Ogłoszenie z dnia 2020-06-02
Ogłoszenie nr 560096062-N-2020 z dnia 02-06-2020 r.
Zabrze: Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku
przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie jest dofinansowane z środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach projektu: "Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Zabrza - etap II"
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 503048-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540015912-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510051317-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000,
ul. Powstańców Śląskich
5-7,
41-800
Zabrze, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
323733537, e-mail
sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks
323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu. w zakres których wchodzą m.in.: o przebudowa wewnętrznego układu budynku na potrzeby żłobka, o docieplenie przegród zewnętrznych - ścian, dachu oraz stropu poddasza i podłogi na gruncie i w piwnicy, o wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, o przebudowa instalacji c.o., elektrycznej i wykonanie nowej instalacji wentylacji mechanicznej oraz wod. - kan., o modernizacja źródła ciepła, o przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do obowiązujących przepisów, o zakup wyposażenia wraz z montażem zgodnie z załączonym przedmiarem (na wyposażenie nie wyspecyfikowane w przedmiarze robót zostanie ogłoszone odrębne postępowanie) o uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu poprzez utwardzenie nawierzchni i wykonanie nowej zieleni ozdobnej o przebudowa zjazdu z ul. M. Niedziałkowskiego o wycinka drzew i zieleni.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111300-1,
45315700-5,
45312310-3,
45100000-8,
45112700-2,
45233140-2,
45233253-7,
45330000-9,
45332400-7,
45100000-8,
45400000-1,
39150000-1,
45331000-6,
45331110-0
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
pierwotny termin: do 09.12.2019r.; termin zmieniony aneksem nr 1 do umowy: do 25.05.2020r.; termin zmieniony aneksem nr 2 do umowy: do 25.07.2020r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/05/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana terminu, zmiana wynagrodzenia
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Poziom nowoprojektowanego stropu żelbetowego parteru ze względów konstrukcyjnych należy podnieść ok. 20 cm, co nie było przewidziane w dokumentacji projektowej, a w konsekwencji powoduje konieczność podniesienia ścian poddasza, tak aby uzyskać odpowiednie powierzchnie użytkowe w poszczególnych pomieszczeniach. Powyższa zmiana zwiększa również kubaturę budynku co wymusza uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę. Niniejsze roboty nie były objęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne do wykonania zamówienia. Zgodnie z art.144 ust.1 pkt. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.(Dz. U. z 2019 poz. 1843) nie jest możliwe dokonanie zmiany wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego.
Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót opisanych w j.w w protokole konieczności innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac.
Ponadto stwierdzono potrzebę i konieczność wykonania robót budowlanych dodatkowych, których realizacja jest konieczna do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy a nie uwzględnionych w dokumentacji projektowej i nie ujętych przedmiarach robót polegających na:
1. Wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przyłączem.
2. Montażu urządzeń sanitarnych wraz z podejściami wody i kanalizacji w zapleczu konserwatora w piwnicy oraz w szatni na parterze budynku.
3. Doposażeniu systemu p.poż.- montaż centrali powiadamiania GSM - konieczność ta wyniknęła w trakcie realizacji robót i nie była ujęta w dokumentacji a jest konieczna ze względu bezpieczeństwa. Montaż centrali zapewni możliwość powiadomienia pracowników o ewentualnym otwarciu okien i drzwi p.poż. w czasie wolnym od pracy.Ad 1: Prace związane z wykonaniem odprowadzenia wód deszczowych z połaci dachów oraz kanalizacji deszczowej na terenie posesji, wszelkie uzgodnienia z MZDIiI oraz wydziałem IK UM Zabrze a także otrzymanie zgody na zajęcie pasa drogowego (uzgodnienie zmiany organizacji ruchu z Policją) w celu sprowadzenia całości wód deszczowych do studni w ulicy Niedziałkowskiego generują dodatkowy czas na wykonanie tych robót. Budynek nie posiadał odprowadzenia wód deszczowych do kanalizacji deszczowej, a wody opadowe wprowadzane były bezpośrednio na grunt. W obecnej chwili w pomieszczeniach piwnicznych usytuowana będzie kuchnia wraz z zapleczem kuchennym i pomieszczenia porcjowania posiłków. Aby zabezpieczyć pomieszczenia przed ewentualnym zawilgoceniem ścian konieczne jest odprowadzenie wód deszczowych z połaci dachów do kanalizacji deszczowej. Należy również odprowadzić wody opadowe z powierzchni nowobudowanego parkingu. Całość wód deszczowych należy sprowadzić do studni w ulicy Niedziałkowskiego zgodnie z warunkami wydanymi przez MZDIiI.
Ad 2: Dokumentacja projektowa została pozytywnie zaopiniowana przez SANEPID. W trakcie realizacji zadania okazało się, że nie uwzględniono w niej dla konserwatora pomieszczenia zaplecza sanitarnego. Ponieważ pomieszczenia konserwatora zostały zaprojektowane w piwnicy w sąsiedztwie kuchni, niezbędne jest zapewnienie odpowiednich warunków sanitarnych poprzez montaż: umywalki, kabiny prysznicowej oraz muszli ustępowej. Na wniosek przyszłego użytkownika tzn. Dyrekcji żłobka miejskiego konieczne jest doposażenie pomieszczenia szatni na parterze budynku w umywalkę, aby rodzice mogli umyć ręce po przewinięciu dziecka, co również zostało nie uwzględnione w dokumentacji projektowej załączonej do postępowania.
Ad 3: Na wniosek przyszłego użytkownika tzn. żłobka miejskiego konieczne jest doposażenie systemu oddymiania w centralę powiadamiania GSM.
Niniejsze roboty nie były ujęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne do wykonania zamówienia.
Roboty te nie zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej (zarówno w projektach technicznych, jak i w przedmiarach robót) załączonej do postępowania o udzielenie zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie.
Wartość robót zgodnie z kosztorysem inwestorskim to ok. 348 000,00 zł brutto, co stanowi ok. 10 % wartości zamówienia podstawowego.
Zgodnie z art.144 ust.1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2019 poz. 1843) nie jest możliwe dokonanie zmiany Wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- DOSTAWA ODCZYNNIKÓW DO APARATU QUANTUM BLUE READER OZNACZAJĄCEGO KALPROTEKTYNĘ I POZIOM LEKU INFLIXIMAB
- DOSTAWA, INSTALACJA I URUCHOMIENIE WIEŻY ARTROSKOPOWEJ
- DOSTAWA MATERIAŁÓW HUTNICZYCH
- WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH.
- DOSTAWA WRAZ Z DYSTRYBUCJĄ GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO E (GZ-50)
- Utrzymanie i eksploatacja cmentarza komunalnego przy ul. Pokoju w Zabrzu w latach 2025-2027
więcej: przetargi w Zabrzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- REMONT CZĄSTKOWY DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY SUSZEC - 2025 R.
więcej: Różne meble i wyposażenie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.