Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-06
Gdańsk: Konserwacja systemów wentylacji, klimatyzacji i instalacji im towarzyszących
w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
Numer ogłoszenia: 384888 - 2012; data zamieszczenia: 06.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gdański Uniwersytet Medyczny , ul. M. Skłodowskiej-Curie 3a, 80-210 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. (058) 349 12 23, faks (058) 349 12 24.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gumed.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja systemów wentylacji, klimatyzacji i instalacji im towarzyszących w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług w zakresie utrzymania zdolności techniczno-eksploatacyjnej oraz utrzymania w bezawaryjnym, nieprzerwanym działaniu systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących w obiektach Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia do obowiązków Wykonawcy będzie należało w szczególności: a) wykonywanie napraw, konserwacji zgodnie z zaleceniami producenta systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących oraz innych czynności wynikających z bieżącej eksploatacji w celu zapewnienia ich bezpiecznego użytkowania, zgodnie z zakresem prac i czynności konserwacyjnych, wymienionym w załączniku nr 4 do SIWZ; b) wydawanie orzeczeń technicznych dla systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących; c) zapewnienie materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych dla systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących wyszczególnionych w załączniku nr 3 do SIWZ; d) potwierdzenie kart napraw po wykonaniu usług; e) dokonywanie stosownych wpisów w paszportach technicznych urządzeń; f) utylizacje zużytych materiałów eksploatacyjnych; g) ocena efektywności energetycznej zastosowanych urządzeń chłodniczych w systemach klimatyzacji, ich wielkości w stosunku do wymagań użytkowych o mocy chłodniczej nominalnej większej niż 12 kW ( zgodnie z zapisem w Ustawie Prawo Budowlane, art. 62. ust. 1 pkt. 6 ); h) usuwanie wszelkich awarii systemów w ramach wynagrodzenia za konserwację; i) zapewnienie własnego transportu uszkodzonych systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących do punktu serwisowego i z powrotem; j) zapoznawanie bezpośredniego użytkownika ze sposobem prawidłowej obsługi i eksploatacji sprzętu; k) dysponowanie odpowiednią aparaturą pomiarową i naprawczą; l) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p.poż. przez wszystkie osoby zatrudnione przez Wykonawcę, przy czym wszelkie uwagi Zamawiającego w tym zakresie muszą być załatwione niezwłocznie. Wszelkie konsekwencje wynikłe z nieprzestrzegania przez Wykonawcę przepisów bhp i p.poż. obciążą Wykonawcę; m) prowadzenie serwisu systemów wyszczególnionych w załączniku nr 3 do SIWZ przez 7 dni w tygodniu, w tym również dni wolne i święta z uwzględnieniem wytycznych co do czasu eksploatacji poszczególnych systemów w uzgodnieniu z Administratorem obiektu i Działem Inwestycyjno-Remontowym Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego z zastrzeżeniem, że jeśli skutki towarzyszące awarii mogą stanowić zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub mienia wówczas reakcja serwisu musi być natychmiastowa. Uzgodnienia ujęte będą w postaci harmonogramu prac konserwatorskich uzgodnionym przez strony w przeciągu 4 tygodni od zawarcia umowy; 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania wykonawstwa przedmiotowych usług oraz materiałów i części zamiennych, stosowanych do napraw lub konserwacji. 4. Zamawiający rezerwuje maksymalną kwotę: 195 183,78 zł brutto (słownie: sto dziewięćdziesiąt pięć tysięcy sto osiemdziesiąt trzy i 78/100 zł.), w tym netto: 158 686,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt osiem tysięcy sześćset osiemdziesiąt sześć zł.)na zakup materiałów eksploatacyjnych oraz części zamiennych dla systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i instalacji im towarzyszących wymienionych w załączniku nr 3 do SIWZ dostarczanych przez Wykonawcę w ramach realizowanego przedmiotu zamówienia w okresie 24 miesięcy. Kwota ta stanowi wielkość szacunkową i może ulec zmniejszeniu w zależności od potrzeb Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 15% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.00.00.00 - Usługi naprawcze i konserwacyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 3 zamówieniami w zakresie serwisu systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, grzewczych oraz pomiarów, regulacji i prac rozruchowych, przy czym wartość każdego zamówienia nie może być mniejsza niż 200.000 zł brutto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami umożliwiającymi: a) wykonanie pomiarów prędkości przepływu powietrza w kanałach, na kratkach wentylacyjnych w przedziale 0-20 m/s oraz wykonanie pomiarów różnicy ciśnień powietrza w przedziale 0-2000 Pa (systemy wentylacyjne); b) opróżnianie, napełnianie instalacji i dokonanie pomiaru ciśnień systemów grzania i chłodzenia opartych na freonach, zgodnie wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących wyposażenia technicznego stosowanego przy wykonywaniu działalności związanej z substancjami kontrolowanymi (Dz. U. nr 202 z 2004 r. poz. 2071); c) wykonanie dokładnego pomiaru i regulacji (balansowaniu) przepływu oraz pomiaru ciśnień na zaworach regulacyjnych w instalacjach hydraulicznych (woda, glikol) współpracujących z systemami wentylacji i klimatyzacji. Urządzenia pomiarowe w przypadku których jest to wymagane muszą posiadać aktualne świadectwa legalizacji
