To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-03-28
Ogłoszenie nr 510055576-N-2020 z dnia 28-03-2020 r.
Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej: Dostawa preparatów do dezynfekcji powierzchni, narzędzi i skóry oraz dostawa chemii gospodarczej i akcesoriów do utrzymania czystości
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 506745-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 93026615200000,
ul. ul. Dobrzyńska
,
50-403
Wrocław, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
717 747 790, e-mail
przetargi@wzsoz.wroc.pl, faks
717 747 790.
Adres strony internetowej (url): www.dobrzynska.wroc.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa preparatów do dezynfekcji powierzchni, narzędzi i skóry oraz dostawa chemii gospodarczej i akcesoriów do utrzymania czystości
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):5/P/20
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia jest preparatów do dezynfekcji powierzchni, narzędzi i skóry oraz dostawa chemii gospodarczej i akcesoriów do utrzymania czystości. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 12 części. Ofertę można złożyć na całość zamówienia lub na poszczególne pakiety: o Pakiet nr 1: Papier toaletowy i ręczniki papierowe - opisane w załączniku nr 2.1 do s.i.w.z.; o Pakiet nr 2: Rękawice gospodarcze - opisane w załączniku nr 2.2 do s.i.w.z.; o Pakiet nr 3: Worki z tworzyw sztucznych na odpady - opisane w załączniku nr 2.3 do s.i.w.z.; o Pakiet nr 4: Środki do dezynfekcji narzędzi opisane w załączniku nr 2.4 do s.i.w.z. o Pakiet nr 5: Środki do dezynfekcji powierzchni małych i dużych opisane w załączniku nr 2.5 do s.i.w.z. o Pakiet nr 6: Środki do mycia, odkażania i pielęgnacji rąk i skóry opisane w załączniku nr 2.6 do s.i.w.z. o Pakiet nr 7: Chemia specjalna opisane w załączniku nr 2.7 do s.i.w.z. o Pakiet nr 8: Miotły i szczotki i inne artykuły do sprzątania opisane w załączniku nr 2.8 do s.i.w.z. o Pakiet nr 9: Środki czyszczące i preparaty piorące, mydła opisane w załączniku nr 2.9 do s.i.w.z. o Pakiet nr 10: Worki do odkurzacza opisane w załączniku nr 2.10 do s.i.w.z. o Pakiet nr 11: Podajniki papieru, dozowniki, kosze na odpady i drobne akcesoria opisane w załączniku nr 2.11 do s.i.w.z. o Pakiet nr 12: Chemia do sterylizatorni opisane w załączniku nr 2.12 do s.i.w.z. 3. Dodatkowe wymagania Zamawiającego: 1) Wymagany minimalny termin ważności asortymentu - min. 12 miesięcy liczony od daty dostawy do siedziby zamawiającego. 2) Zaoferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania norm, posiadać atesty zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, określonymi w załączniku nr 2.1-2.12 do s.i.w.z. 3) W przypadkach, w których Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/ towarów równoważnych, warunkami równoważności są wymagania określone dla każdego z tych produktów/towarów w zakresie składu i skuteczności działania. 4) Ilość faktycznie zamówionego przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy, może być mniejsza od ilości maksymalnego zapotrzebowania, określonego w pakietach zamkniętych, stanowiących załącznik nr 2.1-2.12 do s.i.w.z. ale nie mniejsza niż minimalny zakres asortymentu jaki Zamawiający zobowiązany jest zamówić, określony w załączniku nr 2.1-2.12 wynosi 70%. 5) Zamawiający wymaga wypełnienia formularzy asortymentowo-cenowych stanowiących załącznik nr 2.1-2.12 do s.i.w.z., nie wypełnienie wszystkich pól (ze szczególnym wskazaniem na kolumnę zawierającą opis oferowanego produktu) skutkować będzie odrzuceniem oferty. 4.Miejsce dostaw: Magazyn ogólny (pok. 027), znajdujący na I półpiętrze w budynku Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej ul. Dobrzyńska 21-23 we Wrocławiu.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 33631600-8
Dodatkowe kody CPV: 33760000-5, 18141000-9, 19520000-7, 33631600-8, 39800000-0, 39224000-8, 39800000-0, 39713431-3, 39831700-3, 39514400-2, 34928480-6, 24950000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Papier toaletowy i ręczniki papierowe |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
27204.70
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: LP SERWIS Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
30060.40
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Rękawice gospodarcze |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
124.50
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: LP SERWIS Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
110.95
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Worki na odpady z tworzyw sztucznych |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/03/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
18201.10
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: HELPLAST Hadasik i wspólnicy sp. j.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
11976.51
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Środki do dezynfekcji narzędzi |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/03/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
4837.29
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Centrum Zaopatrzenia Medycznego "Cezal" S.A. Wrocław
