Ogłoszenie z dnia 2020-04-17
Ogłoszenie nr 560066764-N-2020 z dnia 17-04-2020 r.
Gdańsk: wykonanie remontu lokali mieszkalnych przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 lok. 2 i 3 oraz ul. Starowiejskiej 15/16 lok. 3 w Gdańsku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 598915-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510248533-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gdańskie Nieruchomości - Samorządowy Zakład Budżetowy, Krajowy numer identyfikacyjny 19281776900000,
ul. Partyzantów
74,
80-254
Gdańsk, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
58 3201032, 3200220, 3023282, e-mail
nz@nieruchomoscigda.pl, faks
583 458 235.
Adres strony internetowej (url): www.nieruchomoscigda.pl
Adres profilu nabywcy: www.nieruchomoscigda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samorządowy Zakład Budżetowy - zarządzanie nieruchomościami
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie remontu lokali mieszkalnych przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 lok. 2 i 3 oraz ul. Starowiejskiej 15/16 lok. 3 w Gdańsku
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):56/19/A
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu lokali mieszkalnych przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 lok. 2 i 3 oraz ul. Starowiejskiej 15/16 lok. 3 w Gdańsku. 2. Zakres robót obejmuje między innymi: a) roboty ogólnobudowlane tj. roboty rozbiórkowe, roboty tynkarskie, roboty posadzkarskie, wykonanie ścianek działowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian i podłóg, wykonanie posadzek, roboty malarskie, montaż stolarki okienne i drzwiowej, b) roboty sanitarne tj. - wymiana/ remont instalacji wodociągowo - kanalizacyjnej wraz z montażem urządzeń, wykonanie/ remont instalacji gazowej, wykonanie instalacji centralnego ogrzewania, c) roboty elektryczne tj. remont instalacji elektrycznej, d) wykonanie ekspertyzy kominiarskiej dla każdego wyremontowanego mieszkania po zakończeniu prac, e) wykonanie szkicu inwentaryzacyjnego dla każdego wyremontowanego mieszkania. f) ogrzanie i osuszenie lokalu podczas wykonywania prac remontowych. Szczegółowy zakres robót dla poszczególnych lokali mieszkalnych określony jest w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarach. Uwaga [dotyczy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 lok. 2 i 3] Minimalne parametry techniczne stolarki okiennej i drzwiowej z drewna oraz stolarki okiennej z PCV określone są w Ogólnej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w części VII punkt 2.4 i 2.4.1. pt. "Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Stolarka drzwiowa i okienna"- załącznik nr 1 do SIWZ. Stolarka drzwiowa winna spełniać minimalne warunki określone w obowiązujących polskich przepisach. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: 3.1. ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 lok. 2 i 3 1. Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty instalacyjne gazowe - załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Szczegółowe specyfikacje techniczne. Instalacja wodociągowa. Instalacja kanalizacyjna - załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych. Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych. Roboty w zakresie montażu opraw, osprzętu, urządzeń i odbiorników energii elektrycznej - załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Obmiar ogólnobudowlany - Boh. Getta Warszawskiego 16 m 2 i 3 - załącznik nr 5 do SIWZ. 6. Przedmiar - roboty sanitarne - Boh. Getta Warszawskiego 16 m 2 i 3 - załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Przedmiar - wymiana instalacji elektrycznej w lokalu nr 2 i 3; Gdańsk, ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16 - załącznik nr 7 do SIWZ. 3.2. ul. Starowiejska 15/16 lok. 3 1. Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 8 do SIWZ. 2. Szczegółowe specyfikacje techniczne. Instalacja wodociągowa. Instalacja kanalizacyjna - załącznik nr 9 do SIWZ. 3. Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych. Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych. Roboty w zakresie montażu opraw, osprzętu, urządzeń i odbiorników energii elektrycznej - załącznik nr 10 do SIWZ. 4. Przedmiar - remont lokalu; ul. Starowiejska 15/16 m 3 - załącznik nr 11 do SIWZ. 5. Przedmiar - remont mieszkania - instalacja sanitarna; Gdańsk, ul. Starowiejska 15/16 lok. 3 - załącznik nr 12 do SIWZ. 6. Przedmiar - remont mieszkania - instalacja elektryczna; Gdańsk, ul. Starowiejska 15/16 lok. 3 - załącznik nr 13 do SIWZ. 4. Pozostałe warunki wykonania zamówienia określone są we wzorze umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. 5. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia (SIWZ wraz z załącznikami) nazw materiałów, urządzeń lub producentów należy je rozumieć, jako przykładowe parametry minimalne oczekiwane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych dopuszczonych do stosowania w budownictwie. Zamawiający uzna za równoważne materiały, których zastosowanie nie spowoduje zmiany projektu w zakresie przyjętej technologii wykonania. W przypadku, gdy Zamawiający użył oznaczeń norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp należy je rozumieć, jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w treści SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, europejska ocena techniczna, aprobata, specyfikacja techniczna i system referencji technicznej, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania "lub równoważna". 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia zgodnie z art. 29 ust 3a. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę (dotyczy także dalszych podwykonawców) na podstawie umowy o pracę lub umowy równoważnej (tj. umowy, której treść lub sposób realizacji odpowiada cechom stosunku pracy) osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. robót budowlanych, takich jak: tynkarskie, malarskie, kafelkarskie, instalatorskie w zakresie instalacji sanitarnych, gazowych i elektrycznych. Wykonawca jest zobowiązany przez cały okres realizacji danych robót (czynności) zatrudniać na podstawie umów o pracę lub umów równoważnych pracowników wykonujących dane czynności. Osoby te muszą brać czynny udział w realizacji zamówienia.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111100-9,
45111220-6,
45210000-2,
45262321-7,
45262622-6,
45310000-3,
45332200-5,
45332300-6,
45333000-0,
45400000-1,
45410000-4,
45421131-1,
45421132-8,
45421146-9,
45421152-4,
45430000-0,
45431000-7,
45431100-8,
45431200-9,
45442100-8,
45450000-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
22.01.2020r
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/11/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie prowadzenia robót nastąpiła konieczność wykonania dalszych dodatkowych (nieobjętych zamówieniem podstawowym) w lokalach nr 2 i 3 przy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 16, a których wykonanie było niezbędne do zakończenia realizacji remontu. Bez wcześniejszego wykonania poniżej wymienionych prac nie ma frontu robót dla prac przewidzianych w umowie podstawowej.
