Ogłoszenie z dnia 2020-01-29
Ogłoszenie nr 560017251-N-2020 z dnia 29-01-2020 r.
Elbląg: Nadbudowa łącznika i wbudowanie windy dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 639397-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500293186-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu, Krajowy numer identyfikacyjny 17071162800000,
ul. ul. Wojska Polskiego
1,
82-300
Elbląg, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
55 629 0 505, e-mail
zp@pwsz.elblag.pl, faks
55 629 0 510.
Adres strony internetowej (url): www.pwsz.elblag.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia wyższa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nadbudowa łącznika i wbudowanie windy dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP/PN/2312/20/2062/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:3. Zakres zamówienia obejmuje dostosowanie budynku dydaktycznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22 do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach, poprzez budowę dźwigu osobowego (windy) i związaną z tym nadbudowę łącznika między budynkami A i D, przebudowę części sanitariatów oraz wynikające z tych zmian budowlanych zmiany w instalacjach elektrycznych i sanitarnych, w tym: 1) zagospodarowanie terenu: a) nawierzchnie: rozebranie nawierzchni z kostki betonowej -ok. 131 m2, oczyszczenie kostki z rozbiórki -ok. 92 m2, warstwa stabilizacji gruntu cementem- ok. 36 m2, podbudowa z kruszywa łamanego, nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo-piaskowej, wykonanie trawników - ok. 25 m2, itp.; b) przebudowa daszku nad pochylnią i podestem wejściowym: rozbiórka istniejącego daszku, wykonanie przesklepień otworów w ścianach z cegieł materiałami z rozbiórki, uzupełnienie niezbrojonych ścian z betonu monolitycznego, czyszczenie i odtłuszczanie konstrukcji pełnościennych- ok. 10 m2, malowanie konstrukcji pełnościennych, elementy więźby dachowej z tarcicy nasyconej, ułożenie na krokwiach ekranu zabezpieczającego z folii paroprzepuszczalnej, wiatrownice i bale z tarcicy nasyconej, przymocowanie płyty OSB - ok. 24 m2, pokrycie dachów papą na podłożu drewnianym, montaż kontrłat i łat - ok. 24 m2, impregnacja grzybobójcza bali i krawędziaków - ok. 41 m2, obróbki wywiewek kanalizacyjnych, pokrycie dachów dachówką ceramiczną - ok. 24 m2, sufit podwieszony płytami gipsowo-kartonowymi- ok. 15 m2, itp. c) bariery, poręcze: balustrada zewnętrzna przy rampie stalowa malowana proszkowo - ok. 2 m, balustrada zewnętrzna przy wyjściu głównym stalowa malowana proszkowo - ok. 3 m, balustrada wewnętrzna na 2 piętrze stalowa malowana proszkowo- ok. 2 m, balustrada tarasu stalowa malowana proszkowo, panele ze szkła bezpiecznego- ok. 8 m, itp.; d) przebudowa schodów zewnętrznych: rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych, rozbudowa istniejących schodów w technologii zgodnej z istniejącą - ok. 7 m3, wywóz ziemi/ gruzu, itp.; e) remont elementów pokrywczych/elewacyjnych: rozbiórka okładziny z płytek klinkierowych - ok. 98 m2, licowanie płytkami klinkierowymi ścian/ schodów- ok. 98 m2, wywóz ziemi/ gruzu, itp.; 2) roboty konstrukcyjne: a) fundamenty: - roboty rozbiórkowe: rozebranie posadzki z terakoty na kleju- ok. 36 m2, rozbiórka izolacji z dwóch warstw papy na lepiku - ok. 43 m2, rozbiórka podkładu betonowego - ok. 36 m2, rozbiórka warstwy keramzytu stabilizowanego cementem- ok. 36 m2, rozbiórka elementów konstrukcji betonowych, wykopy o ścianach pionowych wykonywane wewnątrz budynku przy istniejących fundamentach, umocnienie wykopu, usunięcie gruzu