eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskWykonanie robót budowlanych remontu stacji gazowej w.c. Rokitki



Ogłoszenie z dnia 2018-07-30

Nr: NP/2018/07/0523/GDA

Przedmiot zamówienia: Wykonanie robót budowlanych remontu stacji gazowej w.c. Rokitki

Typ: Nieograniczony

Tryb: Przetarg nieograniczony

Kategoria: Roboty

Miasto: Gdańsk

Województwo: pomorskie

Data publikacji: 2018-07-30

Data wygaśnięcia: 2018-08-31

CPV:

Osoba kontaktowa: Dorota Zagórska (ZA) dorota.zagorska@gaz-system.pl +48 587445480

Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Adres ul. Mszczonowska 4 Miejscowość Warszawa Telefon +48 (022) 220 14 49 www.gaz-system.pl/przetargi

Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia

Opis postępowania : 1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: ,,Stacja gazowa w.c. Rokitki"- remont stacji gazowej. (dalej zwanego ,,Przedmiotem Zamówienia") zgodnie z zapisami Umowy. Zadanie remontowe obejmuje między innymi: ? remont dwóch wyjściowych zespołów zaporowo-upustowych ś. c. DN 200 wraz z orurowaniem, armaturą i ochroną przeciwkorozyjną, ? remont czterech podziemnych odcinków orurowania ś. c. DN 200 i jednego podziemnego odcinka orurowania DN50 wraz z armaturą i ochroną przeciwkorozyjną, ? remont systemu bezpieczeństwa na instalacji gazowej niskiego ciśnienia w kotłowni, ? remont instalacji ochrony katodowej i korozymetrycznej, ? wykonanie całości prac przełączeniowych na ś. c., ? remont instalacji aparatury kontrolno-pomiarowej i elektrycznej, ? częściowy remont drogi i ciągów pieszych (po zakończeniu prac remontowych istniejące zagospodarowanie terenu przywrócić do stanu pierwotnego), ? wykonanie dokumentacji powykonawczej. Lokalizacja stacji gazowej: dz. nr 224, 225 położonych przy ul. Tczewskiej 47, na terenie miasta Tczew, gmina Tczew, powiat tczewski, województwo pomorskie. 2. Istotne warunki Zamówienia określa Projekt Umowy stanowiący Załącznik nr 2 do Specyfikacji, szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do Specyfikacji. 3. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej na obiekcie/ach objętym/mi przedmiotem Zamówienia. Wizja lokalna ma pomóc w przygotowaniu oferty. W celu chęci odbycia wizji lokalnej należy skontaktować się z Zamawiającym za pośrednictwem Portalu Zakupowego (zgodnie z SIWZ, Rozdział X, ust.1) nie później niż w terminie 3 dni roboczych przed upływem terminu składania ofert. Nie odbycie wizji lokalnej nie jest powodem odrzucenia oferty, jedynie może skutkować brakiem możliwości dochodzenia praw w przypadku przygotowania oferty i realizacji niezgodnie z wymaganiami Zamawiającego. Wszelkie ryzyka związane z brakiem przeprowadzenia oględzin miejsca obciążają Wykonawcę. Wizja lokalna nie jest zebraniem Wykonawców, w związku z tym w czasie wizji lokalnej Zamawiający nie będzie przyjmował pytań o wyjaśnienie SIWZ, ani udzielał odpowiedzi na pytania Wykonawców. 4. Postępowanie ze złomem zostało określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz w dokumentacji projektowej. 5. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami ,,Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A." i stosować zawarte w nim zasady postępowania w trakcie realizacji zamówienia. Kodeks Postępowania dla Dostawców jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://www.gaz-system.pl/przetargi/kodeks-postepowania-dla-dostawcow/.
Miejsce uzyskania SIWZ : Strona Zamawiającego www.gaz-system.pl - zakładka ,,przetargi".
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ : 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ (za pośrednictwem Portalu Zakupowego, złożenie wniosku o wyjaśnienie treści SIWZ jest możliwe bez zalogowania do systemu, z wykorzystaniem akcji ,,Zadaj pytanie"). Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian treści SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do SIWZ przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca. 3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających ze zmiany treści niniejszej SIWZ. 4. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazano SIWZ lub zamieści na stronie internetowej Zamawiającego, na której została udostępniona SIWZ.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania : 1. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności. 2. O zakończeniu Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia: 1) Wykonawców, którym przekazano SIWZ - w przypadku zakończenia Postępowania przed upływem terminu składania ofert, 2) wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty - w przypadku zakończenia Postępowania po upływie terminu składania ofert. 3. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 powyżej, przysługuje Zamawiającemu również po wyborze najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji Zamawiający może zakończyć Postępowanie bez wyboru najkorzystniejszej oferty, po unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia każdej swojej czynności dokonanej w Postępowaniu do momentu zawarcia umowy, bez konieczności podania przyczyny takiego działania. 5. Wykonawca nie będzie dochodził od Zamawiającego odszkodowania, z tytułu ewentualnych szkód powstałych w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień przewidzianych w ust. 1-4 6. