Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2020-03-19
Ogłoszenie nr 560050560-N-2020 z dnia 19-03-2020 r.
Katowice: Utworzenie mieszkania chronionego wspieranego dla osób niepełnosprawnych w szczególności dla osób z autyzmem w lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 w Katowicach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Przedmiotowy remont i adaptacja lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 jest związany z utworzeniem i funkcjonowaniem nowego mieszkania chronionego dla osób z niepełnosprawnością w ramach projektu "Ramię w ramię. Rozwój usług społecznych w Katowicach - II etap" (nr projektu: PSL.09.02.01-24-02HA/19, Oś priorytetowa: 9. Włączenie społeczne Działanie: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych - ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020)
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 607490-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Krajowy numer identyfikacyjny 34513870000000,
ul. ul. Jagiellońska
17,
40-032
Katowice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2511451, 2517817, e-mail
kancelaria@mops.katowice.pl, faks
032 2512712 w. 129 lub 136.
Adres strony internetowej (url): www.mops.katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Utworzenie mieszkania chronionego wspieranego dla osób niepełnosprawnych w szczególności dla osób z autyzmem w lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 w Katowicach
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):DO.3701.1.19.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Utworzenie mieszkania chronionego wspieranego dla osób niepełnosprawnych w szczególności dla osób z autyzmem w lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 w Katowicach. Przedmiotowy remont i adaptacja lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 jest związany z utworzeniem i funkcjonowaniem nowego mieszkania chronionego dla osób z niepełnosprawnością w ramach projektu "Ramię w ramię. Rozwój usług społecznych w Katowicach - II etap" (nr projektu: PSL.09.02.01-24-02HA/19, Oś priorytetowa: 9. Włączenie społeczne Działanie: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych - ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020). W ramach zadania pod nazwą "Utworzenie mieszkania chronionego wspieranego dla osób niepełnosprawnych w szczególności dla osób z autyzmem w lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 w Katowicach" należy wykonać: dokumentację projektową, stwiorb oraz sprawować będzie nadzór autorski, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz roboty budowlane zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do siwz Program Funkcjonalno-Użytkowy. Obiekt jest wpisany do Gminnej Ewidencji Zabytków.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
71220000-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 20.03.2020r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/03/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji umowy do 31.08.2020r.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Umowa dotyczy utworzenia mieszkania chronionego wspieranego dla osób niepełnosprawnych w szczególności dla osób z autyzmem w lokalu przy ul. Piotrowickiej 44/2 w Katowicach".
Na podstawie w/w umowy Wykonawca zobowiązał się do wykonania na rzecz Zamawiającego:
1) dokumentację projektową oraz sprawować nadzór autorski, o którym mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane,
2) roboty budowlane zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową.
W trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia, po wykonaniu dokumentacji projektowej zaistniała okoliczność, która uniemożliwiła podjęcie robót budowlanych zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową w terminie przewidzianym w siwz, w projekcie umowy, a następnie w umowie, którą Zamawiający zawarł z Wykonawcą, co zostało opisane w załączonym do uzasadnienia piśmie stanowiącym załącznik nr 1.
W związku z opisanymi w piśmie zdarzeniami i podejmowanymi przez Zamawiającego licznymi działaniami w celu umożliwienia Wykonawcy rozpoczęcia robót budowlanych, termin realizacji zamówienia wymaga przesunięcia do 31.08.2020r.
Sytuacja opisana w piśmie spowodowała, że Zamawiający próbował podejmować wiele różnorakich działań w celu udostępnienia mieszkania Wykonawcy, aby ten mógł rozpocząć roboty budowlane. Niestety żadne z wielu podjętych działań nie przyniosły oczekiwanych rezultatów czyli nie spowodowały, że podopieczna nielegalnie zajmująca lokal przeznaczony do remontu zachce się przeprowadzić do jakiegokolwiek z mieszkań, które były jej proponowane.
W chwili wszczęcia postępowania tj. 08.10.2019r., stan faktyczny był następujący: mieszkanki lokalu przeznaczonego do remontu miały wydane decyzje o pobycie w niniejszym mieszkaniu do 31.10.2019r. Od 01.11.2019r. wszystkie mieszkanki tego lokalu miały zostać przeniesione do innych miejsc, a lokal miał być przeznaczony do remontu. Niestety jedna z mieszkanek nie wyraziła zgody na przeniesienie i skorzystanie z jakiejkolwiek propozycji, które składał Zamawiający.