i ziemi, itp.; - roboty montażowe: podkłady z ubitych materiałów sypkich na podłożu gruntowym, beton podkładowy, płyty fundamentowe żelbetowe - ręczne układanie betonu, wzmocnienia i żebra; ściany żelbetowe proste - podszybie; przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli - pręty żebrowane, osadzenie prętów fi 20 mm w istniejących elementach żelbetowych, wykonanie warstwy separacyjnej z geowłókniny, wykonanie zasypki płyty fundamentowej do spodu posadzki, szpryca cementowa (stabilizacja cementowa keramzytu) - ok. 36 m2, izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne - ok. 72 m2, warstwy wyrównawcze pod posadzki z zaprawy cementowej - ok. 36 m2, odtworzenie posadzek z terakoty - ok. 36 m2, itp.; b) stropy nad parterem: - roboty rozbiórkowe: rozebranie posadzki z terakoty - ok. 7 m2, rozebranie warstwy szlichty, rozebranie warstwy izolacji z płyt styropianowych, rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych - strop, usunięcie gruzu/ ziemi, itp.; - roboty montażowe: montaż konstrukcji stalowych uzupełniających, przewiązki z bednarki, elementy montażowe, drobne - blachy, obróbka stali- czyszczenie, odtłuszczenie zabezpieczenie antykorozyjne, wykucie wnęk w ścianach, izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych poziome- ok. 3,5 m2, warstwy wyrównawcze pod posadzki z zaprawy cementowej - ok. 3,5 m2, odtworzenie posadzek z terakoty - 3,5 m2, montaż kotew chemicznych, uzupełnienie zbrojonych słupów z betonu monolitycznego, przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli - pręty żebrowane,itp.; c) stropy w układzie mieszanym: rozbiórka istniejącego dachu łącznika, płyta stropowa żelbetowa, schody żelbetowe na płycie, strop z prefabrykowanych płyt strunobetonowych- ok.48 m2, przygotowanie i montaż zbrojenia elementów budynków i budowli - pręty żebrowane; montaż konstrukcji stalowych uzupełniających, montaż konstrukcji stalowych uzupełniających, obróbka stali- czyszczenie, odtłuszczenie, zabezpieczenie antykorozyjne, otwory w ścianach murowanych -ułożenie nadproży prefabrykowanych, izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe z płyt styropianowych poziome- ok. 52 m2, warstwy wyrównawcze pod posadzki z zaprawy cementowej- ok. 52 m2, posadzki/ licowanie schodów z terakoty - ok. 55 m2, itp.; d) warstwy stropodachu odwróconego: wykonanie warstwy separacyjnej z geowłókniny - ok. 24 m2, izolacje przeciwwodne, cieplne i przeciwdźwiękowe, chodniki z płyt betonowych na podsypce żwirowej - ok. 24 m2 itp.; e) stropodach stalowy - płyta warstwowa: Stropodach z płyt warstwowych dachowych - ok. 21 m2, wykonanie przesklepień otworów w ścianach z cegieł, uzupełnienie niezbrojonych ścian - obetonowanie belek płatwi stalowych, czyszczenie konstrukcji pełnościennych- ok. 16 m2, malowanie konstrukcji pełnościennych- ok. 16 m2, montaż konstrukcji stalowych uzupełniających, uzupełnienie murów ogniowych, zbrojenie spoin poziomych z bednarki - ok. 15 m2, montaż kotew chemicznych, uzupełnienie niezbrojonych ścian, itp.; 3) przebudowa sanitariatów: a) roboty rozbiórkowe: rozebranie okładzin ściennych z glazury - 28 m2, rozebranie posadzki z terakoty- ok. 15 m2, skucie nierówności betonu- ok. 15 m2, rozebranie ścianek działowych - ok. 10 m2, Usunięcie gruzu; b) roboty wykończeniowe/ budowlane: uzupełnienie ścianek z cegieł, uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych, okładziny stropów płytami gipsowo-kartonowymi, malowanie farbami powierzchni wewnętrznych - suchych tynków z gruntowaniem- ok. 105 m2, izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne - ok. 15 m2, warstwy wyrównawcze pod posadzki z zaprawy cementowej, odtworzenie posadzek z płytek gresowych na kleju, licowanie ścian płytkami - ok. 41 m2, itp.; 4) przebudowa pomieszczeń: a) roboty rozbiórkowe: rozebranie ścianki z bloczków lub płyt z betonu komórkowego na zaprawie cementowej, rozebranie ścian, filarów i kolumn z cegieł, odbicie tynków zewnętrznych - ok. 49 m2, rozebranie fragmentu ścianki dociskowej, usunięcie gruzu/ ziemi, itp.; b) roboty montażowe: uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów w ścianach, uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych- ok. 141 m2, malowanie farbami powierzchni, izolacje cieplne i przeciwdźwiękowe- ok. 92 m2, gruntowanie podłoża i wykonywanie ręczne tynków cienkowarstwowych - ok. 77 m2, itp.; 5) dostawa i montaż kompletnego dźwigu wraz z szybem; 6) stolarka okienna i drzwiowa: demontaż drzwi wewnętrznych- 5 kpl., demontaż okien - 9 kpl., dostawa i montaż drzwi, dostawa i montaż witryny aluminiowej z drzwiami o odporności ogniowej EI60, dostawa i montaż stolarki okiennej drewnianej; 7) instalacje sanitarne a) instalacja c.o.: przebicie otworów w stropie dla montażu pionów c.o. - 2 szt., wstawienie odgałęzienia z rur stalowych, demontaż rurociągu stalowego - ok. 4 m, Przełożenie grzejników żeliwnych, rurociągi w instalacjach c.o. - ok. 32 m, grzejniki stalowe panelowe, Zawory grzejnikowe, głowice, montaż szafki podtynkowej, zawory odpowietrzające automatyczne, wykonanie badania szczelności instalacji, itp.; b) instalacja wod-kan- roboty demontażowe i montażowe; 8) odwodnienie dachu: rury spustowe - dowiązanie do istniejącej - ok. 4 m, obsadzenie wpustów dachowych, rury spustowe - ok. 7 m, rynny dachowe - ok. 16 m, itp.; 9) odwodnienie zadaszenia wejścia bocznego: rury spustowe - ok.5 m, rynny dachowe - ok. 6 m, itp.; 10) wentylacja: przewody wentylacyjne z blachy stalowej- ok. 25 m2, anemostaty kołowe, kominek wentylacyjny szybu windy, wentylator kanałowy, itp.; 11) instalacje elektryczne wewnętrzne: a) rozbudowa rozdzielnic RG, R1, R3, R4, R5, b) zasilanie windy, c) instalacje odbiorcze, d) instalacja przyzywowa, e) instalacja sygnalizacji pożarowej SAP, f) instalacje ochronne. 3.1. Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja stanowiąca: a) ZAŁĄCZNIK Nr 1a do SIWZ- Projekt budowlano- wykonawczy Budowa dźwigu osobowego (windy) dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu- część konstrukcyjna, b) ZAŁĄCZNIK Nr 1b do SIWZ- Projekt budowlano- wykonawczy Budowa dźwigu osobowego (windy) dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu- branża architektoniczna, c) ZAŁĄCZNIK Nr 1c do SIWZ- Projekt budowlano- wykonawczy Budowa dźwigu osobowego (windy) dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu- branża sanitarna, d) ZAŁĄCZNIK Nr 1d do SIWZ- Projekt budowlano- wykonawczy Budowa dźwigu osobowego (windy) dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu- instalacje elektryczne, e) ZAŁĄCZNIK Nr 1e do SIWZ- Przedmiar robót- branża budowlana, f) ZAŁĄCZNIK Nr 1f do SIWZ- Przedmiar robót- branża elektryczna, g) ZAŁĄCZNIK Nr 1g do SIWZ- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Powyższa dokumentacja opracowana została przez NOT Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Rada Regionalna w Elblągu, ul. Królewiecka 108, 82-300 Elbląg w maju/czerwcu 2018 roku. 3.2. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte w którymkolwiek dokumencie wymienionym w pkt. 3. 