eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Budowa ronda na skrzyżowaniu o przesuniętych wlotach drogi krajowej nr 52 oraz ul. Wenecja i ul. Wałowej w Wadowicach



Ogłoszenie z dnia 2020-08-19

Ogłoszenie nr 560155811-N-2020 z dnia 19-08-2020 r.

Kraków: Budowa ronda na skrzyżowaniu o przesuniętych wlotach drogi krajowej nr 52 oraz ul. Wenecja i ul. Wałowej w Wadowicach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 563741-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540151526-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510195523-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzący postępowanie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575000750, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48 12 4172500; +48 12 4172511; +48 12 4114359, e-mail sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl, faks 124 110 118.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa ronda na skrzyżowaniu o przesuniętych wlotach drogi krajowej nr 52 oraz ul. Wenecja i ul. Wałowej w Wadowicach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

O.KR.D-3.2411.14.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa drogi krajowej nr 52 od km 46+196,00 do km 46+594,38 w Wadowicach wraz z niezbędną infrastrukturą, budowlami i urządzeniami budowlanymi. W ramach planowanego przedsięwzięcia przewidziana jest: - rozbudowa drogi krajowej nr 52, - budowa ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 52 i ul. Wałowej, - rozbudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 52 z ul. Wenecja, - rozbiórka zjazdów (w celu zmiany ich lokalizacji), - budowa zjazdu indywidualnego (przy ul. Wałowej), - przebudowa zjazdów indywidualnych, - budowa zjazdów publicznych (przy ul. Wałowej i ul. Wenecja), - przebudowa zjazdów publicznych, - budowa chodnika, - budowa ścieżki rowerowej, - budowa ciągu pieszo-rowerowego, - budowa zatok autobusowych, - budowa konstrukcji oporowych, - budowa kanalizacji deszczowej, - rozbudowa oświetlenia drogowego.


II.4) Główny kod CPV: 45230000-8
Dodatkowe kody CPV:

45111000-8,

45133000-9,

45262000-1,

34922100-7,

45100000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
8 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Budowa ronda na skrzyżowaniu o przesuniętych wlotach drogi krajowej nr 52 oraz ul. Wenecja i ul. Wałowej w Wadowicach
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 13/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

EUROVIA Polska S.A. z siedzibą w Bielanach Wrocławskich, , ul. Szwedzka 5, 55-040, Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4632490.87 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
13/08/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana polega na zmianie terminu realizacji zamówienia, określonego § 3 ust 3 Umowy, który otrzymuje następujące brzmienie: "Przedmiot umowy zostanie zrealizowany w terminie do dnia 15.11.2020 r. Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca)"

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podstawą zmiany umowy są okoliczności, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, to jest: - brak współpracy z Projektantem pełniącym Nadzór autorski; - sytuacja epidemiczna mająca wpływ na kadrę Wykonawcy i Podwykonawców; - realizacja robót związanych z przebudową istniejących sieci realizowane w trakcie panującej epidemii. Dokumentacja projektowa została wykonana przez Gminę Wadowice na podstawie Porozumienia z dnia 03.08.2015 r. zawartego pomiędzy GDDKiA Oddział Kraków a Gminą Wadowice. Zgodnie z Umową na wykonanie dokumentacji projektowej zawartą pomiędzy Gminą Wadowice a Projektantem, Projektant winien sprawować nadzór autorski podczas realizacji robót. Po podpisaniu Umowy na wykonanie robót okazało się konieczne wprowadzenie zmian wynikających ze zmiany przepisów i dezaktualizacji uzgodnień z gestorami sieci. Po uzyskaniu aktualnych uzgodnień od gestorów koniecznym była zmiana dokumentacji projektowej o nowe warunki narzucone przez gestorów sieci. Projektant z ramienia Gminy Wadowice uchylał się od odpowiedzialności w zakresie dokonania zmian w dokumentacji projektowej w ramach pełnienia nadzoru autorskiego. Częste monity przesyłane do Gminy Wadowice nie przynosiły skutku, w związku z czym Wykonawca zobowiązał się do wykonania siłami własnymi aktualizacji dokumentacji projektowej, co jednak miało wpływ na czas wykonania przedmiotu umowy. Istotny wpływ na realizację robót miało wprowadzenie w dniu 12.03.2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego na terenie całego kraju, a następnie stanu epidemii, o czym Wykonawca informował w ramach bieżącej korespondencji. Część pracowników Wykonawcy oraz Podwykonawców przebywało na opiece nad dziećmi w związku z zamknięciem szkół i przedszkoli, co miało wpływ na potencjał kadrowy zaangażowany w realizację zadania. Moment przystąpienia Wykonawcy do robót związanych z przekładkami sieci zbiegł się w czasie z ogłoszeniem sytuacji epidemicznej na terenie kraju, przez co utrudnione były kontakty bezpośrednie z przedstawicielami gestorów sieci i prace związane z wyłączeniami sieci teletechnicznych i elektroenergetycznych. Początkowy czas trwania stanu zagrożenia epidemicznego był szczególny, gdyż ograniczenia związane z dostępem do urzędów i organów były znaczące. Z uwagi na fakt, że konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, co wykazano powyżej, podstawą zmiany umowy jest art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy PZP. Należy wskazać, że powyższe zmiany nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, tym samym wypełniona jest również przesłanka określona w art. 144 ust 1 pkt 3 lit b) ustawy Pzp.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.