Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-02
Turawa: Opracowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
wykonane oddzielnie dla siedmiu (7) gmin należących do Związku Gmin
DOLNA MAŁA PANEW w Turawie.
Gminy: Chrząstowice, Dobrodzień, Dobrzeń Wielki, Łubiany, Ozimek, Turawa i Zębowice.
Numer ogłoszenia: 283872 - 2012; data zamieszczenia: 02.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Związek Gmin Dolna Mała Panew , ul. Opolska 39, 46-045 Turawa, woj. opolskie, tel. 77 421 20 12, faks 77 421 20 73.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dolnamalapanew.eu
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wykonane oddzielnie dla siedmiu (7) gmin należących do Związku Gmin DOLNA MAŁA PANEW w Turawie. Gminy: Chrząstowice, Dobrodzień, Dobrzeń Wielki, Łubiany, Ozimek, Turawa i Zębowice..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.4. Opracowanie powinno zawierać następujące elementy: A. Stan dotychczasowy gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gmin: 1- ilości i skład odpadów wytworzonych na terenie gminy za okres 3 lat, (2009-2011r) 2- kto odbiera (podmioty prowadzące działalność w zakresie gospodarowania odpadami) 3- ceny za odbiór odpadów 4- istniejące obiekty gospodarki odpadami 5- ilość posesji których właściciele nie podpisali umowy z firmą na odbiór odpadów, i przypuszczalna ilość odpadów które nie zostały odebrane z tych posesji, 6- ilość odpadów zbierana od podmiotów gospodarczych, 7- wskaźnik emisji odpadów domowych dla danej gminy. B. Analiza stanu dotychczasowego obejmującego sytuację ilościową i jakościową w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gmin. C. Opracowanie modelu funkcjonowania systemu gospodarki odpadami w gminie, (w zależności od charakteru i wielkości gminy). Przedstawienie wariantowych modeli organizacji systemu uwzględniającego tereny rolnicze, przemysłowe, rekreacyjne i turystyczne oraz zabudowę miejską i wiejską: 1- prognozę jakościową i ilościową powstawania odpadów: a. zmieszanych, b. wszystkich rodzajów odpadów odbieranych selektywnie (biodegradowalne, surowcowe/opakowaniowe, niebezpieczne, budowlane, wielkogabarytowe), 2- możliwości techniczne i organizacyjne gminy (w zależności od charakteru i wielkości gminy) w zakresie wdrożenia i prawidłowego funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami, 3- określenie zapotrzebowania inwestycyjnego w zakresie zbiórki, zagospodarowania, odzysku odpadów (np. punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych), 4- propozycja podziału obszaru Gminy na sektory w zakresie odbioru odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych, 5- wytyczne w zakresie osiągnięcia poziomów odzysku i recyklingu poszczególnych frakcji odpadów komunalnych (art. 3b ust. 1 ustawy), w szczególności osiągnięcia poziomu ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania dla gmin, 6- ocena możliwości wypełnienia limitów w skali gminy, Obliczenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami: 7- ustalenie sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, określenie stawki opłaty jaką poniesie właściciel nieruchomości (zamieszkałych/zamieszkałych sezonowo /niezamieszkałych) właściciel domku letniskowego, właściciel ośrodka wypoczynkowego, punktu gastronomicznego, dzierżawca terenów należących do skarbu państwa, za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi i odbieranymi jako odpady zmieszane oraz w sposób selektywny, 8- określenie stawki za pojemnik. 9- szacunkową analizę ekonomiczną funkcjonowania systemu uwzględniająca: a. koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, b. tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych, c. obsługi administracyjnej systemu (zarządzania): obsługa klientów, obsługa biurowa, koszty druku i wysyłki faktur, windykacji itp. . D. Konsultacja wariantowych modeli organizacji systemu gospodarki odpadami w gminach (wprowadzenie korekt do opracowania) E. Organizacja przetargu (przetarg na odbiór/odbiór i zagospodarowanie, odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych /niezamieszkałych), 1- projekt specyfikacji przetargowej na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów (uwzględniający zapisy projektu uchwały w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy). 2- projekt umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub na odbieranie i zagospodarowanie tych odpadów. F. Projekty uchwał w sprawach: Uchwały obowiązkowe 1- zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. (art. 4 ). wraz z projektem regulaminu Utrzymania czystości i porządku na terenie gminy 2- metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia takiej opłaty wraz z szacunkami ustalenia opłaty za pojemnik o określonej pojemności. (art. 6k, ust. 1) 3- sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości w części stanowiącej nieruchomość zamieszkałą, a w części niezamieszkałą. (art. 6j, ust. 5) 4- sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną opłatę. (art. 6r, ust. 3) 5- odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy - dotyczy przejęcia odpadów od przedsiębiorców. (art. 6c, ust. 2) 6- górnych stawek opłat, ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, za usługi wymienione w art. 6, ust.1. (art. 6, ust. 2) 7- wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właściciela nieruchomości (art. 6n, ust. 1). 8- określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (art. 6l ). 9- wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. (art. 7, ust. 3a) Uchwały nieobowiązkowe 1- podziału obszaru Gminy na sektory (art. 6d, ust. 2). 2- dotyczącej przejęcia od właścicieli nieruchomości wszystkich albo wskazanych obowiązków w zakresie pozbywania się nieczystości ciekłych oraz uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. (art. 6a, ust. 1). 3- dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi. (art. 6r, ust. 4) 4- innego sposobu udokumentowania wykonania obowiązków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 3b. (art. 6, ust. 1a) 5- uchwały w sprawach wyżej nie wymienionych a wynikłych w czasie opracowania i konsultacji z gminami. G. Harmonogram wykonania zamówienia z terminami dostosowanymi do terminów wdrażania ustawy. 