Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-18
Lublin: Rozbudowa systemu sygnalizacji pożaru
zabudowanego w obiektach Państwowego Muzeum na Majdanku w Lublinie wraz z montażem zabezpieczeń odgromowych i przeciwprzepięciowych
Numer ogłoszenia: 426606 - 2013; data zamieszczenia: 18.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Muzeum na Majdanku , Droga Męczenników Majdanka 67, 20-325 Lublin, woj. lubelskie, tel. 0-61 7442647, faks 0-81 7440526.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.majdanek.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Muzeum.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa systemu sygnalizacji pożaru zabudowanego w obiektach Państwowego Muzeum na Majdanku w Lublinie wraz z montażem zabezpieczeń odgromowych i przeciwprzepięciowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na Rozbudowie systemu sygnalizacji pożaru (SSP) zabudowanego w obiektach Państwowego Muzeum na Majdanku, ul. Droga Męczenników Majdanka 67 w Lublinie wraz z montażem zabezpieczeń odgromowych i przeciwprzepięciowych. Na terenie Muzeum w 2012r. został zainstalowany system sygnalizacji pożaru firmy Schrack - Seconet bazujący na sieciowym układzie central typu BMZ INTEGRAL. Zastosowano rozwiązanie w postaci lokalizacji central , zasilaczy w zewnętrznych szafach teletechnicznych. Zamontowano linie dozorowe pętlowe klasy A, które zostało zabudowane w kanalizacji teletechnicznej , w ziemi oraz w budynkach. W kanalizacji oraz w ziemi zastosowano przewody typu XzTKMXpw 1x2x0,8 mm. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) Montaż ograniczników przepięć zainstalowanych na pętlach dozorowych systemu; 2) Montaż ograniczników przepięć zainstalowanych na liniach zasilających istniejące centrale pożarowe oraz zasilacze pożarowe; 3) Montaż ograniczników przepięć na liniach zasilających urządzenia sygnalizacyjne oraz sterownicze; 4) Wykonanie dedykowanych uziomów w celu uziemienia instalacji przeciwprzepięciowej; 5) Wykonanie dedykowanego okablowania; 6) Wykonanie połączeń ekwipotencjalizujących zabudowane ograniczniki przepięć, mające na celu uchronienie istniejącego systemu SSP przed zakłóceniami pochodzącymi z sieci SSP; 7) Rekonfiguracja istniejących pętli dozorowych wraz z wykonaniem nowych połączeń pętlowych z uwagi na dodatkowe impedancje wzdłużne, które wnoszą ze sobą projektowane ograniczniki przepięć; 8) Montaż dodatkowych kart pętlowych w istniejących centralach pożarowych ; 9) Wykonanie pomiarów, badań oraz testowanie zrekonfigurowanych pętli dozorowych; 10) Programowanie i uruchomienie zmodernizowanego systemu SSP; 11) Wykonanie rekonfiguracji, przeprogramowania wizualizacji komputerowej na stanowisku PC w budynku ochrony ; 12) Przeprowadzenie szkoleń obsługi systemu SSP; 13) Opracowanie dokumentacji powykonawczej systemu. 3. Szczegółowy zakres robót określony został w załączonych do SIWZ: - Dokumentacji projektowej - stanowiącej załącznik nr 1A do SIWZ, - Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - stanowiącej załącznik nr 1B do SIWZ, oraz w Przedmiarze robót - stanowiącym załącznik nr 1C do SIWZ _Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy_. 4. Zgodnie z art. 30 ust 4 ustawy Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w SIWZ jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5. Użycie w którymkolwiek miejscu dokumentacji przetargowej nazw rodzajowych ma wyłącznie charakter informacyjny. W przypadku występowania w dokumentacji przetargowej opisu któremu towarzyszy wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia należy rozumieć wskazany lub równoważny, tzn. o co najmniej takich parametrach technicznych, użytkowych i estetycznych jak wskazany. Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1A do SIWZ zawiera uszczegółowienie sformułowania _ lub równoważny_ 6. Całość robót musi zostać wykonana zgodnie z Dokumentacją Projektową - załącznik nr 1A do SIWZ oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 1B do SIWZ. 7. Teren objęty robotami znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej i podlega ochronie służb konserwatorskich. 8. Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia realizowany był: - zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane; - obowiązującymi przepisami techniczno- budowlanymi; - obowiązującymi przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji w budownictwie; - obowiązującymi przepisami dotyczącymi wyrobów i materiałów stosowanych w budownictwie. 9.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty objęte przedmiotem zamówienia na okres minimum 24 miesięcy, liczony od dnia podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru końcowego. 2) Niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi na zasadach ogólnych z tym, że okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i użycia wszystkich fabrycznie nowych urządzeń i materiałów, niezbędnych do wykonania zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.23.10 - Ochrona odgromowa 45.31.43.00 - Instalowanie infrastruktury okablowania 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy PLN)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane, obejmujące swym zakresem montaż ograniczników przepięć na liniach dozorowych w systemie sygnalizacji pożaru zabudowanym na co najmniej 5 budynkach i bazującym na centralach połączonych w układ sieciowy, o wartości każdej z wykonanych robót budowlanych co najmniej 150 000,00 zł brutto. W przypadku kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: a) co najmniej jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą: -uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia; -co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. -zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznego kursu z zakresu zabezpieczenia obiektów muzealnych, organizowanych przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów w muzeach przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia; b) co najmniej czterema osobami posiadającymi licencję pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia oraz uprawnienia SEP do 1KV , c) co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia producenta rozbudowywanego systemu sygnalizacji pożaru - potwierdzone certyfikatem autoryzacji producenta firmy Schrack-Seconet w zakresie projektowania, instalacji, programowania , konserwacji i serwisu systemów sygnalizacji pożarowej INTEGRAL IP MX_INTEGRAL IP CX_INTEGRAL IP BX d) co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia producenta zabudowanej w ramach systemu sygnalizacji pożaru wizualizacji komputerowej INPRO BMS - potwierdzone świadectwem ukończenia szkolenia w zakresie instalacji i konfiguracji systemu InPRO BMS. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą _spełnia - nie spełnia_
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków; zobowiązany jest w takiej sytuacji udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na: 1) zmianie rozwiązań technologicznych w wykonaniu zamówienia: a) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonane zmiany technologii wykonania robót (dopuszcza się je tylko w przypadku gdy, proponowane przez Wykonawcę zmiany są równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje SST, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonane roboty; w tym przypadku Wykonawca przedstawi opis proponowanych zmian, który wymaga zatwierdzenia przez przedstawiciela Zamawiającego i akceptacji Zamawiającego. b) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu materiałów, sprzętu), zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy; Wykonawca w takim przypadku sporządza protokół konieczności, który wymaga zatwierdzenia przez przedstawiciela Zamawiającego i akceptacji Zamawiającego. 2) zmianie dotyczącej zakresu robót, terminu, wynagrodzenia, jeżeli wystąpią: a) nieprzewidziane kolizje; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, oraz zmiana terminu i wynagrodzenia. b) nieprzewidziane okoliczności związane z funkcjonowaniem Zamawiającego powodujące konieczność wstrzymania robót na żądanie Zamawiającego; w takim przypadku termin wykonania ulegnie przedłużeniu o czas wstrzymania robót. c) okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia; w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie tylko za wykonane roboty. d) zdarzenia, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani którym nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.majdanek.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowe Muzeum na Majdanku, ul. Droga Męczenników Majdanka 67, 20-325 Lublin, pokój nr 1.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Państwowe Muzeum na Majdanku, ul. Droga Męczenników Majdanka 67, 20-325 Lublin, pokój nr 1(sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Prowadzenie stołówki szkolnej poprzez świadczenie usług żywieniowych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 18 im. Macieja Rataja w Lublinie
- Usługa nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji pn.: Rozbudowa i przebudowa budynku siedziby LUCS i Oddziału Celnego w Lublinie przy ul. Energetyków 20-22 - zaprojektuj i wybuduj
- Remont pokoi na 14 piętrze Rektoratu UMCS w Lublinie
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych: tuszy , tonerów, bębnów i pojemników na zużyty toner do urządzeń drukujących i kopiujących na potrzeby GDDKiA Oddział w Lublinie.
- Dostawa produktów farmaceutycznych, leków weterynaryjnych, szczepionek dla medycyny weterynaryjnej, kateterów, suplementów diety, karmy dla zwierząt oraz leków farmacji ludzkiej.
- Sukcesywne świadczenie usług cateringowych dla Szkół - II części
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Podłączenie wykonanej instalacji fotowoltaicznej do budynku Szkoły Podstawowej w Stróży "budynek stary " ul. Akacjowa 2A, 23-206 Stróża Kolonia, Dz. 175/4 (.....)"
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- Rozbudowa systemu wentylacji i klimatyzacji Ambulatorium Chemioterapii
- Wykonywanie usług elektrycznych na nieruchomościach zarządzanych przez ZGM - Pabianice
- Budowa oświetlenia drogowego na terenie gm. Wisznia Mała
- Remont toalety na I piętrze w budynku Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 w Wejherowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.