Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2020-04-03
Ogłoszenie nr 570059007-N-2020 z dnia 03-04-2020 r.
4 Wojskowy Oddział Gospodarczy: 4WOG-1200.2712.31.2020 Ochrona fizyczna osób i mienia - CIESZYN
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
4 Wojskowy Oddział Gospodarczy, Krajowy numer identyfikacyjny 24076379800000,
ul. ul. Gen. Andersa
47,
44-121
Gliwice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
261111371, e-mail
4wog.zamowieniapubliczne@ron.mil.pl, faks
261111232.
Adres strony internetowej (url): https://4wog.wp.mil.pl/pl/bip/zamowienia/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Wojskowa
I.4) KOMUNIKACJA:
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
https://4wog.wp.mil.pl/pl/bip/zamowienia/
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
W formie pisemnej za posrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012r Prawo Pocztowe, osobiscie lub za posrednictwem posłańca.
4 Wojskowy oddział gospodarczy , 44 121- Gliwice , ul. Gen Andersa 47 ,( kancelaria jawna), budynek nr 7
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:
4WOG-1200.2712.31.2020 Ochrona fizyczna osób i mienia - CIESZYN
Numer referencyjny:4WOG-1200.2712.31.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Ochrona fizyczna kompleksów/obiektów jednostek i instytucji wojskowych będących na zaopatrzeniu gospodarczym 4 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Gliwicach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został wskazany w: 1 - opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 2 do ogłoszenia; 2 - wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym.
Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań): II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.6) Główny Kod CPV: 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie
nie
II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakończenia: 31/10/2022
W przypadku zawierania umowy ramowej na okres dłuższy niż 7 lat należy podać uzasadnienie dla konieczności zawarcia na taki okres umowy ze względu na wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności:
Przedmiot zamówienia będzie realizowany od dnia 04.05.2020 r. od godziny 15:00 do dnia 31.10.2022 r. do godziny 15:00. W przypadku kiedy procedura wyboru najkorzystniejszej oferty zostanie zakończona po upływie terminu 04.05.2020 r. obowiązywać będzie data zawarcia umowy od godziny 15:00.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Zgodnie z zapisami niniejszego ogłoszenia oraz z zapisami SIPZ
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
Zgodnie z zapisami niniejszego ogłoszenia oraz z zapisami SIPZ
III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 131e ust. 1 pkt. 1 i ust. 1 pkt 4-6 oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 b w związku z art. 22 ust. 1 pkt. 2 uPzp. - W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile to wynika z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.) - ważną na dzień składania wniosków. - informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i ustawy,wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Wykonawca na potwierdzenie spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu winien przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunku oraz wskazany w warunku dokument tj. koncesję, informację z KRK w zakresie określonym w art 24 ust. 1 pkt 13 i 14, koncesję. Zamawiający żąda przedłożenie przez wykonawcę w/w oświadczenia i dokumentów wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w trybie art. 131e ust.2 oraz art. 26 ust.2f ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą załączyć do wniosku wszystkie ww dokumenty,oświadczenia osobno dla każdego członka konsorcjum, spółki cywilnej.