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia negocjacji handlowych w zakresie kryterium oceny oferty (cena - waga 95 %) wskazanym w SIWZ lub zaproszeniu do negocjacji handlowych. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia, których oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy w sprawie Zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane. 8. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji Zamówienia. 9. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części Zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy/om oraz nazwy podwykonawców. 10. Zamawiający nie dopuszcza udziału w realizacji Zamówienia Podwykonawców wpisanych na Listę Nierzetelnych Dostawców (zgodnie z zapisami SIWZ). 11. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY 1. W celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy (,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy") Zamawiający wymagać będzie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % kwoty całkowitej podanej w ofercie, w jednej lub kilku następujących formach, według wyboru Wykonawcy: 1) w pieniądzu, wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: mBank S.A. II nr konta: 29 1140 1977 0000 5803 0100 2007
2) w gwarancjach bankowej
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych. 2. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione jest w formie gwarancji bankowej albo gwarancji ubezpieczeniowej będzie gwarancją nieodwołalną i bezwarunkową, płatną na pierwsze żądanie, bez sprzeciwu i zastrzeżeń, wystawioną przez bank albo ubezpieczyciela zaakceptowanych przez Zamawiającego. 3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa obejmowała swoją treścią zobowiązanie solidarnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zobowiązanych z tytułu gwarancji). 4. W przypadku, gdy w treści gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zastrzeżono, iż gwarancja wygasa przed upływem wskazanego w niej okresu ważności, wraz z chwilą jej zwrotu gwarantowi, Zamawiający wymaga, przedłożenia oryginału ww. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej. 5. Gwarancja bankowa albo ubezpieczeniowa będzie sporządzona i będzie interpretowana zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce. 6. Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Gdańsku ul. Wałowa 47, 80-858 Gdańsk pokój nr 208 (kancelaria). 7. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu powinno być oznaczone w następujący sposób: ,,Zabezpieczenie - przetarg nieograniczony - ,,Wykonanie robót budowlanych remontu stacji gazowej w.c. Rokitki. Numer postępowania NP/2018/07/0523/GDA". 8. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu treść zabezpieczenia należytego wykonania umowy do akceptacji, a ewentualna odmowa zatwierdzenia musi mieć istotną przyczynę. Zatwierdzenie musi być dokonane w terminie 7 dni od daty otrzymania treści zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Czynności opisane w tym punkcie muszą być dokonane przed podpisaniem umowy. 9. W przypadku wydłużenia okresu realizacji umowy koszt wszystkich koniecznych przedłużeń obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy ponosi Wykonawca. 10. Zamawiającemu przysługuje prawo zaspokojenia swoich roszczeń z zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Wykonawcę jego obowiązków. 11. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia uznania Zamówienia przez Zamawiającego za należycie wykonane, a w przypadku gdy zabezpieczenie służy zabezpieczeniu roszczeń z tytułu rękojmi, 70% zabezpieczenia zwracane jest w terminie 30 dni od dnia uznania Zamówienia za należycie wykonane, a 30% zabezpieczenia zwracane jest nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi. 12. W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga, aby z dokumentu ustanawiającego to zabezpieczenie wyraźnie wynikała: a) możliwość zgłaszania przez Zamawiającego roszczeń wynikających z tytułu nienależytego wykonania umowy, w terminie do 30 dni od upływu terminu wykonania Zamówienia i uznania przez Zamawiającego Zamówienia za wykonane należycie
b) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty do wysokości określonej, w gwarancji kwoty, nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy
c) termin obowiązywania gwarancji
d) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 13. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiającemu przysługuje prawo zmiany formy na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 15. Wypłata, o której mowa w ust. 14 powyżej następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 16. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa powyżej w ust. 1. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wartości, wyłącznie za zgodą Zamawiającego. 17. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie wadium na poczet zabezpieczenia. 12. LISTA WIARYGODNYCH DOSTAWCÓW 1. Przedmiotem Postępowania jest udzielenie zamówienia niepublicznego objętego kodem konsolidacyjnym: X-1-2-4 , dla którego Zamawiający prowadzi Listę Wiarygodnych Dostawców (LWD). 