eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z jednostek organizacyjnych UJ CM.



Ogłoszenie z dnia 2024-04-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z jednostek organizacyjnych UJ CM.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i utylizacja odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z jednostek organizacyjnych UJ CM.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6d27d6fb-e517-11ee-9c02-ce2b643d361d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00278798

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00248763

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 141.272.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 199421,50 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usługi na odbiorze i utylizacji odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z jednostek organizacyjnych UJ CM.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i termicznym unieszkodliwianiu odpadów medycznych i weterynaryjnych, wytwarzanych i przekazywanych w partiach przez jednostki UJ CM.
1.3 Przez pojęcie „partii odpadów“, rozumie się określoną część całkowitej masy odpadów, przewidzianą do jednorazowego odbioru i transportu z danej jednostki organizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum w Krakowie.
1.4 Szacunkowa ilość odpadów przeznaczonych do termicznego unieszkodliwienia w czasie trwania umowy jest wskazana w załączniku 2a – kalkulacja ceny oferty.
1.5 Odbiór odpadów będzie odbywał się, co najmniej jeden raz w miesiącu w dni powszednie
z wyłączeniem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach między 08:00,
a 15:00.
1.6 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia odbioru odpadów w godzinach innych niż wykazane w pkt. 1.6, po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu do Wykonawcy. Zamawiający potwierdzi niezwłocznie zgłoszenie na piśmie/faksem/mailem.
1.7 Wykonawca będzie dostarczał ww. odpady do spalarni, lub miejsca składowania i przechowywania sukcesywnie w miarę potrzeb, na swój koszt, swoimi środkami transportu, pojazdem spełniającym wymagania o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dziennik Ustaw z 2022r., poz. 2147) oraz jest dopuszczony do ruchu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 1047 ze zm.). Pojazdy powinny być oznakowane w sposób trwały i widoczny umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi (nazwa przedsiębiorcy, adres, telefon kontaktowy i rodzaj odpadów, do transportu których pojazd jest przeznaczony). Wykonawca musi być wpisany jako podmiot transportujący odpady do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 1587 ze zm.), tj. posiadać indywidualny numer rejestrowy.
2. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie działając na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp zawiadamia, że unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie:
Zamawiający wskazuje, iż w pkt 21) ppkt 2.2.1 oraz ppkt 2.2.2 SWZ wymagał na spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, aby Wykonawca posiadał odpowiednio:
- aktualny wpis jako podmiot transportujący odpady do rejestru prowadzonego przez marszałka województwa właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 1587 ze zm.), tj. posiadać nadany indywidualny numer rejestrowy, oraz
- aktualną decyzje administracyjną o zezwoleniu na zbieranie lub przetwarzanie odpadów w zakresie przygotowania do ponownego użycia, recyklingu, innego sposobu odzysku albo unieszkodliwiania odpadów wskazanych w Załączniku do SWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dziennik Ustaw z 2023r. poz. 1587 z późn. zm.).
Ocena spełnienia warunków miała nastąpić w oparciu o oświadczenie Wykonawcy zawarte w Załączniku 5 do SWZ oraz dokumenty przedłożone na wezwanie Zamawiającego.
Jednocześnie Zamawiający w pkt 22) SWZ, jak również w pkt 5.7.) Ogłoszenia o zamówieniu, nie wskazał wymienionych dokumentów jako podmiotowe środki dowodowe, jakie żądałby do przedłożenia od Wykonawcy najwyżej ocenionego.
W ocenie Zamawiającego bezsprzecznie skutkuje to brakiem możliwości wystosowania przez Zamawiającego wezwania, które obejmowałoby dokumenty wymienione w pkt 21) ppkt 2.2.1 oraz ppkt 2.2.2 SWZ.
Tak skonstruowane zapisy SWZ powodują, iż istnieją wątpliwości, a wręcz niemożliwość właściwej oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawców, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu.
Wobec powyższego wybór którejkolwiek z ofert naruszy zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców oraz obowiązujące przepisy ustawy Pzp, z których wynika obowiązek wskazania w ogłoszeniu o zamówieniu wymaganych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia.
Ewentualne zawarcie umowy z którymkolwiek z Wykonawców, którzy złożyli oferty, spowodowałoby iż umowa taka podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1), w zw. z art. 459 ust. 1 pkt 2) oraz art. 460 Pzp. Zarówno bowiem czynność oceny ofert, jak i czynność wyboru oferty najkorzystniejszej dokonane zostałyby z naruszeniem przepisów ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.