Ogłoszenie z dnia 2019-04-26
Ogłoszenie nr 560082557-N-2019 z dnia 26-04-2019 r.
Karlino: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w miejscowości Mierzyn wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 505204-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500015151-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500096489-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Karlino, Krajowy numer identyfikacyjny 52539800000000,
ul. Plac Jana Pawła II
6,
78-230
Karlino, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
943 117 273, e-mail
k.szpakowska@karlino.pl, faks
943 117 410.
Adres strony internetowej (url): http://bip.karlino.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego w miejscowości Mierzyn wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):GP.271.1.2018.DP
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego na działce nr 20/5 w miejscowości Mierzyn zawierającego 33 lokale mieszkalne i 2 pomieszczenia techniczne. Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych wynosi 1.067,22 m2. Kubatura budynku - 4.682,10 m3. W budynku wszystkie lokale zostaną oddane w stanie wykończonym tj. pod klucz. Zakres: 1) budowa budynku mieszkalnego, w tym: a) konstrukcja budynku: - fundamenty - ławy żelbetowe, - ściany fundamentowe - gr. 25 cm, murowane z bloczków betonowych i monolityczne o gr. 30 cm betonowane na budowie, - ściany konstrukcyjne - zewnętrzne gr. 40 cm murowane z bloczków z gazobetonu; wewnętrzne gr. 24 cm murowane z bloczków silikatowych, - ściany działowe - gr. 12 cm, murowane z bloczków silikatowych, - stropy płytowe z płyt kanałowych "żerańskich", - stropodach niewentylowany ze spadkami wyprofilowanymi w warstwie docieplenia ze styropianu i warstwą dociążającą z jastrychu cementowego, b) roboty wykończeniowe: - tynki wewnętrzne kategorii III - cementowo-wapienne wykonywane maszynowo, wykończone gładzią gipsową, - posadzki pływające: jastrych cementowy ułożony na warstwie styropianu z ukrytymi w masie przewodami wodnego ogrzewania podłogowego, - malowanie ścian wewnętrznych farbami akrylowymi emulsyjnymi, - glazura: w kuchni - pas wzdłuż całego blatu kuchennego o wysokości 50 cm, - glazura w łazience do wysokości 2m od poziomu posadzki, - posadzki wykończone płytkami z terakoty typu Gres, - wyposażenie łazienki i kuchni w armaturę sanitarną (zlewozmywaki; umywalki; baterie zlewozmywakowe, umywalkowe i prysznicowe; brodziki prysznicowe; sedesy; grzejniki ścienne łazienkowe) tzw. "biały montaż", - stolarka okienna z profili PCV, wyposażona w nawiewniki, część okien o klasie odporności ogniowej EI 15 zespolonych z systemem czujników wykrywania i sygnalizacji pożaru oraz instalacją domykania okien w przypadku wystąpienia pożaru, ze skrzydłami tylko uchylnymi, pozostałe okna bez wymagań ppoż. ze skrzydłami uchylno-rozwiernymi i rozwiernymi, - stolarka drzwiowa zewnętrzna: - do pomieszczeń technicznych w klasie odporności ogniowej EI 30, - do lokali mieszkalnych bez wymagań ppoż., - stolarka drzwiowa wewnętrzna bez dodatkowych wymagań ppoż., w pomieszczeniach sanitarnych projektuje się drzwi z kratką nawiewową, - elewacja - bez warstwy docieplającej, wykończona tynkiem mineralnym cienkowarstwowym malowanym farbami elewacyjnymi silikonowymi, - pokrycie dachu - z papy termozgrzewalnej, - montaż opraw oświetleniowych oraz osprzętu elektrycznego (gniazda wtykowe, wyłączniki), c) instalacja elektryczna, odgromowa i teletechniczna, d) instalacja centralnego ogrzewania zintegrowana z pompą ciepła typu solanka-woda i kotłem na pellet - każde z tych urządzeń o mocy 50kW, e) instalacja wod-kan., f) węzeł cieplny, 2) wykonanie przyłącza do sieci wodociągowej wraz z przebudową odcinka istniejącego wodociągu kolidującego z zaprojektowanym budynkiem, 3) wykonanie przyłącza do kanalizacji sanitarnej poprzez studzienkę kanalizacji sanitarnej występująca na działce, na której lokalizowany jest budynek należący do przedmiotu zamówienia, 4) wykonanie zewnętrznej instalacji elektro-energetycznej przyłączającej szafkę ZKP, której wykonanie należy do przedmiotu zamówienia, do szafki ZK, którą wybuduje Operator sieci elektro-energetycznej Energa Operator S. A., 5) budowa zewnętrznej instalacji dolnego źródła pompy ciepła - o zdolności energetycznej wymaganej dla pompy ciepła o mocy 50kW. Zespół sond wykonanych z rur PE. Dolne źródło pracuje w systemie zamkniętym solanka-woda gdzie obieg wodny jest za wymiennikiem w pompie ciepła a obieg solanki w sondach umieszczonych w odwiertach dolnego źródła, 6) budowa instalacji paneli fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej 40kWp, zamocowanych na dachu budynku i przyłączonych do sieci energetycznej budynku, 7) wykonanie dróg wewnętrznych, chodników i miejsc postojowych utwardzonych betonową kostką brukową, 8) wybudowanie zjazdu z drogi powiatowej na działkę, na której lokalizowany jest budynek, 9) instalacja monitoringu terenu wokół budynku, powiązana z centrum monitoringu miejskiego w Karlinie, 10) wykonanie instalacji oświetlenia terenu, 11) budowa wiaty na magazyn opału dla kotłowni na pellet oraz wiaty na pojemniki na odpady komunalne, 12) wykonanie dostawy wraz z montażem zlewozmywaków, elektrycznych płyt grzewczych, kuchni elektrycznych, 13) wykonanie wycinki siedmiu drzew rosnących na terenie działki oraz utylizacji powstałych w trakcie wycinki odpadów. Do wycięcia przewidziane są następujące drzewa: - lipa drobnolistna - szt. 1, o obwodzie pnia, mierzonym na wysokości 1,3 m od poziomu gruntu, wynoszącym 168 cm, - topola - szt. 1, o obwodzie pnia, mierzonym na wysokości 1,3 m od poziomu gruntu, wynoszącym 405 cm, - wierzba krucha - szt. 5, o obwodzie pnia, mierzonym na wysokości 1,3 m od poziomu gruntu, wynoszącym odpowiednio 294, 157, 231, 291 oraz 150 cm. Wykonawca zamiast usuwania karp oraz korzeni wyciętych drzew zobowiązany jest do wykonania frezowania pozostałości pni w celu uzyskania zrównania ich wysokości z wysokością istniejącego terenu. Wykonawca we własnym zakresie zagospodaruje drewno pozyskane w wyniku wycinki przedmiotowych drzew. 2. Wykonanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej zgodnej z ZUDP, zatwierdzonej w Starostwie Powiatowym w Białogardzie.
