eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Remont przepustu w km 0+972 drogi powiatowej nr 2468P (ul. Główna) w miejscowości Biernatki



Ogłoszenie z dnia 2024-04-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont przepustu w km 0+972 drogi powiatowej nr 2468P (ul. Główna) w miejscowości Biernatki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 8

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont przepustu w km 0+972 drogi powiatowej nr 2468P (ul. Główna) w miejscowości Biernatki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-325e5d62-d247-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00308652

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00031090/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 DP 2468P w m. Biernatki remont przepustu w km 0+972

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00217412

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZ.261.2.8.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 423712,02 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Remont przepustu w km 0+972 drogi powiatowej nr 2468P (ul. Główna) w miejscowości Biernatki.
2. Charakterystyka istniejącego przepustu:
Istniejący obiekt zlokalizowany jest w centralnej części miejscowości Biernatki w powiecie poznańskim, w województwie wielkopolskim w ciągu drogi powiatowej nr 2468P.
Przepust prowadzi wodę z rowu melioracyjnego o długości ok. 240 m, w kierunku Jeziora Bnińskiego i krzyżuje się z drogą powiatową pod kątem zbliżonym do prostego, po czym ponownie przyjmuje kierunek południowy. Około 18-20m za przepustem rów przechodzi w odcinek zarurowany, który w kierunku południowo-zachodnim prowadzi do wylotu do jeziora Bnińskiego.
Istniejąca droga powiatowa w rejonie obiektu mostowego przebiega w terenie płaskim, w znacznej części po terenach zabudowanych. Najbliższe zabudowania znajdują się w odległości około 20m od obiektu.
Dla przeprowadzenia wód prowadzonych rowem melioracyjnym pod drogą powiatową nr 2468P (ul. Główna) w przeszłości zaprojektowano oraz wybudowano jednootworowy przepust ze ścianami w formie masywnych, żelbetowych przyczółków wraz z opartą na nich żelbetową płytą pomostu o konstrukcji żelbetowej. Prawdopodobnie w celu budowy chodnika ponad przepustem konstrukcję wydłużono, dobudowując od strony wlotu 2 szt. prefabrykowanych elementów skrzynkowych o wymiarach w świetle 120x150cm. Przepust zarówno od strony wlotu, jak i wylotu zakończony jest monolitycznymi, żelbetowymi ścianami czołowymi.
Konstrukcja nośna przepustu wykonana została w formie monolitycznej żelbetowej płyty. W części dobudowanej w późniejszym okresie, ustrój nośny stanowią prefabrykowane elementy żelbetowe o przekroju skrzynkowym o świetle wewnętrznym 120x150cm. Bezpośrednio na górnej powierzchni płytowego ustroju nośnego ułożona została nawierzchnia jezdni.
Stan techniczny ustroju nośnego obiektu w części płytowej oceniono jako niedostateczny. Stwierdzono znaczne uszkodzenia oraz braki otuliny betonowej, korozję betonu oraz zaawansowaną korozję prętów zbrojeniowych. Część przepustu złożona z prefabrykowanych elementów skrzynkowych jest w stanie dobrym.
Z uwagi na potrzebę poprawy warunków, bezpieczeństwa i komfortu ruchu na obiekcie oraz pogarszający się niedostateczny stan techniczny istniejącego przepustu przeprowadzenie remontu przepustu jest konieczne.
3. Charakterystyka ogólna projektowanego przepustu
Roboty budowlane w obrębie przepustu, przeprowadzone w ramach jego remontu będą miały na celu znaczną poprawę stanu technicznego, trwałości oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu ruchu na obiekcie.
Na czas robót obiekt nie zostanie wyłączony z użytkowania, a ruch pojazdów prowadzony będzie wahadłowo po części konstrukcji. W celu umożliwienia zachowania ruchu pieszych na czas prowadzenia robót budowalnych po wschodniej stronie przepustu (od strony wlotu) planuje się ustawienie tymczasowej kładki dla pieszych.
Forma konstrukcyjna obiektu, jego funkcja oraz podstawowe parametry techniczne po wykonaniu remontu nie ulegną zmianie. Nie planuje się ingerencji w posadowienie obiektu. Projektuje się rozkucie górnych części korpusów żelbetowych na wysokości około 10cm od spodu ustroju nośnego. Rozkucie należy przeprowadzić tak, aby w miarę możliwości pozostawić istniejące zbrojenie. W dalszej kolejności projektuje się dozbrojenie górnych części korpusów oraz ich ponowne uzupełnienie betonem C25/30 do odpowiedniej rzędnej.
Górne części ścian czołowych obiektu należy rozkuć do poziomu góry elementów prefabrykowanych (dla ściany czołowej wlotu) lub do poziomu analogicznego jak ściany korpusów (dla ściany czołowej wylotu), a następnie dozbroić i odtworzyć elementy z betonu C25/30.
Z uwagi na zły stan techniczny ustroju nośnego obiektu w części pod jezdnią projektuje się jego demontaż oraz odtworzenie z wykorzystaniem nowych materiałów. W celu skrócenia procesu budowlanego proponuje się wykonać ustrój nośny w postaci żelbetowych płyt prefabrykowanych, wykonywanych na budowie lub w zakładzie betoniarskim, które następnie za pomocą dźwigu ułożone zostaną na podporach i stanowić będą deskowanie tracone dla wykonania pozostałej części ustroju nośnego (warstwy nadbetonu).
Projektuje się odtworzenie nawierzchni jezdni na obiekcie i dojazdach, odtworzenie nawierzchni chodnika z kostki betonowej, fazowanej, ułożonej na podbudowie .
Projektuje się zachowanie istniejącego, powierzchniowego systemu odwodnienia w obrębie obiektu. Woda odprowadzona zostanie poprzez system spadków poprzecznych (2,0% na jezdni i chodniku oraz 4,0% na kapie gzymsowej ściany czołowej wylotu) do przykrawężnikowych ścieków trójkątnych i da-lej do wpustów drogowych, skąd kolektorami Ø200 z tworzywa sztucznego (PCV) odprowadzona zostanie w kierunku koryta cieku.
Na krawędziach obiektu, od strony wolnych przestrzeni przewiduje się montaż barieroporęczy.
W ramach inwestycji przewiduje się odtworzenie odcinków umocnień dna i skarp cieku długości około 2,0m przed i za obiektem. Dno i skarpy cieku zakłada się jako umocnione kamieniem naturalnym gr. ~20cm na zaprawie cementowej.
Powierzchnie betonowe należy pokryć barwnym preparatem do ochrony powierzchniowej (na bazie żywic akrylowych).

