eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinUPORZ¡DKOWANIE TERENU "PARK LIGA" PRZY UL. ¦WIATOWIDA W SZCZECINIE

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2017-02-21

Og³oszenie nr 29513 - 2017 z dnia 2017-02-21 r.

Szczecin: UPORZ¡DKOWANIE TERENU "PARK LIGA" PRZY UL. ¦WIATOWIDA W SZCZECINIE
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Zak³ad Us³ug Komunalnych, krajowy numer identyfikacyjny 36300958600000, ul. ul. Ku S³oñcu  , 71080   Szczecin, woj. zachodniopomorskie, pañstwo Polska, tel. 91 484 82 94, e-mail zuk.szczecin@post.pl, faks 91 484 80 55.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.zuk.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorz±dowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

tak
www.bip.zuk.szczecin.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.bip.zuk.szczecin.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zamawiaj±cy wymaga, aby oferta zosta³a z³o¿ona w formie pisemnej.
Adres:
Siedziba Zamawiaj±cego: Zak³ad Us³ug Komunalnych, ul. Ku S³oñcu 125A, 71-080 Szczecin


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: UPORZ¡DKOWANIE TERENU "PARK LIGA" PRZY UL. ¦WIATOWIDA W SZCZECINIE
Numer referencyjny: C / 27 / 2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest uporz±dkowanie terenu "Park Liga" przy ul. ¦wiatowida w Szczecinie. CPV 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45112710-5 Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych 45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych 77310000-6 Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych 77314100-5 Us³ugi w zakresie trawników 2. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do wykonania przedmiotu zamówienia, który obejmuje: 1) etap I - m. in.: a) uporz±dkowanie istniej±cej zieleni (w tym: usuniêcie typowanych drzew i krzewów, karczowanie karp korzeniowych, koszenie), b) roboty rozbiórkowe, c) wykonanie o¶wietlenia, d) wykonanie nowych alejek i kszta³towanie skarpy, e) dostawê i monta¿ elementów ma³ej architektury (w tym: ³awki, kosze, urz±dzenia placu zabaw, urz±dzenia si³owni zewnêtrznej, 2) etap II: a) nasadzenia drzew i krzewów, b) zak³adanie trawnika, c) pielêgnacjê nasadzeñ poprzez: - podlewanie w sposób zapewniaj±cy przesi±kniêcie bry³y korzeniowej, - odchwaszczanie, - nawo¿enie, - poprawianie mis, - wymianê uschniêtych i uszkodzonych drzew i krzewów, - wymianê zniszczonych wi±zade³ i palików, - przyciêcie z³amanych, chorych lub krzy¿uj±cych siê ga³êzi, - przeprowadzenie innych zabiegów niezbêdnych do zachowania materia³u ro¶linnego w dobrej kondycji. 3. Wykonawca zobowi±zany bêdzie - na w³asny koszt i we w³asnym zakresie - równie¿ m. in. do: 1) organizacji placu budowy oraz organizacji zaplecza socjalnego, 2) oznakowania terenu budowy zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami oraz utrzymywania w nale¿ytym stanie tymczasowego zabezpieczenia, 3) zabezpieczenia w³asnego mienia na terenie robót, 4) zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, okre¶lonych przepisami p.po¿. i bhp oraz przepisami dot. ochrony ¶rodowiska, 5) dostawy wody i energii elektrycznej, 6) uporz±dkowania terenu po zakoñczeniu prac, w tym usuniêcia szkód powsta³ych podczas wykonywania prac, 7) prowadzenia Dziennika budowy, 8) wykonania dokumentacji powykonawczej wraz z kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obs³ugi, kartami katalogowymi, itp. w jêzyku polskim - w 3 egz., 9) zapewnienie pe³nej obs³ugi geodezyjno-kartograficznej (wykonanie prac geodezyjnych i kartograficznych nale¿y prowadziæ zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Biuro Geodety Miasta. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do prowadzenia geodezyjnej obs³ugi zadania oraz wykonaæ powykonawcz± dokumentacjê geodezyjn± zgodnie z obowi±zuj±cymi warunkami technicznymi prowadzenia prac geodezyjnych - dotycz±cych za³o¿enia bazy danych GESUT i BDOT 500 na terenie miasta Szczecina w 2016 roku oraz prowadzenia czê¶ci cyfrowego systemu pañstwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w systemie SIP GEO-INFO 7). 4. Wykonawca zobowi±zany bêdzie wykonaæ przedmiot zamówienia przy u¿yciu w³asnych materia³ów, na które dostarczy Zamawiaj±cemu atesty, certyfikaty, deklaracje zgodno¶ci lub ¶wiadectwa dopuszczenia do stosowania. 5. Zamawiaj±cy zobowi±zany bêdzie: 1) przekazaæ protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie d³u¿szym ni¿ 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, 2) dokonaæ odbioru wykonanych prac, 3) zapewniæ zap³atê wynagrodzenia za wykonane prace. 