Ogłoszenie z dnia 2019-01-09
Ogłoszenie nr 560005341-N-2019 z dnia 09-01-2019 r.
Tuchola: Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi - I etap
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 541753-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500121107-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Tuchola, Krajowy numer identyfikacyjny 9235115600000,
ul. pl. Zamkowy
1,
89500
Tuchola, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
52 56 42 500, e-mail
przetargi212@tuchola.pl, faks
52 334 21 38.
Adres strony internetowej (url): www.bip.miasto.tuchola.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi - I etap
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.271.2.12.2018.AS
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:CPV 45000000-7 roboty budowlane, CPV 45233140-2 roboty drogowe, CPV 45233200-1 roboty w zakresie różnych nawierzchni, CPV 45233222-1 roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania, CPV 45233252-0 roboty w zakresie nawierzchni ulic, CPV 45316110-9 instalowanie drogowego sprzętu oświetleniowego. Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi publicznej wzdłuż jeziora Głęboczek w Tucholi - I etap, na odcinku o długości 0,35023 km, zlokalizowanym pomiędzy km 0+000,00, a km 0+35023 jej przebiegu. Docelowo planowane przedsięwzięcie inwestycyjne oparte jest na zamyśle lokalizacji początkowego odcinka drogi publicznej w śladzie istniejącej jezdni drogi dojazdowej do terenów rekreacyjnych nad jeziorem Głęboczek w Tucholi, począwszy od ul. Podmiejskiej, co będzie wiązało się z przebudową istniejącego odcinka jezdni - tj. jego poszerzeniem do 3,50 m, wraz z przebudową nawierzchni jezdni. W dalszym przebiegu drogę planuje się lokalizować wzdłuż linii brzegowej jeziora Głęboczek, w bezpiecznym, z uwagi na warunki gruntowe, odsunięciu. Zaprojektowana szerokość nawierzchni jezdni drogi wynosi 3,5 m, w obramowaniu z krawężników / oporników betonowych. Z uwagi na fakt przyjęcia założenia, że droga będzie dwukierunkowa, przewidziano wykonanie trzech mijanek, poprzez odcinkowe zwiększenie szerokości jezdni do około 5,00 m. Nawierzchnię jezdni zaprojektowano z betonu asfaltowego (Zamawiający dopuszcza wariantowo zmianę nawierzchni na kostkę bezfazową). Planuje się wykonanie przedmiotowej drogi, jako drogi bez przejazdu. Odwodnienie jezdni drogi zaplanowano do realizacji na początkowym odcinku drogi, jak w stanie istniejącym, tj. do istniejących wpustów kanalizacji deszczowej, natomiast na dalszym odcinku za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na teren przyległy. Ponadto przewiduje się również budowę oświetlenia drogowego. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia został opisany szczegółowo w załączonej dokumentacji projektowej sporządzonej dla ww. zadania oraz w zamiennym przedmiarze robót (patrz zał. nr 1 i 3 do SIWZ), które łącznie i w całości opisują technologię i zakres robót projektowanych pierwotnie w ramach przedmiotowej inwestycji. Zamawiający postanowił jednak o wprowadzeniu kilku istotnych zmian w odniesieniu do treści przywołanej powyżej dokumentacji projektowej, które wymienia poniżej: 1) Zamawiający zdecydował o rezygnacji z wykonania projektowanej warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - bitumicznej o gr. 4 cm i projektowanego skropienia międzywarstwowego pomiędzy warstwą wiążącą, a warstwą ścieralną (dot. poz. 39 i 40 przedmiaru), postanawiając jednocześnie o wykonaniu jedynie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - bitumicznej o gr. 5 cm układanej bezpośrednio na uprzednio przygotowanej i skropionej emulsją asfaltową podbudowie. 2) Zamawiający w konsekwencji opisanej powyżej zmiany, skorygował ilość nadmiaru gruntu z wykopów o objętość wynikającą z ich ograniczenia o 0,03 m na powierzchni jezdni (rezygnacja z dwóch warstw bitumicznych o gr. 4 cm każda, na rzecz jednej warstwy o gr. 5 cm) - dot. poz. 18 i 19 przedmiaru. 3) Ponadto Zamawiający zrezygnował z wykonania części robót budowlanych związanych z budową ronda zlokalizowanego na końcu planowanego do budowy odcinka wraz z miejscami postojowymi oraz wyspy środkowej ronda przewidzianej do wykonania jako kopiec ziemny z tarasem widokowym wraz z oświetleniem ronda. Opisane powyżej zmiany zostały uwzględnione przez Zamawiającego w treści zamiennego przedmiaru robót branży drogowej (zał. nr 3 do SIWZ) oraz zamiennego przedmiaru robót branży elektrycznej (zał. nr 3 do SIWZ), które będą dla Wykonawcy dokumentem pomocniczym na etapie sporządzania oferty. Zgodnie z zapisami art. 83 ust.1 ustawy Pzp - Zamawiający dopuszcza złożenie wraz z ofertą podstawową oferty wariantowej. Ofertę wariantową wykonawca składa łącznie z ofertą podstawową lub może złożyć wyłącznie ofertę wariantową. W ofercie podstawowej wykonawca zobowiązany jest podać cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego, tj. w oparciu o technologię i zakres robót, które opisane zostały dokumentacją projektową i zamiennym przedmiarem robót (nawierzchnia bitumiczna), natomiast w ofercie wariantowej wykonawca zobowiązany jest wycenić wszystkie pozycje przedmiaru zamiennego, z pominięciem jego poz. nr 38, 39 i 40, wyceniając w zamian za nie pozycję wariantową: nawierzchnia z bezfazowej betonowej kostki brukowej o gr. 6 cm koloru szarego układanej na podsypce cementowo - piaskowej: 1.383 m2. Oferta podstawowa oraz wariantowa traktowane będą równoważnie przy ocenie i badaniu ofert Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1 - dokumentacja techniczna, Załącznik nr 2 - Szczegółowa Specyfikacja Techniczna, Załącznik nr 3 - przedmiary robót, dokumenty pomocnicze opisujący przedmiot zamówienia. pozwalające przygotować oferty. