Ogłoszenie z dnia 2019-02-04
Ogłoszenie nr 560021693-N-2019 z dnia 04-02-2019 r.
Łódź: "Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Postępowanie jest prowadzone w ramach Umowy o dofinansowanie nr POIS.09.02.00-00-0105/17-00/305/2017/1494, Projektu nr POIS.09.02.00-00-0105/17 "Przebudowa i unowocześnienie wyposażenia aparaturowego Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Osi priorytetowej IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Działania 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 518484-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500045237-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500073677-N-2018.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Krajowy numer identyfikacyjny 47214755900000,
ul. ul. Pomorska
251,
92213
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 675 75 00, e-mail
zam.publ@csk.umed.pl, faks
42 678 92 68.
Adres strony internetowej (url): www.csk.umed.pl
Adres profilu nabywcy: www.csk.umed.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: SP ZOZ
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):- sprawa nr ZP / 05 / 2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:"Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" - sprawa nr ZP / 05 / 2018 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje prace zgodnie z Dokumentacją Projektową, Opis techniczny, Specyfikacjami techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, (Załączniki do SIWZ). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Roboty budowlane prowadzone będą w funkcjonującym obiekcie ochrony zdrowia w którym odbywa się ruch pacjentów, zgodnie z przedstawionym opisem przedmiotu zamówienia oraz zakresem prac - Załączniki w części B SIWZ. 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45000000-7 Roboty budowlane 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne 45232141-2 Roboty grzewcze. Prace realizowane będą w oparciu o dokumentację projektową Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, obejmującą branże: - architekturę i konstrukcję; - instalacje elektryczne; - instalacje teletechniczne; - instalacje wod. - kan.; - instalacje c.o. - instalacje wentylacji i klimatyzacji; - instalacje chłodnicze; - ochronę p.poż. Zbiór wymagań, niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu ich wykonania, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót określa w szczególności opis przedmiotu zamówienia określony za pomocą Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacjami Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, Opisu Technicznego, przedmiar robót stanowiące załącznik w cz. B do niniejszej SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7,
45400000-1,
45310000-3,
45300000-0,
45332200-5,
45232141-2,
45343000-3
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
01.04.2018 r. - 31.03.2021 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: . | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
05/04/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
JAWBUD Sp. z o.o,
,
Al. Marszałka J. Piłsudskiego 67,
90-329,
Łódź , kraj/woj.
łódzkie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
17/09/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1/ Wykonanie podkonstrukcji pod agregaty wody lodowej; 2/ Zmiana układu wewnętrznego pomieszczeń; 3/ Wykonanie instalacji p. pożarowej i hydroforni w celu zasilania oddziałów X i VIII; 4/ Wykonanie pionów kanalizacyjnych; 5/ Przeniesienia rozdzielni elektrycznej. Wykonawca przedstawił kosztorysy, zakres prac dodatkowych i zamiennych został zatwierdzony. Rodzaj i zakres zmian wraz z przyczynami szczegółowo przedstawiono w pkt. V.3).
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stwierdzono konieczność:
1/ Ze względu na brak możliwości posadowienia agregatów wody lodowej na dachu skośnym konieczne okazało się, że należy zaprojektować i wykonać dodatkowe 2 szt. konstrukcji. Nowe konstrukcje mają kształt zbliżony do wcześniej zaprojektowanych podstaw pod centrale wentylacyjne.
2/ Pierwotna dokumentacja projektowa nie przewidywała bezpośredniego przejścia z Sali operacyjnej do Sali wybudzeń, co uniemożliwiałoby prawidłową komunikację pomiędzy pomieszczeniami. W związku z powyższym konieczne okazało się wstawienie dodatkowych drzwi p. pożarowych oraz przebudowa instalacji gazów medycznych, by umożliwić komunikację między salami.
3/ Podstawowa dokumentacja projektowa nie uwzględniała w swoim zakresie wykonania instalacji p. pożarowej, a jedynie włączenie się do istniejącej. W związku z faktem, że instalacja nie została wybudowana do czasu rozpoczęcia przedmiotowej Inwestycji, nie było możliwości, aby wykonać podstawowy zakres prac. Należało wykonać roboty dodatkowe związane z ułożeniem poziomów w zakresie oddziałów X oraz wykonaniem pionów na etapie oddziału VIII.