6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z najwy¿sz± staranno¶ci± wymagan± od podmiotu profesjonalnie ¶wiadcz±cego tego typu prace, na zasadzie zapewnienia najwy¿szej jako¶ci prac, zgodnie z zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego, w tym m. in. ustaw± z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 ze zmianami), a tak¿e z SIWZ i z ofert±, które bêd± stanowi³y integraln± czê¶æ umowy. 7. Podwykonawcy: 1) Wykonawca mo¿e wykonaæ przedmiot umowy przy udziale podwykonawców lub dalszych podwykonawców, zawieraj±c z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci. 2) Wykonawca jest zobowi±zany przedstawiæ Zamawiaj±cemu projekt umowy lub zmianê projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane w terminie 7 dni od sporz±dzenia projektu umowy lub zmiany projektu. Nie zg³oszenie przez Zamawiaj±cego w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy lub jego zmiany, pisemnych zastrze¿eñ, uwa¿a siê za akceptacjê projektu umowy lub jego zmiany. W przypadku projektu zmian umowy powy¿sze zapisy nale¿y stosowaæ odpowiednio. 3) Wykonawca jest zobowi±zany przedstawiæ Zamawiaj±cemu po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em umowê o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, jak równie¿ zmiany do tej umowy w terminie 7 dni od dnia ich wprowadzenia. Je¶li Zamawiaj±cy w terminie 14 dni od dnia otrzymania umowy o podwykonawstwo lub zmian do umowy o podwykonawstwo nie zg³osi na pi¶mie sprzeciwu, uwa¿a siê, ¿e wyrazi³ zgodê na zawarcie umowy lub wprowadzenie zmian. 4) Umowa na roboty budowlane z Podwykonawc± musi zawieraæ w szczególno¶ci: a) zakres robót powierzony Podwykonawcy wraz z czê¶ci± dokumentacji dotycz±c± wykonania robót objêtych umow±, b) kwotê wynagrodzenia, c) termin wykonania robót objêtych umow±, d) termin zap³aty wynagrodzenia dla Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo, nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 30 dni od dnia dorêczenia Wykonawcy przez Podwykonawcê lub Podwykonawcy przez dalszego Podwykonawcê, faktury lub rachunku, potwierdzaj±cych wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy lub us³ugi, e) w przypadku podzlecenia przez Wykonawcê prac objêtych przedmiotem umowy podwykonawcy, termin wynagrodzenia p³atnego przez Wykonawcê za wykonane prace przez Podwykonawcê powinien byæ ustalony w taki sposób, aby przypada³ wcze¶niej ni¿ termin zap³aty wynagrodzenia nale¿nego za wykonanie tych prac Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, f) wniesienie przez podwykonawcê na rzecz Wykonawcy wszelkiego rodzaju zabezpieczeñ, kaucji itp. powinno nast±piæ w innych formach ni¿ pieniê¿ne, g) p³atno¶æ faktur nastêpowaæ bêdzie tylko za roboty odebrane przez Zamawiaj±cego od Wykonawcy, po uprzednim potwierdzeniu przez Wykonawcê zakresu rzeczowego robót zrealizowanych przez podwykonawcê, h) wszelkie zmiany umowy powinny nastêpowaæ w formie pisemnej, i) brak zgody na przelew wierzytelno¶ci wynikaj±cych z umowy. 5) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca robót budowlanych zobowi±zany jest przedstawiæ Zamawiaj±cemu, zawarte umowy po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em, których przedmiotem s± dostawy lub us³ugi w terminie 7 dni od dnia ich zawarcia. Obowi±zek nie dotyczy umów o warto¶ci mniejszej ni¿ 0,5 warto¶ci umowy, z tym, ¿e wy³±czenie, o którym mowa powy¿ej nie dotyczy umów o warto¶ci wiêkszej ni¿ 50 000,00 z³. 6) Umowa pomiêdzy Podwykonawc± a dalszym Podwykonawc± musi zawieraæ zapisy okre¶lone w ppkt 4 niniejszego punktu. Za³±cznikiem do umowy jest zgoda Wykonawcy na zawarcie umowy o dalsze podwykonawstwo. 7) Wykonawca zobowi±zany jest na ¿±danie Zamawiaj±cego udzieliæ mu wszelkich informacji dotycz±cych Podwykonawców. 8) Wykonawca ponosi wobec Zamawiaj±cego pe³n± odpowiedzialno¶æ za roboty, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców. 9) Niezale¿nie od postanowieñ zawartych w ppkt 3 i 4 niniejszego punktu, zamiar wprowadzenia Podwykonawcy na teren budowy, w celu wykonania robót objêtych przedmiotem umowy, Wykonawca powinien zg³osiæ Zamawiaj±cemu z co najmniej 5 - dniowym wyprzedzeniem. Bez zgody Zamawiaj±cego, Wykonawca nie mo¿e umo¿liwiæ Podwykonawcy wej¶cia na teren budowy i rozpoczêcia prac, za¶ sprzeczne z niniejszymi postanowieniami postêpowanie Wykonawcy poczytywane bêdzie za nienale¿yte wykonanie umowy. 10) Wykonawca ponosi wobec Zamawiaj±cego pe³n± odpowiedzialno¶æ za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawcy(ów). 