To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2018-04-15
Ogłoszenie nr 500081527-N-2018 z dnia 15-04-2018 r.
Gmina Wojcieszów: "Rewitalizacja miasta Wojcieszów" współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa: 6 - 6 Infrastruktura spójności społecznej, Działanie: 3 - 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie: 3 - 6.3.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - ZIT AJ
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa: 6 - 6 Infrastruktura spójności społecznej, Działanie: 3 - 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie: 3 - 6.3.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - ZIT AJ
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 526028-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
tak
Na podstawie postępowania o wartości poniżej 30.000 euro wybrany został podmiot do przeprowadzenia postępowania w imieniu Zamawiającego. Krzysztof Woźniak, ul. Buczka 10/2, 58-530 Kowary.
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Wojcieszów, Krajowy numer identyfikacyjny 39076719100000,
ul. ul. Pocztowa
1,
59550
Wojcieszów, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
075 7512230, 7512373, e-mail
geodezja.budownictwo@wojcieszow.pl, faks
757 512 280.
Adres strony internetowej (url): www.wojcieszow.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Rewitalizacja miasta Wojcieszów" współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa: 6 - 6 Infrastruktura spójności społecznej, Działanie: 3 - 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie: 3 - 6.3.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - ZIT AJ
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):PU.271.7.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rewitalizacji 9 budynków mieszkalnych na terenie Gminy Wojcieszów, których celem jest poprawa stanu technicznego budynków w tym poprawienie wskaźników energetycznych oraz efektu wizualnego. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na 9 części. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na dowolną ilość części zamówienia. 1. Część I zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 166 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty dekarsko-blacharskie, 2. roboty ciesielskie, 3. roboty izolacyjne, 4. roboty murarsko-tynkarskie, 5. roboty elewacyjne, 6. wymianę stolarki otworowej (okien i drzwi), 7. roboty izolacyjne przeciwwilgociowe. Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 2. Część II zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 172 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty elewacyjne, 2. roboty w zakresie ocieplenia ścian budynku, Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 3. Część III zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 182 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty elewacyjne, 2. roboty w zakresie ocieplenia ścian budynku, Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 4. Część IV zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 26 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje wykonanie robót elewacyjnych i naprawczych ścian zewnętrznych budynku oraz obróbek blacharskich. Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 5. Część V zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 30 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty elewacyjne, 2. roboty murarsko-tynkarskie, 3. wymianę stolarki otworowej (okna i drzwi). Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 6. Część VI zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Kolejowej 5 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty dekarsko-blacharskie, 2. roboty ciesielskie, 3. roboty izolacyjne, 4. roboty murarsko-tynkarskie, 5. roboty elewacyjne, 6. wymianę stolarki otworowej (okien i drzwi). Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 7. Część VII zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Robotniczej 5 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty rozbiórkowe, 2. roboty ciesielskie, 3. roboty dekarskie, 4. roboty murarsko-tynkarskie, 5. roboty izolacyjne, 6. roboty elewacyjne, 7. wymianę stolarki otworowej (drzwi). Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 8. Część VIII zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Skalnej 3 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty dekarsko-blacharskie, 2. roboty ciesielskie, 3. roboty izolacyjne, 4. roboty murarskie, 5. roboty elewacyjne, 6. roboty malarskie, 7. wymianę stolarki otworowej (okien i drzwi), 8. roboty instalacyjne w budynku, 9. roboty transportowe. Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 9. Część IX zamówienia dotyczy wykonania robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Skalnej 5 w Wojcieszowie. Zadanie obejmuje: 1. roboty dekarsko-blacharskie, 2. roboty elewacyjne, 3. roboty murarsko-tynkarskie, 4. wymianę stolarki otworowej (okien i drzwi). Szczegółowy opis robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa obejmująca: a) przedmiar robót - załącznik nr 8 do SIWZ, 10. Wykonawca, który będzie powoływać się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji i STWiORB. UWAGA! Jeśli w materiałach przetargowych opisujących przedmiot zamówienia został wskazany jakikolwiek znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, należy je traktować jedynie jako dane pomocnicze określające właściwości techniczne, eksploatacyjne i użytkowe wyrobów i materiałów; w takim przypadku Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych w dokumentacji projektowej i STWiORB, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, a także zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz będą zgodne pod względem: 10.1. charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 10.2. parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, itp.), 10.3. parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 10.4. standardów emisyjnych. 11. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu współfinansowanego z środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa: 6 - 6 Infrastruktura spójności społecznej, Działanie: 3 - 6.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie: 3 - 6.3.3 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - ZIT AJ. 12. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na wykonane roboty wynosiła minimum 36 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców, łącznie z udzieleniem gwarancji. 13. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej w tym inwentaryzacji powykonawczej oraz inne koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. - Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę. 14. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na wykonane roboty wynosiła minimum 36 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za prace wykonane przez podwykonawców, łącznie z udzieleniem gwarancji. 15. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej oraz inne koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 45443000-4
Dodatkowe kody CPV: 45321000-3, 45420000-7, 45320000-6, 45442100-8, 45422000-1, 45262500-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 166 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część I zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 172 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający na sesji otwarcia ofert poinformował wykonawców, iż na realizację przedmiotowego zadania na część II zamówienia przeznaczył kwotę 93.642,56 zł. Cena oferty najkorzystniejszej wynosiła 132.158,55 zł. Jednocześnie Zamawiający nie zwiększył tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i brak możliwości zwiększenia tej kwoty. W związku z powyższym zgodnie z art. 93 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia na część II zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 4, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie dokonał zwiększenia tej kwoty. |
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 182 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część III zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 26 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część IV zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. B. Chrobrego 30 w Wojcieszowie |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09/04/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
49087.08
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: F.H.U. STEF-BUD Jacek Baran
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
51816.06
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Kolejowej 5 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część VI zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Robotniczej 5 w Wojcieszowie |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część VII zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Skalnej 3 w Wojcieszowie. |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część VIII zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Wykonanie robót rewitalizacyjnych w budynku mieszkalnym przy ul. Skalnej 5 w Wojcieszowie. |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj. do dnia 21.03.2018 r. do godz. 11.00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu na część IX zamówienia. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu. |
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Nowoczesna remiza Ochotniczej Straży Pożarnej w Kolsku
- "Utworzenie żłobka gminnego w m. Sławno"
- Termomodernizacja obiektów publicznych na obszarze Gminy Złoty Stok - etap I: Przebudowa, termomodernizacja, remont przedszkola.
- Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą zewnętrzną i zagospodarowaniem terenu przy ul. Adama Asnyka w Strzelcach Krajeńskich
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Adaptacja II piętra budynku NU-MED na potrzeby Oddziału Onkologii Klinicznej funkcjonującego obecnie w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Wojewódzkim im. Papieża Jana Pawła II w Zamościu.
więcej: Roboty murarskie i murowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.