eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › Budowa zewnêtrznego d¼wigu osobowo-towarowego z przeszklonym szybem dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem



Og³oszenie z dnia 2023-06-23


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zewnêtrznego d¼wigu osobowo-towarowego z przeszklonym szybem dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SZPITAL POWIATOWY IM. DR TYTUSA CHA£UBIÑSKIEGO W ZAKOPANEM

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000311510

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Kamieniec 10

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zakopane

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 182015351

1.5.8.) Numer faksu: +48 182015351

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@szpital-zakopane.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.szpital-zakopane.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zewnêtrznego d¼wigu osobowo-towarowego z przeszklonym szybem dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-a449a20f-11ac-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00273780

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00075745/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.8 Budowa d¼wigu osobowo – towarowego z przeszklonym szybem z przeznaczeniem do transportu odpadów i jako dzwig rezerwowy do przewozu osób

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu platformy eZamawiaj±cy udostêpnionej pod adresem: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl zak³adka Lista przetargów PZP / Aktualne / W toku / Nr postêpowania: ZP/16/23.
2. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta wykonawcy i za³±czniki do oferty) odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem platformy eZamawiaj±cy udostêpnionej pod adresem: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl zak³adka Lista przetargów PZP / Aktualne / W toku / Nr postêpowania: ZP/16/23.
3. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, e-mail: zp@szpital-zakopane.pl.
4. Adres strony internetowej: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na platformie e-Zamawiaj±cy (Marketplanet) i wówczas ma mo¿liwo¶æ: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji zadawania pytañ (prowadzenia korespondencji z zamawiaj±cym).
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w regulamin korzystania z Platformy eZamawiaj±cy dostêpnym na stronie internetowej pod adresem: https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin_ezamawiajacy.
3. Szczegó³owe instrukcje, wytyczne i wzory korzystania z Platformy eZamawiaj±cy przez wykonawców, w tym w szczególno¶ci sposób podpisania i z³o¿enia oferty przetargowej, prowadzenia komunikacji s± dostêpne na stronie internetowej pod adresem: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_action=publicFilesList&folder=000w&clientName=powiat-tatry&MP_module=main.
4. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez wykonawcê za po¶rednictwem platformy eZamawiaj±cy udostêpnionej pod adresem: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ (innych ni¿ oferta wykonawcy wraz z za³±cznikami oraz uzupe³nienia na wezwanie oferty) za pomoc± poczty elektronicznej, na adres e-mail: zp@szpital-zakopane.pl.
5. Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej w zalecanym formacie danych np.: .pdf, .doc, docx lub w jednym z formatów danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (Dz. U. z 2020 roku, poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320) i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Cha³ubiñskiego w Zakopanem, ulica Kamieniec 10, 34-500 Zakopane, kontakt: telefon (+48 18) 20-120-21, fax (+48 18) 20-153-51, adres e-mail: sekretariat@szpital-zakopane.pl; b) inspektorem ochrony danych osobowych w Szpitalu Powiatowy im. dr Tytusa Cha³ubiñskiego w Zakopanem jest Pan Andrzej Skupieñ, kontakt: telefon (+48 18) 20-120-21 wew. 318, adres e-mail: iod@szpital-zakopane.pl; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z prowadzonym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa zewnêtrznego d¼wigu osobowo-towarowego z przeszklonym szybem dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Zakopanem”, znak sprawy: ZP/16/23 oraz zawarcia umowy, a podstaw± prawn± ich przetwarzania jest obowi±zek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówieñ publicznych spoczywaj±cy na zamawiaj±cym; d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku – Prawo zamówieñ publicznych; e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników); − na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego, a tak¿e nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia); − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; i) nie przys³uguje Pani/Panu: − w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Ponadto zamawiaj±cy informuje, ¿e wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu. Do obowi±zków tych nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).Ponadto wykonawca bêdzie musia³ wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 2. W celu zapewnienia, ¿e wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em wykonawcy w przedmiotowym postêpowaniu, wykonawca jest zobowi±zany do z³o¿enia w formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SWZ) niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/16/23

