Ogłoszenie z dnia 2019-03-15
Ogłoszenie nr 560050508-N-2019 z dnia 15-03-2019 r.
Gdańsk: Przebudowa budynku sceny Malarnia - etap 1
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 527531-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500048921-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500081596-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Krajowy numer identyfikacyjny 27910800000000,
ul. ul. Świętego Ducha
2,
80-834
Gdańsk, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
58 3011836, e-mail
sekretariat@teatrwybrzeze.pl, faks
58 3012046.
Adres strony internetowej (url): www.teatrwybrzeze.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa budynku sceny Malarnia - etap 1
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZPI-3700-3/18
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku sceny Malarnia - etap 1. Zakres robót obejmuje: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Roboty rozbiórkowe, 3) Konstrukcje stalowe, 4) Konstrukcja dachu i pokrycie, 5) Roboty murowe, 6) Ścianki działowe, 7) Stolarka, 8) Ślusarka, 9) Elewacje
II.4) Główny kod CPV: 45.21.23.22 - Roboty budowlane w zakresie teatrów
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
11.04.2018-30.11.2018
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/02/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana terminu realizacji umowy
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana zakresu umowy oraz zmiana wysokości wynagrodzenia
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W wyniku prowadzenia prac budowlanych przebudowy budynku sceny Malarnia - etap 1, stwierdzono konieczność wprowadzenia następujących zmian do umowy podstawowej:
I. Wykonanie robót dodatkowych:
1. Budowa kanałów wentylacyjnych.
2. Odprowadzenie wody deszczowej z tarasu na łączniku.
3. Odprowadzenie wody deszczowej z przyległego do budynku Malarni fragmentu dachu Hotelu Wolne Miasto (przy osi III.C).
4. Rozbiórka fragmentu istniejącego nadciągu w poziomie tarasu na granicy pomiędzy łącznikiem i Budynkiem Głównym i wykonanie na tym odcinku zastępczej belki stalowej pod stropem.
5. Wykonanie (wyprowadzenie z budynku Starej Apteki do budynku Malarni) instalacji elektrycznych oraz sanitarnych, których trasę zaprojektowano za obudowami akustycznymi.
II. Rezygnacja z wykonania części robót uwzględnionych w umowie nr 50/2018 tj. ścianek działowych, stolarki drzwiowej wewnętrznej oraz fasady szklanej III.FZ2.
Uzasadnienie konieczności wprowadzania poszczególnych zmian:
I. Wykonanie robót dodatkowych
1. Zgodnie z Protokołem konieczności, sporządzonym w dniu 31.08.2018 r., stwierdzającym konieczność wypełnienia otworów w istniejącym stropie, oddzielającym klub Parlament od sceny Malarnia, oraz konieczność wykonania nowego stropu, który będzie spełniał wymagane przepisami parametry konstrukcyjne i pożarowe, w dniu 03.09.2018 r. Zamawiający dokonał zmiany umowy nr 50/2018 z dnia 11.04.2018 r., zawartej z wykonawcą POLEKO Budownictwo Sp. z o. o., powierzając temu Wykonawcy wykonanie robót dodatkowych, polegających na wzmocnieniu części istniejącego stropu wraz z wykonaniem nowej konstrukcji stropu stalowo-żelbetowego, w zamian za konstrukcję podłogi podniesionej. Mając na uwadze, że w pierwotnym projekcie budowlanym przewidziano wykonanie kanałów wentylacyjnych, usytuowanych pod podłogą podniesioną, oraz biorąc dalej pod uwagę, że zamiast podłogi podniesionej, wystąpiła konieczność budowy nowego (nieprzewidzianego wcześniej) stropu stalowo-żelbetowego, w etapie I - stan surowy, należy wykonać kanały wentylacyjne. Wykonanie kanałów wentylacyjnych w późniejszym czasie (po wykonaniu stropu) będzie niemożliwe z uwagi na brak możliwości wprowadzenia dużych elementów kanałów pod wylany strop (przewidziano dwa otwory rewizyjne, ale są one za małe) trudny dostęp do przestrzeni pod nowym stropem, oraz brak przestrzeni roboczej.
2. Po rozebraniu przeznaczonych w projekcie do likwidacji elementów łącznika i dokonaniu pomiarów z natury poziomów zachowanych elementów konstrukcyjnych (wcześniej zakrytych) na styku łącznika i Budynku Głównego okazało się, że nie jest możliwe przewidziane w projekcie odprowadzenie wody deszczowej z nowego tarasu łącznika do wpustu na istniejącym tarasie Budynku Głównego ze względu na brak miejsca na wykonanie odpowiednich spadków pokrycia tarasu. Zatem konieczne stało się wykonanie niezależnego odwodnienia tarasu łącznika do istniejącej rury spustowej w narożniku budynku Malarni, co zostało uzgodnione z projektantem na naradzie koordynacyjnej - p.7 protokołu. Protokół z narady z 29.11.2018 w załączeniu.
3. Woda deszczowa z niewielkiego fragmentu (pow. ok. 8m²) dachu Hotelu Wolne Miasto jest ze względu na brak niezależnego odwodnienia odprowadzana do kanalizacji deszczowej pośrednio przez płaski fragment dachu budynku Malarni (przy osi III.C). W trakcie wykonywania nowej konstrukcji dachu Malarni, po wykonaniu pomiarów z natury wysokości i spadków dachów okazało się, że ze względu na zmianę geometrii dachu Malarni po przebudowie konieczne jest także wykonanie korekty spadków oraz wymiana pokrycia dachowego, podwyższenie ogniomuru pomiędzy dachami o ok. 20 - 30 cm i wymiana obróbek blacharskich w/w fragmentu dachu Hotelu Wolne Miasto w celu umożliwienia spływu wody na nowy dach Malarni, co zostało uzgodnione z projektantem na naradzie koordynacyjnej - p.9 protokołu. Protokół z narady z 29.11.2018 w załączeniu.
