Ogłoszenie z dnia 2015-02-24
Olecko: Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.
Numer ogłoszenia: 41516 - 2015; data zamieszczenia: 24.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 5202147, 5202475.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.olecko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie szkoleń/kursów kwalifikacyjnych, doskonalących dla uczestników projektu Program dla zdrowia, pogody ducha i długich lat życia mieszkańców powiatu oleckiego realizowanego w ramach Programu Operacyjnego PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenia doskonalące adresowane są do kadry różnego sektora działającej na rzecz zdrowia mieszkańców, w tym pracowników podmiotów leczniczych, służb bezpieczeństwa, pomocy społecznej, kadry zarządzającej podmiotami różnego sektora zarówno publicznego, jak i niepublicznego. Celem tego działania jest wzmocnienie potencjału kadr działających na rzecz zdrowia mieszkańców powiatu oleckiego Ze względów organizacyjnych zakładów, w których pracują uczestnicy szkoleń oraz życie zawodowe i rodzinne uczestników, szkolenia realizowane będą w Olecku oraz innych miejscowościach na terenie powiatu (nie dotyczy części IV-praktyki oraz części V). W przypadku części IV Wykonawca zobowiązany jest zorganizować i pokryć koszt dojazdu uczestników na zajęcia praktyczne. W budżecie należy uwzględnić wszystkie koszty szkolenia, w tym materiały szkoleniowe, wynagrodzenia kadry szkoleniowej, koszty dojazdu wykładowców, zakwaterowanie, certyfikaty, poczęstunek dla uczestników kursów i szkoleń. Wszystkie formy dokształcania mają zakończyć się wydaniem zaświadczenia/dyplomu/certyfikatu o ukończeniu szkolenia/kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Część I. Szkolenia z zakresu zaawansowanych zabiegów ratujących życie w obrażeniach ciała osób dorosłych i dzieci w opiece przedszpitalnej. ALSPC (Advanced Life Support Prowider Course): podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zasady postępowania w chorobie wieńcowej, zasady postępowania w zachorowaniu zagrażającym zatrzymaniu krążenia, postępowanie w sytuacjach zagrażających życiu oraz zaburzeniach rytmu serca, stosowanie leków w resuscytacji, problemy etyczne intensywnej terapii - (19 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 9 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 56 osób (34 pielęgniarki, 8 położnych, 14 ratowników medycznych). Pediatric Advanced Life Suport Prowider Course: zaburzenia oddechowe u dzieci., zagrażające życiu zaburzenia rytmu, urazy u dzieci, podstawy toksykologii pediatrycznej, stany zagrożenia życia u noworodków, opieka nad dzieckiem przewlekle chorym - 11 pkt edukacyjnych dla lekarzy, 17 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych. Adresaci szkolenia - 36 osób 2 lekarzy, 23 pielęgniarki, 11 ratowników medycznych. ITLS Advanced Provider Course: zabezpieczenie miejsca zdarzenia, urazy czaszkowo-mózgowe i kręgosłupa, urazy klatki piersiowej, brzucha i kończyn, postępowanie z chorym we wstrząsie, postępowanie w oparzeniach, specyfika urazów u dzieci, kobiet ciężarnych i osób starszych, postępowanie z chorym znajdującym się pod wpływem alkoholu i narkotyków, zatrzymanie krążenia w urazach - (lekarze 18 pkt edukacyjnych OIL, ratownicy medyczni - 32 pkt). Adresaci szkolenia - 20 osób (2 lekarzy, 5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). ACLS Advanced Cardiovascular Lafe Support Prowider Course: podstawowe i zaawansowane zabiegi resuscytacyjne, zaburzenia rytmu serca, bezpieczna obsługa defibrylatora, ostre zespoły wieńcowe, postępowanie w udarze mózgu - (13 pkt. edukacyjnych dla lekarzy, 12 pkt. edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 18 osób (5 pielęgniarek, 13 ratowników medycznych). Część II. Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy (KPP) Program kursu określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Kurs realizowany zgodnie Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie szkoleń w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Pozytywne zaliczenie egzaminu nadaje tytuł ratownika. Kurs składa się z 25 godzin wykładów i 41 godzin ćwiczeń (66 godzin). Kurs kończy się egzaminem państwowym. Wymagania dla zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kursy KPP. Wymagania dotyczące szkoleniowców- osoby wymienione we wniosku o pozwolenie na prowadzenie kursów KPP w tym 1 osoba z ukończonym kursem instruktorskim BLS-AED, wykształceniem wyższym (przynajmniej I stopnia) z zakresu ratownictwa medycznego lub pielęgniarstwa lub pedagogiki (w