eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceKompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice - etap III - dla obiektu Termomodernizacja Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43 w Katowicach.



Ogłoszenie z dnia 2019-05-07

Ogłoszenie nr 560087588-N-2019 z dnia 07-05-2019 r.

Katowice: Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice - etap III - dla obiektu Termomodernizacja Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43 w Katowicach.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 597979-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500020732-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Katowice, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48 32 2593302, e-mail bzp@um.katowice.pl, faks 48 327 054 949.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice - etap III - dla obiektu Termomodernizacja Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43 w Katowicach.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.1.116.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

? 1)Termomodernizacja Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43 w Katowicach Kubatura 5 310 m3 Zakres robót: roboty ziemne izolacja ścian poniżej poziomu terenu ocieplenie ścian powyżej powierzchni terenu, ocieplenie stropu i dachu wymiana stolarki wykonanie pochylni dla niepełnosprawnych wymiana instalacji centralnego ogrzewania. modernizacja węzła ciepła montaż instalacji kolektorów słonecznych instalacja elektryczna węzła wymiana instalacji odgromowej wykonanie instalacji monitoringu zużycia mediów 2) Warunki prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Realizacji robót budowlanych wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do SIWZ, z zasadami sztuki budowlanej, zachowaniem norm i standardów jakościowych odnoszących się do tego typu robót, w sposób zgodny z przepisami prawa oraz uzyskanymi decyzjami administracyjnymi i zgodnie z ustaleniami zawartymi w SIWZ, przy zachowaniu terminów na wykonanie robót, określonych w umowie; 2. Urządzenia zaplecza budowy dla potrzeb własnych; 3. Zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt: - dostawy energii elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków, ciepła i innych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia robót mediów na własny użytek w okresie wykonywania robót, a także usunięcia i utylizacji odpadów powstałych w trakcie realizacji robót będących przedmiotem zamówienia, - dla czasowo przebywających na terenie wykonywania robót związanym z realizacją przedmiotu zamówienia przedstawicieli Zamawiającego oraz organów kontrolujących realizację przedmiotu zamówienia - odzież ochronną zgodnie z wymaganiami BHP (minimum 3 kompletów ), - zabezpieczenia terenu na którym są wykonywane roboty budowlane w sposób umożliwiający bezpieczny dostęp do obiektu pracownikom i użytkownikom oraz jego funkcjonowanie zgodnie z przeznaczeniem -utrzymywania terenu i zaplecza budowy w należytym porządku, w stanie wolnym od przeszkód oraz usuwania na bieżąco odpadów i śmieci, - tymczasowego składowania odpadów i śmieci powstałych w wyniku prowadzonych robót w miejscu, które Wykonawca uzgodni z Użytkownikiem obiektu lub przedstawicielem Zamawiającego, - zabezpieczenia i stałego dozoru terenu i zaplecza budowy; 4. Wykonania i uzgodnienia z odpowiednimi służbami Zamawiającego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia Robót, łącznie z wykonaniem niezbędnych dróg dojazdowych, placów utwardzonych i oznakowania (w razie konieczności Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia aktualizacji projektu organizacji ruchu); 5. Zapewnienia na własny koszt obsługi geodezyjnej i geologicznej w pełnym zakresie koniecznym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia; 6. Utylizacji na własny koszt wszelkich odpadów nie podlegających odzyskowi zgodnie z ustawą z 14.12.2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.) powstałych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia i dostarczenia Zamawiającemu odpowiednich dokumentów na potwierdzenie spełnienia tych wymogów (karty odpadów); 7. Naprawy na własny koszt wszystkich elementów pasa drogowego, które ulegną uszkodzeniu w czasie prowadzenia robót oraz zachowania czystości dróg poprzez mycie kół pojazdów przed wyjazdem z terenu lub zaplecza budowy; 8. Zapewnienia bezpiecznych dojść i dojazdów do obiektu oraz do wszystkich budynków i posesji sąsiadujących z budową; 9. Zabezpieczenia przed uszkodzeniami istniejącego uzbrojenia terenu zgodnie z projektem i obowiązującymi normami; 10. Przeprowadzenia wszelkich badań wymaganych przepisami lub poleconych przez Inżyniera Kontraktu; 11. Ponoszenia w okresie realizacji inwestycji do dnia odbioru końcowego robót kosztów zużycia mediów wraz z innymi kosztami eksploatacyjnymi związanymi z realizowanym przedmiotem zamówienia; 12. Po zakończeniu robót doprowadzenia terenu do właściwego stanu (pierwotnego lub zgodnego z projektem); 13. Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu w momencie zakończenia robót i zgłoszenia do odbioru końcowego pełnej dokumentacji powykonawczej w trzech egzemplarzach papierowych oraz w trzech egzemplarzach w postaci zapisu cyfrowego na płycie CD lub DVD pełnej wersji dokumentacji, w jakości umożliwiającej druk. Dokumentacja powykonawcza, w myśl przepisów ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), musi obejmować dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, a także inne dokumenty, w szczególności: - projekt budowlany i wykonawczy we wszystkich branżach z naniesionymi zmianami dokonanymi na rysunkach i w opisach wraz z załączonymi do niego rysunkami zamiennymi (podpisany i opieczętowany przez Kierownika Budowy, Projektanta oraz Inspektora Nadzoru branży, której ta część dokumentacji dotyczy), - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą przyjętą do właściwego zasobu geodezyjnego, jeżeli jest wymagana - dziennik budowy, - instrukcje techniczne i obsługi zabudowanych urządzeń, - atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności (w przypadku dokumentu przedstawionego w kopii - poświadczone za zgodność z oryginałem przez Kierownika budowy); 14. Wykonania wszystkich czynności, także nie przewidzianych wprost w Umowie, w celu dokonania odbioru końcowego robót w szczególności: dostarczenie wszystkich dokumentów, ukończenie wszystkich robót i dokonanie ich prób włącznie z usunięciem wszelkich wad, przeprowadzenie rozruchu urządzeń i systemów zainstalowanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia wraz z przekazaniem niezbędnego oprogramowania oraz z przeszkoleniem personelu przyszłego użytkownika; 15. Uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych w okresie gwarancji i rękojmi oraz w przeglądach pogwarancyjnych. Dodatkowe uwagi: - Wykonawca ma obowiązek rozeznania rynku i przedstawienia Zamawiającemu/Inżynierowi Kontraktu najkorzystniejszej oferty na wywóz materiałów z robót rozbiórkowych i demontaży, które powstaną wskutek realizacji przedmiotowego zadania. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu pisemne potwierdzenia odbioru odpadów, wystawione przez składowisko złomu, w terminie do 7 dni od ich oddania. Na podstawie przekazanych potwierdzeń odbioru UM Katowice wystawi faktury punktowi skupu złomu za sprzedaż odpadów, po czym środki finansowe z tego tytułu będą przekazane na wskazane w nich konto; - Po ścięciu przez Wykonawcę drzew, grube pnie użytkowe po określeniu stanu zdrowotnego zostaną pocięte przez Wykonawcę i przewiezione na koszt Wykonawcy do bazy MZUIM (Katowice, ul. Milowicka) za pokwitowaniem. Karpina i gałęzie oraz pnie nie nadające się do ponownego użycia Wykonawca wywiezie na własny koszt na wysypisko do zutylizowania. - Zamówienie realizowane będzie zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 3) Szcegółowy zakres prac określa: a) projekt budowlano-wykonawczy b) przedmiar robót (załącznik nr 8 do SIWZ) c) projekt umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) d) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 5 do SIWZ). 4) Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób- art. 29ust.3a ustawy - zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy wykonawca złoży oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby zatrudnione zgodnie z opisem w pkt 11. SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45200000-2,