4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje m.in.:
1) zlokalizowanie oraz zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia terenu;
2) wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu;
3) demontaż istniejącego wyposażenia obiektu;
4) frezowanie i rozbiórkę nawierzchni jezdni na dojazdach do obiektu;
5) rozbiórkę nawierzchni jezdni na obiekcie;
6) rozbiórkę izolacji ustroju nośnego;
7) rozbiórkę płyty żelbetowej ustroju nośnego;
8) odkopanie korpusów podpór od strony dojazdów;
9) oczyszczenie powierzchni podpór;
10) odtworzenie ustroju nośnego przepustu;
11) zabezpieczenie powierzchni odziemnych izolacją bitumiczną;
12) odtworzenie izolacji ustroju nośnego;
13) odtworzenie elementów wyposażenia w postaci krawężników, ścieków przykrawężnikowych;
14) odtworzenie nawierzchni jezdni na dojazdach oraz ponad obiektem;
15) odtworzenie nawierzchni chodnika;
16) montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
17) zabezpieczenie powierzchni zewnętrznych podpór oraz ustroju nośnego powłokami antykorozyjnymi na bazie akrylanów;
18) osadzenie znaków wysokościowych (reperów);
19) odtworzenie umocnienia koryta cieku;
20) przywrócenie docelowej organizacji ruchu.
5. Szczegółowy zakres robót oraz warunki i wymagania techniczne zostały określone w SWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej (zał. 9 do SWZ):
1) projekt wykonawczy;
2) projekt tymczasowej organizacji ruchu.
6. Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymanie tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas wykonywania robót;
2) w razie konieczności wg potrzeb Wykonawcy opracować lub zaktualizować na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas budowy wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień;
3) wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej;
4) opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach: w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (skan wersji papierowej);
5) uzyskania ewentualnych prolongat lub nowych niezbędnych uzgodnień;
6) zgłoszenia i uzgadniania z dysponentami urządzeń obcych, znajdujących się w pasie drogowym, zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami, zgodnie z uzgodnieniami branżowymi;
7) wdrożenia zapisów decyzji i uzgodnień instytucjonalnych niezbędnych do prowadzenia prac, w tym ich ewentualną aktualizację,
8) aktualizacji na własny koszt uzgodnień branżowych,
9) wykonania obejść dla pieszych oraz niezbędnych dróg technologicznych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45221100-3 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 604054,01 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 737405,54 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 604054,01 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Usługi Budowlane Jarosław Anioła

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: ARJO Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7771387590

7.3.3) Ulica: ul. Armii Poznań 3

7.3.4) Miejscowość: Luboń

7.3.5) Kod pocztowy: 62-030

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wbicie i wyciągnięcie ścianek szczelnych oraz wykonanie nawierzchni bitumicznej – podwykonawcy nie są znani


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 604054,01 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.