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji wskazanej w niniejszym ogłoszeniu, zamawiający żąda: - wykazu wykonanych usług (załącznik nr 3 do ogłoszenia. Wykonawca zobligowany jest przedłożyć wykaz usług wraz z dowodami.), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, związanych ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów,które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosku, a jeżeli okres prowadzenia Działalności jest krótszy - w tym okresie należycie zrealizował 2 usługi związane ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm. o ochronie osób i mienia o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż: 700.000,00 PLN. W przypadku usług wykonywanych (tj. rozpoczętych, a nie zakończonych) na poczet wymaganej wiedzy i doświadczenia będzie zaliczona wyłącznie jej zrealizowana część do dnia terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu. Tylko wartość tej części może być przez Wykonawcę zaliczana w poczet wymaganej, dla celów wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, łącznej wartości usługi. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający nie wymaga, aby każdy z Wykonawców wykazał spełnianie w/w warunku oddzielnie z zastrzeżeniem, iż nie można łączyć realizowanych usług do wartość minimalnej poprzez połączenie dwóch usług o wartości mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego. (przykład - Zamawiający wymaga dwóch usług o wartości 1 000 000,00 PLN brutto dopuszczonej jest aby dwóch członków konsorcjum legitymowało się doświadczeniem po jednej usłudze o wartości 1.000 000,00 PLN brutto. Zamawiający nie dopuszcza możliwości w celu spełnienia warunku sumowania na przykład 4 usług o wartości 250 000,00 PLN przez konsorcjum.) Niniejsza zasada tyczy się także Wykonawcy nie będącego w konsorcjum firm. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa powyżej polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1. Zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeśli podmioty te realizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Z zastrzeżeniem art. 36a ust. 1 ustawy Pzp tj. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż "stosowna sytuacja" o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które będzie zawierać następujące dane: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy załączyć do wniosku. Wykonawca nie może powierzyć wykonania całego zamówienia podwykonawcy !!! 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, wskazane w niniejszym ogłoszeniu. UWAGA W przypadku przedkładania - legitymowania się przez Wykonawcę wykonaniem usługi w ramach konsorcjum firm Wykonawca zobligowany jest wykazać tylko wartość i przedmiot świadczonej usługi przez Wykonawcę, a nie przez całe konsorcjum (np. składające się z trzech podmiotów). Zamawiający będzie uznawał tylko zakres i wartość wykonanej usługi świadczącej przez Wykonawcę. Niniejszy zapis dotyczy też konsorcjum firm.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
nie
III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:
nie
III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjiIII.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji wskazanej w III.2.3) niniejszego ogłoszenia zamawiający żąda: - wykazu wykonanych usług (załącznik nr 3 do ogłoszenia, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, związanych ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosku, a jeżeli okres prowadzenia Działalności jest krótszy - w tym okresie należycie zrealizował 2 usługi związane ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm. o ochronie osób i mienia o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż: 700.000,00 PLN. W przypadku usług wykonywanych (tj. rozpoczętych, a nie zakończonych) na poczet wymaganej wiedzy i doświadczenia będzie zaliczona wyłącznie jej zrealizowana część do dnia terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu. Tylko wartość tej części może być przez Wykonawcę zaliczana w poczet wymaganej, dla celów wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, łącznej wartości usługi. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający nie wymaga, aby każdy z Wykonawców wykazał spełnianie w/w warunku oddzielnie z zastrzeżeniem, iż nie można łączyć realizowanych usług do wartość minimalnej poprzez połączenie dwóch usług o wartości mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego. (przykład - Zamawiający wymaga dwóch usług o wartości 1 000 000,00 PLN brutto dopuszczonej jest aby dwóch członków konsorcjum legitymowało się doświadczeniem po jednej usłudze o wartości 1.000 000,00 PLN brutto. Zamawiający nie dopuszcza możliwości w celu spełnienia warunku sumowania na przykład 4 usług o wartości 250 000,00 PLN przez konsorcjum.) Niniejsza zasada tyczy się także Wykonawcy nie będącego w konsorcjum firm. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa powyżej polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1. Zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeśli podmioty te realizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Z zastrzeżeniem art. 36a ust. 1 ustawy Pzp tj. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż "stosowna sytuacja" o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które będzie zawierać następujące dane: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy załączyć do wniosku. Wykonawca nie może powierzyć wykonania całego zamówienia podwykonawcy !!! 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, wskazane w niniejszym ogłoszeniu sekcji III. UWAGA W przypadku przedkładania - legitymowania się przez Wykonawcę wykonaniem usługi w ramach konsorcjum firm Wykonawca zobligowany jest wykazać tylko wartość i przedmiot świadczonej usługi przez Wykonawcę, a nie przez całe konsorcjum (np. składające się z trzech podmiotów). Zamawiający będzie uznawał tylko zakres i wartość wykonanej usługi świadczącej przez Wykonawcę. Niniejszy zapis dotyczy też konsorcjum firm. - informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i ustawy,wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Wykonawca na potwierdzenie spełnienia w/w warunków udziału w postępowaniu winien przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunku oraz wskazany w warunku dokument tj. koncesję, informację z KRK w zakresie określonym w art 24 ust. 1 pkt 13 i 14, koncesję. Zamawiający żąda przedłożenie przez wykonawcę w/w oświadczenia i dokumentów wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w trybie art. 131e ust.2 oraz art. 26 ust.2f ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą załączyć do wniosku wszystkie ww dokumenty,oświadczenia osobno dla każdego członka konsorcjum, spółki cywilnej. - W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile to wynika z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.) - ważną na dzień składania wniosków.