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który wykona na rzecz Zamawiaj±cego budowê szpitalnego d¼wigu zewnêtrznego w Szpitalu Powiatowym im. dr Tytusa Cha³ubiñskiego w Zakopanem.
2. Zamierzenie budowlane obejmowaæ bêdzie:
1) Opracowanie projektu budowlanego;
2) Uzyskanie pozwolenia na budowê;
3) Opracowanie projektu wykonawczego;
4) Opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
5) Wykonanie prac budowlanych;
6) Wykonanie towarzysz±cych prac remontowych wewn±trz budynku na holach szpitalnych i na g³ównej klatce schodowej;
7) Odbiór koñcowy i dopuszczenie do eksploatacji przez w³a¶ciwe organa nadzoru.
Ponadto Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e po wykonaniu prac okre¶lonych powy¿ej Wykonawca jest zobowi±zany do wykonania wymaganych przepisami pomiarów, prób i sprawdzeñ oraz inwentaryzacji powykonawczej w zakresie wykonanych robót.
3. Szczegó³owy opis oraz sposób realizacji przedmiotu zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w Programie Funkcjonalno – U¿ytkowym [zwanym dalej „PFU”], który stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
4. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e Wykonawca sk³adaj±c ofertê przetargow± jednocze¶nie zapewni serwisowanie wybudowanego d¼wigu w okresie objêtym gwarancj± i rêkojmi±. Koszty serwisowania urz±dzeñ i instalacji w okresie obowi±zywania gwarancji (rêkojmi) pokrywa Wykonawca. W ramach niniejszego zamówienia ustala siê gwarancjê (rêkojmie) na roboty budowlano-monta¿owe oraz prace projektowe na wymagany okres 60 miesiêcy, liczonych od dnia podpisania przez Zamawiaj±cego (bez uwag) protoko³u odbioru koñcowego zadania inwestycyjnego. Gwarancjê na poszczególne urz±dzenia / elementy instalacji okre¶lono w PFU oraz projekcie umowy.
5. Zamawiaj±cy informuje, ¿e ilekroæ w opisach niniejszej SWZ w tym PFU wystêpuj±: nazwy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, je¿eli mog³oby to doprowadziæ do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów to przyjmuje siê, ¿e wskazaniom takim towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne” i nale¿y to traktowaæ jedynie, jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia.
6. Celem niniejszego postêpowania jest uzyskanie efektu koñcowego w postaci robót budowlanych o okre¶lonej w SWZ funkcjonalno¶ci i przeznaczeniu, a nie wykonanie ich przy u¿yciu materia³ów i urz±dzeñ konkretnej marki lub producenta. Z tych wzglêdów zamawiaj±cy do³o¿y³ nale¿ytej staranno¶ci, aby przedmiot zamówienia nie zosta³ opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, które mog³oby doprowadziæ do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Je¿eli, pomimo tego, oka¿e siê, ¿e w jakimkolwiek miejscu SWZ oraz w za³±cznikach do niej wystêpuj± takie wskazania, nie nale¿y ich traktowaæ jako wymagañ odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia, a nale¿y je rozpatrywaæ wy³±cznie w kategoriach wskazañ o charakterze informacyjnym.
7. Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ roboty budowlane bêd±ce przedmiotem niniejszego postêpowania s± przeznaczone do u¿ytku przez osoby fizyczne w tym pracowników zamawiaj±cego w zwi±zku, z czym wymaga zaprojektowania a nastêpnie wykonania robót z uwzglêdnieniem wymagañ w zakresie dostêpno¶ci dla potrzeb wszystkich u¿ytkowników, w tym zapewnienia dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych.
8. Warunki wykonania zamówienia zawarte s± w projekcie umowy, który stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45313100-5 - Instalowanie wind

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

79930000-2 - Specjalne us³ugi projektowe

45000000-7 - Roboty budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45223100-7 - Monta¿ konstrukcji metalowych

45223200-8 - Roboty konstrukcyjne

45262300-4 - Betonowanie

45262310-7 - Zbrojenie

45262311-4 - Betonowanie konstrukcji

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45312311-0 - Monta¿ instalacji piorunochronnej