8. Zmiana umowy: 1) zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ na podstawie i pod rygorami art. 144 ustawy, 2) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian postanowieñ umowy w przypadku: A. konieczno¶ci przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezale¿nych Wykonawcy, b) si³y wy¿szej, klêski ¿ywio³owej, c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, d) jakiegokolwiek opó¼nienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub daj±cych siê przypisaæ Zamawiaj±cemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiaj±cego na terenie budowy, e) konieczno¶ci wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wp³yw na termin wykonania umowy. B. wyst±pienia zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, b) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. C. powstania okoliczno¶ci bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp., D. powstania konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci: 1a. w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 1b. je¿eli rozwi±zania te bêd± mia³y znacz±cy wp³yw na obni¿enie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeñstwa, które ze wzglêdu na postêp techniczno-technologiczny nie by³y znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, 1c. konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. Ka¿da ze wskazanych w ww. lit. 1a - 1c zmian mo¿e byæ powi±zana ze zmian± wynagrodzenia na zasadach okre¶lonych przez Strony. W takim przypadku Wykonawca wykona wycenê robót budowlanych w formie kosztorysu sporz±dzonego metod± szczegó³ow±, przy zastosowaniu nastêpuj±cych no¶ników cenotwórczych: 2a. stawka roboczogodziny R - minimalna dla województwa zachodniopomorskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2b. koszty po¶rednie Kp (liczone od R+S) - minimalne wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2c. zysk Z (liczone od R+S+Kp) - minimalny wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2d. ceny jednostkowe sprzêtu i materia³ów (³±cznie z kosztami zakupu) bêd± przyjmowane wed³ug ¶rednich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materia³ów i sprzêtu zostan± przyjête na podstawie ogólnie dostêpnych katalogów, w tym równie¿ cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. 2e. nak³ady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nak³adów Rzeczowych KNR. E. zmiany stawki podatku VAT powoduj±cej zwiêkszenie lub zmniejszenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy, F. w przypadku innej okoliczno¶ci prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkuj±cej niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nienale¿ytym wykonaniem umowy zgodnie z SIWZ, G. zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia, pod warunkiem spe³niania przez nowe osoby warunków okre¶lonych w SIWZ. 3) Zmiana umowy nast±piæ mo¿e z inicjatywy Zamawiaj±cego albo Wykonawcy, poprzez przedstawienie drugiej Stronie propozycji zmiany w formie pisemnej, które powinny zawieraæ: a) opis zmiany i jej charakter, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia, d) czas wykonania oraz wp³yw zmiany na termin realizacji umowy. 4) Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej (protokó³ wraz z uzasadnieniem) przez powo³an± przez Zamawiaj±cego komisjê techniczn±, w sk³adzie której bêd± m.in. inspektor nadzoru oraz kierownik budowy. 5) W przypadku, gdy Wykonawca wyst±pi z inicjatyw± zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Prawo zamówieñ publicznych w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Wykonawca obowi±zany bêdzie wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. 6) Niezale¿nie od powy¿szego, Zamawiaj±cy i Wykonawca dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmian redakcyjnych umowy oraz zmian bêd±cych nastêpstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych. 7) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzenia robót zamiennych, których warto¶æ nie zwiêksza wynagrodzenia umownego, okre¶lonego w umowie. Podstaw± wprowadzenia robót zamiennych bêdzie protokó³ konieczno¶ci robót zamiennych sporz±dzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego na zasadach okre¶lonych w niniejszym pkt. 9. Podane w dokumentacji projektowej nazwy w³asne s± przyk³adowe. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert z produktami równowa¿nymi. Je¿eli wykonawca sk³ada ofertê równowa¿n±, musi przed³o¿yæ informacjê o proponowanym produkcie zawieraj±c± co najmniej nazwê i parametry techniczne. Za równowa¿ne zostan± uznane produkty o parametrach nie gorszych ni¿ opisane w za³±cznikach nr 5 - 7 do SIWZ. W takiej sytuacji, w ofercie nale¿y podaæ opis produktu równowa¿nego. 10. Zatrudnienie: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracê wszystkie osoby wykonuj±ce czynno¶ci fizyczne w zakresie realizacji zamówienia; 2) Zatrudnienie, o którym mowa w ppkt1 powinno trwaæ przez ca³y okres realizacji zamówienia; 3) na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca zobowi±zuje siê przedstawiæ dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracê (np. kopie umów o pracê) osób, o których mowa w ppkt 1.

