Ogłoszenie z dnia 2019-02-04
Ogłoszenie nr 560021664-N-2019 z dnia 04-02-2019 r.
Szczecin: "Budowa przepławki na rzece Drawie w Koleśnie koło Drawska Pomorskiego (MEW)"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie finansowane jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (NFOŚiGW) na podstawie umowy nr 781/2014/Wn16/OP-WK-LF/D o realizację zadania Państwowej Jednostki Budżetowej zakwalifikowanego do dofinansowania w ramach Programu Priorytetowego Współfinansowanie LIFE+. Zamówienie będzie realizowane w ramach Projektu LIFE13 NAT/PL/000009 (okres trwania 2014 - 2019 r.) pn. "Active protection of water-crowfoots habitats and restoration of wildlife corridor in the River Drawa basin in Poland" "Czynna ochrona siedlisk włosieniczników i udrożnienie korytarza ekologicznego zlewni rzeki Drawy w Polsce". Projekt jest współfinansowany przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 623815-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500076739-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500025337-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie, Krajowy numer identyfikacyjny 320590577,
ul. ul. Teofila Firlika
20,
71-637
Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
914305200, e-mail
agnieszka.dobrzynska.szczecin@rdos.gov.pl, faks
914305201.
Adres strony internetowej (url): http://szczecin.rdos.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa przepławki na rzece Drawie w Koleśnie koło Drawska Pomorskiego (MEW)"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.261.40.2017.AD.178
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania pn.: Nazwa zamówienia : "Budowa przepławki na rzece Drawie w Koleśnie koło Drawska Pomorskiego (MEW)" w ramach którego wykonana zostanie przepławka, w miejscu bariery środowiskowej jakim jest elektrownia wodna MEW Drawsko, w miejscowości Drawsko Pomorskie (Koleśno). Ponadto w ramach prac przewiduje się także uzupełnienie substratu w korycie Drawy poniżej dolnego stanowiska przepławki żwirem ograniczającym erozję dna a mogącym być również substratem tarłowym dla łososiowatych. Celem realizacji zamówienia jest likwidacja barier nie do przebycia dla migrujących ryb i odtworzenie drożności dla swobody migracji ichtiofauny.
II.4) Główny kod CPV: 45100000-8
Dodatkowe kody CPV:
45200000-9,
45300000-0,
45230000-8,
77211400-6,
45247200-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30.11.2018r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Budowa przepławki na rzece Drawie w Koleśnie koło Drawska Pomorskiego (MEW) | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
30/01/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Remontowo - Budowlane "HYDRO - KOR" Sp. z o.o.,
,
ul. Kościuszki 27,
85-079,
Bydgoszcz, kraj/woj.
kujawsko - pomorskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/01/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany związane z koniecznością wykonania robót wynikających z konieczności rozbiórki narzutu kamiennego, objęte niniejszym Protokołem Konieczności obejmują realizację dodatkowego wykonania robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne w trakcie realizacji robót. Konieczność dodatkowego wykonania robót spowodowało, że wykonanie zamówienia dodatkowego z przyczyn technicznych warunkuje zrealizowanie zamówienia podstawowego. Zaistniała więc konieczność dostosowania przedmiotu realizowanego zamówienia podstawowego do zaistniałych zmian stanu faktycznego. Bez dodatkowego wykonania robót nie można dokończyć realizacji przedmiotu zamówienia, nie może prawidłowo i bezpiecznie funkcjonować przedmiot zamówienia. Niezbędność dodatkowego wykonania robót wystąpiła już po udzieleniu pierwotnego zamówienia.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Dodatkowe wykonanie robót wynikających z konieczności rozbiórki narzutu kamiennego spełnia łącznie następujące warunki określone art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych:
a) Zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów technicznych lub ekonomicznych.
Brak możliwości zlecenia wykonania zamówienia dodatkowego nowemu wykonawcy spowodowany jest brakiem możliwości wstrzymania prac przez dotychczasowego wykonawcę o czas niezbędny na wyłonienie nowego wykonawcy oraz brakiem dostępu do terenu budowy przekazanego dotychczasowemu wykonawcy.
Za zleceniem zamówienia dotychczasowemu wykonawcy przemawiają przyczyny ekonomiczne. W przypadku zlecenia zamówienia dodatkowego nowemu wykonawcy, Zamawiający musiałby ponieść dodatkowe koszty związane z:
·kosztami demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy,
·kosztami zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia w czasie wyboru nowego wykonawcy,
·kosztami oddzielenia robót wykonywanych przez różnych wykonawców.
Przesłanką braku możliwości zmiany wykonawcy, jest również utrata przez zamawiającego roszczeń gwarancyjnych lub roszczeń z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia podstawowego, wywołaną ingerencją w przedmiot zamówienia podstawowego przez innego wykonawcę realizującego zakres zamówienia dodatkowego.
b) Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego.
Istotną niedogodnością zmiany wykonawcy byłaby konieczność przeprowadzenia ponownego postępowania konkurencyjnego, co wydłużyłoby termin realizacji Projektu. W przypadku zlecenia zamówienia dodatkowego nowemu wykonawcy, Zamawiający musiałby ponieść dodatkowe koszty opisane w p.pkt. a).
c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej.
Wartość robót dodatkowych wynosi 30.000,00 PLN brutto, wartość zamówienia określonego w pierwotnej umowie wynosi 600 038,80 PLN brutto. Wartość dodatkowego wykonania robót stanowi 5,00 % wartości zamówienia określonego w pierwotnej umowie. Tak więc wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego w pierwotnej w umowie.
Konieczność dodatkowego wykonania robót wynikających z konieczności rozbiórki narzutu kamiennego nie narusza zapisów art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wykonanie robót wynikających z konieczności dodatkowego wykonania robót wynikających z konieczności rozbiórki narzutu kamiennego, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy powoduje zwiększenie Ceny Ryczałtowej określonej Umową nr 2/LIFEDrawaPL/2018 z dnia 30.01.2018 roku o wartość 30 000,00 PLN brutto (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 złotych brutto)
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DLA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 4 W SZCZECINIE W PODZIALE NA CZĘŚCI
- II - Przyjęcie do oczyszczenia w oczyszczalni ścieków wód odciekowych (ściek. przemysł.) pochodzących z zamkniętego składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Sierakowie gm. Police.
- "Usługa polegająca na usuwaniu z dróg wewnętrznych oraz publicznych położonych na terenie miasta Szczecina pojazdów (tj. rower, motorower, motocykl, pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t...
- Wykonanie remontu 12 komunalnych lokali mieszkalnych w Szczecinie, w podziale na sześć części
- Dostawy oleju napędowego grzewczego do celów opałowych dla kotłowni własnych 15 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Szczecinie
- Świadczenie usług w zakresie stwierdzenia zgonu, ustalenia jego przyczyny oraz wystawienia karty zgonu osobom zmarłym w miejscach publicznych i niepublicznych na terenie Gminy Miasto Szczecin.
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Pawłowie
- Remont i renowacja zabytkowego obiektu Dworku pełniącego funkcję Domu Kultury w Gminie żabia Wola
- "Utworzenie żłobka w miejscowości Gnojno"
- Modernizacja 13 lokali stanowiących mieszkalny zasób Gminy Jawor
- Budowa ekranów akustycznych dla Centrum Integracji Społecznej "Wodne Ogrody" w Wejherowie w formule "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.