45300000-0,

45310000-3,

45320000-6,

45330000-9,

45400000-1,

45410000-4,

45420000-7,

45430000-0,

45440000-3,

45450000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
15.01.2018-30.05.2019

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Kompleksowa termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w mieście Katowice - etap III - dla obiektu Termomodernizacja Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43 w Katowicach
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 15/01/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Skorut Systemy Solarne Sp. z o.o., , ul. Józefa Wybickiego 71, 32-400, Myślenice, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1333203.49 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/03/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zakres zmiany opisany w sekcji V.3 ogłoszenia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
? W trakcie realizacji przedmiotu umowy został złożony przez Wykonawcę wniosek z dnia 27.11.2018r., o zatwierdzenie zmian dotyczących wykonania dodatkowych robót budowlanych. Wniosek stanowi integralną część aneksu - załącznik nr 2 do aneksu. Aneks do umowy obejmuje roboty w zakresie remontu dachu budynku Oddziału Żłobka Miejskiego przy ul. Ligonia 43. Dokumentacja projektowa na wykonanie termomodernizacji obiektu na dzień jej opracowywania w 2014 roku nie przewidywała wymiany dachu. Przewidziane prace obejmowały jego naprawę i ocieplenie stropodachu. Po przeprowadzonej wizji lokalnej i przeprowadzeniu ekspertyzy w momencie realizacji robót budowlanych w 2018 roku stwierdzono, iż pokrycie dachu z blachy cynkowej jest w złym stanie i nie nadaje się do naprawy. Pokrycie dachu z obróbkami blacharskimi jest skorodowane i nieszczelne, co powoduje powstawanie licznych przecieków. Realizacja robót zgodnie z projektem bez ułożenia nowego pokrycia dachowego skutkować będzie zalewaniem budynku podczas opadów i dewastacją wykonanych robót. Konsekwencją braku wymiany pokrycia dachu będzie utrata gwarancji Wykonawcy na wykonanie roboty. Wykonanie nowego pokrycia dachu budynku jest konieczne i niezbędne w celu prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia i spowodowane jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć - roboty objęte Protokołem konieczności z dnia 24.05.2018 r., który stanowi załącznik nr 3 do aneksu. Zważywszy na okoliczności o których mowa w pkt 1 i 2 powyżej, na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy PZP oraz zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 2), 3) i ust. 2 umowy, koniecznym jest dokonanie zmian zakresu prac budowlanych i zmian wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość zmiany stanowi 28,75 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Na podstawie § 18 ust. 2 umowy Zamawiający podwyższa wynagrodzenie kosztorysowe Wykonawcy o kwotę 383.279,73 PLN netto (słownie: trzysta osiemdziesiąt trzy tysiące dwieście siedemdziesiąt dziewięć zł 73/100), które powiększa się o podatek VAT w wysokości 23%. W wyniku podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy zmienia się § 10 ust. 1 umowy, który otrzymuje brzmienie: "Z tytułu należytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie umowne w wysokości brutto 2.321.678,90 PLN (słownie: dwa miliony trzysta dwadzieścia jeden tysięcy sześćset siedemdziesiąt osiem zł 90/100), w tym: 1) wartość kosztorysowa robót netto - 1.887.543,82 PLN 2) podatek VAT w wysokości 23%."

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.