eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi StrzegowoZaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych i instalacji lamp hybrydowych w ramach projektu Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Strzegowo

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-20

Strzegowo: Zaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych i instalacji lamp hybrydowych w ramach projektu Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Strzegowo
Numer ogłoszenia: 277572 - 2014; data zamieszczenia: 20.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Strzegowo , Plac Wolności 32, 06-445 Strzegowo, woj. mazowieckie, tel. 023 6794047, faks 023 6794047.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegowo.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych i instalacji lamp hybrydowych w ramach projektu Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Strzegowo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem niniejszej zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj: dokumentacji projektowej i robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji zestawów solarnych oraz instalacji lamp hybrydowych zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ofertą Wykonawcy, w zakresie umożliwiającym przystąpienie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, do użytkowania. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 68 zestawów solarnych w tym dla 60 budynków indywidualnych (poniżej 300 m2 całkowitej powierzchni użytkowej) oraz 8 budynków użyteczności publicznej, b) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 207 lamp hybrydowych, c) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji i zgłoszeń na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zamawiającego, d) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w oparciu o opracowaną dokumentację (łącznie z dostawą i montażem urządzeń i elementów wchodzących w skład zestawów solarnych oraz lamp hybrydowych), e) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branży oraz nadzoru autorskiego projektantów, f) zapewnienie niezbędnych map geodezyjnych, g) inwentaryzację geodezyjną lamp hybrydowych, h) Wykonawca ma obowiązek oznaczyć sprzęt dostarczany w ramach zamówienia odpowiednimi naklejkami zgodnie z Zasadami promocji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich dostępnymi na stronie www.poig.gov.pl . Wzór oznaczeń Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji, i) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkich innych pomiarów niezbędnych do skutecznego zawiadomienia Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu robót budowlanych - o ile będzie wymagane. 2. Opis przedmiotu zamówienia określa program funkcjonalno-użytkowy (Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii elektrycznej na terenie Gminy Strzegowo), specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach. 3. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z własnych materiałów. 4. Przewiduje się możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy. Zamawiający informuje, iż istnieje możliwość wybudowania mniejszej ilości zestawów solarnych, nie mniej jednak niż 50 w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości objętych zamówieniem oraz mniejszej ilości lamp hybrydowych, nie mniej jednak niż 180. W tytułu zmniejszenia zakresu robót Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia. 5. Dokumentacja projektowa winna być na etapie opracowania konsultowana i uzgadniana przez Wykonawcę z Zamawiającym. Liczba zestawów solarnych w obiektach odbiorców indywidualnych i u partnerów: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1) - 11, 2) 1 kolektor 30 rurowy, zbiornik 300 l. (zestaw 2) - 41, 3) 2 kolektory 20 rurowe, zbiornik 400 l. (zestaw 3) - 7, 4) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) - 1. Liczba zestawów solarnych w obiektach użyteczności publicznej: 1) 1 kolektor 20 rurowy, zbiornik 200 l. (zestaw 1)- 3, 2) 2 kolektory 30 rurowe, zbiornik 500 l. (zestaw 4) -3, 3) 4 kolektory 30 rurowe, zbiornik 1000 l. (zestaw 5) - 2, Liczba lamp hybrydowych - 207. Dokładne adresy budynków na których będą zainstalowane zestawy solarne i miejsc instalacji lamp hybrydowych Wykonawca otrzyma niezwłocznie po zawarciu umowy na przedmiotowe zamówienie. Przed przystąpieniem do realizacji Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania przedstawione przez Zamawiającego i wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Wymagania szczegółowe: Kolektory słoneczne: 1) należy zastosować panele solarne próżniowe, rurowe wykonane w technologii heat-pipe (rurka cieplna), 2) kolektory muszą posiadać: a) europejski certyfikat na znak Solar Keymark, potwierdzający pełną zgodność z normami PN-EN 12975-1 i PN-EN 12975-2, b) lub certyfikat zgodności potwierdzający zgodność z normą PN-EN 12975-1 oraz PN-EN 12975-2 wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą oraz sprawozdanie z badań według powyższych norm wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze, dokumentujące parametry kolektorów, 3) wymagane minimalne parametry sprawności energetycznej: a) sprawność optyczna nie mniejsza niż 75 %, b) współczynnik liniowych strat cieplnych a1 