eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Busko-ZdrójPrzebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót



Ogłoszenie z dnia 2020-03-20

Ogłoszenie nr 560051266-N-2020 z dnia 20-03-2020 r.

Busko-Zdrój: Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 524563-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510085225-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta i Gminy, Krajowy numer identyfikacyjny 52369500000000, ul. ul. Adama Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 413 705 200, e-mail urzad@umig.busko.pl, faks 413 705 290.
Adres strony internetowej (url): http://bip.umig.busko.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - etap I - dokończenie robót

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RSID.271.12.2019.ZP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie wykonania robót budowlanych dotyczących przebudowy stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju - I etap. Zakres zamówienia obejmuje dokończenie: przebudowy 4 boisk piłkarskich, budowy 2 kortów tenisowych, budowy boiska wielofunkcyjnego, kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach, remontu istniejącego budynku szatniowego, zagospodarowania terenu, wykonania instalacji sanitarnych zewnętrznych (zraszania boisk i kortów tenisowych, kanalizacji deszczowej: boisk naturalnych, boiska treningowego, boiska wielofunkcyjnego, wymiany przyłącza deszczowego), wykonania oświetlenia zewnętrznego (oświetlenia terenu, zasilania, oświetlenia boiska treningowego), wykonania instalacji teletechnicznej. 2. Zamawiający załączył do SIWZ inwentaryzacje wykonanych robót ulegających zakryciu (załącznik nr 12). 3. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) dokumentacji projektowej, która stanowi: - projekt budowlano-wykonawczy "Przebudowa stadionu sportowego przy ul.Kusocińskiego w Busku-Zdroju" (załącznik nr 10 SIWZ) - projekt budowlany zamienny "Przebudowa stadionu sportowego przy ul. Kusocińskiego w Busku-Zdroju" (załącznik nr 10a SIWZ) - projekt wykonawczy budowy monitoringu wizyjnego na terenie stadionu sportowego (załącznik nr 10b SIWZ) - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; b) Przedmiar robót - załącznik nr 9 SIWZ. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu.


II.4) Główny kod CPV: 45112720-8
Dodatkowe kody CPV:

45212221-1,

45100000-8,

45110000-1,

45340000-2,

45332000-3,

45310000-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
30.04.2019 r.- 03.09.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Przebudowa 4 boisk piłkarskich, budowy 2 kortów tenisowych, budowy boiska wielofunkcyjnego, kortu do squasha, placu do jazdy na rolkach
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 30/04/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

