Ogłoszenie z dnia 2020-06-12
Ogłoszenie nr 560103040-N-2020 z dnia 12-06-2020 r.
Warszawa: Opracowanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami oraz wniosku o dofinansowanie dla Projektu pn. "Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej - przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Projekt współfinansowany jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 546502-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500188188-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach , Krajowy numer identyfikacyjny 36830257500000,
ul. Grzybowska
80/82,
00-844
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48 (22) 37 20 260, e-mail
gliwice@wody.gov.pl, faks
+48 (22) 37 20 295.
Adres strony internetowej (url): www.wodypolskie.bip.gov.pl, www.gliwice.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa Osoba Prawna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami oraz wniosku o dofinansowanie dla Projektu pn. "Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej - przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):GL.ROZ.281.03.2018.EWK
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami oraz wniosku o dofinansowanie dla Projektu pn. "Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej - przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej" na potrzeby aplikacji o środki i realizację projektu z funduszy Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Zamawiający informuje, iż działając na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy Pzp, przy ustaleniu wartości zamówienia przyjął największy możliwy zakres tego zamówienia uwzględniając prawo opcji. Zamawiający w trakcie realizacji Umowy, w dowolnym czasie, może skorzystać (przez odpowiednie powiadomienie Wykonawcy) z prawa opcji poprzez zlecenie wykonania dodatkowych usług tj. - uwzględnienie niezbędnych informacji w opracowywanym Studium Wykonalności w przypadku, gdy Projekt zostanie uznany za generujący dochód; - poprawy, uzupełnienia, aktualizacji lub innej zmiany Studium Wykonalności lub Wniosku o dofinansowanie poprzez dostosowanie ich treści do uwag lub zaleceń zgłoszonych podczas weryfikacji Wniosku o dofinansowanie przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub Zamawiającego. Rozliczanie wynagrodzenia w ramach prawa opcji będzie się odbywało na zasadach wskazanych w § 3 wzoru Umowy, stanowiącego załącznik nr 02 do SIWZ. Wymagania dotyczące zakresu przedmiotu zamówienia dla prawa opcji zostały wskazane w pkt. 4 OPZ, stanowiącego załącznik nr 04 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz jego zakres stanowi załącznik nr: 04 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
II.4) Główny kod CPV: 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
17 miesięcy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Opracowanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami oraz wniosku o dofinansowanie dla Projektu pn. "Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej - przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej" | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
24/07/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
KPPM Doradztwo Sp. z o.o.,
biuro@kppmd.pl,
ul. Smoleńsk 25A/3,
31-108,
Kraków, kraj/woj.
Polska
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający w trakcie realizacji Umowy, w dowolnym czasie, może skorzystać (przez odpowiednie powiadomienie Wykonawcy) z prawa opcji poprzez zlecenie wykonania dodatkowych usług tj. - uwzględnienie niezbędnych informacji w opracowywanym Studium Wykonalności w przypadku, gdy Projekt zostanie uznany za generujący dochód; - poprawy, uzupełnienia, aktualizacji lub innej zmiany Studium Wykonalności lub Wniosku o dofinansowanie poprzez dostosowanie ich treści do uwag lub zaleceń zgłoszonych podczas weryfikacji Wniosku o dofinansowanie przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub Zamawiającego. Rozliczanie wynagrodzenia w ramach prawa opcji będzie się odbywało na zasadach wskazanych w § 3 wzoru Umowy, stanowiącego załącznik nr 02 do SIWZ.
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/02/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zakres przedmiotu umowy, termin wykonania Umowy i wysokość wynagrodzenia
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Zamawiający w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 na podstawie projektów budowlanych oraz cen robót budowlano-montażowych z 2015 r. oszacował koszt realizacji Projektu na kwotę 185 mln zł brutto, zakładając remontowo- utrzymaniowy charakter przedsięwzięcia, z utrudnieniami w zachowaniu ciągłości żeglugi w trakcie przeprowadzanego remontu.