3.5. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy wszystkich informacji i materiałów będących w posiadaniu Gmin Związku niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia. 3.7. Opracowanie powinno być sporządzona w formie pisemnej i na dziewięciu płytkach CD..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.72.00.00 - Ochrona środowiska 71.80.00.00 - Usługi konsultacyjne w zakresie dostaw wody i konsultacje dotyczące odpadów 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości; 1500,00 zł (słownie: jeden tysiące pięćset złotych), Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz.620). Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie wadium w czekach potwierdzonych. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto: Bank Spółdzielczy 46-024 Łubiany, ul. Osowska 1. nr: 61 8897 0004 2001 0016 5145 0001. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający będzie przechowywał na rachunku bankowym. Wadium w pozostałych formach należy przekazać do Urzędu Gminy i Miasta w Ozimku - pokój nr 114 (Sekretariat), oryginał w odrębnej kopercie, a do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium należy wnieś najpóźniej do godziny 10:15 w dniu składania ofert. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona. 8.2. Zamawiający będzie postępował z wniesionym wadium zgodnie z zapisami art.46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania wiedzy i doświadczenia: W niniejszym postępowaniu mogą wziąć udział ci Wykonawcy, którzy wykażą wykonanie w ostatnich trzech latach co najmniej; dwóch prac tożsamych z przedmiotem zamówienia o wartości brutto co najmniej 40.000,00 zł każda, lub ośmiu prac tożsamych z przedmiotem zamówienia o wartości brutto co najmniej 10.000,00 zł każda, lub jednej pracy tożsamej z przedmiotem zamówienia o wartości brutto co najmniej 40.000,00 zł, i czterech prace tożsamych z przedmiotem zamówienia o wartości brutto co najmniej 10.000,00 zł każda. Za pracę tożsamą Zamawiający uznaje: - aktualizacje programów ochrony środowiska, - aktualizacje planów gospodarki odpadami, - analizy i koncepcje systemów w zakresie gospodarki odpadami, - opracowanie systemu zarządzania i gospodarowania odpadami komunalnymi. - opracowanie innych projektów związanych z gospodarką odpadami komunalnymi.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykonanie zamówienia zapewnią - Zespół Specjalistów o wiedzy i doświadczeniu adekwatnym do podejmowanych zadań składający się z Kierownika Zespołu oraz nie mniej niż sześciu Członków Zespołu (Specjalistów) legitymujących się następującymi kwalifikacjami: Kierownik Zespołu musi wykazać się doświadczeniem w kierowaniu wykonania minimum pięciu opracowań z zakresu gospodarki odpadami, w tym minimum dwóch dla administracji samorządu terytorialnego. Członkowie Zespołu -Specjaliści muszą wykazać się doświadczeniem przy realizacji minimum trzech opracowań z zakresu gospodarki odpadami, w tym minimum jednego opracowania z zakresu gospodarki odpadami dla administracji samorządu terytorialnego
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia. . Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy nie mniejszą niż 30% ceny ofertowej brutto, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające że wykonane projekty zostały wykonane należycie - referencje. 2. Kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie projektantów.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
16.1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 1) Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 2) Zmiany umowy mogą dotyczyć: a) wystąpienia wyjątkowych okoliczności, niezależnych od stron umowy, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, a wpływają na jej realizację; b) zmiany w kolejności i terminach wykonywania prac projektowych c) terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli wystąpią przyczyny niezależne od działań leżących po stronie Wykonawcy. 3) Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 2), jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą, który zawiera: a) opis propozycji zmiany; b) uzasadnienie zmiany; c) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy; d) opis wpływu zmiany na harmonogram prac i termin wykonania umowy. 4) Zmiany, o których mowa w ust. 2), mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: a) obniżenie kosztu Opracowania lub kosztu wprowadzenia zadań zawartych w Opracowaniu. b) zmiana obowiązujących przepisów prawa; c) siła wyższa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dolnamalapanew.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Związek Gmin Dolna Mała Panew ul. Opolska 39c, 46-045 Turawa
e-mail: zwiazek.dolna.mala.panew@interia.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.08.2012 godzina 10:15, miejsce: Urzędzie Gminy i Miasta Ozimek, 46-040 Ozimek ul. Dzierżona 4B, pokój 114 Sekretariat Urzędu..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI TURAWA
- Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie Nadleśnictwa Turawa w roku 2025
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie zimowym 2024/2025 w Gminie Turawa z podziałem na 6 części
więcej: przetargi TURAWA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy budynku UG w Nieporęcie- Biuro Obsługi Mieszkańca
- Koncepcja architektoniczna adaptacji pomieszczeń na potrzeby archiwum dla UG w Nieporęcie
- Opracowanie dok. proj. wraz z peł. nadz. autor. dla budowy obiektu ekspozycyjno-hodowlanego wraz z wybiegiem dla niedźwiedzi polarnych w Miejskim Ogrodzie Zoo im. Antoniny i Jana Żabińskich w Wa-wie.
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy dróg w Gminie Jonkowo
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie ekspertyzy mykologicznej dla zadania pn. "Przebudowa i modernizacja zabytkowej Synagogi w Dębicy"
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dot. budowy budynku usługowo-magazynowego (budynku szkoły wraz z magazynem) oraz budowy sali gimnastycznej wraz z nadzorem autorskim
więcej: Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.