eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przeworsk › Przebudowa ul. Niepodległości w Przeworsku w km 0+040 - 0+400



Ogłoszenie z dnia 2020-10-28

Ogłoszenie nr 560212823-N-2020 z dnia 28-10-2020 r.

Przeworsk: Przebudowa ul. Niepodległości w Przeworsku w km 0+040 - 0+400
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 534629-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540078357-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: nr 510172002-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Przeworsku, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Słowackiego 17, 37-200 Przeworsk, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 016 648-97-24, e-mail pzd_przeworsk@wp.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiatprzeworsk.pl
Adres profilu nabywcy: nie dotyczy
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ul. Niepodległości w Przeworsku w km 0+040 - 0+400

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

EZ.3311.8.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Rodzaj zamówienia: Roboty Budowlane. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa ul. Niepodległości w Przeworsku w km 0+040 - 0+400 Roboty rozbiórkowe: - Rozebranie krawężników betonowych na podsypce cementowo-piaskowej -358 m - Rozebranie ław pod krawężniki z betonu - 10,74m3 - Frezowanie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych gr. 5 cm mechanicznie z transportem urobku na odległość do 5 km - 2 160,00 m2 - Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej - 68,00 m2 - Transport materiałów z rozbiórki na odległość do 5 km - 58,71t Elementy ulic: - Ława pod krawężniki betonowa zwykła - 7,16m3 - Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm bez ław na podsypce cementowo-piaskowej - 358 m Nawierzchnia: - Skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych - 2160m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 4 cm (warstwa wiążąca) - 2160 m2 - Nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o grubości 3 cm (warstwa ścieralna) - 2160 m2 Roboty uzupełniające: - Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych - 4 szt. - Regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych - 7 szt. - Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych - 14 szt. Zjazdy i skrzyżowania: - Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (kostka z rozbiórki) - 68 m2 - Wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką minerano - bitumiczną asfaltową (nawiązanie wysokościowe nawierzchni skrzyżowań do nowo ułożonej warstwy ścieralnej) - 6,5t 3. Szczegółowy zakres robót określa kosztorys ofertowy, przedmiar robót, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik do niniejszej SIWZ. 4. Zamawiający przewiduje płatności częściowe za wykonane i odebrane protokołem odbioru całe elementy robót. 5. RODZAJ CZYNNOŚCI NIEZBĘDNYCH DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA, KTÓRYCH DOTYCZĄ WYMAGANIA ZATRUDNIENIA NA UMOWĘ O PRACĘ PRZEZ WYKONAWCĘ LUB PODWYKONAWCĘ OSÓB WYKONUJĄCYCH CZYNNOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA: 1) Stosownie do dyspozycji art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający żąda, aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.), osoby wykonujące czynności związane z wykonywaniem prac fizycznych wskazanych w przedmiarach robót. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu jeden ze wskazanych poniżej dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia. Dowodami, o których mowa w zdaniu pierwszym mogą być: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodu w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.Rozwiązania równoważne. 1) Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub w przedmiarach robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, partner, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznej lub systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań "równoważnych" pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z opracowaną dokumentacją oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 2) Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub w przedmiarach przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa wart. 30 ust. 1-3 Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 3) Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a w ich braku inne stosowne normy w kolejności zgodnej z art. 30 ust. 2 i 3 ustawy Pzp. 4) Materiały równoważne w żadnym stopniu nie mogą obniżyć standardu i nie mogą zmienić zasad oraz rozwiązań technicznych przyjętych w dokumentacji projektowej, a tym samym nie mogą powodować konieczności przeprojektowania jakichkolwiek elementów, ani nie mogą pozbawiać Użytkownika żadnych wydajności, funkcjonalności, użyteczności opisanych lub wynikających z dokumentacji projektowej. 5) Wykonawca składający ofertę równoważną będzie zobowiązany do udowodnienia zamawiającemu, że oferowane przez niego urządzenia lub materiały są równoważne w stosunku do zaproponowanych w projekcie. 7. Wykonawca przedstawi niezbędne informacje dotyczące przyjętych do oferty materiałów potwierdzające równoważność oferowanych urządzeń w stosunku do zaproponowanych w dokumentacji projektowej. 8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.