nie większy niż 1,3 W/m2K, c) współczynnik nieliniowych strat cieplnych a2 nie większy niż 0,012 W/m2K, d) ciężar kolektora dostosowany do konstrukcji dachu, na którym będzie montowany, e) zestaw kolektorów solarnych musi posiadać zestaw przyłączeniowy z czujnikiem temperatury oraz odpowietrznikiem. Zasobnik biwalentny c.w.u. Stalowy zasobnik c.w.u. powinien posiadać: a) dwie wężownice: jedna dla układu solarnego, druga dla układu istniejącego c.w.u., b) zabezpieczenie antykorozyjne zasobnika i wężownicy emalią ceramiczną oraz dodatkowe zabezpieczenie aktywne elektrodą magnezową, c) płaszcz zewnętrzny izolowany termicznie pianką poliuretanową o grubości min. 50 mm., d) wbudowany termometr, e) króciec pozwalający na zamontowanie grzałki elektrycznej, f) grzałkę elektryczną o mocy dostosowanej do pojemności zbiornika, wyposażoną w termostat, g) ciśnienie robocze: zasobnika - min. 10 bar, h) zewnętrzny płaszcz zbiornika z tworzywa sztucznego. Zespół pompowy powinien posiadać: a) pompę obiegową nośnika ciepła, b) separator powietrza, c) czujnik temperatury, d) manometr, e) automatyczną regulację obrotów pompy, f) automatyczne odpowietrzanie, g) zawory zwrotne i odcinające, h) armaturę do napełniania i opróżniania, i) izolację termiczną. Zespół naczynia wzbiorczego przeponowego powinien posiadać: a) przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar, b) zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar zabezpieczający instalację w obiegu glikolowym, c) zawór bezpieczeństwa membranowy o ciśnieniu otwarcie 6 bar od strony wodociągowej, d) przeponowe naczynie wzbiorcze na ciśnienie 6 bar po stronie wodociągowej, e) zawór spustowy, f) połączenia rurowe instalacji izolowane termicznie materiałami odpornymi na temperaturę do 150 stop.C. Sterownik solarny powinien spełniać następujące funkcje: a) sterowanie pracą systemu kolektorów we współpracy z dodatkowym źródłem ciepła, b) sterowanie pracą stacji pompowej w zależności od różnicy temperatur, c) sterowanie procedurą schładzania kolektorów po przekroczeniu temperatury dopuszczalnej, d) posiadać funkcję przeciwmrozową, e) zabezpieczanie odbiornika ciepła oraz urządzeń instalacji glikolowej przed przekroczeniem temperatury maksymalnej, f) wyliczanie dziennej oraz sumarycznej energii zgromadzonej przez kolektory słoneczne, g) wyświetlacz LCD umożliwiający wgląd w aktualny stan pracy instalacji. Orurowanie wraz z izolacją cieplną Należy stosować: h) przewody instalacji solarnej z rur miedzianych bez szwu, przeznaczonych do stosowania w instalacjach ciepłej wody użytkowej, i) łączenie rur za pomocą kształtek miedzianych lutem twardym, j) izolację termiczną na przewodach miedzianych o grubości 20 mm, odporną na temperaturę do 120 stop. C. Dla budynków użyteczności publicznej (szkoły) konieczne zaprojektowanie zrzutu ciepłej wody (np. do kaloryferów) w okresie wakacyjnym w celu ochrony instalacji przed przegrzaniem. Płyn solarny Należy stosować: wodny roztwór glikolu propylenowego o temperaturze krzepnięcia -35 oC. Lampy hybrydowe Typowa lampa hybrydowa powinna posiadać: a) źródło światła: diody LED o mocy 56 W, z możliwością regulacji mocy z poziomu sterownika, o barwie światła białej chłodnej, b) ogniwa fotowoltaiczne o mocy min 2 x 195 W, z gwarancją wydajności min 90 % po 10 latach, i 80 % po 25 latach, c) turbinę wiatrową o mocy min. 400 W, o głośności nie większej niż 60 dB przy prędkości wiatru 12m/s, d) słup wysokości ok. 8 m i wysokości źródła światła ok. 6 m, ze stali ocynkowanej, e) akumulatory żelowe bezobsługowe, głębokiego rozładowania, dedykowane do instalacji fotowoltaicznych, o pojemności min. 2 x 140 Ah, (zamawiający nie dopuszcza zastosowania akumulatorów wykonanych w technologii AGM), f) włącznik zmierzchowy, g) stopień ochrony IP65, h) autonomia pracy - ok. 5 dni, i) układ zasilania 24V, j) elektroniczny kontroler zabezpieczający przed przeładowaniem i rozładowaniem. 6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znaki towarowe, patenty, pochodzenie, nazwy zwyczajowe lub produkty konkretnych producentów, to nie mają one na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy Pzp, a jedynie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i określenie cech technicznych. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne winien wykazać, iż oferowany asortyment będzie o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających spełnianie opisywanych wymagań. 7. Tam, gdzie w SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1, 2 i 3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentów. 8.Zaleca się, aby wykonawca na własną odpowiedzialność i ryzyko obejrzał miejsce robót oraz zgromadził wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i podpisania umowy na wykonanie zamawianych robót.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nie większe niż 20 % zamówienia podstawowego zgodnie z przepisami ustawy PZP, polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych z montażem instalacji solarnych dla potrzeb przygotowania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych i publicznych oraz instalacji lamp hybrydowych na terenie Gminy Strzegowo, realizowanych w systemie (zaprojektuj i wybuduj).