III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:
III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji wskazanej w III.2.3) niniejszego ogłoszenia zamawiający żąda: - wykazu wykonanych usług (załącznik nr 3 do ogłoszenia, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, związanych ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosku, a jeżeli okres prowadzenia Działalności jest krótszy - w tym okresie należycie zrealizował 2 usługi związane ze stałą bezpośrednią ochroną fizyczną obiektów (tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 r. Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm. o ochronie osób i mienia o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż: 700.000,00 PLN. W przypadku usług wykonywanych (tj. rozpoczętych, a nie zakończonych) na poczet wymaganej wiedzy i doświadczenia będzie zaliczona wyłącznie jej zrealizowana część do dnia terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu. Tylko wartość tej części może być przez Wykonawcę zaliczana w poczet wymaganej, dla celów wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, łącznej wartości usługi. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający nie wymaga, aby każdy z Wykonawców wykazał spełnianie w/w warunku oddzielnie z zastrzeżeniem, iż nie można łączyć realizowanych usług do wartość minimalnej poprzez połączenie dwóch usług o wartości mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego. (przykład - Zamawiający wymaga dwóch usług o wartości 1 000 000,00 PLN brutto dopuszczonej jest aby dwóch członków konsorcjum legitymowało się doświadczeniem po jednej usłudze o wartości 1.000 000,00 PLN brutto. Zamawiający nie dopuszcza możliwości w celu spełnienia warunku sumowania na przykład 4 usług o wartości 250 000,00 PLN przez konsorcjum.) Niniejsza zasada tyczy się także Wykonawcy nie będącego w konsorcjum firm. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa powyżej polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 1. Zgodnie z art. 22a ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeśli podmioty te realizują usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. Z zastrzeżeniem art. 36a ust. 1 ustawy Pzp tj. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż "stosowna sytuacja" o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które będzie zawierać następujące dane: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy załączyć do wniosku. Wykonawca nie może powierzyć wykonania całego zamówienia podwykonawcy !!! 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, wskazane w niniejszym ogłoszeniu sekcji III. UWAGA W przypadku przedkładania - legitymowania się przez Wykonawcę wykonaniem usługi w ramach konsorcjum firm Wykonawca zobligowany jest wykazać tylko wartość i przedmiot świadczonej usługi przez Wykonawcę, a nie przez całe konsorcjum (np. składające się z trzech podmiotów). Zamawiający będzie uznawał tylko zakres i wartość wykonanej usługi świadczącej przez Wykonawcę. Niniejszy zapis dotyczy też konsorcjum firm. Niniejsze dokumenty należy złożyć z wnioskiem o dopuszczenie od udziału w postępowaniu. Kryteria dotyczące sytuacji podmiotowej podwykonawców (które mogą prowadzić do ich wykluczenia), w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zgodnie z art. 25 a ust. 3 ustawy Pzp. powiązanego z art. 131e ust. 2a pkt 2) ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania,w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunku udziału w postępowaniu przedkłada do wniosku następujące dokumenty: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się podwykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 131e ust. 1pkt. 1 i ust. 1 pkt 4-6 oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 b w związku z art. 22 ust. 1 pkt. 2 uPzp. - W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile to wynika z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga aby Podwykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.) - ważną na dzień składania wniosków, - informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Wykonawca na potwierdzenie spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu przez Podwykonawcę musi przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunku oraz wskazany w warunku dokument wystawioną na podwykonawcę. Zamawiający żąda przedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia niepodleganiu wykluczeniu przez wykonawcę (wypełnioną w zakresie podwykonawstwa) i koncesji oraz inne w/w dokumenty wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w trybie art. 131e ust. 2 oraz art. 26 ust. 2f ustawy Pzp.Jednocześnie zgodnie z art. 25a ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający nie żąda od podwykonawców, którym Wykonawca powierzy wykonanie części zamówienia oświadczeń oraz dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu wskazane w ogłoszeniu z zastrzeżeniem zapisów powyższych, kiedy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego- podwykonawcy.
