Ogłoszenie z dnia 2019-04-26
Ogłoszenie nr 560083105-N-2019 z dnia 26-04-2019 r.
Celestynów: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego socjalnego zlokalizowanego na dz. nr ew. 1046/2 w Celestynowie"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 622344-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500290652-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gospodarka Komunalna w Celestynowie, Krajowy numer identyfikacyjny 15610184000000,
ul. ul. Regucka
5,
05-430
Celestynów, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 789 70 52, e-mail
gospodarka.kom@celestynow.pl, faks
22 789 70 52.
Adres strony internetowej (url): http://gk.itsmedia.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowy zakład budżetowy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego socjalnego zlokalizowanego na dz. nr ew. 1046/2 w Celestynowie"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP/32/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego na działce nr ew. 1046/2 w Celestynowie przy ul. E. Orzeszkowej. 2. Projektowany budynek jest obiektem parterowym, niepodpiwniczonym z dachem czterospadowym o następujących parametrach: 1) powierzchnia zabudowy: 472,03 m2, 2) powierzchnia użytkowa : 387.36 m2, 3) kubatura budynku: 1332,57 m2, 4) wymiary: 17,14 x 27,54 m, 5) wysokość w kalenicy: 4,95 m. 3. Zakres inwestycji: 1) przygotowanie terenu pod budowę (w tym wycinka istniejących drzew) 2) rozbiórka istniejącego budynku gospodarczego o wymiarach 640 x 490 mm, 3) wykonanie wykopów pod fundamenty przyszłego budynku, 4) wykonanie ław, stóp i ścian fundamentowych, 5) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych, 6) wykonanie robót budowlanych związanych ze wznoszeniem budynku, 7) wykonanie schodów zewnętrznych i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, 8)wykonanie kominów, 9) wykonanie dachu, 10) wykonanie stolarki i ślusarki zewnętrznej oraz wewnętrznej, 11) wykonanie izolacji poziomych oraz posadzek, 12) wykonanie tynków i okładzin, 13) wykonanie izolacji pionowej oraz elewacji zewnętrznej, 14) wykonanie opaski wokół budynku, 15) wykonanie instalacji gazowej wraz ze zbiornikiem, 16) wykonanie instalacji c. o., 17) wykonanie instalacji zimnej wody, c.w.u. oraz cyrkulacji, 18) wyposażenie kotłowni, 19) wykonanie instalacji elektrycznej 20) budowa przyłącza wodociągowego oraz kanalizacyjnego wraz ze zbiornikiem bezodpływowym, 21) wyposażenie pomieszczeń (zgodnie z przedmiarami i dokumentacja projektową) 22) zagospodarowanie terenu (wykonanie dojść i dojazdów, miejsc postojowych- parkingi oraz miejsca składowania odpadów stałych). 4. Szczegółowy opis zamówienia zawierają: 1) przedmiar robót- roboty budowlane, 2) przedmiar robót- instalacje elektryczne, 3) przedmiar robót- przyłącza wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i gazowe zewnętrzne, 4) przedmiar robót- instalacje wod.-kan, c.o. oraz kotłowni gazowej. Zamawiający dołącza do niniejszej SIWZ przedmiary robót, jako materiał pomocniczy, w celu zapoznania się Wykonawcy z charakterem przedmiotu zamówienia. Wykonawca ma obowiązek sprawdzić ilości i charakter prac i dokonać wyceny prac, opisanych w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, zgodnie z własnym rozpoznaniem przedmiotu zamówienia. 5. Sposób wykonania robót budowlanych, instalacji i montażu urządzeń określają: 1) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót- część ogólnobudowlana, 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót- część elektryczna, 3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót- część sanitarna 6. Szczegółowe rozwiązania techniczne zawiera: 1) Projekt budowlany budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego na dz. nr ew. 1046/2 w Celestynowie zatwierdzony decyzją Nr 411/2018 Starosty Otwockiego z dnia 27.04.2018 rok, w którego skład wchodzą: a) Architektura, b) Konstrukcja, c) Instalacje sanitarne d) Instalacje elektryczne e) Projekt przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej f) Projekt budowlany zagospodarowania terenu 2) Projekt budowlany rozbiórki budynku mieszkalnego zlokalizowanego na dz. nr ew. 1046/2 w Celestynowie zatwierdzony decyzją Nr 349/18 z dnia 17.04.2018 rok. 7. Roboty można rozpocząć dopiero po wykonaniu oznakowania i zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich wykonywania. 8. W czasie realizacji robót Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze oraz usuwał zbędne materiały, odpady, śmieci oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne. Wykonawca systematycznie i na własny koszt będzie usuwał z terenu budowy wszelkie odpady komunalne, gruz oraz inne odpady budowlane, celem zapewnienia porządku. W przypadku niezastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający może zlecić ich usunięcie innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. 9. W przypadku uszkodzenia przez Wykonawcę jakiegokolwiek urządzenia infrastruktury technicznej nadziemnej lub podziemnej zobowiązany jest on bezzwłocznie powiadomić Właściciela tego urządzenia o jego uszkodzeniu, zabezpieczyć miejsce awarii oraz udzielić pomocy przy usuwaniu awarii bądź na żądanie Właściciela usunąć awarię. O incydencie należy również powiadomić pracownika Zamawiającego. 10. Wykonawca we własnym zakresie ustali lokalizację zaplecza budowy. Wykonawca zobowiązuje się wykonać i utrzymać na swój koszt ogrodzenie terenu i zaplecza budowy, strzec mienia znajdującego się na terenie budowy a także zapewnić warunki bezpieczeństwa i higieny pracy. Zaplecze budowy musi zostać wygrodzone w sposób zapewniający bezpieczeństwo i brak dostępu osób niezwiązanych z budową. 