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
4505.49
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Środki do dezynfekcji powierzchni małych i dużych |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
23166.12
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Centrum Zaopatrzenia Medycznego "Cezal" S.A. Wrocław
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
24258.82
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Środki do mycia, odkażania i pielęgnacji rąk i skóry |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
24426.70
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Centrum Zaopatrzenia Medycznego "Cezal" S.A. Wrocław
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
25743.45
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Chemia specjalna |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
8642.16
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Polskie Centrum Czystości Sp. z o.o. Sp. k.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
9312.45
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Miotły i szczotki i inne artykuły do sprzątania |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: W związku z odrzuceniem oferty Wykonawcy w zakresie Pakietu nr 8, Zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania w zakresie Pakietu nr 8, z powodu niewpłynięcia oferty niepodlegającej odrzuceniu. Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 1) ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający unieważnił postępowania w zakresie Pakietu nr 8, z powodu niewpłynięcia oferty niepodlegającej odrzuceniu Uzasadnienie faktyczne: W pozycji nr 30 formularza asortymentowo-cenowego stanowiącego załącznik nr 2.8 do s.i.w.z. Wykonawca nie podał ceny jednostkowej netto, ceny jednostkowej brutto oraz wartości netto i brutto zaoferowanego towaru. W związku z powyższym Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy, której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. |
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Środki czyszczące i preparaty piorące, mydła |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: W związku z odrzuceniem ofert Wykonawców w zakresie Pakietu nr 9, Zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania w zakresie Pakietu nr 9, z powodu niewpłynięcia oferty niepodlegającej odrzuceniu. Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 1) ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający unieważnił postępowania w zakresie Pakietu nr 9, z powodu niewpłynięcia oferty niepodlegającej odrzuceniu |
|
CZĘŚĆ NR: 10 NAZWA: Worki do odkurzacza |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
468.98
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: LP SERWIS Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
417.09
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 11 NAZWA: Podajniki papieru, dozowniki, kosze na odpady i drobne akcesoria |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
7495.10
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Jan Trochimczyk i S-ka LINEA TRADE Import Export Sp.j.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
7155.70
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 12 NAZWA: Chemia do sterylizatorni |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania w zakresie Pakietu nr 12, z powodu niewpłynięcia oferty niepodlegającej odrzuceniu. Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 1) ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: W zakresie Pakietu nr 12, nie złożono żadnej oferty. |
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- SZP/242-246/2024_Dostawa Inkubatora do hodowli bakteryjnej z wytrząsaniem i chłodzeniem wraz z wyposażeniem dla Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Wydziału Chemicznego PWr.
- TP 77/24-dzierżawa urządzeń drukujących oraz wdrożenie i udzielenie licencji na system wydruku podążającego i system raport. i zarządzania urządzeń. druk. wraz z serwisem oraz dostawą mat. eksploat.
- SZP/242-247/2024 Dostawa zestawu czujników akcelerometrycznych z okablowaniem i akcesoriami do montażu czujników.
- Wymiana instalacji wody zimnej i kanalizacji w budynku wielorodzinnym
- Realizacja usługi przeglądów urządzeń PCR różnych producentów w 4 pakietach w okresie 36 miesięcy
- TP 93/24 Dostawa: wkładów do dozowników na papier toaletowy, ręczników w roli, ręczników ZZ; wkładów do dozowników wraz z bezpłatnym użyczeniem dozowników oraz czyściwa med. w podziale na 3 zadania
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne dostawy płynu Adblue
- Dostawa środków dezynfekcyjnych
- Dostawa paliw płynnych dla samochodów i sprzętu Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży
- Dostawa substancji recepturowych, roztworów formaliny, śr. do dezynfekcji
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z jednostek organizacyjnych Gminy Pawłowice w roku 2025
- ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH I W CZĘŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY ZALESIE
więcej: Rękawice robocze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.