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314310-7 - Uk³adanie kabli

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wed³ug kryteriów

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie niniejszego zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, wobec których nie zachodzi podstawa do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w punkcie 9 SWZ oraz spe³niaj± poni¿sze warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.
2) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie.
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada niezbêdne do¶wiadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³, co najmniej dwie roboty w zakresie budowy d¼wigu osobowego, których warto¶æ wynosi³a minimum 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, ¿e te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie.
UWAGA – Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku do¶wiadczenia. Warunek ten musi byæ spe³niony:
- samodzielnie przez wykonawcê, lub
- przez minimum jeden inny podmiot udostêpniaj±cy wykonawcy do¶wiadczenie, lub
- w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
Do przeliczenia na PLN (polski z³oty) warto¶ci wskazanych w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, dokona siê przeliczenia waluty wed³ug tabeli kursów ¶rednich opublikowanych przez Narodowy Bank Polski (NBP) w dniu wykonania zamówienia przez wykonawcê lub w dniu wydania informacji w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, a je¶li w tym dniu kursu nie og³oszono, to wed³ug kursu ostatnio przed t± dat± og³oszonego.
b) wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadaj±cy niezbêdne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia, tj.:
• osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej – Kierownik budowy,
• osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych – Kierownik robót,
lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz wykazuj±ce siê przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.
UWAGA – Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce uprawnienia wydane obywatelom pañstw europejskiego obszaru gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (j.t. Dz. U. z 2023 roku, poz. 334).
Ponadto zamawiaj±cy informuje, ¿e w ramach warunku dysponowania odpowiednimi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi dopuszcza siê ³±czenie funkcji, o których mowa powy¿ej w punkcie b).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 roku, poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow±, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, zamawiaj±cy ¿±da wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – sporz±dzonego wg wzoru za³. nr 4 do SWZ. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli ze z³o¿onego wykazu, o którym mowa w niniejszym punkcie bêdzie wynika³o, ¿e wykonawca wykona³ co najmniej dwie roboty w zakresie budowy d¼wigu osobowego, których warto¶æ wynosi³a minimum 1.000.000,00 z³ brutto ka¿da.
2. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporz±dzonego wg wzoru za³. nr 5 do SWZ. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca w sk³adanym wykazie wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadaj±cy niezbêdne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia, tj.:
• osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej – Kierownik budowy,
• osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych – Kierownik robót,
lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz wykazuj±ce siê przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.
3. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy odpisu lub informacji z KRS, CEIDG lub innego w³a¶ciwego rejestru. Je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy zgodnie z wymogami okre¶lonymi w pkt. 17 SWZ.
4. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Do oferty wykonawca do³±cza o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym w za³±czniku nr 2 do SWZ.
2. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, odpowiednio na dzieñ sk³adania ofert, stanowi dowód tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w punkcie 1, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w punkcie 1, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
5. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa powy¿ej w punkcie 5, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci: 1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby; 2) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 3) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
7. Do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik. Pe³nomocnictwo do z³o¿enia oferty musi byæ z³o¿one w oryginale w takiej samej formie, jak sk³adana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku – Prawo o notariacie, które to po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez upe³nomocnionego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Przystêpuj±c do przetargu i sk³adaj±c ofertê przetargow± wykonawcy s± zobowi±zani wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20.000,00 z³ (s³ownie z³otych: dwadzie¶cia tysiêcy 00/100). 2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±. 3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±. 4. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) Pieni±dzu, 2) Gwarancjach bankowych, 3) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) Porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 roku, poz. 310, 836 i 1572). 5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Szpitala Powiatowego w Zakopanem: Bank Ochrony ¦rodowiska o/o Nowy Targ numer rachunku 49 1540 1115 2043 6050 5969 0002 z dopiskiem „wadium przetargowe – ZP/16/23”. 6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w punkcie 2–4 powy¿ej, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej. 7. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym zamawiaj±cego, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako termin sk³adania ofert). 8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczaj±cych zamawiaj±cemu wyp³acenie wadium. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona. 10. Okoliczno¶ci, zasady i terminy zwrotu wadium jak równie¿ ewentualnego jego zatrzymania zosta³y okre¶lone w art. 98 ustawie PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty nale¿y za³±czyæ odpowiednie pe³nomocnictwo) chyba, ¿e w przypadku spó³ki cywilnej, z umowy tej spó³ki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbêdne bêdzie za³±czenie do oferty umowy spó³ki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik pozosta³ych. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkie podmioty wystêpuj±ce wspólnie.
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, o którym mowa w punkcie 5.4).4a) i 4b) niniejszego Og³oszenia, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w punkcie 3 powy¿ej, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia z³o¿± w formularzu ofertowym o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w punkcie 5.6 niniejszego og³oszenia, sk³ada ka¿dy z wykonawców z osobna.
6. Przepisy dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dopuszczalno¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy oraz warunki takiej zamiany zosta³y szczegó³owo okre¶lone w § 14 projektu umowy, stanowi±cego za³±cznik nr 6 do przedmiotowej Specyfikacji Warunków Zamówienia. W niniejszym og³oszeniu nie podano konkretnych okoliczno¶ci zmian umowy, a jedynie odes³ano do Specyfikacji Warunków Zamówienia, z uwagi na bardzo du¿± liczbê dopuszczalnych zmian umowy, a niniejsze pole formularza ma ograniczon± liczbê znaków.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-07-07 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://szpital-zakopane.ezamawiajacy.pl zak³adka Lista przetargów PZP / Aktualne / W toku / Nr postêpowania: ZP/16/23

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-07 12:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-08-05

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Do przygotowania oferty zaleca siê wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez zamawiaj±cego wzoru, w tre¶ci oferty nale¿y zamie¶ciæ wszystkie informacje wymagane w Formularzu Ofertowym.
2. Wszelkie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (j.t. Dz. U. z 2020 roku, poz. 1913), które wykonawca zastrze¿e jako tajemnicê przedsiêbiorstwa, powinny zostaæ z³o¿one w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku np. z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Za³±cznik stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”. Wykonawca zobowi±zany jest, wraz z przekazaniem tych informacji, wykazaæ spe³nienie przes³anek okre¶lonych w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zaleca siê, aby uzasadnienie zastrze¿enia informacji jako tajemnicy przedsiêbiorstwa by³o sformu³owane w sposób umo¿liwiaj±cy jego udostêpnienie. Zastrze¿enie przez wykonawcê tajemnicy przedsiêbiorstwa bez uzasadnienia, bêdzie traktowane przez zamawiaj±cego jako bezskuteczne ze wzglêdu na zaniechanie przez wykonawcê podjêcia niezbêdnych dzia³añ w celu zachowania poufno¶ci objêtych klauzul± informacji zgodnie z postanowieniami art. 18 ust. 3 ustawy pzp.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.