Ogłoszenie z dnia 2019-04-16
Ogłoszenie nr 560074757-N-2019 z dnia 16-04-2019 r.
Puck: Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 4 Części
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 589114-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500036079-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500057404-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Puck, Krajowy numer identyfikacyjny 19168639000000,
ul. ul. Orzeszkowej
5,
84-100
Puck, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
586 734 202, e-mail
org@starostwo.puck.pl, faks
586 734 191.
Adres strony internetowej (url): www.bip.starostwo.puck.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 4 Części
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):WZ.272.2.11.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest Realizacja robót budowlano-montażowych, termomodernizacyjnych, w ramach projektu "Morze zysku - z Eko odzysku. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej powiatu puckiego" Zadanie dofinansowane w ramach Działania 10.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT, Poddziałanie 10.01.01. Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne z Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020" z podziałem na 4 Części: 1) Część 1: Termomodernizacja budynku A (szkoły) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 2) Część 2: Termomodernizacja budynku B (część administracyjna) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 3) Część 3: Termomodernizacja Budynku Domu Pomocy Społecznej w Pucku, ul. A. Majkowskiego 3, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 4) Część 4: Termomodernizacja Budynku Domu Pomocy Społecznej w Lubkowie, Lubkowo ul. Długa 50, 84-110 Krokowa oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 2. Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz w przedmiarach robót. W/w opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Załącznikach Nr 8.1 do 8.4, do SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:
45111100-9,
45410000-4,
45432110-8,
45421000-4,
45442100-8,
45261210-9,
45320000-6,
45450000-6,
45330000-9,
45331100-7,
45311200-2,
09331100-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 03.11.2017 r.do 31.05.2019 (z uwzględnieniem aneksów terminowych)
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: Termomodernizacja budynku B (część administracyjna) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
03/11/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Ol-Trans Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, z siedzibą w Mrzezinie ,
,
ul. Lipowa 6, ,
84-123,
Połchowo, kraj/woj.
pomorskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/04/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych - rodzaj i zakres zgodnie z uzasadnieniem
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
UZASADNIENIE PRAWNE: Uzasadnienie prawne (na podstawie postanowień umowy)
1. Zmiana została przewidziana w postanowieniach Umowy, której wzór stanowił integralną część SIWZ oraz zmiany te były przewiedziane w Ogłoszeniu o zamówieniu.
1) § 17 ust. 1: "Niedopuszczalne są zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem możliwości dokonania zmian przewidzianych w niniejszym paragrafie oraz w przepisach art. 144 ustawy Pzp.";
2) § 17 ust. 2 pkt 3: "konieczność wykonania przez Wykonawcę, robót dodatkowych i jeżeli wykonanie przedmiotu umowy jest uzależnione od uprzedniego wykonania robót dodatkowych.";
3) § 17 ust. 6 pkt 7 "Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w HRF/Harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie, w tym związane ze zmianą finasowania, zmianę zakresów rzeczowych zakończonych i wyodrębnione technicznie elementy robót, uszczegółowienie spowodowane obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu Umowy zgodnie z pierwotną wersją przedmiotowego Harmonogramu. Wartości w Harmonogramie mogą ulec zmianie w przypadku wprowadzenie zmian (np. przesunięć środków lub ich zwiększenia, otrzymania dofinansowania) w budżecie lub WPF Zamawiającego.";
4) § 17 ust. 6 pkt 8 lit lit.c): "Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami (...)
b) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWiORB";
5) § 17 ust. 8 pkt 7): "Wystąpienia konieczności przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z(...)
wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej w zakresie wykonania robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego";
6) § 18 ust. 15: "W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub ewentualnych robót dodatkowych lub robót zleconych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2, 3 i 6 ustawy Pzp Wynagrodzenie będzie podlegało zmianie."
2. Art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 20187 r., poz. 1986 z późn. zm.), dalej "ustawa Pzp" Przedmiotowa zmiana umowy nie prowadzi do zmiany jej charakteru w rozumieniu art. 144 ust. 1b
ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne
W dniu 11 lutego 2019 r. został sporządzony przez Inżyniera Kontraktu protokół konieczności nr PK 4/I/1B/2018, w którym została potwierdzona konieczność wykonania robót dodatkowych i zamiennych, w zakresie:
1. robót ogólno -budowlanych;
2. robót elektrycznych;
W protokole wskazano, że roboty dodatkowe generują konieczność zmiany wynagrodzenia Wykonawcy za realizację umowy.
Wartość kosztorysowa tych robót zgodnie z kosztorysami załączonymi do protokołu koniczności wynosi 198 045,63 zł netto, co stanowi 243 596,12 zł brutto .