Zostały one szczegółowo opisane w załączniku nr 1. Wszystkie okoliczności, które wydarzyły się od końca października i trwały przez cały ten czas, były niemożliwe do przewidzenia przez Zamawiającego.
Mimo zastosowania różnorodnych działań, zaangażowania wielu specjalistów, podejmowania różnych rozmów i negocjacji nie udało się przenieść jednej z mieszkanek w inne miejsce.
Zamawiający zwrócił się również do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z zapytaniem czy można prowadzić prace budowlane jeśli w mieszkaniu w czasie tych robót będzie przebywała jedna osoba, niestety Inspektor nie udzielił oczekiwanej odpowiedzi informując, że właściwym do podjęcia decyzji będzie Inspektor Nadzoru. W tej sytuacji Zamawiający po otrzymaniu opinii Inspektora Nadzoru (z dnia 16.03.2020r.) podjął decyzję o rozpoczęciu realizacji robót budowlanych w mieszkaniu, w którym będzie obecna jedna z jego mieszkanek, zajmujących ten lokal od dnia 01.11.2020r. bez ważnej decyzji administracyjnej.
Pierwotny termin realizacji zamówienia miał obowiązywać do 20.03.2020r., niestety w związku z okolicznościami opisanymi w załączniku nr 1 nie będzie on mógł być dotrzymany i musi zostać przedłużony do dnia 31.08.2020r.
Z uwagi na trwający stan zagrożenia epidemicznego od dnia 14.03.2020r. Zamawiający nie może przewidzieć jak długo on potrwa i jaki wpływ będzie miał na realizację przedmiotowego zamówienia, jak również jak będzie przebiegała realizacja robót z jedną lokatorką przebywającą w lokalu w trakcie trwania robót, dlatego Zamawiający uznaje za stosowne wydłużyć termin umowy do 31.08.2020r., aby zabezpieczyć sobie rezerwę czasową na ewentualne skutki i konsekwencje trwającego stanu zagrożenia epidemicznego jak również okoliczności, które mogą wyniknąć z prowadzonych robót w obecności jednej z lokatorek, której postawa może sugerować pewne trudności,
Zamawiający nie przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu lub siwz okoliczności, na które mógłby się teraz powołać i które wyczerpałyby sytuację opisaną powyżej, z związku z tym zamierza zmienić termin realizacji zamówienia na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, który umożliwia zmianę umowy, jeżeli zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Ponad to, zmiany te nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
W celu wykazania, że w opisywanej sytuacji łącznie zachodzą przesłanki wymienione w art. 144 ust. 1 pkt 3 ppkt a - b Pzp, Zamawiający chce podkreślić istotność i wagę napotkanych okoliczności zewnętrznych, których nie mógł przewidzieć w momencie przygotowywania procedury, pomimo odpowiednio starannego podejścia do przygotowania pierwotnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Wszczynając postepowanie Zamawiający miał wiedzę, że wszystkie mieszkanki mają ważne decyzje administracyjne uprawniające do przebywania w mieszkaniu przy ul. Piotrowickiej 44/2 do końca X 2019r., a w momencie podpisywania umowy w dniu 19.11.2019r. dwie z mieszkanek, zostały przeniesione w inne miejsca, a w stosunku do jednej, która pozostała w lokalu, miał zaplanowanych szereg różnorodnych działań, które zamierzał wykonać, aby przenieść podopieczną w inne miejsce.
Zamawiający nie chciał podejmować żadnych drastycznych działań żeby przenieść podopieczną w inne miejsce, starał się aby zajmująca lokal dobrowolnie zgodziła się na którąkolwiek z oferowanych propozycji używając do tego różnych osób, środków i wszystkich dostępnych możliwości, mając na względzie dobro podopiecznej oraz poszanowanie jej prywatności i godności, niestety jak wynika z załączonego pisma, żadna z opisanych prób nie przyniosły pozytywnego rezultatu.
Tym samym w czasie, w którym Zamawiający podejmował kolejne działania oczekując, że podopieczna wyrazi wreszcie zgodę na przeniesienie się w inne miejsce, Wykonawca czekał z rozpoczęciem remontu po wykonaniu dokumentacji projektowej.