II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45111201-4,
45300000-0,
45310000-3,
45311000-0,
45312310-3,
45331100-7,
45331110-0,
45332000-3,
45400000-1,
09331200-0,
45261215-4,
45316110-9,
45233320-8,
45233340-4,
45233225-2,
45233222-1
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania zamówienia:
a) rozpoczęcie robót od dnia 2.07.2018r.,
b) zakończenie realizacji przedmiotu umowy do dnia 28.06.2019r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/03/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw oraz robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym i obejmują: o konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na wykonaniu 10 odwiertów o łącznej długości 970 mb; o konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na zamontowaniu optymalizatorów celem zwiększenia efektywności pracy paneli fotowoltaicznych i osiągnięcia zamierzonych pułapów produkcji energii elektrycznej.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Przyczyną dokonania zmian w umowie jest konieczność realizacji dodatkowych dostaw i robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, w wyniku okoliczności niezależnych od stron umowy. Ponadto realizacja dodatkowych dostaw i robót nie mogła zostać dokonana poprzez zmianę wykonawcy z powodów ekonomicznych oraz technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego. Dodatkowo, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, a wartość przedmiotowej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie i wynosi 0,51%.
Niedogodności, o których mowa powyżej dotyczą straty czasu niezbędnego do wyboru wykonawcy w jednym z trybów konkurencyjnych, konieczności koordynacji większej ilości wykonawców oraz trudności w pozyskaniu miejsca na zaplecze budowy dla kolejnego wykonawcy. Ponadto zmiana wykonawcy generowałaby większe koszty prowadzenia postępowania w jednym z trybów konkurencyjnych w porównaniu z kosztami towarzyszącymi zawarciu aneksu do umowy.
Wykonane zostanie dziesięć odwiertów o długości nieprzekraczającej 100 m głębokości zamiast 8 odwiertów o długości przekraczającej 100 m głębokości tj. 107 m:
I. uzasadnienie dla wykonania dziewiątego odwiertu: test reakcji termicznej (dalej: "TRT") o którym mowa w zapisach SIWZ, przeprowadzany w celu potwierdzenia i określenia przewodnictwa cieplnego gruntu i ustalenia docelowej głębokości odwiertów wykazał, iż dla uzyskania optymalnej wydajności energetycznej wymaganej do sprawnego działania pompy ciepła wystarczające będą odwierty o głębokości do 100 m;
II. uzasadnienie dla wykonania dziesiątego odwiertu: W wyniku konieczności zwiększenia mocy pompy ciepła z 50 kW na 52 kW, niezbędne jest zwiększenie sumarycznej długości odwiertów oraz umieszczonych w nich sond geotermalnych ponad przewidzianą w projekcie długość 856 mb. Uwzględniając jednostkową wydajność cieplną 1 mb odwiertu określoną poprzez badanie TRT na 43W oraz danych technicznych pompy długość odwiertów wynosić będzie 970 mb. W związku z powyższym konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, polegających na wykonaniu dodatkowego, dziesiątego odwiertu o głębokości do 100 mb (97 mb) celem uzyskania optymalnej zdolności energetycznej dolnego źródła ciepła wymaganego dla pompy ciepła o mocy grzewczej wynoszącej 52 kW.
Dodatkowo w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego wystąpiły okoliczności niezależne od jakiejkolwiek ze stron Umowy, w wyniku czego powstała konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na zamontowaniu optymalizatorów celem zwiększenia efektywności pracy paneli fotowoltaicznych i osiągnięcia zamierzonych pułapów produkcji energii elektrycznej.
Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć powyższego na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI KARLINO
więcej: przetargi KARLINO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wymiana instalacji elektrycznej i komputerowej oraz złącza pomiarowego z podziałem na etapy wykonania w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Ozorkowie......" - etap II - III
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Promna
- Remont łazienek w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce
- Dostawa z montażem wyposażenia wystawy akwarystycznej w ramach realizacji zadania pn. "Pawilon przyrody - nowoczesna infrastruktura kultury etap II wystawa akwarystyczna"
- ,, Modernizacja świetlicy wiejskiej w Daszowie,,
- Przebudowa budynku Przedszkola Samorządowego nr 7 w Chrzanowie w ramach zadania pn. Dostosowanie budynku PS-7 w Chrzanowie do wymogów p.poż- etap II
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.