1. uważa się za obowiązujące. Wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wzajemnie wyjaśniające się. Przedmiary robót należy traktować jako materiał pomocniczy. Koszty wprowadzenia zmiany do dokumentacji oraz ryzyko prawidłowości ustalenia wszystkich kosztów wykonania przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. 3.3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania czynności odbiorowych wbudowanej windy, jej rejestrację i uzyskanie dopuszczenia do użytkowania przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT). Koszty związane z odbiorem przez UDT, dokumentacją rejestracyjną i książką rewizji ponosi Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Wszelkich niezbędnych pełnomocnictw i upoważnień udzieli Zamawiający. 3.4. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa winien zabezpieczyć w sposób zapobiegający jakimkolwiek zniszczeniom, degradacji bądź dewastacji wszelkie mienie ruchome i nieruchome będące własnością Zamawiającego pozostawione na czas robót. Po zakończeniu prac Wykonawca przekaże ww. mienie Zamawiającemu w stanie niepogorszonym. W ramach obowiązku zabezpieczenia mienia Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia mienia (sprzęt, meble) w miejsce wskazane przez Zamawiającego, a po zakończeniu robót w miejsce docelowego przeznaczenia. 3.5. Zamawiający wymaga, aby dostarczone w ramach realizacji zamówienia produkty posiadały certyfikaty, atesty, świadectwa dopuszczenia do użytkowania itp. lub inną dokumentację potwierdzającą, że spełniają wymagane prawem przepisy i normy. W|w dokumenty należy dostarczyć na żądanie Zamawiającego. 3.6. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na: a) wykonane roboty budowlane, przez okres minimum 36 miesięcy od daty końcowego odbioru robót. oraz b) na wbudowaną windę, przez okres minimum 36 miesięcy od daty końcowego odbioru robót. Okres rękojmi ustala się na 3 miesiące ponad okres gwarancji. W wymienionych terminach Wykonawca zobowiązany jest do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad. 3.7. Na wszelkie zainstalowane produkty okres udzielonej przez Wykonawcę gwarancji równy jest okresowi gwarancji udzielonej przez producenta tych produktów. 3.8. Wykonawca zobowiązuje się do konserwacji i serwisu windy oraz udziału przy okresowych badaniach windy przez UDT, realizację uwag i zaleceń UDT dotyczących dźwigu w całym okresie obowiązywania oferowanej gwarancji.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45210000-2,
45400000-1,
45300000-0,
42416100-6,
45313100-5
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Zamówienie będzie wykonane w terminie do 6 miesięcy od daty przekazania terenu robót. Zamawiający zastrzega, że teren robót zostanie przekazany nie wcześniej niż w czerwcu 2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/01/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wykonanie rob. dodatkowych w zakresie adaptacji i dostosowania pomieszczeń 308A i 307 na pracownię Terapii Logopedyczno-Pedagogicznej wynikajacych z Prot. konieczności z dn. 7-01-2020r. oraz niezbędnych do realizacji zamówienia podstawowego. Wobec powyższego zmianie ulega wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy na 1 042 738,76 zł netto, 1 282 568,68 zł brutto w tym: rob. dodatkowe określone w § 2 ust. 1 pkt. 12) umowy w kwocie 3321,24 zł netto, 4085,13 zł brutto, b) robót dodatkowych i zamiennych określonych w § 2 ust. 1 pkt. 13) umowy w kwocie 186 833,75 zł netto, 229 805,51 zł brutto c) robót dodatkowych określonych w § 2 ust. 1 pkt. 14) umowy w kwocie 40 569,38 zł netto, 49 900,34 zł brutto