PANORAMA OBIEKTY SPORTOWE Sp. z o.o., dgrzybowska@panoramaos.pl, ul.Puławska 38 , 05-500, Piaseczno, kraj/woj. mazowieckie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4866034.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
03/03/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W trakcie realizacji robót w.w. zadania wystąpiła konieczności wprowadzenia robót zamiennych i dodatkowych polegających na: - wykonaniu dodatkowego drenażu na boisku nr 1 - pojedyncza opaskowa nitka drenarska, - wykonanie przedłużenia piłkochwytu o wysokości 6,4m od ul.Kusocińskiego, - montaż materacy zabezpieczających mur oporowy od ul.Kusocińskiego. Roboty te nie były ujęte w dokumentacji; wynikły one w trakcie realizacji robót przez Wykonawcę. Są to roboty niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stwierdzono konieczność wykonania następujących robót uzupełniających, dodatkowych i zmiennych: 1. Dodatkowy drenaż na boisku nr 1 - pojedyncza opaskowa nitka drenarska Uzasadnienie: Podczas natężonych opadów atmosferycznych, które miały miejsce w grudniu 2019r. - styczniu 2020r., na boisku nr 1 (na wykonanej uprzednio podbudowie) pojawiły się znaczne zastoiska wodne. Na wniosek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży sanitarnej dokonano prac odkrywkowych istniejącego drenażu (wykonanego przez poprzedniego Wykonawcę - firmę S-SPORT) celem sprawdzenia poprawności jego działania oraz czyszczenie instalacji kanalizacji deszczowej. Stwierdzono, że woda przesiąka do drenażu, ale w bardzo wolnym tempie; nadmiar jej (szczególnie po intensywnych opadach deszczu) spływa po podbudowie boiska, zgodnie z jego kopertowym spadkiem, na jego boki, gdzie tworzy zastoiska wodne. Powyższa sytuacja może skutkować problemami w przyszłym użytkowaniu boiska nr 1 - zastoiska wody uniemożliwią użytkowanie boiska bezpośrednio po nadmiernych opadach deszczu. W związku z powyższym Wykonawca zaproponował rozwiązania. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiający zaakceptowali rozwiązanie techniczne usprawniające proces odprowadzenia wody opadowej z przedmiotowego boiska w postaci pojedynczej nitki drenarskiej z rury elastycznej PVC-U o średnicy 100 mm podłączonej do istniejącej kanalizacji deszczowej. Wykonany zostanie płytki drenaż opaskowy o dużej i szybkiej chłonności, podłączony bezpośrednio do istniejącego kolektora zbiorczego. Drenaż opaskowy umożliwi "wyłapywanie" wody, której nie wchłonie podbudowa boiska. Powyższe rozwiązanie pozwoli na szybkie odprowadzenie wody z boiska nr 1 oraz skróci czas oczekiwania na jego osuszenie. Ilości robót: montaż 322 mb drenażu opaskowego. 2. Wykonanie przedłużenia piłkochwytu wys. 6,4 m od ul. Kusocińskiego Uzasadnienie: Piłkochwyt przy boisku nr 1 (od strony ul. Kusocińskiego) został wykonany zgodnie z dokumentacją projektową tj. do początku muru oporowego. Na wniosek użytkowników budynków mieszkalno - usługowych usytuowanych przy ul. Kusocińskiego w bezpośrednim sąsiedztwie przedmiotowego boiska (obawiających się uszkodzenia budynków piłką podczas rozgrywek lub treningów piłkarskich) oraz po przeprowadzeniu przez Zamawiającego wizji lokalnej w terenie - podjęto decyzję o konieczności wydłużenia piłkochwytów (do końca muru oporowego). Ilości robót: montaż 8 mb piłkochwytu o wys. 6,4 - montaż 2 słupów z ryglem górnym wraz z siatką i akcesoriami 3. Montaż materacy zabezpieczających mur oporowy od ul. Kusocińskiego Uzasadnienie: Z uwagi na fakt, że na wniosek Użytkownika obiektu wyrażono zgodę na zmianę wymiaru pola gry na boisku nr 1 ( na 100 x 60 m z projektowanego 97 x 60m), wystąpiła potrzeba zabezpieczenia przeszkód stałych znajdujących się w bezpośrednim otoczeniu pola gry mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa zawodników (tj. przeszkód znajdujących się w mniejszej odległości niż 3 m od linii bocznej lub mniejszej niż 5 m od linii bramkowej zgodnie z "Postanowieniami Polskiego Związku Piłki Nożnej do Przepisów Gry na sezon 2019/2020"). Zatem należy zabezpieczyć mur oporowy (betonowy) znajdujący się w lewym narożu boiska nr 1 oraz zmniejszoną strefę bezpieczeństwa za bramkami ( wynoszącą 3,5 m ). Użytkownik boisk wskazał sposób zabezpieczenia - za pomocą materaców ochronnych. Ilości robót: montaż 8 mb materacy zabezpieczających betonowy mur oporowy. Spełnione zostały przesłanki wynikające z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Możliwość wprowadzenia robót zamiennych oraz zmian materiałowych zostały przewidziane przez Zamawiającego w SIWZ pkt. 25 ppkt. 1. 2), 6) oraz w ogłoszeniu o zamówieniu.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W związku z powyższym, w oparciu o zapisy SIWZ dział 25 pkt 1 ppkt 2), 6) oraz na podstawie zapisów § 23 Umowy Nr 26/RSID/2019 z dnia 30.04.2019r. niniejszym aneksem wprowadza się następujące zmiany: 1) w § 1 ust. 1, pkt. 1.1. "CZĘŚĆ 2 obejmuje" wprowadza się zmiany opisane w Protokole Konieczności Nr 1/2020 z dnia 10.02.2020r. 2) w § 10 ust. 1. otrzymuje brzmienie: "1. Cena brutto wykonania przedmiotu umowy wynosi: ? CZĘŚĆ 2 - 6.446.857,71 złotych, w tym podatek VAT (słownie: sześć milionów trzysta dziewięćdziesiąt jeden tysięcy siedemset szesnaście złotych 55/100) w tym cena za uporządkowanie placu budowy ze wszystkich elementów uniemożliwiających prowadzenie robót, w tym: wywóz gruzu, resztek i odpadów budowlanych (ujęta w Części 2) wynosi: 8.000,00 złotych (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). Wartość zgodna z Umową Nr 26/RSID/2019 z dnia 30.04.2019r.: 5.985.221,82zł brutto. Wartość robót wynikająca z Protokołu Konieczności Nr 1/2019 z dnia 24.07.2019r.: 263.719,98zł brutto. Wartość robót wynikająca z Protokołu Konieczności Nr 2/2019 z dnia 21.11.2019r.: 142.774,75zł brutto. Wartość robót wynikająca z Protokołu Konieczności Nr 1/2020 z dnia 10.02.2020r.: 55.141,16zł brutto. 5) w § 13 ust. 2 i 3. otrzymują brzmienie: "2. Wykonawca udziela Zamawiającemu zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy w kwocie stanowiącej 10 % ceny brutto wykonania przedmiotu umowy, tj kwoty 644.685,77zł (słownie: sześćset czterdzieści cztery tysiące sześćset osiemdziesiąt pięć złotych 77/100 ). 3. Zabezpieczeniem należytego wykonania przedmiotu umowy jest Gwarancja Ubezpieczeniowa należytego wykonania umowy oraz usunięcia wad i usterek nr PO/00867689/2019 wystawiona przez Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. w dniu 29.04.2019r wraz z Aneksem Nr 3 z dnia 27.02.2020 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.