domu Pomocy Społecznej w Nowinach, zadanie nr 2 - Zakup pieczywa i art. piekarniczych dla Domu Pomocy Społecznej w Rejowcu, zadanie nr 3 - Zakup pieczywa i art. piekarniczych dla Liceum Ogólnokształcącego im. 27 Wołyńskiej Dywizji Armii Krajowej w Dubience, zadanie nr 4 - Zakup pieczywa i art. piekarniczych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Dorohusku, zadanie nr 5 - Zakup pieczywa i art. piekarniczych dla Domu Dziecka w Siedliszczu. Zamawiający przygotowując dokumentację postępowania zawarł w Specyfikacji Warunków Zamówienia zapis w pkt. XXIV.8 SWZ: „Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązku Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym” oraz zapis w pkt. XXIV. 10.4: „W ofercie, o której mowa w pkt XXIV SWZ Wykonawca ma obowiązek wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie”. Zastosowanie drugiego ze wskazanych zapisów sprawiło, iż Wykonawcy biorący udział w postępowaniu w związku z okresem zmian wartości stawki podatku na pieczywo będące przedmiotem zamówienia w przedmiotowym postępowaniu złożyli oferty wyceniając przedmiot zamówienia z zastosowaniem różnych stawek podatku VAT: 0% i 5%. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2023 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług stawka podatku na produkty znajdujące się w załączniku nr 10 poz. 12 do Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. są objęte podatkiem 0% do dnia 31.03.2024 r. Zamawiający nie doprecyzował jakim okresem (np. dzień złożenia oferty przez Wykonawcę) należy sugerować się ustalając prawidłową wartość podatku VAT przedmiotu zamówienia przygotowując cenę oferty, za którą są w stanie zrealizować zamówienie. Oferty złożone w postępowaniu nie są porównywalne, ponieważ Wykonawcy zastosowali do obliczenia ceny oferty brutto różne stawki podatku VAT, w związku z czym niemożliwe jest zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaistniała sytuacja obrazuje, iż Wykonawcy mieli prawo mieć wątpliwości jaką prawidłową stawkę podatku VAT powinni zastosować przygotowując ofertę złożoną w przedmiotowym postępowaniu. Stawki podatku VAT we wszystkich ofertach powinny być jednakowe, po to by oferty były w pełni porównywalne. Nie jest możliwy wybór oferty najkorzystniejszej w sytuacji, gdy złożone oferty nie dają się obiektywnie porównać. Naruszałoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Obowiązkiem Zamawiającego jest zweryfikowanie stawek podatku VAT, przyjętych przez Wykonawców do obliczenia ceny oferty. Zamawiający musi mieć pewność, która stawka podatku VAT jest prawidłowa, w konsekwencji nie może przyjąć ofert z różnymi stawkami podatku VAT.
Przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp opiera się na trzech okolicznościach, których łączne wystąpienie skutkuje jej zastosowaniem:
1)musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielenie zamówienia (wada postępowania),
2)wada ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego,
3) wada musi być niemożliwa do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z CHEŁMA
- "Remont pomieszczeń sanitarnych w budynku głównym DPG Terespol"
- "Remont chodnika przy ulicy Cementowej" inwestycja realizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Sukcesywna dostawa elementów tnąco mocujących do rozdrabniarki wolnoobrotowej Universo 2800
- Budowa grobowców prefabrykowanych komorowych jedno i dwumiejscowych
- Ogród sensomotoryczny dla najmłodszego chełmianina - budowa w ramach budżetu obywatelskiego
- Pełnienie funkcji Insp. Nadz. Inwestor. nad realizacją zadania pn.: "Wymiana dachu i krokiew w budynku wielorodzinnym (blok) nr 35 położ. w obr. Dębina, gm. Leśniowice, położonym na działce nr 23"
więcej: przetargi w Chełmie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa artykułów spożywczych do stołówki w Przedszkolu Miejskim Nr 2 w podziale na części.
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA POTRZEBY KUCHNI SP ZOZ GARWOLIN
- Sprzedaż wraz z dostawą pieczywa na potrzeby SP PZOL w Celejowie
- Dostawy żywności dla Przedszkola Publicznego Nr 1 w Radlinie, w okresie lipiec-grudzień 2024 roku, z podziałem na 6 zadań
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Ślesinie
- Dostawa artykułów żywnościowych dla Domu Pomocy Społecznej w Żywcu w II półroczu 2024 r. 9 części
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.