11. Wykonawca będzie ponosił koszty utrzymania oraz konserwacji urządzeń i obiektów tymczasowych na placu budowy. 12. Wykonawca we własnym zakresie zapewni sobie dojazd do zaplecza placu budowy, dostęp do wody i energii elektrycznej oraz będzie ponosił koszty ich zużycia w okresie realizacji robót. 13. Wykonawca zobowiązuje się, przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, do odpowiedniej organizacji prac tak, aby zapewnić terminowe jej wykonanie. 14. Wykonawca zobowiązuje się do delegowania do prac związanych z realizacją przedmiotu umowy personelu posiadającego niezbędne doświadczenie, uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności osób wskazanych w ofercie Wykonawcy. 15. Od momentu protokolarnego przejęcia terenu budowy aż do chwili zakończenia prac Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie. 16. Po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązuje się uporządkować teren placu budowy i przekazać go Zamawiającemu w dniu odbioru. W przypadku niezastosowania się do powyższego zapisu Zamawiający może zlecić uporządkowanie terenu innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy. 17. Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca robót. Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych wyrobów deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z obowiązującymi normami. 18. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania podczas realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia wyłącznie wyrobów nowych dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane) (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.). Materiały i urządzenia powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1570). 19. Wady ujawnione w czasie odbioru oraz wszelkie naprawy gwarancyjne będą usunięte w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 20. Należności za roboty zlecone przez Zamawiającego innemu wykonawcy na koszt i niebezpieczeństwo Wykonawcy będą potrącane z faktur Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę. 21. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną za straty i szkody powstałe w związku z wypełnianiem przez Wykonawcę obowiązków wynikających z niniejszego zamówienia a ponadto za szkody wyrządzone osobom trzecim na skutek lub w trakcie wykonywanych prac. 22. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną za straty i szkody powstałe w związku z wypełnianiem przez podwykonawcę obowiązków wynikających z niniejszego zamówienia. 23. Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwote minimum 1.500.000,00 zł. W przypadku, gdy polisa ulegnie przedawnieniu, Wykonawca zobowiązany będzie do przedłużenia terminu obowiązywania polisy do końca wykonywania przedmiotu zamówienia oraz przedstawienia Zamawiającemu dokumentu poświadczającego, że Wykonawca zawarł umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na następny okres. 24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność od następstw i za wyniki działalności w zakresie: 1) organizacji i wykonywania prac, 2) zabezpieczenia interesów osób trzecich, 3) ochrony środowiska, 4) warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 5) organizacji i utrzymywania zaplecza budowy, 6) bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy, 7) ochrony mienia związanego z prowadzeniem prac. 26. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z niniejszą SIWZ, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, rzutami i schematami technologią, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami prawa. 27. Wykonawca przeprowadzi testowe uruchomienie wszystkich zamonotwanych urządzeń i instalacji wraz z przeprowadzeniem szkolenia instruktażowego z obsługi tych urzadzeń oraz przekaże instrukcje ich uzytkowania 28. Przed podpisaniem protokołu odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji geodezyjnej z naniesionymi zmianami. 29. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o planowanych odbiorach: 1) częściowych - z wyprzedzeniem, co najmniej 3 dni, 2) robót ulegających zakryciu lub zanikające - z wyprzedzeniem, co najmniej 3 dni, 3) końcowym - z wyprzedzeniem co najmniej 7 dni. 30. Dokumentacja powykonawcza z naniesionymi zmianami, którą Wykonawca dostarczy najpóźniej w dniu odbioru końcowego musi zawierać, co najmniej: 1) projekty budowlano - wykonawcze, 2) protokoły pomiarów, badań i sprawdzeń wykonanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia jak i po jego zakończeniu, 3) atesty, certyfikaty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie dla materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, 4) dziennik budowy i dokumentację budowy zawierającą wszelkie notatki, ustalenia itp., 5) geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. 30. Wykonawca zapewni do obsługi przedmiotu zamówienia kierownika robót budowlanych w specjalności: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45200000-9,
45210000-2,
45111200-0,
45400000-1,
45330000-3
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
2019-11-25
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego socjalnego zlokalizowanego na dz. nr ew. 1046/2 w Celestynowie" | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
30/11/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
"DAR" Dariusz Dziurdziak,
,
ul. Mieszka I nr 5,
05-400,
Otwock, kraj/woj.