Jednakże w Szczegółowym opisie osi priorytetowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych, w informacjach na temat priorytetów i działań wskazano, że "Inwestycje nie będą obejmowały prac remontowych, jak również nie będą dotyczyły bieżącego utrzymania infrastruktury", w związku z czym należało zaktualizować projekty budowlane określając przedmiot prac projektowych dotyczący komór śluzy jako przebudowa.
W związku z opublikowaniem Uchwały nr 79 Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia "Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030" (M. P. z 2016 r. poz. 711), w której priorytetem nr I dotyczącym planowanych inwestycji jest przystosowanie Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) oraz po dokonaniu szeregu konsultacji i uzgodnień zapadła decyzja o przebudowie komór małych na wszystkich stopniach wodnych na komory o wymiarach zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2002r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych (Dz. U. Nr 77, z dnia 18 czerwca 2002r. poz 695) w związku z charakterem inwestycji przyporządkowanym rozbudowom, dla osiągnięcia celu przystosowania Odry do III klasy drogi wodnej,
nie przekreślając jednocześnie przyszłego rozwoju tej drogi wodnej zapowiadanego podpisaniem konwencji AGN.
Ponadto, ze względu na uwarunkowania środowiskowe oraz techniczne i związane z ochrona zabytków na stopniu wodnym Krapkowice, wykluczono wariant polegający na przebudowie istniejącej na stopniu wodnym zabytkowej komory małej 55/9,6m i wybrano wariant polegający na budowie w dogodnych warunkach terenowych nowej komory przed wykonaniem zasadniczych prac modernizacyjnych w komorze pociągowej.
2. Niezależnie od zmiany zakresu planowanej przebudowy, o której mowa w pkt 1 powyżej, nastąpił niemożliwy do przewidzenia wzrost kosztów robót budowlanych, co spowodowało niemal 3- krotne zwiększenie kosztów Projektu z pierwotnie zakładanych 185 mln zł brutto do kwoty 541 mln zł brutto obejmującej koszt robót w wysokości ponad 513 mln zł brutto, który oszacowany został przez Projektantów w dniu 14.12.2018 r. (czyli już po zawarciu Umowy z Wykonawcą) na podstawie zaktualizowanych projektów budowlanych oraz aktualnych cen rynkowych na roboty budowlano-montażowe.
3. Pre-umowa o dofinansowanie Projektu z dnia 20.07.2016 r. zawarta z CUPT przewiduje, że maksymalne całkowite koszty realizacji Projektu wyniosą 185 mln zł brutto i będą obejmować realizację 3-ech stopni wodnych w Januszkowicach, Krapkowicach i Opolu. Dlatego przedmiotem Umowy z Wykonawcą było opracowanie 1-ego Studium Wykonalności wraz z Wnioskiem o dofinansowanie, które będą obejmować łącznie wyżej wymienione 3-y stopnie wodne.
4. Ze względu na okoliczności wskazane w pkt 1 i 2 powyżej, zakładana w Pre-umowie, o której mowa w pkt 3 powyżej kwota 185 mln zł brutto jest nie wystarczająca do zrealizowania Projektu w całości, a Zamawiający obecnie nie ma możliwości zabezpieczenia dodatkowych środków do kwoty 541 mln zł brutto, Zamawiający podjął decyzję o podzieleniu Projektu na 3-y odrębne Projekty dla każdego stopnia wodnego, co będzie się wiązało z przygotowaniem i złożeniem 3-ech odrębnych Studiów Wykonalności wraz z Wnioskami o dofinansowanie, a realizacja poszczególnych Projektów nastąpi w chwili pozyskania środków na ich realizację.
