eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LimanowaZagospodarowanie terenu wzdłuż potoku Jabłonieckiego oraz Parku Miejskiego w Limanowej



Ogłoszenie z dnia 2020-02-03

Ogłoszenie nr 560019645-N-2020 z dnia 03-02-2020 r.

Limanowa: Zagospodarowanie terenu wzdłuż potoku Jabłonieckiego oraz Parku Miejskiego w Limanowej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Tworzenie i odnowienie zdegradowanej zieleni przy potoku Jabłonieckim wraz z kompleksem parku miejskiego w Limanowej oraz budowa infrastruktury do jej udostępnienia" ze środków Fundusz Spójności w ramach działania 2.5 Poprawa jakości środowiska miejskiego, Oś priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 536915-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500115545-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Limanowa, Krajowy numer identyfikacyjny 49189323300000, ul. ul. Jana Pawła II 9, 34-600 Limanowa, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 337 20 54, e-mail sekretariat@miasto.limanowa.pl, faks 18 337 10 41.
Adres strony internetowej (url): https://www.miasto.limanowa.pl/
Adres profilu nabywcy: https://www.miasto.limanowa.pl/pl/5235/0/zamowienia-publiczne.html

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zagospodarowanie terenu wzdłuż potoku Jabłonieckiego oraz Parku Miejskiego w Limanowej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SZP.271.1.15.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja robót budowlanych w ramach zagospodarowania terenu wzdłuż potoku Jabłonieckiego oraz Parku Miejskiego w Limanowej z podziałem na następujące części: Część 1: Tworzenie i odnowienie zdegradowanej zieleni przy potoku Jabłonieckim wraz z kompleksem parku miejskiego w Limanowej Część 2: Zagospodarowanie terenu przy potoku Jabłonieckim wraz z kompleksem parku miejskiego w Limanowej Część 3: Rozbudowa szlaków wielofunkcyjnych na terenie Miasta Limanowa


II.4) Główny kod CPV: 45111291-4
Dodatkowe kody CPV:

45233200-1,

45112700-2,

77340000-5,

77310000-6,

45220000-5,

45000000-7,

45233293-9,

45317000-2,

45233161-5,

45311000-0,

45112711-2,

45110000-1,

45240000-1,

45112710-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Do 15 stycznia 2021 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Tworzenie i odnowienie zdegradowanej zieleni przy potoku Jabłonieckim wraz z kompleksem parku miejskiego w Limanowej
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 18/05/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Usługowo - Handlowe WOLIMEX Eugeniusz Wojak, , ul. Tarnowska 33 , 34-600, Limanowa, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4983000.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
07/01/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Realizacja dodatkowych robót budowlanych wraz ze zwiększeniem wynagrodzenia wykonawcy o 252 100,00 zł netto

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja dodatkowych robót budowlanych wraz ze zwiększeniem wynagrodzenia wykonawcy o 252 100,00 zł netto

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W wystąpieniu Wykonawcy dotyczącym roszczenia został przedstawiony problem wynikający z konieczności zmiany parametrów mostka nr K-2 na potoku Jabłonieckim w stosunku do ustalonego w umowie i przedmiocie zamówienia. Z uwagi na konieczną zmianę lokalizacji obiektów ustaloną w przedmiocie zamówienia oraz faktyczne konstrukcyjne rozpiętości w granicach lokalizacji mostka nr K-2 ustalone w przedmiocie zamówienia jako L=5,0m i S=2,5, a w rzeczywistości wynoszące L=9,5m i S=2,5 konieczna jest zmiana konstrukcyjna (rozpiętość, przyczółki oraz posadowienie) mostka. Konieczność ta wynikała z rzeczywistego ukształtowania terenu, zakresu różnicy poziomu i rzędnych prowadzenia i posadowienia mostka, co nie było możliwe do stwierdzenia przed zawarciem umowy i na etapie przygotowania i prowadzenia postępowania. Roszczenie Wykonawcy dotyczy również zwiększenia wynagrodzenia za wzmocnienie konstrukcji podbudowy alejki (dojazd do muszli koncertowej), która w związku z decyzją Zamawiającego będzie użytkowana jako droga dojazdowa do muszli koncertowej a nie jako alejka piesza, a tym samym zgodnie z obowiązującymi normami nośność istniejących warstw alejki jest zbyt mała do przeniesienia obciążeń , które powodować będą pojazdy dojeżdżające w rejon muszli koncertowej . Ponadto w trakcie prac projektowych stwierdzono, iż rzeczywisty stan rozlewiska odbiega od opisanego w Programie funkcjonalno - użytkowym. Rozbieżność stwierdzona obejmowała: a) głębokość (warstwa) zamulania wynosząca ponad 20 cm, w PFU zakładana poniżej 20 cm b) konieczność wykonania zabezpieczeń (opasek) brzegowych przekraczająca 1,0 m, w PFU zakładano poniżej 1,0 m W związku z planami odmulenia rozlewiska przeprowadzono rozmowy z RDOŚ celem ustalenia zakresu i formy zgłoszenia z art 118 ust. 1 i 2 ustawy o Ochronie Przyrody. Wg interpretacji urzędu odmulenie o miąższości większej niż 20cm nie należy traktować już jako roboty utrzymaniowe, ale jako regulację odcinka potoku. Z uwagi na powyższe konieczne było uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla przedmiotowych prac. Jak wynika z Ustawy Prawo Wodne na wykonanie prac regulacyjnych konieczne jest również uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego - z tego powodu został złożony stosowny wniosek do PGW Wody Polskie Kraków. Inspektor nadzoru potwierdził, że konieczna zmiana i zatem realizacja związana z lokalizacją mostka nr K-2 w granicach konstrukcyjnych brzegu potoku Jabłonieckiego możliwa była tylko po zwiększeniu rozpiętości, właściwym dla warunków terenu, poziomu posadowienia przyczółków oraz krawędzią dolną mostków (1,0 m ponad obliczeniowy poziom wód Q1%), co spełniło wymagania Ustawy Prawo Wodne. Na etapie zawierania umowy oraz w okresie przygotowania i prowadzenia postępowania nie było możliwe stwierdzenie konieczności zmiany parametrów mostka nr K-2. Inspektor nadzoru potwierdził, że w celu użytkowania alejki jako drogi dojazdowej do muszli koncertowej zgodnie z obowiązującymi normami nośność istniejących warstw alejki jest zbyt mała do przeniesienia obciążeń , które powodować będą pojazdy dojeżdżające w rejon muszli koncertowej, a więc należy podbudowę i konstrukcję drogi dostosować do obowiązujących norm. Inspektor nadzoru potwierdził również, że konieczne było opracowanie nowej dokumentacji w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla przedmiotowych prac oraz do wykonania prac regulacyjnych konieczne jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego. Zamawiający i Wykonawca po potwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru zasadności i wysokości roszczenia, w dniach 19.09.2019r i 21.10.2019r. przeprowadzili negocjacje, w wyniku których ustalono zakres robót i wartość zwiększenia wynagrodzenia wykonawcy o kwotę: - 180 000,00 zł netto tj. 221 400,00 zł brutto - mostek K2 - 28 000,00 zł netto tj. 34 440,00 zł brutto - dokumentacja dotycząca uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowania i pozwolenia wodnoprawnego - 44 100,00 zł netto tj. 54 243,00 zł brutto - wzmocnienie podbudowy i konstrukcji drogi

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.