mazowieckie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/04/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
konieczność wykonania robót zamiennych w zakresie sposobu wykonania stropu budynku
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zgodnie z załączonym kosztorysem zamiennym wartość umowy wzrośnie o kwotę 36.004.90 zł brutto, która stanowi 2% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Gospodarka Komunalna wystąpiła o sporządzenie opinii w sprawie oceny zabezpieczeń przeciwpożarowych do rzeczoznawcy ds. p. poż. mgr inż. Grzegorza Malinowskiego (nr upr. 545/2011) prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą MG PROJEKT Grzegorz Malinowski, z której wynika, że zastosowany strop drewniany nie spełnia wymagań zawartych w §212 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j.: Dz.U. z 2015r., poz. 1422 z późn. zm.).
Pierwotnie w zamówieniu zamawiający przewidział zastosowanie stropów drewnianych.
Zgodnie z złożonym przez wykonawcę robót budowlanych tj. "DAR"" Dariusz Dziurdziak kosztorysem zamiennym uwzględniającym zmianę technologii wykonania stropu z drewnianego na strop prefabrykowany, spełniający wymagania klasy REI 30 dotyczące odporności przeciwpożarowej, wartość zawartej w dniu 30 listopada 2018 r. Umowy nr GK/44/2018 wzrośnie o kwotę 36.004.90 zł brutto.
W oparciu art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1986 z późn. zm) możliwa jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jeżeli zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian.
Zgodnie z § 15 ust. 1 pkt 3) Umowy nr GK/44/2018 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu umowy.
Zgodnie zaś z art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp można dokonać zwiększenia wartości zamówienia do 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie - nieistotna zmiana umowy. Zgodnie z załączonym kosztorysem zamiennym wartość umowy wzrośnie o kwotę 36.004.90 zł brutto, która stanowi 2% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Mając na uwadze powyższe w celu prawidłowej realizacji inwestycji niezbędne jest zwiększenie wartości wynagrodzenia wynikającego z Umowy o nr GK/44/2018 na budowę budynku wielorodzinnego w Celestynowie przy ul. Orzeszkowej, o koszt wykonania robót zamiennych wynoszący 36.004,90 zł.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI CELESTYNÓW
- OBSŁUGA I KONSERWACJA CENTRALNYCH STACJI PODCIŚNIENIOWYCH I TŁOCZNYCH WRAZ Z SIECIĄ KANALIZACYJNĄ NA TERENIE GMINY CELESTYNÓW w 2025 r.
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Ostrowie
więcej: przetargi CELESTYNÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa zadaszonej sceny przy budynku Wieży Ariańskiej w Wojciechowie
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastrukturą techniczną dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Dąbrowie"
- Rozbudowa budynku GOZ o windę osobową z wiatrołapem w ramach projektu "Poprawa dostępności do usług społecznych i zdrowotnych poprzez rozbudowę budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Końskowoli"
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu - Nie JESTEŚ sam!" - III
- "Rozbudowa oraz zakup niezbędnego wyposażenia Przedszkola 112 "Mali Przyrodnicy" w Poznaniu"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3718P w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów w Środzie Wielkopolskiej
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.