Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-08-07
Ruszów: Przygotowanie powierzchni adaptacyjnej wraz z budową wolier adaptacyjnych
oraz demontaż części urządzeń, zbudowanych na tej powierzchni po okresie
adaptacji ptaków
Numer ogłoszenia: 319434 - 2013; data zamieszczenia: 07.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Ruszów , ul. Leśna 2, 59-950 Ruszów, woj. dolnośląskie, tel. 75 7714339, faks 75 7714468.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://wroclaw.lasy.gov.pl/ruszow
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie powierzchni adaptacyjnej wraz z budową wolier adaptacyjnych oraz demontaż części urządzeń, zbudowanych na tej powierzchni po okresie adaptacji ptaków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na powierzchni adaptacyjnej następujących czynności: 1. Wybudowanie: 1) 8 siatkowych wolier adaptacyjnych o powierzchni ok. 80 m2 każda; 2) 2 wolier (izolatki) o powierzchni ok. 3 m2 każda; Usługa obejmuje również takie czynności jak: wykonanie małych zadaszeń nad wykładaną karmą, wysypanie niewielkich ilości żwiru i piasku w wybudowanych wolierach, wykonanie i ustawienie w wolierach stanowisk noclegowych dla wsiedlanych ptaków (grzędy, pniaczki), wysypanie piaskiem miejsc, w których ustawione będą daszki (około 2 m2 pod każdym). Usługa obejmuje ponadto wszystkie koszty zakupu siatki do ogrodzenia wolier, siatki maskującej, słupków, desek, wkrętów i zawiasów oraz montaż w terenie (na powierzchni adaptacyjnej, znajdującej się na terenie Nadleśnictwa Ruszów), wszystkich urządzeń, według wskazań Zamawiającego. Opis techniczny i parametry budowli i urządzeń: 1. Siatkowe woliery adaptacyjne - 8 sztuk o powierzchni ok. 80 m2 każda. Każda woliera zbudowana z 10 przęseł o wymiarach 250 cm x 100 cm. 1) każde przęsło zbudowane z 4 niestruganych desek sosnowych o wymiarach 250 cm x 10 cm x 2,5 cm oraz 4 niestruganych desek sosnowych o wymiarach 100 cm x 10 cm x 2,5 cm połączonych wkrętami do drewna z wmontowaną w środek przęsła siatką heksagonalną. 2) siatka: heksagonalna, pleciona o wymiarach 1,0 - 1,3 cm x 0,07 cm o wysokości 100 cm, ocynkowana i powlekana w kolorze zielonym; 3) wejście do każdej woliery o wymiarach 60 cm x 130 cm zbudowane w sposób i z materiałów określonych w pkt. 1) i 2), na zawiasach metalowych z drewnianym zamknięciem od strony wewnętrznej i zewnętrznej; 4) przęsła połączone dla ustabilizowania konstrukcji dębowymi kołkami toczonymi, zakotwiczonymi, przez ich wbicie, w gruncie, o O 80 mm lub o przekroju kwadratowym 80 x 80 mm, o długości 150 cm w ilości 11 sztuk i 200 cm w ilości 2 szt.; 5) każda woliera przedzielona ścianką z desek sosnowych, jednostronnie struganych, grubości min 12 mm, łączonych na pióro - wpust, o długości 4 mb i wysokości 1 metr. W połowie długości ścianki, dodatkowo zamontowane na 2 metalowych zawiasach, drewniane drzwiczki o wymiarach - szerokość 60 cm, wysokość 100 cm, dodatkowo przytwierdzone do 2 drewnianych, dębowych kołków, osadzonych w gruncie, o długości 150 cm i przekroju 5 x 5 cm. W dolnej części drzwiczek wykonany otwór o wymiarach 40 x 40cm, zamykany za pomocą izolowanej linki stalowej, zapadni, uruchamianej z zewnątrz woliery, o wymiarach 45 x 45 cm. 6) przejście pomiędzy wolierami (4 szt), zbudowane z drewna sosnowego, o wymiarach 16 cm x 16 cm zamykane za pomocą izolowanej linki stalowej, zapadni, uruchamianej z zewnątrz woliery, o wymiarach 20 x 20 cm.; 7) drewno zastosowane przy budowie wolier - impregnowane w kolorze zielonym lub brązowym, impregnatem posiadającym atest; 8) każda woliera zabudowana od góry siatką maskującą na woliery dla ptaków z polipropylenu w kolorze czarnym o oczku maksymalnie do 2,5 cm x 2,5 cm. Siatka maskująca przytwierdzona do boków przęseł, za pomocą gwoździ. Przewidywana ilość siatki maskującej na jedną wolierę - ok. 100 m2. 