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W związku ze zmianą sposobu wykorzystania przez Zamawiającego pomieszczenia 308A wynika konieczność wykonania dodatkowych robót budowlanych obejmujących adaptację i dostosowanie pomieszczeń 308A i 307 na pracownię Terapii Logopedyczno - Pedagogicznej. Adaptacja pomieszczeń na pracownie wymaga przebudowę nadproży i ściany działowej pomiędzy pomieszczeniami co uniemożliwia zakończeniem obecnych prac. Zakres w/w robót nie jest objęte zamówieniem podstawowym określonym w umowie Nr ZP/2316/137/2853/2018 z dn. 6-12-2018r. na nadbudowę łącznika i wbudowanie windy dla osób niepełnosprawnych w budynku dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu przy ul. Czerniakowskiej 22 zawartej z Wykonawcą Mariusz Soboń BUD-MAR - Usługi Ogólnobudowlane, ul. Bohaterów Westerplatte 8, 82-300 Elbląg. Zamówienie zostało udzielone na podstawie wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego nr ZP/PN/2312/20/2062/2018. Wartość zamówienia podstawowego określona w/w umowie wynosi 812.014,39 zł netto, 998.777,70 zł brutto, wartość robót dodatkowych stanowi 5 % wartości zamówienia podstawowego.
Ewentualna zmiana wykonawcy nie ma uzasadnienia w aspekcie zarówno ekonomicznym jak technicznym w szczególności wobec konieczności wykonania robót zamiennych w wyniku niezbędnych robót dodatkowych oraz wykorzystania sprzętu, który jest aktualnie dostępny i stosowany na budowie w ramach realizacji zamówienia podstawowego. Zmiana wykonawcy i wprowadzenia równolegle innego na budowę w tym samym obiekcie, spowodowałaby istotne niedogodności organizacyjne jak też musiałaby skutkować wyższymi kosztami dla Zamawiającego (co najmniej o koszty stałe związane z organizacją i funkcjonowaniem drugiego placu budowy).
Zrealizowanie robót dodatkowych przez innego Wykonawcę wygenerowało by konieczność częściowego ponownego poniesienia kosztów na odtworzenie stanu wykonanego w zamówieniu podstawowym. Ponadto w aktualnej sytuacji na rynku budowlanym skutkowało by również istotnym opóźnieniem wykonania przedmiotowych robót.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ELBLĄGA
- Dostawa marimby, wibrafonu, ksylofonu wraz z akcesoriami i fortepianu gabinetowego dla Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Elblągu
- Budowa drogi leśnej wraz ze składnicą przyzrębową w Leśnictwie Zalesie
- Remont posadzek w budynku użytkowym Biblioteki Elbląskiej im. Cypriana Norwida, Filia nr 5 przy ul. Słonecznej 29-31 w Elblągu.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie wsparcia w edukacji dla wychowanków pieczy zastępczej będących uczestnikami projektu "Moc Rodziny" współfinansowanego przez Unię Europejską
- ZP/13/2025-Dostawy odczynników do wykonywania badań z zakresu immunologii transfuzjologicznej wraz z dzierżawą sprzętu oraz z systemem manualnym stanowiącym back up
- Diagnozy i konsultacje specjalistyczne
więcej: przetargi w Elblągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont dachu
- REMONT DACHU
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu budynku Altany Chińskiej należącego do zespołu urbanistyczno-architektonicznego założenia pałacowo-parkowego PAN-Domu Zjazdów i Konferencji w Jabłonnie
- Remont łazienki na parterze i pierwszym piętrze oraz remont sali 12 wraz z gabinetem w budynku głównym oraz remont części elewacji frontowej w budynku głównym ZSCKR
- Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Kaszewska Wola
- Dostawa i montaż kompletnych instalacji fotowoltaicznych w placówkach należących do SZPZLO Warszawa Praga Południe.
więcej: Windy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.