Ogłoszenie z dnia 2019-04-02
Ogłoszenie nr 550064159-N-2019 z dnia 02-04-2019 r.
Kraków: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia usług utrzymania zieleni wysokiej na terenach Gminy Miejskiej Kraków w latach 2017-2019 - obszar 5, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 36177709700000,
ul. Za Torem
22,
30-542
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
+48 1220102240, e-mail
przetargi@zzm.krakow.pl, faks
+48123418487.
Adres strony internetowej (url): https://zzm.krakow.pl/
Adres profilu nabywcy: https://zzm.krakow.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia usług utrzymania zieleni wysokiej na terenach Gminy Miejskiej Kraków w latach 2017-2019 - obszar 5, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
Numer referencyjny
24/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
1.1 Zakres prac obejmuje zrealizowanie wycinki samosiewów drzew i krzewów niewymagających decyzji administracyjnych z działek zlokalizowanych w rejonie ul. Wyłom, Zielna, Salezjańska, obejmujących teren "Zakrzówek" w ramach prac inwestycyjnych "Zagospodarowanie Parku Zakrzówek", w terminie do dnia 15 kwietnia 2019r.
1.2 Szczegółowy zakres prac i wymagania dotyczące ich realizacji opisany jest w załączonym do umowy podstawowej SIWZ, jak i w niniejszym zaproszeniu i specyfikacji i jego załącznikach, a w tym w zestawieniu tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysie - 1 plik w formacie excel).
1.3 Wszystkie prace w drzewostanie należy prowadzić w oparciu o ustawę o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 1614 z późn. zm.) i zasadami sztuki ogrodowej. Świadczenie usług przez Wykonawcę musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami ustawy o ochronie przyrody i przepisami dotyczącymi utrzymania porządku i czystości.
1.4 Zamawiający wymaga, aby całość pozyskanego drewna z wycinki (grubizna) została pocięta na odpowiednie odcinki i przewieziona z miejsca wycinki na bazę przy ul. Za Torem 22 w Krakowie. Zdrową grubiznę należy przewieźć na składnicę przy ul. Za Torem 22 w Krakowie, wyładunek i ułożenie w stosy o metrowej szerokości i wysokości w wyznaczonym miejscu. Dopuszcza się możliwość wskazania przez Zamawiającego innego miejsca składowania drewna na terenie miasta Krakowa niż bazę ZZM na ul. Za Torem 22 w Krakowie. Drobnicę oraz spróchniałą grubiznę należy zrębkować i zagospodarować we własnym zakresie. Natomiast drewno stanowi własność Zamawiającego. Drewno przekazywane do ZZM winno być wyrobione w wałkach lub szczapach o grubości do 30 cm, długości 1 m z tolerancją do 5 cm. Drewno musi być ułożone w stos o wysokości 1m. Drewno musi być ułożone według gatunków. Wszelkie materiały pozostałe po przygotowaniu drewna pozyskanego z wycinki do przekazania na zasadach opisanych powyżej oraz powstałe w wyniku realizacji umowy inne materiały tj. pozostałe gałęzie, karpina zrębki Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt zagospodarować jako odpady. Za grubiznę należy przyjąć wałki drewna o średnicy od 7 cm mierzone z korą, za drobnicę należy przyjąć wałki drewna o średnicy poniżej 7 cm mierzone z korą.
1.5 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania.
1.6 Podstawą rozliczenia wykonanych prac będzie protokół odbioru sporządzony przez Zamawiającego.
1.7 Kwota wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy jakie poniesie lub może ponieść w związku z realizacją prac lub innych czynności związanych z ich realizacją, w tym w szczególności wyposażenie ekip roboczych, należyte oznakowanie i zabezpieczenie prac, ewentualną rekultywację terenu i uporządkowanie miejsca pracy, koszty organizacji i zabezpieczenia ruchu.
1.8 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności w zakresie usług, w tym w szczególności wykonujące prace pomocnicze przy realizacji usług w zakresie wycinki drzew, na przykład sprzątania, zbieganie gałęzi, wywozu pozyskanego materiału, załadunku itp. były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 5 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać pięciu pełnym etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych.
2. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4)
S terminie i z uwzględnieniem jego zapisów, liczonych od daty udzielenia zamówienia, tj. zawarcia umowy.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację, z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej S oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z zestawieniem tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysem) stanowiącym załącznik do S, 1 plik w formacie Excel.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w S i jej załącznikach.
5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań.
6. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz
z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część S.
II.5) Główny Kod CPV:
77310000-6
Dodatkowe kody CPV:
77211500-7,
03452000-3
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
33333.33
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie powtarzających się usług utrzymania zieleni wysokiej na terenie Gminy Miejskiej Kraków w latach: 2017-2019 - obszar 5, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 24/2019.
Zamówienie powtarzające się jest następstwem wcześniej udzielonego zamówienia podstawowego, gdyż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, nr sprawy 5/2017, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu przekazanym Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w dniu 1.02.2017r. oraz opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2017/S 025-043967 z dnia 4.02.2017r., jak i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 4.02.2017r., określono podobny zakres zamówienia, a zatem zamówienie powtarzające się jest zgodne z zakresem zamówienia podstawowego.
Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegających na powtórzeniu usług, wskazując w szczególności zakres dotyczący usług utrzymania zieleni wysokiej, w szczególności świadczenie usług dotyczących cięć w koronach drzew, cięć sanitarnych w koronach drzew, wycinki drzew z frezowaniem karpy, frezowanie karpy, przesadzania drzew, działań interwencyjnych oraz innych prac towarzyszących przy drzewach na terenach GMK dla Zarządu Zielni Miejskiej w Krakowie.
Zakres prac mających być przedmiotem zamówienia powtarzającego się będzie realizowany na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a dotyczy w szczególności wykonania usług dotyczących cięć w koronach drzew, cięć sanitarnych w koronach drzew, wycinki drzew z frezowaniem karpy, frezowanie karpy, przesadzania drzew, działań interwencyjnych oraz innych prac towarzyszących przy drzewach na terenach GMK zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników, w tym ze wzorem umowy.
Ustawa PZP stanowi, iż w trybie zamówienia z wolnej ręki można zawrzeć umowę między innymi w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. W niniejszym przypadku, Zamawiający w treści SIWZ i ogłoszenia o zamówieniu przewidział możliwość udzielenia zamówień podobnych, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług utrzymania zieleni wysokiej na terenach Gminy Miejskiej Kraków w latach 2017-2019 z podziałem na zadania - obszar 5, w zakresie do 30% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a dotyczących w szczególności wykonania usług usunięcia drzew i krzewów, w tym we wzorze umowy ustalonym zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników.
W przedmiotowym przypadku zamówienie powtarzające jest udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż umowę w zakresie zamówienia podstawowego zawarto w dniu 31.03.2017r. Ponadto zamówienie powtarzające się nie przekracza łącznie zakładanych 30% wartości zamówienia podstawowego, gdyż wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wynosi 2.237.870,37 zł netto, tak więc 30% wartości zamówienia podstawowego wynosi kwotę 671.361,11 zł netto. Przy tym zamówienie jest udzielane temu samemu Wykonawcy, na rzecz którego udzielono zamówienia podstawowego, tj.: Konsorcjum firm: FLORA Sp. z o.o. S.k., ul. Siwka 40, 31-588 Kraków - Lider Konsorcjum, FLORA Grzegorz Kozioł, Katarzyna Knapik, s.c., ul. Siwka 40, 31-588 Kraków - Partner.
Przedstawione powyżej okoliczności wyczerpują przesłanki do udzielenia zamówienia powtarzającego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wynikające z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP. Istniejące uwarunkowania, jak i obowiązująca w tym zakresie regulacja wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie usług podobnych (powtarzających się) jest możliwie i zasadne, a przy tym należy je powierzyć dotychczasowemu Wykonawcy umowy.
Uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne uznać należy, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zauważyć należy, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w tym przypadku, w oparciu o powołaną podstawę prawną, może nastąpić w określonych ustawą szczególnych okolicznościach przy spełnieniu stosownych przesłanek, których wystąpienie w niniejszym przypadku zostało wykazane.
Dodać należy, iż zastosowanie w niniejszym przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki w żadnej mierze nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych, w szczególności zasady uczciwej konkurencji i pełnego dostępu do zamówienia, gdyż z opisanych wyżej przyczyn oraz z przedstawionych okoliczności jednoznacznie wynika, iż istnieje uzasadniona możliwość udzielenia zamówienia powtarzającego się wskazanemu Wykonawcy.
Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, iż zostały spełnione przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
FLORA Sp. z o.o. S.k. - Lider Konsorcjum,
,
ul. Siwka 40,
31-588,
Kraków , kraj/woj.
małopolskie
FLORA Grzegorz Kozioł, Katarzyna Knapik, s.c. - Partner Konsorcjum,
,
ul. Siwka 40,
31-588,
Kraków, kraj/woj.
małopolskie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Remont poniszczeń Wydziału Planowania Operacyjnego KW PSP w Krakowie oraz części pomieszczeń w budynku głównym KW PSP w Krakowie
- Generalny remont szatni personelu i sanitariatów w piwnicach pawilonu M-5
- Przebudowa chodników i budowa wyniesionego skrzyżowania wraz z przejściem dla pieszych i oświetleniem - ul. Łyszkiewicza. Program budowy chodników.
- Utrzymanie porządku na terenie Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wykonanie materiałów informacyjno-edukacyjnych dla uczestników wydarzeń i spotkań organizowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie w ramach projektu "Żyj i Pracuj w Małopolsce (etap 1)"
- Zap. m. nocl., m. parking., s. konf.oraz realiz.usł. gastron. na potrzeby przepr.semin.dla wizytat. podst.opieki zdrow. w dn. 13-14.06.2025 r. w Warszawie (seminarium dwudniowe)
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
- "Zielona przestrzeń w Pilicy."
- Zagospodarowanie części terenu wnętrza podwórzowego we Wrocławiu, w kwartale ulic Wapienna, Gajowa, Kamienna, Przestrzenna.
- Rozbudowa budynku przedszkola samorządowego wraz ze zmianą sposobu użytkowania w części na żłobek przy ul. Bukowskiej w Skawinie
- Usługa polegająca na usunięciu 8 drzew znajdujących się na terenie nieruchomości przy ul. Wiadukt 14 w Białymstoku wraz z uprzątnięciem materiału drzewnego
- Roboty budowlane polegające na budowie skweru w ramach zdania BO edycji X pn.: Zielony skwer przy ul. Galicyjskiej i Centralnej, pielęgnacją nasadzonej zieleni w latach 2025-2026, dla ZZM w Krakowie.
więcej: Drzewa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.