2. Wykonawcom wpisanym na LWD w kodzie, o którym mowa w ust. 1. powyżej w przedmiotowym Postępowaniu przysługują następujące uprawnienia: 1) niezwłoczne poinformowanie o wszczęciu Postępowania, 2) otrzymanie dodatkowych punktów w ramach kryterium oceny ofert ,,Obecność na LWD" (waga kryterium: 5%), 3) skrócony termin płatności należności z tytułu realizacji Zamówienia, wynoszący 21 dni, przy czym termin liczony jest od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT, a za dzień zapłaty uważać się będzie dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 3. Uprawnienia, o których mowa w ust. 2. powyżej, przysługują Wykonawcom znajdującym się na LWD w dniu wszczęcia przedmiotowego postępowania (dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego), a w odniesieniu do uprawnienia z ust. 2 pkt 2) i pkt 3) powyżej, jeśli dany Wykonawca nie został wykreślony z LWD przed podpisaniem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia niepublicznego. Jeżeli po wyborze najkorzystniejszej oferty, ale przed podpisaniem umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia niepublicznego, Wykonawca został wykreślony z LWD, Zamawiający dokona powtórzenia czynności oceny ofert, chyba że przyznanie punktów w ramach kryterium oceny ofert ,,Obecność na LWD" pozostawało bez wpływu na wynik postępowania. 4. Informacje na temat LWD oraz oceny umów i oceny okresowej Wykonawcy dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego w Strefie Dostawcy, w zakładce ,,Lista Wiarygodnych Dostawców".
Dodatkowe informacje : 1. Termin realizacji zamówienia:30.11.2019r. 2. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w niniejszej Specyfikacji. 3. Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia Zamówienia niepublicznego, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o Zamówieniu niepublicznym, oferty mogą złożyć wszyscy Wykonawcy, którzy chcą wziąć w nim udział. Ogłoszenie o Zamówieniu niepublicznym w Postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego publikuje się na stronie internetowej Zamawiającego. 4. W Postępowaniu o udzielenie Zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.). 5. W Postępowaniu o udzielenie Zamówienia oferty, oświadczenia, wnioski o wyjaśnienie treści SIWZ, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Zakupowego. UWAGA: Zamawiający informuje, że złożenie oferty możliwe jest jedynie po uprzednim założeniu konta w Portalu Zakupowym (złożenie wniosku o wyjaśnienie treści SIWZ jest możliwe bez zalogowania do systemu, z wykorzystaniem akcji ,,Zadaj pytanie"). Złożenie wniosku rejestracyjnego w celu założenia konta nie jest równoznaczne z jego założeniem. Wniosek rejestracyjny jest każdorazowo weryfikowany przez Zamawiającego pod względem kompletności i poprawności wprowadzonych danych. Tym samym zaleca się, aby Wykonawca niezwłocznie po wszczęciu przedmiotowego postępowania przystąpił do procesu założenia konta. Dodatkowe informacje związane z procedurą założenia konta w Portalu Zakupowym można uzyskać: 1) telefoniczne pod numerem: +48 22 220 14 57 lub 2) drogą elektroniczną pod adresem: portalzakupowy.pomoc@gaz-system.pl
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od wymogu, o którym mowa w zdaniu pierwszym 6. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert może spowodować odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę. 7. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji. 8. Zamawiający rekomenduje złożenie oferty drogą elektroniczną w jednym z wymienionych formatów: JPG, JPEG, TIF, TIFF, PNG, PDF, zgodnej co do treści z Załącznikiem nr 3 do SIWZ (Formularz ,,Oferta"). 9. INFORMACJA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: 1) administratorem danych osobowych Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania Wykonawcy w Postępowaniu, zwanego dalej ,,pełnomocnikiem", jest Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. z siedzibą w Warszawie (02 - 337) przy ul. Mszczonowskiej 4, telefon: +48 22 220 18 00, faks: +48 22 220 18 74
2) dane osobowe Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnika przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy lub podjęcia działań przed zawarciem umowy, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - uzasadnione interesy administratora, w szczególności dochodzenie roszczeń. 3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnika będą Wykonawcy, a także uprawnione instytucje określone przez przepisy prawa oraz podmioty przetwarzający, które świadczą usługi na rzecz administratora danych i którym te dane są powierzone
4) dane osobowe Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnika będą przechowywane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń, do dochodzenia których konieczne jest dysponowanie danymi
5) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnika decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO
6) Wykonawca i jeżeli to dotyczy, pełnomocnik posiada: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jego dotyczących
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych jego dotyczących (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania niepublicznego)
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO
7) Wykonawcy i jeżeli to dotyczy, pełnomocnikowi nie przysługuje w związku z art. 17 ust. 3 lit. e RODO prawo do usunięcia danych osobowych.