III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Przewidywana minimalna liczba 3 i liczba maksymalna 10 Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Maksymalna liczba Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 10 (słownie: dziesięciu). Zamawiający dokona oceny punktowej wniosków (jeśli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 10), które zostały złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu z postępowania wg następującego schematu: Liczba usług (ponad wymaganą do wzięcia udziału w postępowaniu). Należy wykazać doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług ochrony osób i mienia tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 (Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.) r. o ochronie osób i mienia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosku załączając dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Zamawiający określa wartości o wartości nie niższej niż 700.000,00 brutto każda. Za każdą usługę zostanie przyznany 1 pkt (w liczbie usług nie należy uwzględnić usług niezbędnych do spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia). Zamawiający nie przyzna punktów za każdą usługę niepotwierdzoną dowodami jeżeli usługa ta nie będzie usługą realizowaną na rzecz Zamawiającego w przypadku nieprzedstawienie dowodów potwierdzających należyte wykonanie usług wykazanych w wykazie usług. Do złożenia ofert zostanie zaproszonych 10 Wykonawców, których wnioski uzyskały największą liczbę punktów. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów Zamawiający zaprosi tylko tego Wykonawcę,którego łączna wartość usług będzie największa. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki (także jeżeli przewidywana minimalna liczba Wykonawców będzie mniejsza niż 3).
III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.8) INNE DOKUMENTY
Wykonawcy zobowiązani są załączyć do wniosku następujące dokumenty a) wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia b) wykaz usług wraz z dowodami należytego wykonania usługi stanowiący załącznik nr 3 do ogłoszenia c) oświadczenie wstępne stanowiące załącznik nr 4 do ogłoszenia d) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (o ile takowe jest potrzebne), konsorcjum firm. W przypadku składania wniosku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do wniosku należy załączyć pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo musi być załączone w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza). e) umowy spółki cywilnej w przypadku składania wniosku przez spółkę cywilną f) inne dokumenty i oświadczenia wymienione w niniejszym ogłoszeniu zwłaszcza wymienione w sekcji III 6.1 g) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które będzie zawierać następujące dane: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą Zobowiązanie podmiotu trzeciego należy załączyć do wniosku. 1.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie III.6.1 , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku. 2. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w punkcie III.6.1 , składa dokument, o którym mowa w punkcie Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosku. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których
% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak
Informacja na temat wadium:
Zamawiający będzie żądał od Wykonawców wniesienia wadium na etapie składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: - 40 000,00 PLN. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 52 1010 1212 0063 34139120 2000. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Pzp. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. Szczegóły dotyczące wadium znajdują się w SIWZ. Zgodnie z zapisami projektu umowy stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ - Wykonawca jest zobligowany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Liczba wykonawców 10
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
Przewidywana minimalna liczba 3 i liczba maksymalna 10 Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Maksymalna liczba Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 10 (słownie: dziesięciu). Zamawiający dokona oceny punktowej wniosków (jeśli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 10), które zostały złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu z postępowania wg następującego schematu: Liczba usług (ponad wymaganą do wzięcia udziału w postępowaniu). Należy wykazać doświadczenie Wykonawcy w realizacji usług ochrony osób i mienia tożsamych z przedmiotem zamówienia - tj. ochrona terenów jednostek wojskowych lub ochrona obiektów, które podlegają obowiązkowej ochronie zgodnie z Ustawą z dnia 22.8.1997 (Dz.U. z 2018 r., poz. 2142 z późn. zm.) r. o ochronie osób i mienia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosku załączając dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Zamawiający określa wartości o wartości nie niższej niż 700.000,00 brutto każda. Za każdą usługę zostanie przyznany 1 pkt (w liczbie usług nie należy uwzględnić usług niezbędnych do spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia). Zamawiający nie przyzna punktów za każdą usługę niepotwierdzoną dowodami jeżeli usługa ta nie będzie usługą realizowaną na rzecz Zamawiającego w przypadku nieprzedstawienie dowodów potwierdzających należyte wykonanie usług wykazanych w wykazie usług. Do złożenia ofert zostanie zaproszonych 10 Wykonawców, których wnioski uzyskały największą liczbę punktów. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów Zamawiający zaprosi tylko tego Wykonawcę,którego łączna wartość usług będzie największa. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki (także jeżeli przewidywana minimalna liczba Wykonawców będzie mniejsza niż 3).
