Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-01-24
Wrocław: Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu odpowiedzialnego za prawidłową realizację projektu pod nazwą Stworzenie systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w podmiotach leczniczych województwa Dolnośląskiego realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Numer ogłoszenia: 29182 - 2014; data zamieszczenia: 24.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dolnośląskie Centrum Onkologii we Wrocławiu , pl. Hirszfelda 12, 53-413 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3689584, faks 71 36 89 583; 36 89 234.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dco.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu odpowiedzialnego za prawidłową realizację projektu pod nazwą Stworzenie systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w podmiotach leczniczych województwa Dolnośląskiego realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu odpowiedzialnego za prawidłową realizację projektu pod nazwą -Stworzenie systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w podmiotach leczniczych województwa Dolnośląskiego- realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.24.00.00 - Usługi analizy systemu i programowania 79.41.20.00 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania finansami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 1 500,00 zł -tysiąc pięćset złotych.2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a.pieniądzu, b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach ubezpieczeniowych,e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm). 3.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:a.nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,b.określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,c.kwotę gwarancji,d.termin ważności gwarancji, e.zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami , jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 6.Wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Kredyt Banku S.A. IV Oddział Wrocław nr 57 1500 1793 1217 9000 7528 0000 z dopiskiem.ZP.PN.85.13.EZPL.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7.Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego pl. Hirszfelda 12, budynek Hpok. 416 ( godz. otwarcia 8.00-10.00 i 12.00-14.00) najpóźniej do terminu składania ofert. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu stanowiącego wadium przetargowe do oferty. 8.Prosimy o dołączenie do oferty kserokopii potwierdzonego za zgodność z oryginałem dokumentu stanowiącego wadium przetargowe. 9.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z postępowania. 10.Zwrot wadium nastąpi w trybie i okolicznościach określonych w art. 46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie : a.co najmniej 1 usługę polegającą na przeprowadzeniu postępowania przetargowego, tj. m.in. opracowaniu dokumentacji przetargowej ( Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z projektem umowy, opisanie i oszacowanie przedmiotu zamówienia) i uczestniczeniu w postępowaniu do czasu zakończenia postępowania dla zamówienia, gdzie przedmiotem zamówienia było opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego współpracującego w co najmniej trzech jednostkach wraz z dostawą sprzętu informatycznego o łącznej wartości zamówienia minimum 1 650 000,00 zł netto (jeden milion sześćset tysięcy złotych), w tym dostawa sprzętu informatycznego o łącznej wartości dostaw minimum 250 000,00 zł netto (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) oraz opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego współpracującego w co najmniej trzech jednostkach o łącznej wartości 1 400 000,00 netto (jeden milion czterysta pięćdziesiąt tysięcy ). Zamawiający dopuszcza wykazanie się przez Wykonawcę wykonaniem 2 odrębnych usług z tym zastrzeżeniem, że zostały spełnione obydwa ww. warunki, tj. jedno zamówienie dotyczyło opracowania i wdrożenia systemu informatycznego współpracującego w co najmniej trzech jednostkach o łącznej wartości zamówienia minimum 1 400 000,00 zł netto (jeden milion czterysta tysięcy złotych) a drugie dostaw sprzętu informatycznego o łącznej wartości dostaw minimum 250 000,00 zł netto (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych), b. co najmniej 1 usługę w zakresie przygotowania projektu systemów informatycznych, w tym przygotowania opisu funkcjonalnego/dokumentacji techniczno-funkcjonalnej/ programu funkcjonalno-użytkowego o wartości systemu minimum 1 000 000,00 zł netto (jeden milion złotych), c. co najmniej 1 usługę w zakresie koordynacji, nadzoru i wsparcia technicznego projektu polegającego na opracowaniu i wdrożeniu systemu informatycznego współpracującego w co najmniej trzech jednostkach o łącznej wartości projektu minimum 2 000 000,00 zł netto (dwa miliony złotych) w charakterze Inżyniera/Menadżera /Kierownika Kontraktu, d.co najmniej 1 usługę polegającą na zarządzaniu projektem , obsługą finansową i prawną projektu o wartości projektu minimum 2 000 000,00 zł netto (dwa miliony złotych)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące DYSPONOWANIA ODPOWIEDNIM POTENCJAŁEM TECHNICZNYM ORAZ OSOBAMI ZDOLNYMI DO WYKONANIA ZAMÓWIENIA Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże że dysponuje/będzie dysponował następującymi osobami: a.Koordynator projektu/kierownik