Ogłoszenie z dnia 2020-04-28
Ogłoszenie nr 560072841-N-2020 z dnia 28-04-2020 r.
Pruszcz Gdański: Przebudowa drogi powiatowej nr 2243G, ul. Słowackiego w Pruszczu Gdańskim" - etap III
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 584593-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540168374-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510200867-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 19168640800000,
ul. ul. Wojska Polskiego
16,
83-000
Pruszcz Gdański, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
586 834 999, e-mail
zamowienia@powiat-gdanski, faks
586 834 899.
Adres strony internetowej (url): www.powiat-gdanski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi powiatowej nr 2243G, ul. Słowackiego w Pruszczu Gdańskim" - etap III
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.272.21.2019.PN
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa drogi powiatowej nr 2243G, ul. Słowackiego w Pruszczu Gdańskim - etap III. 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące roboty: * budowa jezdni * budowa chodników * budowa wjazdów * budowa kanalizacji deszczowej * budowa oświetlenia * przebudowa kablowej sieci energetycznej * przebudowa energetycznej linii napowietrznej Zadanie składa się z dwóch odcinków. Początek budowy pierwszego odcinka (dł. 73 mb) stanowi skrzyżowanie z ul. Kopernika, a koniec plac do zawracania w sąsiedztwie ul. Emilii Plater. W skład projektowanego układu drogowego wchodzi jezdnia, chodnik i wjazdy. Nawierzchnię jezdni projektuje się z mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 6 m. Końcowy odcinek jezdni - plac do zawracania ma wymiary 12x12m. Projektowany obustronny chodnik zaprojektowano z płytek bet. 30x30 cm koloru piaskowego. Szerokość chodnika wynosi 2 m. Projektowane wjazdy zaprojektowano z kostki betonowej TT koloru grafitowego. Szerokość wjazdów wynosi 3m. Początek budowy drugiego odcinka (dł. 489 mb) stanowi skrzyżowanie z projektowanym odcinkiem ul. Emilii Plater, a koniec skrzyżowanie z ul. Broniewskiego (włącznie) W skład projektowanego układu drogowego wchodzi jezdnia, wyniesione skrzyżowanie, chodnik, wjazdy i krótkie odcinki odtworzonej ścieżki rowerowej. Nawierzchnię jezdni projektuje się z mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 6 m. Na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego zaprojektowano wyniesioną nawierzchnię jako element uspokojenia ruchu. Wyniesione skrzyżowanie zaprojektowano z kostki betonowej TT koloru czerwonego (Uwaga!!! - zmiana do projektu: skrzyżowanie winno wykonane być z kostki koloru czerwonego a nie grafitowego jak w dokumentacji projektowej). Różnica poziomów jezdni i nawierzchni skrzyżowania wynosi 8cm. Próg łączący obie nawierzchnie o szerokości 1,5 m również zaprojektowano z kostki betonowej TT koloru grafitowego. Projektowany obustronny chodnik zaprojektowano z płytek bet. 30x30 cm koloru piaskowego. Szerokość chodnika wynosi 2 m. Projektowane wjazdy zaprojektowano z kostki betonowej TT koloru grafitowego. Szerokość wjazdów wynosi 3m. Projektowane odcinki ścieżki rowerowej zaprojektowano z kostki betonowej bez fazy koloru czerwonego. Szerokość ścieżki wynosi 2m. UWAGA!!! - w skład przedmiotu zamówienia nie wchodzi przebudowa sieci wodociągowej. 2. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o harmonogram rzeczowo - finansowy robót sporządzony i dostarczony przez Wykonawcę w ciągu 14 dni od daty podpisania umowy. Harmonogram winien być sporządzony w porozumieniu z Zamawiającym. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia placu budowy. Wykonawca na własny koszt uprzątnie i doprowadzi plac robót do należytego porządku oraz odtworzy istniejącą infrastrukturę która w wyniku robót uległa zniszczeniu, po każdorazowym stwierdzeniu tego faktu przez Inwestora lub Inspektora Nadzoru. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania terenu budowy i jej zaplecza (w porozumieniu z Zamawiającym), w tym wykonania - własnym staraniem i na własny koszt - tymczasowych obiektów i urządzeń na terenie budowy, w szczególności: ? opomiarowanego punktu poboru energii elektrycznej, ? zaplecza socjalno-magazynowego, ? opomiarowanego punktu poboru wody ; ? uzyskania, na własny koszt, wszelkich uzgodnień i pozwoleń na wywóz nieczystości stałych. 5. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia stałego nadzoru robót przez odpowiednich kierowników robót. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w: dokumentacji projektowej, przedmiarze oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Załącznik Nr 5 do SIWZ). Zamawiający informuje, iż Wykonawca podczas wyceny przedmiotu zamówienia winien: 1) wkalkulować oraz wykonać regulację istniejących nawierzchni na wjazdach z posesji prywatnych i dróg wewnętrznych na drogę powiatową, 2) wkalkulować i wykonać niezbędne regulacje elementów instalacji tj. m.in. studzienki kanalizacyjne, wpusty deszczowe, zasuwy wodociągowe itp. zlokalizowane na trasie nowo wykonywanych nawierzchni drogowych (jezdnia, chodniki itd.). Zamawiający informuje, iż materiał pochodzący z rozbiórki w ilości i rodzaju wskazanym przez Zamawiającego należy przewieźć, w miejsca wskazane przez Zamawiającego na odległość do 15 km. UWAGA: Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości robót, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do wykonania umowy. 