II.5) G³ówny kod CPV: 45111291-4
Dodatkowe kody CPV:45112710-5, 45233253-7, 77310000-6, 77314100-5
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego, do 50 % warto¶ci zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakoñczenia: 30/11/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: a) zdolno¶ci zawodowe: Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci zawodowe zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: A. wykona³ nale¿ycie w okresie piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, ka¿da: polegaj±ca na wykonaniu o¶wietlenia zewnêtrznego, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 20 000,00 z³ brutto. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ jeden z wykonawców w ca³o¶ci. B. wykona³ nale¿ycie w okresie trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie us³ugi, ka¿da polegaj±ca na: sadzeniu drzew i krzewów i pielêgnacji zieleni (podlewanie, odchwaszczanie, usuwanie odrostów, ciêcie ga³êzi), o ³±cznej warto¶ci nie mniejszej ni¿ 50 000,00 z³ brutto. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek musi spe³niaæ jeden z wykonawców w ca³o¶ci. W przypadku, gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca ww. warunku zosta³a wyra¿ona w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy t± warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczêcia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego (dat± wszczêcia postêpowania jest data zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostêpnym w siedzibie Zamawiaj±cego oraz na stronie internetowej). b) zdolno¶ci techniczne: Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca posiada wymagane zdolno¶ci techniczne zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ co najmniej osob± do kierowania robotami - posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci drogowej. Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zmianami) osoby, które przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty; Ww. wykaz nale¿y z³o¿yæ w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty - w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. wykaz sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 2) wykaz us³ug wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy Ww. wykaz nale¿y z³o¿yæ w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty - w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. wykaz sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; Ww. wykaz nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. wykaz sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) formularz oferty, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ; Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 2) o¶wiadczenia: a) w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu, z powodów okre¶lonych w pkt 1, wykonawca do³±cza do oferty aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. b) w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 2 oraz inne podmioty, na zasobach których wykonawca polega, spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu oraz nie podlegaj± wykluczeniu, wykonawca do³±cza do oferty aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i o innych podmiotach, na zasobach których wykonawca polega, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ. Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. 3) zobowi±zanie podmiotu trzeciego, zgodnie z pkt 3 ppkt 2 SIWZ, je¿eli wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, zamierza polegaæ na zdolno¶ciach technicznych innych podmiotów; przyk³adowy wzór zobowi±zania innego podmiotu stanowi za³±cznik nr 9 do SIWZ; Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie po¶wiadczonej. 4) pe³nomocnictwa tylko w sytuacjach okre¶lonych w Rozdziale I pkt 4 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku sk³adania oferty wspólnej w Rozdzia³ III pkt 1 SIWZ; Ww. pe³nomocnictwa nale¿y z³o¿yæ w oryginale lub kopii notarialnie po¶wiadczonej. 5) o¶wiadczenie, wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ, wskazuj±ce cze¶æ zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (je¿eli wykonawca przewiduje udzia³ podwykonawców); Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

nie


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
cena60
wysoko¶æ kary umownej z tytu³u zw³oki w wykonaniu przedmiotu umowy 20
okres gwarancji 20


