eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydu³towyRozbudowa i modernizacja budynku Urzêdu Miasta w Rydu³towach



Og³oszenie z dnia 2020-02-10

Og³oszenie nr 560024022-N-2020 z dnia 10-02-2020 r.

Rydu³towy: Rozbudowa i modernizacja budynku Urzêdu Miasta w Rydu³towach
OG£OSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia:

obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:

tak
Numer og³oszenia: 519689-N-2019

Zosta³o opublikowane og³oszenie o zmianie og³oszenia:

tak
Numer og³oszenia: 540048915-N-2019, 540056567-N-2019

Zosta³o opublikowane og³oszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer og³oszenia: 510090801-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydu³towy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydu³towy, woj. ¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:

Rozbudowa i modernizacja budynku Urzêdu Miasta w Rydu³towach

Numer referencyjny (je¿eli dotyczy):

BP.271.000003.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazw±: "Rozbudowa i modernizacja budynku Urzêdu Miasta w Rydu³towach" zgodnie z opracowan± dokumentacj± projektow± stanowi±c± za³±cznik nr 7 do SIWZ. 2. Roboty okre¶lone w ust. 1 obejmuj± w szczególno¶ci: 1) rozbudowê istniej±cego budynku o dodatkowy segment "B" wraz z instalacjami wewnêtrznymi, 2) modernizacjê istniej±cego budynku (m.in. modernizacja kot³owni), 3) wykonanie wewnêtrznej instalacji hydrantowej w czê¶ci istniej±cej i nowoprojektowanej, 4) wykonanie instalacji awaryjnego o¶wietlenia ewakuacyjnego, 5) wyposa¿enie budynku Urzêdu Miasta w g³ówny wy³±cznik pr±du, 6) wykonanie instalacji systemu sygnalizacji po¿aru, 7) wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu wizyjnego, 8) przebudowê uzbrojenia i zagospodarowania terenu (w wymaganym zakresie), 9) przebudowê istniej±cych schodów terenowych zlokalizowanych przy wej¶ciu g³ównym do istniej±cego budynku wraz z remontem muru oporowego, 10) zagospodarowanie terenu w rejonie projektowanej rozbudowy, 11) wyznaczenie i oznakowanie drogi po¿arowej, 12) budowê w nowym segmencie windy skutkuj±c± dostêpno¶ci± ca³ego budynku dla osób niepe³nosprawnych, a w szczególno¶ci dla osób poruszaj±cych siê na wózkach inwalidzkich, 13) wykonanie systemu oddymiania nowoprojektowanej klatki schodowej, która bêdzie pe³ni³a funkcjê przechodni± pomiêdzy czê¶ci± nowoprojektowan± a czê¶ci± istniej±c±, 14) klimatyzacjê dla ca³ego obiektu. 3. Szczegó³owy zakres robót okre¶laj±: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.


II.4) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45311100-1,

45312200-9,

45314320-0,

45332300-6,

45333000-0,

45332200-5,

45331100-7,

45331000-6,

45320000-6,

45331210-1,

45231300-8,

45111000-8,

45231000-5,

45330000-9

II.5) Okres na jaki zosta³a zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 09/05/2019 do dnia 30/09/2020