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 09.33.12.00 - Słoneczne moduły fotoelektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 zł., słownie: sto tysięcy złotych gr. 00/100 przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Strzegowie nr konta 03 8238 0009 0000 0648 2000 0002. W tytule wpłaty należy dokładnie określić jakiego przetargu przelew dotyczy. 4. Wniesienie wadium w formie przelewu pieniężnego oznacza uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego 06-445 Strzegowo ul. Plac Wolności 32 w sekretariacie pok. Nr 1 lub dołączyć do oferty. Z dokumentu tego musi wynikać, że gwarancja/poręczenie jest nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja/poręczenie nie może w swojej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek inną osobę trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni kalendarzowych od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium. 6. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) jedno zadanie polegające na budowie (dostawa i montaż) instalacji zestawów solarnych, o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł brutto, oraz b) jedno zadanie polegające na budowie (dostawa i montaż) instalacji lamp solarnych lub lamp hybrydowych, o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł brutto. Wykonawca może potwierdzić spełnienie dwóch powyższych warunków w ramach realizacji jednego zadania. Jako wykonanie (zakończenie zadania) należy rozumieć wystawienie co najmniej świadectwa przyjęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się świadectwa przyjęcia). Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia świadectwa przyjęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się świadectwa przyjęcia). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wykazie robót; dowody dotyczące robót określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wskaże w wykazie robót budowlanych, że wykonał w okresie ostatnich pięciu przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) jedno zadanie polegające na budowie (dostawa i montaż) instalacji zestawów solarnych, o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł brutto, oraz b) jedno zadanie polegające na budowie (dostawa i montaż) instalacji lamp solarnych lub lamp hybrydowych, o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł brutto oraz załączy dowody dotyczące tych robót określające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) formularz oferty, b) odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik), c) dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: 1) termin płatności, w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, 2) sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa mających wpływ na wykonanie zamówienia, 3) ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, 4) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych - w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne lub inne obiektywne okoliczności uniemożliwiają prowadzenie robót, przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów; w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące terminu zakończenia robót budowlanych, 5) zmiana osobowa: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne lub zmiana - za zgodą Zamawiającego, podwykonawców nie wskazanych w ofercie (lub zakresu wskazanego w ofercie jako planowany do powierzenia podwykonawcom); w umowie zostaną wprowadzone zmiany dotyczące osób lub/i podmiotów, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie oraz zmiany dotyczące zakresu rzeczowego wykonywanego przez podwykonawców, 6) zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia, 7) zmiana wynagrodzenia, gdy konieczność zmiany związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki VAT), 8) zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy w przypadku wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia takich okoliczności, termin przewidziany na zrealizowanie przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności, 9) zmiana zakresu robót i wynagrodzenia umownego za zrealizowanie przedmiotu zamówienia: a) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego (np. zmniejszenie liczby lamp hybrydowych, zmniejszenie liczby budynków objętych realizacją robót, zmiana wielkości instalacji solarnych w budynkach, wykonanie instalacji w innym budynku zamienne za instalację w budynku, którego właściciel zrezygnował z montażu instalacji solarnej po ogłoszeniu zamówienia lub w trakcie trwania umowy), b) ograniczenie lub zmiana zakresu rzeczowego przedmiotu umowy ze względu na inne czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej wyżej wynagrodzenie umowne ulegnie zmianie proporcjonalnie do zakresu wprowadzonych zmian.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.strzegowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolnosci 32, 06-445 Strzegowo, pokój nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2014 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy w Strzegowie, ul. Plac Wolnosci 32, 06-445 Strzegowo, pokój nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projektu Wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Strzegowo współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.