przypadku pedagogiki również dyplom ratownika medycznego lub pielęgniarki co najmniej szkoły policealnej). Adresaci szkolenia - 65 osób (kierowcy karetek pogotowia nie posiadający tytułu ratownika medycznego, policjanci, strażacy). Część III. Kurs doskonalący dla ratowników medycznych. Kurs doskonalący skierowany jest do ratowników medycznych i ma na celu pogłębienie i aktualizację wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny ratunkowej i organizacji ratownictwa medycznego. Wynika z ustawowego obowiązku samodoskonalenia na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych, na podstawie art.12 ust. 2 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191 poz. 1410). Kurs trwa 48 godzin dydaktycznych. (120 pkt edukacyjnych dla ratowników medycznych). Adresaci szkolenia - 3 ratowników medycznych Część IV. Kurs kwalifikacyjny dla pielęgniarek psychiatrycznych. Kształcenie podyplomowe dla pielęgniarek określone w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039 ze zm.), zgodne z wymaganiami Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych. W programie blok ogólnozawodowy, blok specjalistyczny, część teoretyczna, część praktyczna. Część praktyczna kursu ma się odbyć w szpitalu psychiatrycznym specjalizującym się w leczeniu osób z zaburzeniami psychicznymi pod kierunkiem specjalistycznej kadry. Wymagania dla Zleceniobiorcy - wpis do rejestru podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych. Adresaci szkolenia - 15 osób (pielęgniarki). Część V. Przeszkolenie personelu na potrzeby otwarcia Szkoły Rodzenia Szkolenie ma na celu dostarczenie wszechstronnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności przydatnych w prowadzeniu Szkoły rodzenia. Organizacyjno - prawne aspekty funkcjonowania szkoły rodzenia. Zespół instruktorów Szkoły rodzenia - cechy osobowości, wiedza i umiejętności. Przebieg ciąży, porodu, połogu. Opieka nad noworodkiem. Zasady karmienia piersią. Elementy arteterapii i muzykoterapii w programie szkoły rodzenia. Ćwiczenia fizyczne, oddechowe, wizualizacyjne i relaksacyjne przydatne podczas ciąży, porodu i połogu. Wsparcia psychologiczne ciężarnych, rodzących oraz kobiet w okresie połogu. Jak dbać o dobry wizerunek i zadowolenie klientów szkoły rodzenia. Adresaci szkolenia - 4 osoby. Część VI. Szkolenia doskonalące dla lekarzy i pielęgniarek, pracowników pomocy społecznej, kadry zarządzającej różnego sektora ( łącznie 15 grup po 10-20 osób po 8 godzin każda grupa tj. 120 godzin). Standardy diagnostyczne i terapeutyczne, w tym wykrywania objawów depresji (8 godz.). Depresja. Przyczyny depresji. Objawy depresji. Podziały depresji. Rozpoznanie depresji. Leczenie depresji. Myśli samobójcze. Farmakoterapia i psychoterapia. Adresaci szkolenia - 40 osób. Przygotowanie do prowadzenia edukacji pacjentów i rodzin pacjentów z nowo wykrytymi zaburzeniami psychicznymi (8 godz.): Istota edukacji zdrowotnej pacjentów z zaburzeniami psychicznymi i rodzin pacjentów. Edukacja zdrowotna jako element pracy zespołu zadaniowego: Skład zespołu zadaniowego. Rola i zadania członków zespołu zadaniowego. Planowanie edukacji zdrowotnej ukierunkowanej na chorobę. Rola i znaczenie planowania w edukacji zdrowotnej. Podstawy planowania edukacji zdrowotnej: dobór tematu, określenie celu głównego i celów szczegółowych, dobór metod oraz środków dydaktycznych. Planowanie oceny skuteczności edukacji. Realizacja funkcji edukacyjnej ukierunkowana na potrzeby edukacyjne pacjentów: Źródła wiedzy pacjentów. Wiedza pacjentów na temat zależności między stylem życia a obecnym stanem zdrowia. Czy istnieje związek między stylem życia a chorobą. Świadomość pacjentów dotycząca zachowań prozdrowotnych. Sposoby pozyskiwania informacji na temat zachowań zdrowotnych. Oczekiwania pacjentów w zakresie edukacji. Komunikacja z osobami chorymi psychicznie: Co to jest proces komunikacji. Zakłócenia w komunikacji. Werbalne i niewerbalne środki przekazu. Klucze do odczytywania mowy ciała. Poznanie swoich mocnych stron w kontakcie z osobami zaburzonymi i dostosowanie stylu komunikacji. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Aktywne słuchanie jako skuteczny instrument komunikacji. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Asertywne radzenie sobie ze złością pacjenta. Adresaci szkolenia - 40 osób. Szkolenia dla pracowników pomocy społecznej z zakresu postępowania z osobą z zaburzeniami psychicznymi, w tym osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia (8 godz.). Specyfika osób z zaburzeniami psychicznymi (osoby z psychozami, zaburzeniami afektywnymi, starsze, w kryzysie psychicznym, z niepełnosprawnością intelektualną, z agresją, odmawiające kontaktu): Główne deficyty w zakresie umiejętności społecznych. Diagnozowanie zaburzeń psychicznych przez pracownika socjalnego. Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami psychicznymi. Prawa i potrzeby osób z zaburzeniami psychicznymi. Standardy pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Organizacja wsparcia środowiskowego w miejscu zamieszkania. Pomoc poza miejscem zamieszkania ( DPS). Współpraca z innymi instytucjami - inicjowanie, koordynowanie i zasady współpracy wsparcia kierowanego do osób z zaburzeniami psychicznym. Współpraca z instytucjami medycznymi - min. szpitalami psychiatrycznymi, poradniami zdrowia psychicznego, ośrodkami wsparcia środowiskowego i całodobowego, służby miejskie i porządkowe, rehabilitacji leczniczej, społecznej i zawodowej, ośrodki leczenia uzależnień. Postępowanie z osobami, które stanowią zagrożenie dla siebie lub dla otoczenia. Specyfika pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi: Zasady pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi. Indywidualne podejście do osoby z niepełnosprawnością. Koncentracja na zasobach i mocnych stronach osoby z zaburzeniami psychicznymi. Komunikacja opiekuna z podopiecznymi (komunikacja, efektywna komunikacja, komunikacja terapeutyczna). Kształtowanie motywacji u chorego do akceptowanych przez otoczenie zachowań. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi z uwzględnieniem specyfiki ich choroby, min. rozwiązywanie konfliktów, agresja, stosowanie przymusu bezpośredniego, zachowania seksualne. Adresaci szkolenia -20 osób. Trudne sytuacje z pacjentem zdenerwowanym i pacjentem o zwiększonych wymaganiach i roszczeniach (8 godzin): Podstawowe zasady w kontaktach z pacjentami. Trudne rozmowy - komunikacja bezpośrednia i telefoniczna. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki trudności pacjenta. Charakterystyka kłopotliwych pacjentów (starszy; niepełnosprawny; dziecko i rodzic dziecka; pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany; pacjent nieuprzejmy lub agresywny; pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie; pacjent, który kłamie lub manipuluje; inne osobowości). Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy. Warunki zewnętrzne i ich wpływ na przebieg spotkania pacjent - pracownik. Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne. Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, empatia. Zasady prowadzenia rozmowy w zależności od wieku, cech, statusu rozmówcy. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej). Docieranie do istoty problemu pacjenta. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości - podstawowe zasady. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji. Rady dla pacjenta - kiedy i w jaki sposób ich udzielać. Emocje na linii pacjent - pracownik placówki służby zdrowia. Jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać np. gdy ten reaguje zbyt gwałtownie i emocjonalnie; co robić, gdy pacjent płacze. Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy. Adresaci szkolenia - 60 osób, 3 grupy po 20 osób (pielęgniarki, położne, rejestratorki, sekretarki medyczne). Budowanie zespołu, zarządzanie zespołem poprzez cele - (8 godzin): Grupa a zespół (etapy budowania zespołu, zasady funkcjonowania zespołu, cechy efektywnego i zintegrowanego zespołu, czynniki wpływające na atmosferę w zespole). Budowanie pozytywnych relacji między członkami zespołu (integracja, zaufanie, komunikacja, informacja zwrotna i jej rola w zarządzaniu zespołem). Struktura socjometryczna zespołu. Rola lidera w zespole, style kierowania zespołem. Podejmowanie decyzji w zespole. Rozwiązywanie problemów w zespole. Zarządzania przez cele (ZPC): Formułowanie celów. Analiza celów strategicznych związanych z wdrożeniem systemu. Kryteria wyboru celów. Klasyfikacja celów. Warunki realizacji celów. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób. Dyskryminacja i mobbing w środowisku pracy - przyczyny występowania, metody unikania (8 godzin): Istota, pojęcie i zakres mobbingu, dyskryminacji. Dyskryminacja w miejscu pracy. Uregulowania prawne dotyczące dyskryminacji. Molestowanie seksualne jako szczególna forma dyskryminacji. Przyczyny i uwarunkowania powstawania mobbingu. Osobowość ofiary i sprawcy mobbingu. Taktyki mobbingu. Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy. Odpowiedzialność prawna z tytułu wystąpienia mobbingu. Wpływ zachowań mobbingowym na jednostkę i na organizację. Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji. Adresaci szkolenia - Szkolenie przeznaczone dla kadry zarządzającej odpowiedzialnej za tworzenie prozdrowotnych warunków pracy. 60 osób, 3 grupy po 20 osób..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Do 50% wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi być podmiotem uprawnionym do prowadzenia form doskonalenia w poszczególnych zakresach określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Dla części II wymaga się dołączenie kserokopii decyzji Wojewody wraz z dokumentacją wykładowców/instruktorów zgodnie ze złożonym do Wojewody wnioskiem o zgodę na prowadzenie kursów KPP.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi posiadać udokumentowane doświadczenie w zakresie realizacji szkoleń/kursów, których program obejmował zagadnienia zbieżne z przedmiotem zamówienia. Wykonawca musi udokumentować, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert prowadził szkolenia/kursy w danym zakresie, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował lub prowadzi co najmniej trzy usługi edukacyjne z danej tematyki.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wykonawcy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że zapewni zespół ludzi zdolnych do wykonania zamówienia mających doświadczenie dydaktyczne oraz kompetencje merytoryczne do prowadzenia kształcenia z danego zakresu zgodnie z wymaganiami określonymi przez przepisy prawne oraz opisanymi w Załączniku nr 7. W tym celu Wykonawca przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wykonawcy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Co najmniej trzy usługi edukacyjne z tematyki objętej przedmiotem szkolenia.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług wraz z podaniem przedmiotu usługi, wartości, dat wykonania (od-do), podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwa, adres i telefon) - wykaz ten będzie służył do przyznania punktów w kryterium doświadczenie wykonawcy. Można to zrobić również na załączniku Nr 4 do SIWZ. W części IV należy przedstawić umowę/porozumienie na zorganizowanie zajęć praktycznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Doświadczenie wykonawcy - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne zmiany umowy mogą nastąpić tylko w wypadku: zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Stron o termin niezbędny na wykonanie obowiązków Wykonawcy, nie dłużej jednak niż do dnia 30.04.2016r., zmiany kadry dydaktycznej, przy pomocy której Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowa osoba posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, jak dotychczasowy szkoleniowiec (osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ), uzupełnienie kadry dydaktycznej w porównaniu do wskazanej w ofercie Wykonawcy, przy czym osoby te muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, zmiany formy organizacyjno - prawnej po stronie Wykonawcy przewidziane przepisami prawa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spolecko.bip.doc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro projektu 19-400 Olecku, ul. Wojska Polskiego 13 (wejście od ul. Przytorowej) pokój nr 1A..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2015 godzina 15:00, miejsce: Biuro projektu 19-400 Olecku, ul. Wojska Polskiego 13 (wejście od ul. Przytorowej) pokój nr 1A..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny PL 13: Ograniczenie społecznych nierówności w zdrowiu dofinansowanym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz z budżetu państwa.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z OLECKA
- Zakup i dostawa sprzętu medycznego do doposażenia karetek Szpitala Olmedica w Olecku Sp. z o.o.
- Dostawa miału węglowego do kotłowni szpitala Olmedica w Olecku Sp. z o.o.
- Budowa wiaty na dwa stanowiska w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Głuchych w Olecku
więcej: przetargi w Olecku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja zadań wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem"
- Przeprowadzenie kursu baristycznego
- przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe na terenie woj. opolskiego
- Cyberbezpieczny samorząd - dostawa i wdrożenie infrastruktury sprzętowej oraz oprogramowania dla Gminy Raczki
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Energia kwalifikacji"
- Zatrudnienie kadry merytorycznej w tym nauczycieli prowadzących zajęcia rozwijające jakość edukacji w Ośrodku Wychowania Przedszkolnego (OWP) w ramach projektu pn. "Moje WYMARZONE Przedszkole"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.