Zachodzi konieczność zmiany przedmiotu Umowy - zamiast opracowania 1-ego Studium Wykonalności wraz z Wnioskiem o dofinansowanie obejmującym łącznie 3-y stopnie wodne, Wykonawca opracuje 3-y odrębne Studia Wykonalności wraz z Wnioskami o dofinansowanie odrębnie dla 3-ech stopni wodnych w Januszkowicach, Krapkowicach i Opolu.Szczegółowy zakres zmian, wartość oraz terminy wykonania określone zostały w § 1 Aneksu do Umowy nr GL/JRP4/1/2018 z dnia 24.07.2018 r. na Opracowanie Studium Wykonalności wraz z niezbędnymi załącznikami oraz wniosku o dofinansowanie dla Projektu pn."Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej - przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej"
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Strony zgodnie postanowiły, że zmianie ulegają:
1) Dotychczasowe terminy wykonania Umowy wskazane w § 2 ust. 1 Umowy, który otrzymuje nowe następujące brzmienie:
"1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać Przedmiot Umowy i przedłożyć Zamawiającemu w następujących terminach:
1) Dla stopnia wodnego w Krapkowicach i Opolu:
a) Etap I - opracowanie Studium Wykonalności oraz Wniosku o dofinansowanie, w tym Etap Ia (opcjonalnie w przypadku, gdy Projekt zostanie uznany za generujący dochód), do dnia 24.02.2019 r.
b) Etap II (opcja) - poprawa, uzupełnienia, aktualizacja lub inne zmiany Studium Wykonalności i/lub Wniosku o dofinansowanie Projektu poprzez dostosowanie ich treści do uwag lub zaleceń zgłoszonych podczas weryfikacji Wniosku o dofinansowanie przez CUPT lub Zamawiającego do czasu zawarcia umowy o dofinansowanie Projektu, lecz nie dłużej niż do dnia 24.02.2020 r.
2) Dla stopnia wodnego w Januszkowicach:
a) Etap I - opracowanie Studium Wykonalności oraz Wniosku o dofinansowanie, w tym Etap Ia (opcjonalnie w przypadku, gdy Projekt zostanie uznany za generujący dochód), do dnia 04.03.2019 r.
b) Etap II (opcja) - poprawa, uzupełnienia, aktualizacja lub inne zmiany Studium Wykonalności i/lub Wniosku o dofinansowanie Projektu poprzez dostosowanie ich treści do uwag lub zaleceń zgłoszonych podczas weryfikacji Wniosku o dofinansowanie przez CUPT lub Zamawiającego do czasu zawarcia umowy o dofinansowanie Projektu, lecz nie dłużej niż do dnia 04.03.2020 r."
2) Dotychczasowa wysokość wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie Przedmiotu Umowy wskazana w § 3 ust. 1 Umowy, który otrzymuje nowe następujące brzmienie:
"1. Z tytułu realizacji całości Przedmiotu Umowy, Strony ustalają wysokość wynagrodzenia (włącznie z prawem opcji), zgodnie z Ofertą Wykonawcy, w kwocie łącznej: 50 650,00 zł netto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy sześćset pięćdziesiąt złotych 00/100), powiększoną stosownie o należny w dniu wystawienia faktury podatek VAT.
Łączna wartość brutto Umowy na dzień jej zawarcia wynosi 62 299,50 zł (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 50/100)."
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "dostosowanie infrastruktury technicznej w Zakładach Diagnostyki Obrazowej i Radiologii do wymogów technicznych stacji diagnostycznych" - stacje diagnostyczne i sprzęt sieciowy - powtórka
- "Wykonanie izolacji poziomej fragmentu murów w Pałacu w Sztynorcie"
- Dostawa warzyw i owoców
- naprawy i usuwanie awarii wraz z pogotowiem na terenach zewnętrznych administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy w 2025 r.
- Świadczenie usługi przeglądów i konserwacji 2 wind produkcji ORONA zainstalowanych na parkingu wielopoziomowym na terenie Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej -Curie PIB w Warszawie
- Świadczenie usług pocztowych na rzecz Zarządu Mienia Skarbu Państwa w okresie latach 2025-2026 r.
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.