9) do wykończenia każdej woliery niezbędne jest wkopanie wzdłuż dłuższego boku desek sosnowych - 11 sztuk o wymiarach 250 cm x 10 cm x 2,5 cm, 2 sztuki o wymiarach 60 cm x 10 cm x2,5 cm oraz ułożenie wokół woliery 11 desek o wymiarach 250 cm x 15 - 20 cm x 2,5 cm, 1 deski 60 cm x 20 cm x 2,5 cm; 10) wykonanie 25 sztuk zadaszeń nad miejscami dokarmiania: daszek skośny o powierzchni 1,20 m2 i wymiarach 100 cm x 120 cm z deski sosnowej, jednostronnie struganej, impregnowanej, o grubości nie mniejszej, niż 12 mm, zamontowany na konstrukcji, zbudowanej z krawędziaków o wymiarach: a) 4 cm x 3 cm x120 cm - 6 sztuk b) 4 cm x 3 cm x 80 cm - 6 sztuk c) 4 cm x 3 cm x 40 cm - 2 sztuki d) 4 cm x 3 cm x 48 cm - 2 sztuki 11) zamontowanie na łącznie około 240 izolatorach, do słupków drewnianych, w trzech rzędach, w odległości i na wysokości, według wskazań Zamawiającego, łącznie na wszystkich siatkowych wolierach adaptacyjnych, standardowego przewodu elektryzatora, o łącznej długości około 800 mb. 2. Woliery (izolatki) - 2 sztuki o powierzchni około 3 m2 każda. 1) każda woliera zbudowana z 3 przęseł o wymiarach jak w pozycji 1.1), 1.2), 1.3), 1.7). 2) przęsła połączone dla ustabilizowania konstrukcji sosnowymi kołkami toczonymi o O 80 mm o długości 150 cm w ilości 4 sztuk i 200 cm w ilości 4 sztuk; 3) każda woliera zabudowana od góry siatką na woliery dla ptaków z polipropylenu w kolorze czarnym o oczku maksymalnie do 2,5x2,5 cm. Siatka maskująca zamontowana na bokach przęseł. Przewidywana ilość siatki maskującej na jedną wolierę - około 5m2; 4) każda woliera dodatkowo zabudowana od góry drewnianym dachem o wymiarach woliery + 20 cm. Deski sosnowe, łączone na pióro - wpust o grubości nie mniejszej niż 12 mm; 5) w każdej wolierze jest również do wykonania podłoga drewniana o wymiarach 1.00 mb (średnia szerokość podłogi) x 2,00 mb i dwie ścianki boczne o wymiarach 100 cm x 200 cm. Podłoga z desek sosnowych łączonych na styk o grubości min. 25 mm na 3 legarkach o wymiarach 40 mm x 60 mm. Ścianki boczne zbudowane z sosnowych desek, łączonych na pióro - wpust o grubości min.12 mm. 6) do wykończenia każdej woliery niezbędne jest wkopanie wzdłuż dłuższego boku desek sosnowych: 3 sztuki o wymiarach 250 cm x 10 cm x 2,5 cm, 1 deski o wymiarach 60 cm x 10 cm x 2,5 cm oraz ułożenie wokół woliery 3 desek o wymiarach 250 cm x 15-20 cm x 2,5 cm, 1 deski o wymiarach 60 cm x 20 cm x 2,5 cm. 7) zamontowanie na łącznie około 40 izolatorach, do słupków drewnianych, w trzech rzędach, w odległości i na wysokości, według wskazań Zamawiającego, łącznie na wszystkich wolierach izolatkach, standardowego przewodu elektryzatora, o łącznej długości około 70 mb. Wszystkie materiały niezbędne do wykonania powyższych czynności stanowią koszt własny Wykonawcy i powinny być ujęte w proponowanej wartości usługi w formularzu ofertowym. Usługa obejmuje ponadto wszystkie koszty zakupu siatki do ogrodzenia wolier, siatki maskującej, słupków, desek, wkrętów i zawiasów oraz montaż w terenie, wg wskazań Zamawiającego. Elektryzatory elektryczne i odstraszacze ultradźwiękowe nie stanowią kosztów ponoszonych przez Wykonawcę, gdyż zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego w celu ich zainstalowania. 2. Wybudowanie: 1) ogrodzenia o długości 550 mb, stanowiącego zabezpieczenie powierzchni ok. 4 ha, składającego się z elektryzatora i fladr, umocowanych na dębowych słupkach o przekroju kwadratowym (5 cm x 5 cm i długości 150 cm), usytuowanych w odległości 4 mb od siebie oraz wyłożenie pod linią elektryzatora agrowłókniny i jej obustronne zakotwiczenie w gruncie (odległość kotwiczenia - do 1mb). 