II.4) Główny kod CPV: 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30 września 2020r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana terminu

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
określa wartość zmian na roboty budowlane mniejsze od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Budowa Dróg i Mostów Gospodarstwo Agroturystyczne SWOBODA Sp. z o. o. z siedzibą w Hawłowicach zwróciło się z prośbą o wydłużenie terminu realizacji zadania pn "Przebudowa ul. Niepodległości w Przeworsku w km 0+040 - 0+400" do dnia 07.10.2020r objętego umową nr P/16/2020 z dnia 26.06.2020r. W uzasadnieniu wykonawca podał, że opóźnienie w wykonaniu zadania spowodowane jest niesprzyjającą sytuacją związaną z panującą pandemią koronawirusa między innymi: - zmniejszona liczba osób przeznaczonych do wykonywania w/w zadania (część pracowników przebywająca na kwarantannie) - opóźnienia w dostawie większości materiałów niezbędnych do wykonania w/w zadania (działalność przedsiębiorstw została ograniczona do minimum), zaś stan pandemii jest to sytuacja której nie można było przewidzieć . - niekorzystne warunki atmosferyczne. W związku z powyższym na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, oraz §13 ust. 2.1pkt a w brzmieniu: a) wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających realizację kontraktu w terminie poprzez wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne, siły wyższej uniemożliwiającej prowadzenie robót, dokonywanie odbioru robót uwzględniając również specyfikę sytuacji społeczno-gospodarczej wywołanej pandemią COVID-19 na obszarze Polski. dokonuje się zmiany terminu realizacji umowy. Dodatkowo zgodnie z §1 ust. 2 oraz §3 ust. 3 tejże umowy gdzie Zamawiający dopuszcza roboty dodatkowe, oraz Art. 144, ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, który określa wartość zmian na roboty budowlane mniejsze od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, oraz mając na uwadze, że po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym środki zabezpieczone na ten cel nie zostały do końca wykorzystane, a pojawiła się konieczność wykonania robót dodatkowych obejmujących: - frezowanie nawierzchni z mas mineralno - bitumicznych, - skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych, - nawierzchnie z mieszanek mineralno - bitumicznych asfaltowych, - wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową, Wykonanie wyżej wymienionych prac nie było przewidziane, ale okazało się konieczne. Dodatkowo obecność wykonawcy na budowie pozwala wykorzystać pozostałe środki w sposób racjonalny, gdyż znacznie obniżone są koszty jednostkowe. Korzyści z realizacji robót dodatkowych są bardzo duże z perspektywy eksploatacji, oraz trwałości inwestycji. W związku z powyższym dokonuje się zmiany umowy obejmującej roboty dodatkowe.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
1. Do umowy wprowadza się zmiany: § 3. ust. 1 przyjmuje brzmienie: 1. Za wykonanie przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust.1 niniejszej umowy, strony umowy ustalają wynagrodzenie w wysokości: a) Wartość robót podstawowych brutto: 135 032,24 (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy trzydzieści dwa 24/100 zł), netto: 109 782,31 zł (słownie: sto dziewięć tysięcy siedemset osiemdziesiąt dwa 31/100 zł), VAT 23% 25 249,93zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy dwieście czterdzieści dziewięć 93/100zł), b) wartość robót dodatkowych: brutto 4 211,89 zł (słownie: cztery tysiące dwieście jedenaście 89/100 zł), VAT: 787,59 zł (słownie: siedemset osiemdziesiąt siedem 59/100zł), netto: 3 424,30 zł (słownie: trzy tysiące czterysta dwadzieścia cztery 30/100 zł). c) wartość robót ogółem wraz z robotami dodatkowymi: brutto w wysokości 139 244,13 zł (słownie: sto trzydzieści dziewięć tysięcy dwieście czterdzieści cztery 13/100zł), w tym podatek VAT 23% w wysokości 26 037,52 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy trzydzieści siedem 52/100zł), cena netto w wysokości 113 206,61zł (słownie: sto trzynaście tysięcy dwieście sześć 61/100 zł). § 4 przyjmuje brzmienie: 1. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy teren budowy w ciągu 5 dni po podpisaniu umowy. 2.Termin zakończenia robót na obiekcie: do 7 października 2020r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.