4/ W trakcie realizacji robót i wykonaniu odkrywek okazało się, że istniejące piony kanalizacyjne posiadają średnice niezgodne z dokumentacją i obowiązującymi przepisami tj. zamiast średnicy DN 110 jest średnica DN 70. Powyższe powoduje brak możliwości podłączeń nowoprojektowanych urządzeń sanitarnych na oddziale X. Mając powyższe na uwadze, zgodnie z decyzja projektanta istniejące piony należy doprowadzić do zgodności z obowiązującymi przepisami i wymienić na DN 110.
5/ W trakcie realizacji robót okazała się, że nie ma możliwości wykonania rozdzielni w technologii wskazanej w projekcie ze względu na fakt, że aparatura elektryczna nie była w stanie zmieścić się w projektowanych polach nN. W związku z powyższym konieczne było wykonanie specjalnych pól mogących pomieścić więcej aparatów poprzez dobudowanie wyłączników w polach z rozłącznikami listwowymi, wykonanie oszynowania i specjalnej konstrukcji rozdzielnicy. Konieczny był również montaż wyłącznika wysuwny 1600 A do podziału sekcji 1 na 1,1 oraz 1,2. Ponadto konieczna okazała się zmiana lokalizacji rozdzielni elektrycznej ze względu na brak dostatecznej ilości dostępnego miejsca co spowodowało konieczność montażu elementów kątowych, wykonanie muf na kablach średniego napięcia.
Powyższe prac zamienne zostały stwierdzone w trakcje wykonywania prac podstawowych objętych przedmiotem umowy i stały się konieczne do wykonania, celem zakończenia prac podstawowych i osiągnięcia zakładanego celu zamówienia.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie zamówienia publicznego zg. z art. 144 ust. 1 pkt. 2 tj. robót zamiennych dodatkowych (poza określonym przedmiotem zamówienia, zupełnie inne, ale które stają się niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu umowy). Powyższe prac zamienne dodatkowe zostały stwierdzone w trakcje wykonywania prac podstawowych objętych przedmiotem umowy i stały się konieczne do wykonania, celem zakończenia prac podstawowych i osiągnięcia zakładanego celu zamówienia. Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, gdyż stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Wykonawca przedstawił kosztorys na kwotę 150 914,42 zł brutto, zakres prac zamiennych został zatwierdzony. Do dokonania wyceny robót dodatkowych, uzupełniających Wykonawca posłużył się następującymi założeniami:
a) ceny jednostkowe robót przyjęte były ze "szczegółowego harmonogramu rzeczowo - finansowego" a ilości wykonanych w tym czasie robót - z obmiaru.
b) w przypadku, gdy roboty, na które nie określono w "szczegółowym harmonogramie rzeczowo - finansowym" cen jednostkowych, tzn. takie. których nie można rozliczyć zg. Z ppkt. a) niniejszego ustępu, roboty te będą rozliczane na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą w oparciu o następujące założenia:
1/ ceny czynników produkcji (R,M,S,Ko,Z) zostały przyjęte ze "szczegółowego harmonogramu rzeczowo - finansowego" opracowanego przez Wykonawcę;
2/ w przypadku, gdy nie było możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy pkt. 1, brakujące ceny czynników produkcji zostały przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania.
3/ podstawą do określenia nakładów rzeczowych były normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje KNR. W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR, zastosowane zostały Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego.
Ustalono czas wykonania prac do 31.12.2018 r. dla Etapu I. Powyższe w formie aneksu do umowy.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- UBEZPIECZENIE GMINY NOWOSOLNA
- "Usługi odbierania odpadów komunalnych z jednostek Miejskiego Centrum Medycznego "Górna" w Łodzi".
- 81/ZP/2024 Sukcesywna dostawa notesów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup samochodów osobowych nieoznakowanych segmentu D na potrzeby KWP w Łodzi
- Usługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.