4. Po rozebraniu przeznaczonych w projekcie do likwidacji elementów łącznika natrafiono na nadciąg żelbetowy (wcześniej zakryty) wzdłuż krawędzi Budynku Głównego, na granicy z łącznikiem. Element ten koliduje z projektowanym układem funkcjonalnym tej części budynku, ponieważ wystaje powyżej docelowego poziomu posadzki na granicy pomiędzy łącznikiem i Budynkiem Głównym. Zatem górna część w/w nadciągu musi zostać rozebrana. W celu zabezpieczenia konstrukcji tej części budynku po rozebraniu nadciągu projektant zaproponował wykonanie dodatkowej konstrukcji stalowej podpierającej od dołu przedmiotowy fragment stropu, złożonej z belki i 2 słupów, co zostało uzgodnione na naradzie koordynacyjnej - p.10 protokołu. Protokół z narady z 29.11.2018 w załączeniu.
5. Zgodnie z umową nr 50/2018 z dnia 11.04.2018 r., wykonawca zobowiązany jest do wykonania okładziny akustycznej z cegły na ścianie w osi III.A, na całej wysokości. Jest to ściana oddzielająca budynek sceny Malarnia od budynku Starej Apteki. W trakcie realizacji budynku Stara Apteka przygotowano i zakończono (zaślepiono) w przestrzeni ściany (szacht instalacyjny) instalacje wod-kan, c.o., p.poż., elektryczne do wykorzystania w kolejnych etapach. Mając na uwadze, że roboty instalacyjne budynku Malarnia będą wykonywane dopiero w ramach robót wykończeniowych (przewidywany termin to V.2019-01.2020), oraz biorąc dalej pod uwagę, że instalacje po stronie Malarni mają być prowadzone za okładziną akustyczną, wystąpiła konieczność wyprowadzenia wszystkich instalacji na stronę budynku sceny Malarnia i poprowadzenia ich pionowo do góry pod strop (za okładziną akustyczną), do późniejszej kontynuacji w ramach robót wykończeniowych.
II. Rezygnacja z wykonania części robót uwzględnionych w umowie nr 50/2018
Zgodnie z umową nr 18/2019 z dnia 15.01.2019 r., zawartą z autorem dokumentacji projektowej, której przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej zamiennej adaptacji poddasza budynku sceny Malarnia, zmianie ulegnie aranżacja pomieszczeń na poziomie 2 (układ ścian działowych oraz liczba drzwi). Mając to na uwadze, strony ustalają, że w ramach kontraktu nr 50/2019 rezygnuje się z wykonania ścianek działowych, stolarki drzwiowej oraz fasady III.Fz2, za wyjątkiem drzwi III.D107. Wykonanie przedmiotowego zakresu zgodnie z umową nr 50/2018 byłoby niecelowe.
III. Zmiana terminu realizacji umowy z dnia 30.04.2019 na dzień 28.06.2019.
W wyniku zwiększenia zakresu robót konieczne stało się wydłużenie terminu realizacji umowy. Zgodnie z §15 ust. 1 pkt 1 ppkt 1.4 umowy możliwa jest zmiana terminu realizacji w przypadku konieczności wykonania zamówień dodatkowych. Możliwość taka, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, została przez zamawiającego przewidziana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu.
Ustalenia końcowe:
1. W związku z wystąpieniem konieczności wykonania wyżej wymienionych robót, co skutkuje zmianą organizacji budowy oraz zaangażowaniem dodatkowych sił i środków technicznych, wykonawca przedstawił szacunkowe koszty ich wykonania. Przedstawiciele zamawiającego potwierdzają konieczność wykonania w/w robót, gdyż nie były one objęte przedmiotem umowy nr 50/2018 z dnia 11.04.2018 r. Łączna wartość zmian, o których mowa powyżej, zgodnie z ofertą wykonawcy, wynosi 170 404,50 zł netto (209 597,54 zł brutto). Nadzór autorski potwierdza, że wprowadzone zmiany nie odstępują w istotny sposób od zatwierdzonego projektu budowlanego.
2. Jednocześnie wartość robót, które podlegają rezygnacji wynosi łącznie 204.742,52 zł. netto (251.833,28 zł. brutto)
3. Podstawą do wykonania robót będzie zmiana umowy nr 50/2018 z dnia 11.04.2018 r. Zamawiający dokona zmiany umowy zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), tj.: łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Dostawa serwerów i kart graficznych dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
- Zakup sprzętu medycznego i laboratoryjnego w 3 pakietach dla Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
- 36/TP/2024 transport odpadów luzem i/lub w balotach pomiędzy Zakładem Utylizacyjnym w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55 a Portem Czystej Energii w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55
- Dostawa skanerów na potrzeby sądów powszechnych apelacji gdańskiej
- Świadczenie usług restauracyjnych i cateringowych na potrzeby Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej
- Opracowanie dokumentacji projektowej, poprzedzonej koncepcją dla zadania pn. "Budowa zbiornika retencyjnego M-2 na Potoku Maćkowy wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów zielonych"
więcej: przetargi w Gdańsku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.