zespołu Inżyniera Kontraktu - odpowiedzialny za nadzór merytoryczny i organizacyjny nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy, opracowanie zestawienia ryzyk przy realizacji przedmiotu zamówienia, kontrolę i koordynację pracy ekspertów/specjalistów , nadzór nad realizacją projektu przez głównego wykonawcę wybranego przez Zamawiającego do realizacji projektu, kontrolę zawartości merytorycznej opracowanych dokumentów, kontakty i współpracę z Zamawiającym, przygotowanie raportów, Wymagania: wykształcenie wyższe , minimum 3 letnie (trzyletnie) doświadczenie zawodowe , doświadczenie w nadzorowaniu/ zarządzaniu projektem informatycznym o wartości projektu minimum 2 000 000 zł netto (dwa miliony złotych), posiada certyfikat zarządzania projektami na poziomie PRINCE FOUNDATION lub równoważny b. Ekspert/ specjalista ds. Prawnych co najmniej 1 osoba Wymagania: wykształcenie wyższe prawnicze, posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w świadczeniu pomocy prawnej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej z doświadczeniem w zakresie m.in. prawa zamówień publicznych, administracyjnego, cywilnego, handlowego, autorskiego, informatycznego i telekomunikacyjnego (IT) , brała udział w charakterze eksperta lub członka zespołu zarządzającego przy realizacji co najmniej 1 projektu dotyczącego wdrożenia systemów informatycznych c. Ekspert /specjalista ds. rozliczeń - co najmniej 1 osoba, odpowiedzialna za właściwe przygotowanie dokumentacji celem rozliczenia projektu, dokonywanie właściwego opisu dokumentacji finansowej jak i merytorycznej projektu Wymagania: wykształcenie wyższe, biegła znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, był członkiem zespołu zarządzającego co najmniej 1 projektem o wartości projektu minimum 2 000 000,00 zł netto (dwa miliony złotych), w tym prowadził obsługę finansową projektu, dokonywał opisu dokumentacji finansowej i merytorycznej projektu d. Ekspert/specjalista ds. zamówień publicznych- co najmniej 1 osoba Wymagania: wykształcenie wyższe, biegła znajomość m.in. ustawy Prawo zamówień publicznych, był członkiem zespołu zarządzającego co najmniej 1 projektem o wartości projektu minimum 2 000 000,00 zł netto (dwa miliony złotych), posiada doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu co najmniej dwóch postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o szacowanej wartości przedmiotu zamówienia równej lub powyżej kwot ustalonych zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich e. Ekspert/specjalista ds. projektowania systemów informatycznych Wymagania: wykształcenie wyższe informatyczne, staż pracy co najmniej 3 lata na stanowisku informatyka lub równoważnym, doświadczenie w projektowaniu i budowie systemów informatycznych obejmujących integrację systemów informatycznych dla co najmniej 2 podmiotów, doświadczenie w opracowaniu koncepcji architektury systemu informatycznego; f. Administrator systemów informatycznych -wykształcenie wyższe techniczne, staż min. 3 lat, oświadczenie w zakresie obsługi baz danych, sieciowych systemów operacyjnych; g. Ekspert/specjalista ds. platform serwerowych -z min. 3 letnim stażem pracy, posiadający doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania strukturą serwerową h. Ekspert/specjalista ds. baz danych, znajomość co najmniej dwóch zaawansowanych systemów (środowisk) bazodanowych , brała udział w budowie minimum 2 baz danych; Każda z wyżej wymienionych osób biegle włada językiem polskim w mowie i piśmie. Poszczególne funkcje winny być pełnione przez minimum jednego eksperta. Nie można łączyć poszczególnych funkcji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące ZDOLNOŚCI FINANSOWEJ Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum:100 000 zł (sto tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z treścią art.144 ustawy zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w postanowieniach umowy. Możliwość dokonania zmian została ujęta w projekcie umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dco.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.dco.com.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Dolnośląskie Centrum Onkologii, Wrocław 53-413 pl. Hirszfelda 12, budynek H - Przychodnia Onkologiczna, pok. 312, III piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego zgodnie z umową z dnia 19.06.2013 r. , Nr umowy UDA-RPDS.02.02.00-02-004/12-01 o dofinansowanie projektu -Stworzenie systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w podmiotach leczniczych województwa Dolnośląskiego- realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Remont klatek schodowych budynków przy ul. Lotniczej 22 i ul. Pomorskiej 19 we Wrocławiu.
- Usuwanie awarii i wykonywanie drobnych remontów w zakresie robót sanitarnych wewnętrznych w placówkach oświatowych, Radach Osiedli oraz innych obiektach podległych Gminie Wrocław
- Obsługa serwisowa rezonansu magnetycznego Magnetom Avanto Fit Upgrade
- Dostawa odczynników do biologii molekularnej dla 1 części, dla Grupy Badawczej Mechanizmów Neurodegeneracji
- Sukcesywne dostawy ryb do Żłobków Wrocławskiego Zespołu Żłobków
- Sukcesywna dostawa produktów spożywczych dla potrzeb Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 we Wrocławiu z podziałem na zadania
więcej: przetargi w Wrocławiu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.