I. Na podstawie przeprowadzonych odkrywek elementów konstrukcyjnych (min. stropy i ściany) wystąpiły roboty dodatkowe zgodnie z ustaleniami pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dotyczące rozwiązań technicznych mających zapewnić prawidłowe kontynuowanie i wykonanie remontu.
II. Roboty dodatkowe wynikają z ustaleń dokonanych podczas remontu z przedstawicielami MOPR (przyszłym użytkownikiem) oraz otrzymanymi aranżacjami tych lokali dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wystąpiła min. potrzeba kabla zasilającego wraz z rozdzielnicą i szafkami licznikowymi do lokali, innego podziału pomieszczeń oraz wyposażenia łazienek w najazdowe brodziki natryskowe wraz z bateriami dla niepełnosprawnych.
Realizacja dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym będzie prowadzona przez dotychczasowego Wykonawcę z powodów:
1. ekonomicznych, ponieważ zmiana spowodowałby znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego w postaci:
a) ponoszenia dwukrotnie kosztów prac przy tych samych elementach, które trzeba byłoby ponieść w przypadku wykonywania prac przy jednym elemencie przez dwóch Wykonawców wykonujących fragmenty tworzące całość,
b) kosztów wynikających z wydłużenia terminu realizacji prac remontowych przy nowej procedurze postępowania, kosztów inwentaryzacji robót już zrealizowanych,
c) kosztów ochrony remontowanego obiektu w przypadku wstrzymania prac budowlanych i oczekiwania na nowego Wykonawcę itp.,
d) kosztów inwentaryzacji zrealizowanych już robót
2. Zmiana Wykonawcy nie może być dokonana także z powodów technicznych ponieważ: :
a) prace dodatkowe stanowią składową wykonywanej technologii robót remontowych i w przypadku ich wykonywania przez dwóch Wykonawców nie byłoby możliwości otrzymania gwarancji na całość prac i utrudniłoby dochodzenie roszczeń gwarancyjnych w przypadku wystąpienia usterek w czasie eksploatacji lokali.
3. Wartość zmian w sumie nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie tj. 259 761,87 zł brutto a wartość robót dodatkowych wynosi brutto 55 863,69 zł, co stanowi 21,51% zamówienia określonego pierwotnie w umowie podstawowej.
Czas niezbędny do wykonania robót dodatkowych został obliczony na 29 dni roboczych. Do wykonania robót dodatkowych, ilość roboczogodzin wynosi 690, po przyjęciu 8-mio godzinnego dnia pracy wynosi 86,25 dnia, przy uwzględnieniu wykonywania robót przez 3 pracowników daje nam 28,75 dnia, czyli 29 dni roboczych (bez uwzględnienia sobót i dni świątecznych).
Dodatkowy czas oczekiwania na wytyczne i aranżacje lokali od przedstawicieli MOPR wyniósł 5 dni roboczych.
Razem daje nam to 34 dni robocze, liczone od 2.12.2019r- przedłużenie terminu umownego zakończenia prac remontowych wypada na dzień 22.01.2020r.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Dostawa serwerów i kart graficznych dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
- Zakup sprzętu medycznego i laboratoryjnego w 3 pakietach dla Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
- 36/TP/2024 transport odpadów luzem i/lub w balotach pomiędzy Zakładem Utylizacyjnym w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55 a Portem Czystej Energii w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55
- Dostawa skanerów na potrzeby sądów powszechnych apelacji gdańskiej
- Świadczenie usług restauracyjnych i cateringowych na potrzeby Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej
- Opracowanie dokumentacji projektowej, poprzedzonej koncepcją dla zadania pn. "Budowa zbiornika retencyjnego M-2 na Potoku Maćkowy wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów zielonych"
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- "Demontaż istniejącej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych, dostawa i montaż nowej platformy do przewozu osób niepełnosprawnych wewnątrz budynku ODT Światowid."
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.