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ i załączoną dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 5 do SIWZ. 8. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych lub zaniechanych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu zamówienia. 10. Wprowadzenie robót zamiennych lub zaniechanych jest możliwe jeśli: ? stały się konieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie, istniejących obiektach budowlanych lub błędów w dokumentacji projektowej, ? wystąpienia niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej, ? w wyniku porozumienia stron w przypadku stwierdzenia, iż zastosowanie danego materiału będzie korzystniejsze pod względem ekonomicznym i funkcjonalnym. ? w wyniku stwierdzenia iż poszczególne elementy przewidziane do wymiany są w dobrym stanie technicznym umożliwiającym dalszą eksploatację; 11. W trakcie prowadzenia robót należy przestrzegać przepisów BHP zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku (Dz. U. z 2003 roku, Nr 47 poz. 401) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych. 12. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących czynności bezpośrednio związane z: ? obsługą maszyn i urządzeń drogowych; ? układaniem nawierzchni asfaltowych; ? wykonywaniem robót brukarskich; ? wykonywaniem robót sanitarnych; ? wykonywaniem robót elektrycznych; ? wykonywaniem montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; z wyjątkiem osób sprawujących samodzielne funkcje w budownictwie. Powyższy obowiązek dotyczy również podwykonawców. W związku z tym wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są w projekcie umowy zawartym w Rozdziale 16 SIWZ. 13. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp uwzględnił w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233140-2,
45233260-9,
45233129-9,
45232451-8,
45231300-8,
45231400-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 17.09.2019r do dnia 30.06.2020r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Przebudowa drogi powiatowej nr 2243G, ul. Słowackiego w Pruszczu Gdańskim" - etap III | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
17/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Konsorcjum firm: 1. Kruszywo Sp. z o.o. 2.Bituminium Sp. z o.o.,
,
ul. Długa 4 B ,
84-223,
Linia, kraj/woj.
pomorskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/03/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zgodnie z protokołem konieczności z dnia 05.02.2020r. i 16.03.2020r., w trakcie kontroli placu budowy i dodatkowych odkrywek stwierdzono konieczność wymiany gruntu przy stwierdzonym nasypie niekontrolowanym oraz stwierdzono konieczność weryfikacji odwodnienia dwóch zjazdów.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
zgodnie z protokołem konieczności z dnia 05.02.2020r. i 16.03.2020r., wystąpiła konieczność wymiany gruntu przy stwierdzonym nasypie niekontrolowanym oraz stwierdzono konieczność weryfikacji odwodnienia dwóch zjazdów.W związku z zaistniałymi okolicznościami konieczna jest wymiana gruntów w zakresie części jezdni oraz wymianę warstwy nienośnej pod chodnikami od km 0+020 km do 0+140 ze wzgl. technologicznych. Ponadto zostanie ułożona na granicy pasa drogowego zjazdów do posesji korytek ściekowych w celu odprowadzenia wody opadowej do kanalizacji deszczowej
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W związku ze zwiększeniem zakresu robót podpisano Aneks do umowy nr 21/2019/p wartość ogółem umowy wynosi 2776730.59zł i została zwiększona o kwotę 454458,91zł
INNE PRZETARGI Z PRUSZCZA GDAŃSKIEGO
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania "Budowa hali sportowej przy ZSOiO w Pruszczu Gdańskim"
- Dostawa dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na robotę budowlaną pn.: Budowa ul. Przy Torze w Pruszczu Gdańskim
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2218G w zakresie budowy chodnika na odcinku Kłodawa - Trąbki Małe
więcej: przetargi w Pruszczu Gdańskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Letnie utrzymanie dróg i chodników na terenie miasta Lędziny w 2025r.
- Budowa zadaszenia na dworcu autobusowym w Lesku - etap III - modernizacja nawierzchni peronów oraz terenów zielonych.
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1653T Korytnica - Wierzbica - Kije odc. Wierzbica - Kije
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie
- "Modernizacja pompowni próżniowo-tłocznej w miejscowości Potworów"
- Budowa zbiorników wodnych małej retencji w Gminie Ciechanowiec
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.