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub trenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: ? najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; ? wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót; ? przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się z pełną dokumentacją techniczną, która stanowi część niniejszej specyfikacji. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej placu budowy, w celu zapoznania się z warunkami wykonania robót oraz zdobycie wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz należytego wykonania zamówienia, w szczególności w zakresie sprawdzenia kompletności i poprawności dokumentacji przetargowej. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu jako najkorzystniejsza, najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy Zamawiającemu kosztorys ofertowy do niniejszego zamówienia. Mimo przyjęcia rozliczenia ryczałtowego inwestycji, kosztorys ofertowy jest niezbędny do późniejszych rozliczeń Zamawiającego z Wykonawcą. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. Okres gwarancji: Wykonawca udzieli Zamawiającemu co najmniej 3 letniej rękojmi na wykonane w ramach zawartej umowy roboty budowlane oraz wbudowane materiały. Okres udzielonej gwarancji liczony będzie od daty odbioru końcowego (protokół końcowy). Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwiania powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.Dz.U.2016 poz. 1987). Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów. Podane w niniejszej SIWZ, w opisie technicznym, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2017.1332 z późn. zm.). Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233140-2,
45233200-1,
45233222-1,
45233252-0,
45316110-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowę zawarto w dniu 21.05.2018 r.Termin realizacji zamówienia : do dnia 31.08.2018 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/08/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
termin realizacji zamówienia przesunęto z dnia 31.08.2018 r. na dzień 15.09.2018 r.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Ze względu na znalezienie nie zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych i związanych z tym kolizji - rura odprowadzająca wodę z przyległej ulicy Warszawskiej, niemożliwe jest zachowanie terminu zakończenia i rozliczenia inwestycji, polegającej na budowie drogi wokół j. Głęboczek w Tucholi - I etap, do 31.08.2018r.
Wobec powyższego, działając zgodnie z par. 17 ust. 1 pkt 1 lit. a) umowy, Strony postanawiają zgodnie postanawiają o zmianie terminu wykonania przedmiotu umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W § 2 umowy z dnia 21.05.2018 r. było;
Strony ustalają termin zakończenia robót: do dnia 31 sierpnia 2018 r.
Zmiany dokonano w dniu 30.08.2018 r. na podstawie aneksu nr 1 do umowy z dnia 21.05.2018r., wobec tego § 2 umowy otrzymuje następujące brzmienie:Strony ustalają termin zakończenia robót: do dnia 15 września 2018 r.
INNE PRZETARGI Z TUCHOLI
- Świadczenie usług sterylizacji narzędzi i sprzętu medycznego wraz z transportem
- Montaż dźwigu oraz demontaż istniejącego urządzenia w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta
- "Prace konserwatorsko - restauratorskie wraz z zabezpieczeniem p.poż. przy dworze użytkowanym przez DPS im. Leona i Marii Janta-Połczyńskich w Wysokiej"
- Prace remontowo-modernizacyjne w pomieszczeniu stołówki w Technikum Leśnym w Tucholi im. Adama Loreta
więcej: przetargi w Tucholi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana instalacji elektrycznej w Zespole Szkół w Obornikach (ETAP-2)
- "Budowa ziemnego zbiornika wodnego małej retencji w miejscowości Białobłocie"
- Rozwój infrastruktury w szczególności drogowej i wodno-kanalizacyjnej w Ogrodzieńcu szansą na zwiększenie potencjału w regionie
- Poprawa dostępności w zakresie dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i osób starszych budynków użyteczności publicznej należących do Powiatu Mieleckiego - II Liceum w Mielcu
- "Przebudowa drogi gminnej Nr 104550L w m. Władysławów, gmina Wierzbica"
- Przebudowa drogi gminnej nr 108765R w km 0+145 - km 0+685 w miejscowości Świlcza
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.