Warunki udziału w Projekcie : INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia niepublicznego, 2) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 3) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia niepublicznego, Zamawiający uzna spełnienie powyższego warunku, jeżeli Wykonawcy tj.: 3.1. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizowali co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu remontu, przebudowy lub budowy stacji gazowej wysokiego ciśnienia, w zakresie robót technologicznych i AKPiA. UWAGA: W sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia) oraz w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w ust. 4 poniżej co najmniej jeden podmiot musi wykazać się spełnianiem warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 3) ppkt 3.1) powyżej. 3.2. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia, posiadającymi niezbędne do wykonania Zamówienia kwalifikacje/uprawnienia zawodowe, w tym osoby posiadające uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity DZ.U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm. ) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz.1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa lub urbanistów (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1725), zwane dalej ,,uprawnieniami budowlanymi", w tym co najmniej: a) co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych i gazowych, pełniącej funkcję kierownika budowy
b) co najmniej 1 osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3.3. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia posiadającymi aktualne świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy I Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. 2003 Nr 89, poz. 828 ze zm.) lub równoważne zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz. 65) do wykonywania prac w zakresie : Grupa 1: a) typ E pkt. 2 - urządzenia i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 Kv - co najmniej 2 osoby, b) typ D pkt. 2 - urządzenia i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 Kv - co najmniej 1 osoba, c) typ E pkt. 9 - elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym - co najmniej 2 osoby, d) typ D pkt. 9 - elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym - co najmniej 1 osoba, e) typ E pkt. 10 - aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 2, 7, 9 - co najmniej 2 osoby, f) typ D pkt. 10 - aparatura kontrolno-pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 2, 7, 9 - co najmniej 1 osoba, g) typ E - prace kontrolno - pomiarowe w zakresie urządzeń i instalacji elektrycznych do 1 Kv - co najmniej 2 osoby, h) typ D - prace kontrolno - pomiarowe w zakresie urządzeń i instalacji elektrycznych do 1 Kv - co najmniej 1 osoba. Grupa 3: a) typ E pkt. 4 - sieci gazowe rozdzielcze o ciśnieniu nie wyższym niż 0,5 MPa (gazociągi i punkty redukcyjne, stacje gazowe) - co najmniej 2 osoby, b) typ D pkt. 4 - sieci gazowe rozdzielcze o ciśnieniu nie wyższym niż 0,5 MPa (gazociągi i punkty redukcyjne, stacje gazowe) - co najmniej 1 osoba, 3.4. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia posiadającymi odpowiednie uprawnienia spawalnicze tj.: a) co najmniej 1 osobą - personelem nadzoru spawalniczego, posiadającą uprawnienia wg PN-EN ISO 14731:2008 (europejski / międzynarodowy inżynier spawalnik EWE/IWE), b) co najmniej 1 osobą - personelem nadzoru spawalniczego, stale obecną na budowie posiadającą uprawnienia wg PN-EN ISO 14731:2008 (min europejski mistrz spawalnik EWS), c) co najmniej 2 osobami - personelem wykonującym złącza spawane, posiadającymi ważne uprawnienia wg PN-EN ISO 9606-1:2014 wydane przez UDT w zakresie metody spawania, materiału, średnic, grubości, rodzaju złącza w odniesieniu do złączy spawanych wykonywanych w ramach przedmiotowego zadania, d) co najmniej 1 osobą - personelem wykonującym przyłącza kabli ochrony katodowej, posiadającą uprawnienia zgodnie z PN-EN ISO 13585:2012 lub PN-EN ISO 14732. UWAGA: Personel nadzoru spawalniczego opisanego w pkt. a) może pełnić funkcję nadzoru spawalniczego stale obecnego na budowie, opisanego w pkt. b). Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji w zakresie funkcji kierownika budowy i stanowiska dozoru. W takim przypadku osoba wskazana do pełnienia kilku funkcji musi wykazać się odpowiednimi dla wszystkich tych funkcji uprawnieniami. 3.5. posiada certyfikowany system jakości w spawalnictwie zgodnie z normą PN-EN ISO 3834-2:2007. 4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia Niepublicznego, 2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty lub przedstawionych w odpowiedzi na żądanie Zamawiającego. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1. pkt 1) musi spełniać każdy z Wykonawców odrębnie, natomiast warunki określone w ust. 1 pkt 2), 3) i 4) może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia 4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga, aby takie podmioty brały udział w realizacji Zamówienia w charakterze podwykonawców Wykonawcy. Zamawiający nie dopuszcza polegania na zasobach innych podmiotów wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2), 4) - 6) i 8) SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo niedopuszczenia polegania na zasobach innych podmiotów, wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 3) i 10) SIWZ. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY 1. Oferta Wykonawcy powinna zawierać: 1) Wypełniony Formularz ,,OFERTA" (zgodny z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ). 2. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w odpowiedzi na żądanie Zamawiającego: 1) Dokument potwierdzający, że osoba lub osoby podpisujące ofertę w imieniu Wykonawcy były uprawnione do tej czynności (np. odpis z KRS, pełnomocnictwo). Dopuszcza się składanie dokumentów wystawionych z datą wcześniejszą, jeśli w tym okresie dane zawarte w rejestrze nie uległy zmianie i Wykonawca złoży w tym zakresie stosowne oświadczenie lub Zamawiający samodzielnie zweryfikuje aktualność danych Dostawcy zawartych w rejestrze. Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym i nie wszczęto wobec niego postępowania likwidacyjnego, upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości, podając jednocześnie podstawę prawną wystawienia tych dokumentów. 2) Wykaz zamówień wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, spełniających warunek określony w Rozdziale VI ust. 1 pkt 3) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do SIWZ). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: - przedmiot zamówienia, - zakres prac (w tym jednoznaczne wskazanie czy zadanie dotyczyło remontu czy przebudowy czy budowy stacji gazowej wysokiego ciśnienia oraz czy w zakres zadania wchodziły roboty technologiczne i AKPiA) - podmiot, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane, oraz załączyć dowody określające czy te zamówienia zostały wykonane należycie. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż dowodami, o których mowa powyżej są: a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, o których mowa w lit. a). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego zamówienia wskazane w ww. wykazie zostały wcześniej wykonane lub są wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. 3) Oświadczenie, iż Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami przewidzianymi przez Wykonawcę do realizacji zadania, posiadającymi uprawnienia opisane w Rozdziale VI ust. 1 pkt. 3 ppkt 3.2) - 3.4) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do Specyfikacji). UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontrolowania ważności posiadanych uprawnień na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający NIE WYMAGA przedłożenia kopii odpowiednich uprawnień, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 3) ppkt 3.2) - 3.4 ) SIWZ na etapie składania ofert. Najpóźniej w dniu podpisania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, które będą realizowały zamówienie. 4) Kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie certyfikowanego system jakości w spawalnictwie zgodnie z normą PN-EN ISO 3834-2:2007. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od wymogu, o którym mowa w zdaniu pierwszym. 4. Jeżeli Wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w Postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 pkt 3) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w Rozdziale VI ust. 4 SIWZ, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu Zamawiający wymaga: 1) zobowiązania tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SIWZ). Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż ww. zobowiązanie zostało podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji tego podmiotu, lub 2) innego dokumentu, z którego będzie jednoznacznie wynikać, że Wykonawca będzie dysponował zasobami podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 5. Zamawiający może wezwać Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie warunków lub wymagań na dzień przedłożonego oświadczenia lub dokumentu. 6. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny. 7. Jeżeli w Postępowaniu oferty zostaną złożone przez więcej niż jednego Wykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość dokonania badania i oceny oferty tylko tego Wykonawcy, którego oferta po wstępnej ocenie będzie najkorzystniejsza. W takiej sytuacji oferty złożone przez pozostałych Wykonawców, Zamawiający pozostawi bez badania i oceny. 8. Zamawiający poprawi w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie informując o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów w formie pisemnej lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w przypadku, gdy oświadczenia i dokumenty w formie elektronicznej będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający nie wymaga wadium
Termin realizacji zamówienia : Wymagane
Data realizacji zamówienia : 2019-11-30 14:00
Miejsce realizacji zamówienia : Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Gdańsku
Termin składania ofert : 2018-08-31
Miejsce składania ofert : Oferty należy składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Portalu Zakupowego GAZ-SYSTEM dostępnego pod adresem: https://zakupy.gaz-system.pl.
Miejsce otwarcia ofert : Otwarcie ofert jest niejawne.
Okres związania ofertą : 60 dni
Pełna treść ogłoszenia

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.