Ponadto wartość umowy ulega zwiększeniu za wykonanie robót dodatkowych realizowanych przez Wykonawcę, które to roboty opisane są w Aneksie nr 5 z dnia 30.11.2018 r. do Umowy.
Wartość robót dodatkowych, objętych w/w Aneksem, których wykonanie stało się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy wynosiła:
241 816,90 zł netto, co stanowi 297 434,79 zł brutto br. Budowlana
251 293,84 zł netto, co stanowi 309 091,42 zł brutto br. Wentylacja i klimatyzacja
168 575,27 zł netto, co stanowi 207 347,58 zł brutto br. Sanitarna
661 686,01 zł netto, co stanowi 813 873,79 zł brutto łącznie
Łączna wartość robót dodatkowych wynosi :
859 731,64 zł netto, co stanowi 1 057 469,92 zł brutto
W tym:
661 686,01 zł netto, co stanowi 813 873,79 zł brutto- Aneks nr 5
198 045,63 zł netto, co stanowi 243 596,13 zł brutto- nin. Aneks
Wykonanie wymienionych robót jest niezbędne dla prawidłowego, zgodnego ze sztuką budowlaną ukończenia termomodernizacji budynku.
Okres o jaki przesuwa się termin wykonania Umowy jest uzasadniony okolicznościami, jakie legły u podstaw zmiany, tj.:
? koniecznością wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych i zamiennych, od których uzależnione jest ukończenie przedmiotu umowy zgodnie ze sztuka budowlaną;
? koniecznością usunięcia błędów i także wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWiORB
W związku z powyższymi znacznymi utrudnieniami, praktycznie uniemożliwiającymi realizację robót w założonym terminie, aby być w zgodzie z zaleceniami normatywnymi, jak również po
zapoznaniu się z dokumentacją przedstawioną przez Inżyniera Kontraktu, (która jak już wspomniano stanowi załącznik do Aneksu) przy uwzględnieniu postanowień Umowy, Zamawiający przychylił się do wniosku Wykonawcy i przedłużył termin realizacji Umowy.
Jednocześnie wykazany koszt robót dodatkowych generuje automatycznie konieczność wprowadzenia zmian w HRF/Harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie, oraz zmiany wartości w Harmonogramie, gdyż zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie robót dodatkowych możliwe będzie po wprowadzeniu zmian w budżecie Zamawiającego.
Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian oraz warunki tych zmian w przywołanych na wstępie postanowieniach Umowy.
Ponadto przedmiotowy Aneks wypełnia łącznie wszystkie niżej wymienione ustawowe przesłanki wskazane w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy:
2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności:
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego
W związku z tym, że
1) roboty prowadzone w ramach Umowy przez Wykonawcę zaawansowane są już w ponad 70% ,
2) na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany, który ustawiony jest w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót;
3) zeskładowane są materiały budowlane dotychczasowego Wykonawcy,
4) zorganizowane jest całe zaplecze budowlane dotychczasowego Wykonawcy,
powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z usunięciem materiałów budowlanych, sprzętu dotychczasowego Wykonawcy na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę.
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
Zgodnie z kosztorysami przedłożonymi przez Wykonawcę i zatwierdzonymi przez Inżyniera Kontraktu Wartość robót dodatkowych wynosi: 1 057 469,92 zł brutto, co stanowi 25,30% ceny umowy Brutto: 4 180 00,00 zł, a więc nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Wykonanie tychże robót jest niezbędne dla zakończenia robót podstawowych. Technologicznie zaś zakres tych robót przenika się i zazębia się z technologią robót podstawowych.
Również pod względem organizacji robót i organizacji placu budowy, kwestii gwarancji itp., roboty podstawowe nie są możliwe do rozdzielenia od zamówień dodatkowych.
Ponadto nie można prawidłowo i należycie wykonać oraz zakończyć zakresu podstawowej umowy bez wykonania prac wynikających z zakresu zamówień dodatkowych. Wykonanie wnioskowanych robót pozwoli na wykonanie zamówienia podstawowego, gdyż ze względów technicznych, technologicznych, organizacyjnych, przeciwpożarowych i sanitarnych, niemożliwym jest zakończenie podstawowego zakresu robót, bez realizacji robót dodatkowych, co powoduje uzależnienie wykonania umowy podstawowej od wykonania dodatkowych robót. Przy tym także przyczyny techniczne wskazują na to, ze oddzielenie zamówienia podstawowego od robót dodatkowych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a nawet strat z uszczerbkiem dla finansów publicznych.