2) ogrodzenia o długości 1250 mb, stanowiącego zabezpieczenie powierzchni ok. 14 ha, składającego się z fladr, umocowanych na dębowych słupkach o przekroju kwadratowym (5 cm x 5 cm i długości 150 cm), usytuowanych w odległości 4 mb od siebie; 3) wykonanie 1800 mb. fladr; 4) odrębnych linii zasilających, o długości około: a) 290 mb; b) 480 mb do wolier i ogrodzenia części powierzchni adaptacyjnej, bezpośrednio przyległej do wolier 5) drewnianego pomieszczenia na akumulator i elektryzatory. Usługa obejmuje również takie czynności jak: wykoszenie powierzchni pod linią elektryzatora, oraz uprzątnięcie zalegającego w miejscach budowy urządzeń pozostałości po koszeniu i ewentualnie zalegających gałęzi. Opis techniczny i parametry budowli i urządzeń: Ad 2.1) i 2.3) Ogrodzenie o długości 550 mb, stanowiące zabezpieczenie powierzchni ok. 4 ha. W ramach tej części zadania należy na drewnianych, dębowych kołkach, osadzonych, na głębokość, wskazaną przez Zamawiającego, zainstalować, na wskazanej, przez Zamawiającego wysokości, elektryczny płot, składający się z trzech rzędów linii elektryzatora, na około 420 standardowych izolatorach, do słupków drewnianych. Łączna długość standardowego przewodu elektryzatora - około 1700 mb. W ramach tego samego zadania należy przytwierdzić do drewnianych kołków wokół ogrodzenia, za pomocą gwoździ lub zszywek metalowych i dodatkowo zacisnąć plastikowymi opaskami zaciskowymi, stosownej długości, wykonane wcześnie fladry oraz przytwierdzić do gruntu, pod linią elektryzatora agrowłókninę. Kotwiczenie agrowłókniny - jak w pkt 2.1). Ad. 2.2): W ramach tego samego zadania należy do drewnianych kołków, wbitych w grunt, na głębokość wskazaną przez Zamawiającego w odstępie co około 4 metry, przytwierdzić wokół ogrodzenia, za pomocą gwoździ lub zszywek metalowych i dodatkowo zacisnąć plastikowymi opaskami zaciskowymi, stosownej długości, wykonane wcześnie fladry Parametry fladr: Tkanina na paski fladr - odporna na zmienne warunki atmosferyczne (deszcz, śnieg, mróz, słońce), z gwarancją zachowania trwałości przez okres minimum 3 lat. Paski tkaniny, w kolorach: czerwony, szary, żółty, zielony (do wyboru i zastosowania - minimum 2 kolory), o długości około 45 cm i szerokości około 10 cm, przyszyte na całej szerokości tkaniny, nicią odporną na zmienne warunki atmosferyczne, w odstępach co około 50 cm, do taśmy nośnej z polipropylenu, w kolorze czarnym (typu TN 025C), o szerokości minimum 25 mm. Parametry agrowłókniny i kotew: Agrowłóknina czarna o parametrach nie mniejszych, niż 50g/m 1,6 mb x 1 mb - z filtrem UV, Szerokość montowanej agrowłókniny - minimum 80 cm. Szpilki kotwice do mocowania agrowłókniny - długość minimalna 14,5 cm, średnica główki, nie mniej niż 0,38 cml. Ad. 2.4): Wybudowanie odrębnych linii zasilających do wolier i ogrodzenia części powierzchni adaptacyjnej, bezpośrednio przyległej do wolier, polega na ułożeniu i lekkim przysypaniu rodzimym gruntem przewodu elektrycznego typu OWY 300/500VH05VV-F 2 x 0,75, w kolorze czarnym, na odcinkach łączących miejsce, z usytuowanym źródłem zasilania, a wybudowanymi wcześniej wolierami (wszystkimi) i ogrodzeniem części powierzchni adaptacyjnej, bezpośrednio przyległej do wolier. Wykonawca jest zobowiązany do zamontowania dodatkowo 14 sztuk uchwytów izolowanych ze sprężyną, w miejscach, wskazanych przez Zamawiającego. Ad 2.5): Drewniane pomieszczenie na akumulator i elektryzatory - parametry: Wymiary: długość - 80 cm; szerokość - 80 cm; wysokość - 40 cm. Materiały: deski sosnowe lub świerkowe o grubości 25 mm i szerokości do 12 cm, jednostronnie strugane, łączone na pióro-wpust. Skrzynia, wewnętrznie przedzielona w pionie deskami na 2 pomieszczenia, prostopadle do szerokości skrzyni. Szerokość uzyskanych w ten sposób pomieszczeń: - pomieszczenie nr 1 - minimum 40 cm, - pomieszczenie nr 2 - minimum 20 cm. Dodatkowo wszystkie zewnętrzne ściany docieplone materiałem typu styropian o grubości nie mniejszej niż 5 cm. Pomieszczenie zadaszone daszkiem skośnym, lub dwuspadowym, o