Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-02-04
Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt
Numer ogłoszenia: 34362 - 2012; data zamieszczenia: 04.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: miejska jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 60.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.20.00.00 - Usługi weterynaryjne .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Przygotowując się do udzielenia zamówienia w roku 2012, Zamawiający uzyskał potwierdzenie tego stanowiska ze strony WIL-W w Poznaniu. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Praktyka Weterynaryjna My Pet Tomasz Nowak, ul. Nowowiejskiego 8, 63-600 Kępno, kraj/woj. wielkopolskie.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Dostawa urządzeń oraz sprzętu komputerowego na potrzeby projektu FEWP.06.04-IZ.00-0023/23 - "2"
- Dostawa jednorazowych środków ochrony indywidualnej do Szpitala Wojewódzkiego w Poznaniu
- "Modernizacja monitoringu poprzez dostawę i montaż systemu monitoringu wizyjnego dla Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o."
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 184 w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego w m. Napachanie
- Wyroby medyczne jednorazowego użytku - Przezcewnikowy system do naprawy zastawki trójdzielnej
- wykonanie usługi najmu, montażu i demontażu scenotechniki na potrzeby wydarzeń kulturalnych Estrady Poznańskiej pn. 33. FINAŁ WOŚP 2025 ("33 FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY 2025")
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zapewnienie opieki weterynaryjnej zwierzętom znajdującym się na terenie Gminy Miasto Marki w 2025 roku w podziale na części. Liczba części: 2.
- Wykonywanie usług związanych z ochroną przed bezdomnością zwierząt w 2025 r.
- "Kompleksowy odłów i transport zwierząt wolnożyjących nie podlegających ochronie na terenie powiatu chrzanowskiego"
- Odławianie i transport bezdomnych zwierząt z terenu gm. Krzeszowice do schroniska dla bezdomnych zwierząt, sprawowanie opieki nad nimi w schron. dla bezdomnych zwierząt oraz zapewnienie opieki weter.
- Wyłapywanie i utrzymanie w schronisku bezdomnych zwierząt oraz wyłapywanie, transport oraz umieszczenie chorych lub wymagających pomocy dzikich zwierząt w Ośrodku
- "Wyłapywanie, zapewnienie opieki oraz przygotowanie do adopcji bezdomnych zwierząt pochodzących z terenu Gminy Lesznowola"
więcej: Usługi weterynaryjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.