Ogłoszenie z dnia 2019-04-09
Ogłoszenie nr 560069138-N-2019 z dnia 09-04-2019 r.
Radom: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 522748-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 96385-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 110163-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Radomia, Krajowy numer identyfikacyjny 67022345100000,
ul. ul. Jana Kilińskiego
30,
26-600
Radom, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
483 620 471, e-mail
inwest@umradom.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.bip.radom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):In.III.271.7.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rewitalizacji zespołu zabudowań dawnego ratusza (ratusz, oficyna) wpisanego do rejestru zabytków wraz z zagospodarowaniem terenu i wykonanie niezbędnych zewnętrznych instalacji i przyłączy w obrębie działek nr 31, 30/1, 29, 21, 63 i ulic: Rynek, Wolność i Szwarlikowskiej w Radomiu.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45400000-1,
45300000-0,
45260000-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
20.07.2017 r. - 06.12.2018 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1 |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
20/07/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Betonox Construction Sopot S.A., Sp. k.,
,
ul. Pokorniewskiego 4,
81-860,
Sopot, kraj/woj.
pomorskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/04/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Stosownie do treści § 21a pkt 1 ppkt 1 lit. a Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzono protokół konieczności z którego wynika, że z przyczyn niemożliwych do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wykonanie określonej części robót zgodnie z dokumentacją jest niemożliwe, a z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej konieczne jest wykonanie robót dodatkowych oraz zamiennych.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które to roboty stały się niezbędne do wykonania a zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, oraz spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego natomiast wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana umowy spowodowana jest niemożliwymi do wcześniejszego przewidzenia okolicznościami opisanymi w Protokołach Konieczności z dn. 09.08.2018r., 15.11.2018r., 19.12.2018r. oraz 04.04.2019r., dot. konieczności realizacji n/w robót:
- przebudowa schodów wejściowych od ul. Rynek,
- wzmocnienie łuku sklepienia na parterze w pomieszczeni sanitarnym w budynku głównym,
- wzmocnienie wychylonej ściany na poddaszu w oficynie,
- wzmocnienie belek stropu nad 1 piętrem oficyny,
- wykonanie wnęki na złącze kablowe na budynku głównym,
- wymiana więźby na wieży oraz w wykuszu klatki schodowej budynku głównego,
- przystosowanie drzwi w klatkach schodowych do nowych wymogów systemu oddymiania,
- wymiana posadzek na balkonach,
- wykonanie cokolików kamiennych na ciągach komunikacyjnych budynku głównego,
- wymiana kabla oświetleniowego na bramie wjazdowej,
- wykonanie dodatkowego skucia a następnie odtworzenia (renowacji) elewacji zewnętrznej wraz z wykonaniem dodatkowej warstwy tynku cienkowarstwowego na elewacjach,
- rozbudowa z dostosowaniem do obecnego ukształtowania terenu schodów i pochylni przy budynku głównym,
-zagospodarowanie terenu - roboty dodatkowe i zamienne w zakresie fundamentów pod centrale klimatyzacyjną, dostosowania wysokości studni do terenu, wymiany gruntu pod ks i kd, wzmocnienia bramy wjazdowej,
- roboty dodatkowe dot. dostosowania systemu oddymiania klatek schodowych i sygnalizacji p.poż. w budynku głównym i w oficynie do wymogów zaktualizowanej ekspertyzy p.poż. oraz obowiązujących przepisów prawa,
- docieplenie poddasza,
- wzmocnienie stropu nad klatką schodową.
Szczegółowy zakres prac określonych w niniejszym ustępie znajduje się w Protokołach Konieczności z dn. 09.08.2018r., 15.11.2018r., 19.12.2018r. i 04.04.2019r., oraz w dokumentacji projektowej i stosownych kosztorysach złożonych przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, iż w/w Protokoły Konieczności dot. szerszego zakresu prac, a w związku z zawarciem Aneksu nr 1/2019, realizowane będą jedynie prace w zakresie określonym w złożonych przez Wykonawcę i sprawdzonych oraz zaakceptowanych przez inspektora nadzoru kosztorysach (stosowna dokumentacja projektowa, oraz w/w Protokoły Konieczności i kosztorysy złożone przez Wykonawcę w związku z zawarciem Aneksu nr 1/2019 stanowią załączniki do Umowy).
Konieczność realizacji w/w robót pozostawała niemożliwa do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, a ich zakres uzyskał stosowne akceptacje m.in. od autorów dokumentacji projektowej.
W związku z realizacją robót dodatkowych i zamiennych o których mowa w pkt 1, zmianie (zwiększeniu o kwotę 1.399.600,20 zł brutto - zmiana wynagrodzenia nastąpiła i została wyliczona w oparciu o stosowne zapisy Umowy) ulega wynagrodzenie Wykonawcy.
Jako, że konieczność realizacji robót dodatkowych i zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, konieczność organizacji dod. dostaw etc. oraz uzyskania decyzji administracyjnej dot. pozwolenia zamiennego na część robót wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z pierwotnie zawartej umowy, wydłużeniu -o okres konieczny do prawidłowej realizacji w/w robót, tj. do dn. 30 sierpnia 2019r.- ulega termin wykonania zamówienia, tym samym § 2 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie (zmiana terminu wykonania zamówienia w takich okolicznościach jest dopuszczalna, bowiem została przewidziana w § 21a pkt 1 ppkt 2 lit. a SIWZ).
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Jest do trzecie Ogłoszenie o Zmianie niniejszej Umowy (w dn. 05.04.2018r. opublikowano Ogłoszenie nr 500072712-N-2018, natomiast w dn. 05.11.2018r. opublikowano Ogłoszenie nr 500263744-N-2018).
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego dla Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu na rok 2025
- Usługa prania i czyszczenia chemicznego oraz usługę dezynfekcji obuwia dla 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz jednostek będących na jej zaopatrzeniu w 2025 r.
- Dostawę zastawek do zabiegów kardiochirurgicznych dla Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego Sp. Z O.O. w Radomiu
- Dostawy produktów farmaceutycznych
- Usługa sporządzenia operatu szacunkowego w celu określenia wartości rynkowej prawa własności nieruchomości gruntowej położonej w Radomiu przy ulicy Gołębiowskiej.
- "Zakup i dostawa urządzenia Email Secure Gateway wraz z pakietem szkolenia" w ramach projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd"
więcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
- "Odrestaurowanie piwnic budynku Szpitala Jerozolimskiego w Malborku"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.