wymiarach minimum 10 cm większych niż długość i szerokość pomieszczenia. Dach przykryty gontem papowym w kolorze - odcienie szarości. Wybudowane pomieszczenie należy umieścić na drewnianej palecie typu EURO, o wymiarach nie mniejszych, niż 100 cm x 80 cm Drewno zastosowane przy budowie pomieszczenia na akumulator - impregnowane w kolorze zielonym lub brązowym, impregnatem posiadającym atest. Wszystkie materiały niezbędne do wykonania powyższych czynności stanowią koszt własny Wykonawcy i powinny być ujęte w proponowanej wartości usługi w formularzu ofertowym 3. Przygotowanie i ustawienie obozowiska dla przebywających w pobliżu powierzchni adaptacyjnej osób. Usługa polega na dowiezieniu z siedziby Zamawiającego, rozłożeniu, ustawieniu i zakotwiczeniu w gruncie wszystkich niezbędnych, dla prawidłowego funkcjonowania obozowiska, zlokalizowanego w pobliżu powierzchni adaptacyjnej, urządzeń, przedmiotów i materiałów, będących własnością Zamawiającego, a przekazanych do użytkowania przez pracowników Wykonawcy. 4. Wybudowanie i ustawienie w miejscu wskazanym przez zamawiającego, na powierzchni adaptacyjnej, 2 ambon obserwacyjnych. Szczegółowy opis techniczny budowy ambony obserwacyjnej zawiera Załącznik Nr 1 do SIWZ. 5. Demontaż powierzchni adaptacyjnej po okresie adaptacji, w terminie i według wskazań Zamawiającego. Usługa obejmuje demontaż i przetransportowanie do siedziby Zamawiającego, wszystkich wskazanych przez Zamawiającego urządzeń, przedmiotów i obiektów, znajdujących się na powierzchni adaptacyjnej, w terminie wskazanym przez Zamawiającego..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Przedmiotem zamówienia uzupełniającego będzie powtórzenie przedmiotu zamówienia podstawowego o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych). 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42 poz. 275 ze zmianami). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:PKO BP S.A. Bolesławiec Nr 51 1020 2137 0000 9202 0101 5841 z dopiskiem:Wadium - 35/2710/2013. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej oraz w formie poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w pkt. 3.5, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego (sekretariat), a kopię załączyć do oferty. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, który w określonym terminie nie złożył wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. X Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia lub pełnomocnictw, i w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego nie złoży ich w wyznaczonym terminie, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 14. W przypadku wniesienia wadium w walucie innej niż PLN, przeliczenie wartości wadium na PLN nastąpi wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, do spełnienia których zobligowany jest Wykonawca, poza złożeniem oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik Nr 3 do SIWZ).Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą udokumentować, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz że nie podlegają, każdy z osobna, wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, prowadzonych na obszarach specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 (zgodnie z Dyrektywą Rady 79/409/EWG z dnia 02.04.1979r. w sprawie ochrony dzikich ptaków), prowadzonych w strefach występowania gatunków będących pod ochroną gatunkową. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą udokumentować, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz że nie podlegają, każdy z osobna, wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, do spełnienia których zobligowany jest Wykonawca, poza złożeniem Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik Nr 3 do SIWZ). Złożone oświadczenie jest potwierdzeniem przez Wykonawcę posiadania lub dysponowania m. in. odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym prawidłową realizację przedmiotu zamówienia.