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana umowy: 1) zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ na podstawie i pod rygorami art. 144 ustawy, 2) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian postanowieñ umowy w przypadku: A. konieczno¶ci przed³u¿enia terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezale¿nych Wykonawcy, b) si³y wy¿szej, klêski ¿ywio³owej, c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeñ, dokonywanie odbiorów, d) jakiegokolwiek opó¼nienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub daj±cych siê przypisaæ Zamawiaj±cemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiaj±cego na terenie budowy, e) konieczno¶ci wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja ma wp³yw na termin wykonania umowy. B. wyst±pienia zmian bêd±cych nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: a) wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, b) konieczno¶ci usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. C. powstania okoliczno¶ci bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji, w szczególno¶ci przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleñ, itp., D. powstania konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci: 1a. w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 1b. je¿eli rozwi±zania te bêd± mia³y znacz±cy wp³yw na obni¿enie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeñstwa, które ze wzglêdu na postêp techniczno-technologiczny nie by³y znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, 1c. konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa. Ka¿da ze wskazanych w ww. lit. 1a - 1c zmian mo¿e byæ powi±zana ze zmian± wynagrodzenia na zasadach okre¶lonych przez Strony. W takim przypadku Wykonawca wykona wycenê robót budowlanych w formie kosztorysu sporz±dzonego metod± szczegó³ow±, przy zastosowaniu nastêpuj±cych no¶ników cenotwórczych: 2a. stawka roboczogodziny R - minimalna dla województwa zachodniopomorskiego wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2b. koszty po¶rednie Kp (liczone od R+S) - minimalne wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2c. zysk Z (liczone od R+S+Kp) - minimalny wg publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzania kosztorysu, 2d. ceny jednostkowe sprzêtu i materia³ów (³±cznie z kosztami zakupu) bêd± przyjmowane wed³ug ¶rednich cen rynkowych zawartych w publikacji Sekocenbud aktualnego na dzieñ sporz±dzenia kosztorysu, a w przypadku ich braku ceny materia³ów i sprzêtu zostan± przyjête na podstawie ogólnie dostêpnych katalogów, w tym równie¿ cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych, itp. 2e. nak³ady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nak³adów Rzeczowych KNR. E. zmiany stawki podatku VAT powoduj±cej zwiêkszenie lub zmniejszenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy, F. w przypadku innej okoliczno¶ci prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkuj±cej niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nienale¿ytym wykonaniem umowy zgodnie z SIWZ, G. zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia, pod warunkiem spe³niania przez nowe osoby warunków okre¶lonych w SIWZ. 3) Zmiana umowy nast±piæ mo¿e z inicjatywy Zamawiaj±cego albo Wykonawcy, poprzez przedstawienie drugiej Stronie propozycji zmiany w formie pisemnej, które powinny zawieraæ: a) opis zmiany i jej charakter, b) uzasadnienie zmiany, c) koszt zmiany oraz jego wp³yw na wysoko¶æ wynagrodzenia, d) czas wykonania oraz wp³yw zmiany na termin realizacji umowy. 4) Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy bêdzie potwierdzenie powsta³ych okoliczno¶ci w formie opisowej i w³a¶ciwie umotywowanej (protokó³ wraz z uzasadnieniem) przez powo³an± przez Zamawiaj±cego komisjê techniczn±, w sk³adzie której bêd± m.in. inspektor nadzoru oraz kierownik budowy. 5) W przypadku, gdy Wykonawca wyst±pi z inicjatyw± zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Prawo zamówieñ publicznych w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, Wykonawca obowi±zany bêdzie wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. 6) Niezale¿nie od powy¿szego, Zamawiaj±cy i Wykonawca dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmian redakcyjnych umowy oraz zmian bêd±cych nastêpstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych. 7) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzenia robót zamiennych, których warto¶æ nie zwiêksza wynagrodzenia umownego, okre¶lonego w umowie. Podstaw± wprowadzenia robót zamiennych bêdzie protokó³ konieczno¶ci robót zamiennych sporz±dzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego na zasadach okre¶lonych w niniejszym pkt.