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/02/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany okre¶lona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja robót dodatkowych obejmuj±cych wykonanie 1) stolarki parteru/przyziemia z zastosowaniem szyb odpornymi na przebicie lub rozbicie, 2) instalacji wraz z zabudow± elektrotrzymaczy drzwiowych, 3) przegrody nad ostatni± kondygnacj± istniej±cej czê¶ci budynku z p³yt GKF zapewniaj±cej uzyskanie klasy odporno¶ci ogniowej EI30 wraz z wywozem materia³u z rozbiórki do miejsca sk³adowania i kosztami utylizacji i sk³adowania.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: w trakcie prowadzenia robót budowlanych, analizuj±c proponowane przez Wykonawcê materia³y dotycz±ce stolarki okiennej i drzwiowej przewidzianej do monta¿u na przedmiotowym zadaniu stwierdzono, ¿e przyjête rozwi±zania by³y w³a¶ciwe na dzieñ uzyskania pozwolenia na budowê, tj. na 06.11.2018 r. Postêpowanie przetargowe wszczêto dnia 28.02.2019 r., za¶ umowa na roboty budowlane zosta³a zawarta 09.05.2019 r. W zwi±zku z wej¶ciem w ¿ycie dnia 12 lipca 2019 r., (tj po uzyskaniu pozwolenia na budowê, a tak¿e ju¿ po zawarciu umowy) ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych, wyst±pi³a konieczno¶æ dostosowania pomieszczeñ do przechowywania dokumentów publicznych oraz ich blankietów, czego Zamawiaj±cy ani Wykonawca nie mogli przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. Zgodnie z obowi±zuj±cymi w/w przepisami, tj. ustaw± z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (rozdzia³ 7, art. 43 ust. 2): "2. Pomieszczenie, w którym s± przechowywane dokumenty publiczne oraz blankiety tych dokumentów, jest zamykane, a dostêp do tego pomieszczenia maj± wy³±cznie osoby upowa¿nione. Je¿eli to pomieszczenie znajduje siê na parterze, okna zewnêtrzne s± zabezpieczone: 1) szybami odpornymi na przebicie lub rozbicie lub 2) stalowymi ¿aluzjami albo siatkami stalowymi, lub 3) okratowaniem." W zawi±zku powy¿szym uzasadnionym jest zastosowania w pomieszczeniach na parterze/przyziemiu okien zewnêtrznych zabezpieczonych szybami odpornymi na przebicie lub rozbicie. W zwi±zku z wej¶ciem w ¿ycie dnia 20.09.2019 r. ustawy z dnia 19 lipca 2019 r o zapewnieniu dostêpno¶ci osobom ze szczególnymi potrzebami okre¶laj±cej obowi±zki m. in. w zakresie zapewnienia dostêpno¶ci jak wy¿ej, w szczególno¶ci poprzez art. 4 pkt 2 ppkt 2, tj.: "usuwanie barier, a tak¿e zapobieganie ich powstawaniu", maj±c na uwadze ciê¿ar drzwi przeciwpo¿arowych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stwierdzono konieczno¶æ wykonania instalacji wraz z zabudow± elektrotrzymaczy w ww. drzwiach nowobudowanej klatki schodowej. Wykonanie przedmiotowych robót zapewni w/w dostêpno¶æ poprzez u³atwienie osobom niepe³nosprawnym ruchowo swobodne przemieszczanie siê na terenie budynku. Na etapie prowadzenia robót budowlanych stwierdzono, ¿e istniej±cy sposób zabezpieczenia dachu od pomieszczeñ u¿ytkowych wykonany jest z tynku na trzcinie. Rzeczoznawca ds. zabezpieczeñ przeciwpo¿arowych stwierdzi³ konieczno¶æ w tym przypadku zastosowania systemowej przegrody z p³yt GKF, zapewniaj±cej uzyskanie klasy odporno¶ci ogniowej EI30. Niezbêdno¶æ wykonania ww. robót jest podyktowana konieczno¶ci± dostosowania rozwi±zañ do przepisów przeciwpo¿arowych. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Wszystkie roboty dodatkowe nie zosta³y opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a wiêc wykraczaj± poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocze¶nie warunkuj± jego wykonanie. Niezbêdno¶æ ich wykonania jest spowodowana konieczno¶ci± dostosowania rozwi±zañ do obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz podyktowana jest wzglêdami technicznymi, o których mowa powy¿ej. Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemo¿liwe ze wzglêdów technicznych, gdy¿ prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sob± technologicznie ¶ci¶le powi±zane. Nie ulega w±tpliwo¶ci, ¿e z obowi±zuj±cych przepisów i zasad wiedzy technicznej wynika konieczno¶æ wykonywania robót budowlanych w takiej kolejno¶ci technologicznej ich wykonania, ¿e jedne roboty budowlane s± pochodn± drugich, jedne wymuszaj± konieczno¶æ wykonywania kolejnych oraz ¿e wszystkie stanowi± wynikaj±cy z zaprojektowanej technologii ci±g nastêpuj±cych po sobie czynno¶ci, których bez negatywnego wp³ywu na rezultat nie mo¿na zmieniaæ, przestawiaæ, pomijaæ lub ograniczaæ. Powi±zanie technologiczne robót podstawowych z robotami dodatkowymi uniemo¿liwia, wiêc jednoczesne wykonywanie tych robót przez dwóch Wykonawców. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wi±za³oby siê z du¿ymi niedogodno¶ciami, gdy¿ mog³oby spowodowaæ brak jednoznacznego ustalenia momentu zakoñczenia robót oraz trudno¶ci z ustaleniem odpowiedzialno¶ci za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne zwi±zane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy ni¿ dotychczasowy jest równie¿ nieuzasadnione ekonomicznie, gdy¿ spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiaj±cego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ci±g³o¶æ pod wzglêdem technicznym wykonywanych robót, jak równie¿ dysponuje na budowie odpowiednim potencja³em technicznym i osobowym, st±d Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ dodatkowych kosztów zwi±zanych z organizacj± terenu budowy przez innego wykonawcê rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiaj±ce na niekorzy¶æ przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialno¶ci z tytu³u gwarancji lub rêkojmi spowodowane faktem, ¿e rezultat prac jednego Wykonawcy ma wp³yw na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót mo¿e powodowaæ konieczno¶æ powo³ywania bieg³ego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usuniêcia - koszty przestojów na terenie budowy zwi±zane z wyborem nowego Wykonawcy, koszty dodatkowej koordynacji po stronie Zamawiaj±cego kolejno zatrudnianych Wykonawców, ró¿nice pomiêdzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy realizuj±cego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczno¶ci zarówno technologiczne jak i ekonomiczne ¶wiadcz± o mo¿liwo¶ci wyst±pienia istotnej niedogodno¶ci i mog± spowodowaæ znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego. Warto¶æ robót dodatkowych (³±cznie 213 735,49 z³) nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej w pierwotnej umowie. Spe³nione zosta³y wiêc przes³anki okre¶lone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczaj±ce dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.