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą udokumentować, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz że nie podlegają, każdy z osobna, wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, do spełnienia których zobligowany jest Wykonawca, poza złożeniem Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik Nr 3 do SIWZ). Złożone oświadczenie jest potwierdzeniem przez Wykonawcę posiadania lub dysponowania m. in. odpowiednimi osobami umożliwiającymi prawidłową realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą udokumentować, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz że nie podlegają, każdy z osobna, wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o minimalnej wartości ubezpieczenia wynoszącej 50000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, muszą udokumentować, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz że nie podlegają, każdy z osobna, wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Informację o części zamówienia, której wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom (Załącznik Nr 6 do SIWZ). 2) w przypadku braku przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r. Nr 50 poz. 331 ze zmianami), do oferty należy dołączyć oświadczenie o braku przynależności. 3) Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących sytuacjach: 1) w przypadku konieczności zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy na skutek: a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy; b) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych; 2) w przypadku zmiany zasad finansowania zamówienia; 2. Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego i podpisanego przez przedstawicieli Zamawiającego oraz Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_wroclaw/nadl_ruszow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Ruszów
ul. Leśna 2
59-950 Ruszów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2013 godzina 12:00, miejsce: Nadleśnictwo Ruszów ul. Leśna 2 59-950 Ruszów Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Postępowanie prowadzone w ramach projektu Czynna ochrona nizinnych populacji głuszca (Tetrao urogallus L.) na terenie Borów Dolnośląskich i Puszczy Augustowskiej (Active protection of lowland populations of Capercaillie in the Bory Dolnośląskie Forest and Augustowska Primeval Forest) - oznaczonego dla potrzeb Instrumentu Finansowego dla Środowiska LIFE+ nr LIFE 11NAT/PL/428 oraz wykorzystania i rozliczenia dotacji ze środków Wspólnoty Europejskiej udzielonej na podstawie stosownej umowy o nr LIFE 11NAT/PL/428 oraz ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej udzielonej na podstawie umowy o nr 716/2012/Wn50/OP-RE-LF/D oraz ze środków Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (działanie C.1)..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI RUSZÓW
- MONITORING WETERYNARYJNY KURAKÓW LEŚNYCH WSIEDLANYCH NA TERENIE NADLEŚNICTWA RUSZÓW W 2025 ROKU
- DOSTAWA PALIWA W 2025 ROKU
więcej: przetargi RUSZÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej i łąkowo-rolnej na terenie OHZ Czarne zarządzanego przez Nadleśnictwo Lubichowo w roku 2025
- "WYKONYWANIE USŁUG Z ZAKRESU GOSPODARKI ŁOWIECKIEJ NA TERENIE NADLEŚNICTWA GRODZISK w 2025 r."
- "Wykonywanie prac z zakresu zagospodarowania lasu oraz pozyskania i zrywki drewna w lasach mienia komunalnego Gminy Wielkie Oczy w roku 2025"
- Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2006 roku.
- Usługi z zakresu gospodarki leśnej i remontu dróg planowane do wykonania w Nadleśnictwie Torzym w 2006r.
- usługi z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Międzylesie w 2006 roku.
więcej: Usługi leśnictwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.