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 08/03/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Potencja³ podmiotu trzeciego: 1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach zawodowych lub/i technicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 2. W celu potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom, wykonawcy maj± do³±czyæ do oferty opis produktów równowa¿nych, je¿eli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w rozdziale XIV pkt 9 SIWZ). 3. O¶wiadczenie dot. grupy kapita³owej: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postêpowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, wykonawca sk³ada o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej; przyk³adowy wzór o¶wiadczenia dot. przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej stanowi za³±cznik nr 10 do SIWZ; Ww. o¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w oryginale. W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±. W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, wraz ze z³o¿eniem ww. o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Termin wykonania zamówienia: do dnia 30 listopada 2017 r., w podziale na etapy: 1) etap I - nie d³u¿ej ni¿ 60 dni kalendarzowych od dnia przekazania placu budowy, 2) etap II - do dnia 30 listopada 2017 r. 5. Wykonawca udzieli rêkojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres 36 miesiêcy, licz±c od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót. 6. Gwarancja: 1) Wykonawca w ofercie cenowej poda okres gwarancji okre¶lony w miesi±cach, licz±c od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 2) Warunki gwarancji zostaj± ustalone w za³±czniku nr 8 do SIWZ. 3) W przypadku, gdy gwarancja producenta na zastosowane materia³y, urz±dzenia przekracza okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcê, wówczas Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu - wraz z dokumentacj± odbiorow± - dokumenty pozwalaj±ce na skorzystanie z uprawnieñ wynikaj±cych z gwarancji producenta. 4) Wykonawca zobowi±zany bêdzie w ramach gwarancji do wykonywania rocznej pielêgnacji gwarancyjnej w zakresie dokonanych nasadzeñ drzew i krzewów oraz trawnika. 7. Sposób obliczenia ceny oferty 1) Wykonawca obowi±zany jest przed³o¿yæ formularz oferty, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SIWZ. 2) W formularzu oferty wykonawca wpisuje cenê brutto za realizacjê przedmiotu zamówienia, która bêdzie zawiera³a podatek VAT. 3) Wykonawca bêdzie zobowi±zany do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w za³±cznikach nr 5 i 6 do SIWZ. Wykonawca skalkuluje cenê oferty w oparciu o za³±cznik nr 7do SIWZ (stanowi±cy element pomocniczy przy wyliczaniu ceny ofertowej jako kalkulacji w³asnej opartej na rachunku ekonomicznym), z uwzglêdnieniem wszelkich kosztów zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia i niezbêdnych do jego wykonania oraz wynikaj±cych z SIWZ i umowy. Przed dokonaniem wyceny Zamawiaj±cy zaleca dokonanie wizji lokalnej. Nieoszacowanie, pominiêcie, ewentualnie brak pe³nego rozpoznania przedmiotu zamówienia nie mo¿e stanowiæ podstawy do ¿±dania przez Wykonawcê podwy¿szenia wynagrodzenia. 4) Wykonawca bêdzie zobowi±zany do zakupu od Zamawiaj±cego drewna, które pozyska w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia. W ofercie cenowej Wykonawca nie uwzglêdnia ceny za zakup drewna. Zamawiaj±cy - za sprzeda¿ pozyskanego drewna wystawi fakturê na kwotê 875,68 z³ brutto. Powy¿sza kwota bêdzie potr±cana z faktury - wystawianej przez Wykonawcê, za realizacjê etapu I przedmiotu zamówienia. 5) Oferowana cena powinna byæ wyliczona do dwóch miejsc po przecinku. 8. Podane w dokumentacji projektowej nazwy w³asne s± przyk³adowe. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert z produktami równowa¿nymi. Je¿eli wykonawca sk³ada ofertê równowa¿n±, musi przed³o¿yæ informacjê o proponowanym produkcie zawieraj±c± co najmniej nazwê i parametry techniczne. Za równowa¿ne zostan± uznane produkty o parametrach nie gorszych ni¿ opisane w za³±cznikach nr 5 - 7 do SIWZ. W takiej sytuacji, w ofercie nale¿y podaæ opis produktu równowa¿nego. 9. Zatrudnienie: 1) zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracê wszystkie osoby wykonuj±ce czynno¶ci fizyczne w zakresie realizacji zamówienia; 2) Zatrudnienie, o którym mowa w ppkt1 powinno trwaæ przez ca³y okres realizacji zamówienia; 3) na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca zobowi±zuje siê przedstawiæ dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracê (np. kopie umów o pracê) osób, o których mowa w ppkt 1.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.