W oparciu o powyższe należy stwierdzić, że opisanego zdarzenia Zamawiający nie mógł przewidzieć nawet przy uwzględnieniu dostępnej mu profesjonalnej wiedzy, posiadanych możliwości, stosowaniu dobrych praktyk, uwzględnieniu przewidywanego ryzyka i możliwości jego wystąpienia, zdarzenie to było niezależne od Zamawiającego.
Innymi słowy okoliczności, które zostały opisane nie zdarzają się w normalnym biegu tego typu spraw, nawet przy zachowaniu szczególnej i należytej staranności prawdopodobieństwo ich zaistnienia jest znikome.
Należy zatem stwierdzić, że w konsekwencji opisanych okoliczności zachodzi konieczność zmiany umowy w zakresie terminu jej obowiązywania, Zamawiający zamierza przedłużyć czas realizacji umowy do 30.06.2020r. mając na uwadze, że roboty budowlane rozpoczną się w lokalu, w którym będzie przebywać jedna z mieszkanek, co może spowodować pewne niedogodności i utrudnienia w prowadzeniu prac. Trzeba również wskazać na aktualnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego, który również może mieć wpływ na przebieg prowadzonego remontu.
Odnośnie przesłanki określonej w ppkt b), że "wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie" należy uznać, iż pozostaje ona spełniona, ponieważ Zamawiający nie zamierza dokonywać zmiany w zakresie wartości umowy, tym samym warunek, że zmiana nie przekracza 50% wartości umowy, pozostaje nienaruszony.
Co do zapisu określonego w art. 144 ust. 1b, że zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy, to w art. 144 ust. 1e ustawy Pzp określono, co wskazuje na istotność zmian w zawartej umowie, i tak zmianę "uznaje się za istotną, jeżeli:
1) zmienia ogólny charakter umowy lub umowy ramowej, w stosunku do charakteru umowy lub umowy ramowej w pierwotnym brzmieniu;
2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy lub umowy ramowej i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści,
b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy lub umowy ramowej na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie lub umowie ramowej,
c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy lub umowy ramowej,
d) polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust. 1 pkt 4".
W związku z powyżej przytoczonym przepisem zmiany, które Zamawiający zamierza wprowadzić zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 3) nie prowadzą do zmiany charakteru umowy, nie zachodzi żadna z wyżej wymienionych okoliczności, ponieważ:
o wprowadzana zmiana terminu nie powoduje zmiany warunków, które gdyby były wiadome na etapie wszczęcia postępowania to wpłynęłoby to na krąg potencjalnych wykonawców,
o nie narusza równowagi ekonomicznej umowy na korzyść Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie, przedłuża jedynie termin realizacji umowy, wskutek wyżej opisanych okoliczności, których Zamawiający na etapie wszczęcia postepowania nie mógł przewidzieć, ponieważ nie zmienia umowy w zakresie jej wartości,
o zakres zamówienia pozostaje bez zmian w stosunku do wartości pierwotnej umowy,
o Wykonawca nie zmienia się.
Należy przyjąć, że zmiana umowy w zakresie wydłużenia terminu jej realizacji w oparciu o przywołane przepisy ustawy Pzp jest możliwa do zastosowania.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i drukującego oraz licencji oprogramowania na potrzeby Urzędu Statystycznego w Katowicach
- Dostawa leków: zad.1-zad.2 -Program lekowy NFZ
- Dostawa sprzętu RTV
- Remont mieszkań VII/2025
- Dostawa papieru
- Sukcesywna dostawa szkła laboratoryjnego
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa obiektów Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą Jednostki Ratowniczo- Gaśniczej PSP w Mrągowie wraz z dociepleniem
- Wykonanie remontu instalacji C.O. w Urzędzie Skarbowym w Garwolinie w trybie zaprojektuj i wybuduj
- Wykonanie robót budowlanych wraz z zagospodarowaniem terenów zieleni w ramach inwestycji pt. Zagospodarowanie Placu Powstańców Warszawy oraz pielęgnacja zieleni.
- Remont pomieszczeń znajdujących się w budynku Urzędu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61 w Warszawie.
- Rozbudowa infrastruktury rekreacyjno-turystycznej nad Zbiornikiem Jeziorsko w gm. Pęczniew
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Siemiatycze - Cecele
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.