Ogłoszenie z dnia 2020-03-06
Ogłoszenie nr 560041672-N-2020 z dnia 06-03-2020 r.
Bartoszyce: TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GALINACH nr sprawy: IB.271.11.2019, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Umowa o dofinanowanie projektu "Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Galinach" Nr umowy RPWM.04.03.01-28-0007/18-00 w ramach Osi priorytetowej 4 - Efektywność energetyczna Działania 4.3 Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków, Poddziałania 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 562694-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 562694-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510165334-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bartoszyce, Krajowy numer identyfikacyjny 51074292000000,
ul. Plac Zwycięstwa
2,
11-200
Bartoszyce, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
89 762 77 00, e-mail
sekretariat@gmina-bartoszyce.pl, faks
89 762 12 93.
Adres strony internetowej (url): http://bip.gmina-bartoszyce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GALINACH nr sprawy: IB.271.11.2019, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IB.271.11.2019.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Szczegółowy zakres robót objęty przedmiotem umowy określa dokumentacja projektowa, budowlano- wykonawcza wraz z dokumentami wskazanymi poniżej: 1) Wielobranżowy Projekt budowlano-wykonawczy pn. "Termomodernizacja budynku szkoły Podstawowej w Galinach oraz zmiana sposobu użytkowania wraz z przebudową części technicznej szkoły na oddział przedszkolny" - branża konstrukcyjna, elektryczna teletechniczna i sanitarna. 2) Aneks do projektu budowlanego w zakresie stolarki okiennej i drzwiowej. 3) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - branża konstrukcyjna, elektryczna teletechniczna i sanitarna. 4) Przedmiary robót - branża konstrukcyjna, elektryczna teletechniczna i sanitarna. 5) Audyt energetyczny wraz z aktualizacją. 6) Decyzja zatwierdzająca projekt budowlany. 7) Inwentaryzacja przyrodnicza w zakresie występowania siedlisk ptaków i nietoperzy w budynku szkoły Podstawowej w Galinach, gm. Bartoszyce. Załączony do SIWZ przedmiar robót należy traktować, jako element dodatkowy, który wykonawcy mogą wykorzystać przy sporządzaniu "własnego" przedmiaru robót. Zakres robót przedstawiony w przedmiarze przekazanym przez zamawiającego nie jest podstawą do obliczenia ceny oferty, jak również nie będzie miał znaczenia przy rozliczaniu wykonywanych robót. Zamawiający wymaga aby Wykonawca w ciągu 14 dni od podpisania umowy przedstawił harmonogram rzeczowo-finansowy. Wykonawca obowiązany jest tak podzielić roboty budowlane aby były one jak najmniej uciążliwe w prowadzeniu zajęć lekcyjnych i stwarzały jak najmniejsze ryzyko utraty zdrowia przez przebywające w obiekcie osoby. Wykonywanie robót należy przeprowadzić w 3 etapach. ETAP I Roboty wewnętrzne w głównym budynku szkoły należy wykonać w maksymalnym stopniu w okresie wakacyjnym. Pozwoli to na prowadzenie robót w pustym obiekcie, bez dzieci i innych osób postronnych. Przez roboty wewnętrzne Zamawiający rozumie roboty dotyczące sal lekcyjnych, korytarzy i miejsc dostępnych dla uczniów w zakresie instalacji: elektrycznych, oświetlenia, teletechnicznych, centralnego ogrzewania i sanitarnych. W przypadku braku możliwości wykonania wszystkich wskazanych robót w terminie wakacyjnym Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającemu i dyrektorowi szkoły skorygowany harmonogram robót przy czynnym obiekcie szkolnym. ETAP II Roboty termoizolacyjne. Z uwagi na występowania w obiekcie gatunków chronionych ptaków i nietoperzy roboty termoizolacyjne należy przeprowadzić poza ich okresem gniazdowania. Z uwagi na ten fakt Zamawiający wymaga wykonania tych prac w okresie od września do listopada bieżącego roku. W przypadku braku możliwości zakończenia prac we wskazanym terminie wykonawca jest obowiązany uprzedzić o tym fakcie Zamawiającego. Ponadto we wrześniu podczas prac elewacyjnych i dachowych Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć miejsca wylotu nietoperzy siatką umożliwiającą wylot pozostałych stworzeń bez możliwości powrotu. Po 14 dniach otwory zabezpieczyć w sposób trwały. Etap III Pozostałe roboty budowlane prowadzić w sposób bezpieczny zgodnie z przepisami BHP i jak najmniej uciążliwy dla funkcjonowania obiektu szkolnego.