Wykonanie robót dodatkowych jest uzależnione i ściśle związane z zamówieniem podstawowym, gdyż wykonanie robót przez obecnego Wykonawcę jest związane z pełną odpowiedzialnością za zrealizowany -wskazany wcześniej już w 70% przedmiot Umowy.
Jak, już wspomniano Zamawiający w dniu 30.11.2018 r. sporządził Aneks terminowy nr 5 do Umowy uznając, że wykonanie robót dodatkowych jest niezbędne dla realizacji zamówienia podstawowego oraz, że planowane zmiany wypełniają przesłanki wynikające z przywołanych na wstępie uzasadnienia postanowień Umowy. Jednakże wykonanie robót dodatkowych objętych wspomnianym Aneksem nr 5 oraz obecnym Aneksem przez Wykonawcę stało się możliwe dopiero po zatwierdzenie przez Radę Powiatu środków na ten cel, tj. od dnia 10.04.2019 r.
Przedmiotowa zmiana Umowy nie narusza zasady prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców (art. 7 ustawy Pzp), ponadto nie prowadziłaby do zmiany wyniku postępowania, na podstawie którego wybrano niniejszego Wykonawcę oraz nie zawężałaby kręgu podmiotów ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, gdyż jak wyżej wspominano Zamawiający przewidział zmiany umowy w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ, a każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zapoznał się z treścią ogłoszenia i SIWZ i nie wnosił w tym zakresie do nich uwag.
Zamawiający zmieniając postanowienia Umowy w przedstawionych realiach dokonał oceny kwestii istotności niniejszej zmiany Umowy, tj. zakresu w jakim następuje niniejsza zmiana warunków wykonania umowy, okoliczności stanowiących przyczynę tej zmiany, wpływu zmiany Umowy na pozycję Wykonawcy w stosunku do pozycji Zamawiającego, porównania sytuacji Wykonawcy po zmianie warunków wykonania umowy w stosunku do sytuacji innych Wykonawców biorących udział w postępowaniu, potencjalny wpływ zmiany warunków wykonania zamówienia na zwiększenie zainteresowania zamówieniem u innych Wykonawców. Dokonując tej oceny Zamawiający uwzględnił konieczność zachowania podstawowych zasad procedur udzielania zamówień publicznych, tj. zasady uczciwej konkurencji, zasady równego traktowania wykonawców, a także zasady przejrzystości.
W świetle powyższego Zamawiający uznał, iż zmiana Umowy wywołana została przyczynami zewnętrznymi, które w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej zmiany, oraz nie powoduje zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, nie prowadzi również do zachwiania pozycji konkurencyjnej Wykonawcy w stosunku do innych Wykonawców biorących udział w postępowaniu, jak też nie prowadzi do zmiany kręgu Wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia lub zainteresowanych udziałem w postępowaniu, jest więc zmianą nieistotną (por. tezy nr 61-70 ww. wyroku z dnia 19 czerwca 2008 r. w sprawie C-454/06 ).
W przedmiotowej sytuacji żadna z okoliczności wskazanych w art. 144 ust. 1e ustawy Pzp nie występuje. Zmiana umowy jest obiektywnie uzasadniona w odniesieniu do każdoczesnego Wykonawcy, z którym zawarto by umowę. Przy czym zakres i warunki zmiany (tak, jak już wspomniano) są niezależne od osoby Wykonawcy, tj. zmiana umowy zostałaby dokonana z każdoczesnym Wykonawcą w takim samym zakresie i na tych samych zasadach.
Powołując się na przywołane na wstępie postanowienia Umowy uznaje się, że przedmiotowa zmiana umowy wywołana jest przyczynami zewnętrznymi, które w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej zmiany.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
NINIEJSZE OGŁOSZENIE DOTYCZY REALIZACJI ROBÓT DODATKOWYCH DO UMOWY ZAWARTEJ NA REALIZACJĘ CZĘŚCI 2:"Termomodernizacja budynku B (część administracyjna) w Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie."
INNE PRZETARGI Z PUCKA
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu z podziałem na 2 części:Cz. 1. nad rozbudową oraz przebudową budynku szkoły w Kłaninie", Cz. 2: nad rozbudową budynku warsztatów szkolnych PCKZiU w Pucku
- "Dostawa sprzętu multimedialnego i urządzeń z technologią VR na potrzeby Szkoły Podstawowej im. M. Zaruskiego w Pucku w ramach projektu..."
- Adaptacja sali konferencyjnej w budynku Gminy Puck
- Przebudowa i remont budynku gminnego Dom Kaszubski - Rewaloryzacja Domu Pomorskiego - klubu kultury w Swarzewie.
więcej: przetargi w Pucku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.