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami: 1. Nadzór: 2 osoby posiadające uprawnienia budowlane, przynależne do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, w tym:- co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia projektowe w branży sanitarnej lub w branży elektrycznej, uprawniające do wydawania orzeczeń technicznych dla systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz jedna z osób posiadająca świadectwo kwalifikacyjne do zajmowania się eksploatacją urządzeń i sieci na stanowisku dozoru (oznaczenie D) - wymagane doświadczenie zawodowe minimum 3 lata 2. Serwisant układów wentylacyjnych, wody lodowej i ciepła technologicznego: 3 osoby, w tym 1 osoba posiadająca świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją (E)- wymagane doświadczenie zawodowe minimum 3 lata; 3. Serwisant układów freonowych: 3 osoby z dopuszczeniem do pracy przy freonach- wymagane doświadczenie zawodowe minimum 3 lata; 4. Serwisant układów zasilania elektrycznego i automatyki sterującej:4 osoby z uprawnieniami elektrycznymi do 1 kV. (E)- wymagane doświadczenie zawodowe minimum 3 lata.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian istotnych postanowień umowy: 1.1. w sytuacji ograniczenia zakresu świadczonych usług przez Wykonawcę na podstawie niniejszej umowy spowodowanych: wyburzeniem lub wyłączeniem z eksploatacji budynków znajdujących się w zarządzie Zamawiającego, w których znajdują się systemy wentylacji i klimatyzacji serwisowane i konserwowane na podstawie niniejszej umowy; wystąpieniem trwałej awarii systemów wentylacji i klimatyzacji serwisowanych i konserwowanych na podstawie niniejszej umowy, w której koszt zakupu części lub wymiany systemu przekracza możliwości finansowe Zamawiającego; okresowym wyłączeniem z eksploatacji poszczególnych systemów wentylacyjnych, wynikającym z prowadzenia prac remontowych w obrębie obszarów obsługiwanych przez dany system wentylacyjny. 1.2. w przypadku zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, podatku akcyzowego, cła na podstawie odrębnych przepisów, które wejdą w życie po dniu zawarcia Umowy, a przed wykonaniem przez Wykonawcę obowiązku po wykonaniu którego Wykonawca jest uprawniony do uzyskania Wynagrodzenia, Wynagrodzenie Wykonawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek podatków ulega zmianie kwota należnego podatku oraz Wynagrodzenie Wykonawcy uwzględniające podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy, cło.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przeatrgi.gumed.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gdański Uniwersytet Medyczny
Zespół Zamówień Publicznych
ul. M.Skłodowskiej-Curie 3a
80-210 Gdańsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Gdański Uniwersytet Medyczny Zespół Zamówień Publicznych III p. pok. 313 ul. M.Skłodowskiej-Curie 3a 80-210 Gdańsk.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup usług wsparcia i usług konsultingowych w zakresie wsparcia zarządzania projektem finansowanym z programu ERASMUS+
- Sukcesywna dostawa mebli biurowych dla jednostek organizacyjnych UG wg. części: Część I - Sukcesywna dostawa mebli biurowych Część II - Sukcesywna dostawa krzeseł i foteli biurowych
- Remont chodnika oraz zmiana lokalizacji wiaty śmietnikowej na terenie Przedszkola nr 4 przy ul. Do Studzienki 36 w Gdańsku
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Rozbudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 211 z linią kolejową nr 229 w Sierakowicach
- "Przebudowa tarasów w Przedszkolu nr 41 przy ul. Głębokiej 19 w Gdańsku."
- Wykonanie remontów lokali mieszkalnych przy ul. Kartuskiej 118 lok. 6 i ul. Małomiejskiej 36 lok. 12 w Gdańsku.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PRACE NAPRAWCZE I KONSERWATORSKIE OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY NA TERENIE MIASTA OSTRÓDA
- Świadczenie usług w zakresie przeglądów, konserwacji i naprawy systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz agregatów wody lodowej / pompy ciepła zainstalowanych w obiektach WS SP ZOZ
- Konserwacja, obsługa serwisowa klatek schodowych, szybów windowych oraz kontrola tlenku węgla w garażach samochodowych w budynkach mieszkalnych i użytkowych w dzielnicy Bielany.
- Skrócenie liny nośno-napędowej kolei linowej "Elka" na odcinku Wesołe Miasteczko - Planetarium
- Utrzymanie systemów tunelowych wraz z systemami budynków technicznych
- Świadczenie usług konserwacji i napraw oraz utrzymania w stanie stałej sprawności technicznej systemów monitoringu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.