II.4) Główny kod CPV: 45214210-5
Dodatkowe kody CPV:
45320000-6,
45310000-3,
45330000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
UMOWA Nr 54 / 2019 z dnia 29-07-2019 r.
Termin rozpoczęcia robót budowlanych w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy, a termin ich zakończenia do 30.09.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
13/01/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W zwiazku z wystąpieniem dodatkowych robót budowlanych opisanych w § 3 ust 8 umowy Nr 54/2019 z dnia 29 lipca 2019 r. wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia, które nie zostały ujęte w § 1 ust 3 ww umowy, a które są konieczne do wykonania zamówienia, ulegają zmianie następujące elementy umowy: wartość robót zwiększa się o kwotę 61 001,54 zł, tak więc wartość robót ulega zmianie z kwoty 1 447 654,53 (wartość umowna) na kwotę 1 508 656,07 zł
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po dokonaniu przeglądu stwierdzono konieczność wykonania następujących robót dodatkowych:
1. Wykonanie gładzi szpachlowej na ścianach i sufitach wewnętrznych w klasach oraz na korytarzach po oczyszczeniu ścian (skrobanie, gruntowanie i inne prace przygotowawcze)
UZASADNIENIE
Po przeanalizowaniu zakresu robót , który został ujęty w dokumentacji projektowej na wykonanie termomodernizacji budynku szkoły w Galinach autorstwa kierownika budowy Pana inż. Kazimierza Łysakowskiego, należy zwrócić uwagę , że projekt budowlany zakładał w swoim zakresie robót jedynie odświeżenie ścian i sufitów po wykonaniu robót instalacyjnych w poszczególnych pomieszczeniach szkoły . Oznacza to , że wykonawca w zakresie robót ujętych w złożonej dla Inwestora ofercie ryczałtowej musiał uwzględnić oczyszczenie i przygotowanie ścian pod malowanie, zaszpachlowanie wszelkich bruzd wykonanych podczas wymiany instalacji elektrycznej lub c-o oraz malowanie ścian i sufitów. Projektant nie ujął w zakresie robót szpachlowania całych płaszczyzn ścian oraz sufitów w poszczególnych pomieszczeniach szkoły co skutkuje tym , że wykonawca nie ujął w swoim zakresie tego zakresu prac . Po dokonaniu oględzin stanu technicznego powierzchni ścian i sufitów w ocenie Inspektora Nadzoru uzasadnione jest wykonanie gładzi szpachlowych całych powierzchni ścian i sufitów co w znacznym stopniu polepszy estetykę oraz komfort użytkowania pomieszczeń . Wykonanie malowania ścian i sufitów z pominięciem wykonania gładzi spowoduje utratę wartości wykonania robót malarskich ze względu na brak efektu wizualnego i jakościowego wykonania robót za co wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności. Należy także zwrócić uwagę , że bardzo trudno będzie ocenić jakość wykonanych robót malarskich przez Inspektora ze względu na brak odniesienia do Warunków technicznych Wykonania i odbioru robót .
Inspektor Nadzoru stoi na stanowisku , że konieczne jest rozszerzenie zakresu wykonania prac remontowych pomieszczeń o roboty dodatkowe w zakresie wykonania gładzi szpachlowych na ścianach i sufitach.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z BARTOSZYC
- Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla kadry jednostek organizacyjnych pracujących w obszarze pieczy zastępczej oraz osób sprawujących pieczę zastępczą.
- "Organizacja i przeprowadzenie superwizji grupowej dla zawodowych i niezawodowych rodzin zastępczych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Świadczenie usług z zakresu zajęć wspomagających rozwój intelektualny i motoryczny dziecka: terapia ręki, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia Integracji Sensorycznej, terapia pedagogiczna i logopedyczna.
- Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc emulsją asfaltową i grysami
więcej: przetargi w Bartoszycach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Poprawa efektywności energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie
- Dostawa i montaż systemów fotowoltaicznych na obiektach sportowych MCSiR w Nowym Targu - realizacja projektu Sportowa Polska 2022.
- Gospodarka wodno-ściekowa w Gminie Jastków - budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
- Modernizacja istniejącego oświetlenia na energooszczędne w Gminie Miejskiej Świdnik - etap II
- Remont pomieszczenia w budynku przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 53 w Kielcach
- Opracowanie projektu budowlano- wykonawczego oraz budowę w formule zaprojektuj i wybuduj instalacji oświetlenia zewnętrznego LED terenów przy ul. Zagójskiej w Warszawie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.