nie
IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 100 |
IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
nie
IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z projektem umowy stanowiący załącznik do SPECYFIKACJA ISTOTNYCH POSTANOWIEŃ ZAMÓWIENIA.
Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
17/04/2020 godzina: 10:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
1. Wniosek w zamkniętej kopercie, oznaczonej nazwą i adresem Wykonawcy oraz nazwą, adresem Zamawiającego i oznaczeniem:
WNIOSEK DOTYCZĄCA POSTĘPOWANIA POD NAZWĄ
Ochrona fizyczna osób i mienia - CIESZYN
ZNAK SPRAWY 4WOG.1200.2712.31.2020
z dopiskiem "Nie otwierać przed dniem ...... r. do godz. 10:00" opisane w punkcie IV.7.1
POUCZENIE: W przypadku braku powyższego oznaczenia opakowania wniosku, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia mogące wyniknąć z tego powodu, np. przypadkowe otwarcie wniosku przed wyznaczonym terminem lub nie otwarcie wniosku podczas sesji otwarcia wniosków.
Wniosek należy złożyć lub przesłać pocztą do siedziby Zamawiającego: 4 Wojskowy Oddział Gospodarczy, 44 -121 Gliwice, ul. Gen. Andersa 47, (kancelaria jawna), budynek nr 7.
w terminie określonym w punkcie IV.7.1.
2. Zarówno w przypadku wniosków składanych listownie jak i składanych bezpośrednio do siedziby Zamawiającego decyduje data i godzina wpływu do Kancelarii Jawnej Zamawiającego.
3. W 4 Wojskowym Oddziale Gospodarczym obowiązuje system przepustkowy, należy uwzględnić czas dojścia z Biura Przepustek do Kancelarii Jawnej.
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.7.3) Informacje dodatkowe:1. Wykonawca składa - sporządza wniosek/zmianę/wycofanie wniosku, pod rygorem nieważności, w postaci papierowej i opatruje się własnoręcznym podpisem oraz składa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. 2. Wniosek sporządza się w języku polskim, pod rygorem nieważności. 3. Wymaga się, by wniosek była zszyta lub spięta, przygotowana pismem ręcznym drukowanym, na maszynie do pisania lub komputerze, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści, strony wniosku winny być kolejno ponumerowane, zaparafowane, a wniosek podpisana przez Wykonawcę lub osobę na piśmie upoważnioną do reprezentowania firmy w zakresie jej praw majątkowych (zgodnie z wpisem do krajowego rejestru sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej); 4. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp, nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania wniosku, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 4. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca pragnie zastrzec jako tajemnicę przedsiębiorstwa, musi zostać załączone w osobnej kopercie do wniosku odpowiednio opisanej tj. "Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa". Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów, o których mowa powyżej, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania wniosku zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. Dotyczy to także czynność po otwarciu wniosku. Po otwarci wniosku dokumenty stanowiącą tajemnicę przedsiębiorstwa należy opisać zgodnie z powyższą zasadą. 5. Treść wniosku musi odpowiadać treści niniejszego ogłoszenia. Zaleca się przy sporządzaniu wniosku o skorzystanie ze wzorów formularzy przygotowanych przez zamawiającego. Wykonawca może złożyć wniosek przygotowany samodzielnie z zastrzeżeniem, że będzie one zawierać wszystkie niezbędne oświadczenia oraz informacje określone przez zamawiającego w treści wzorów załączonych do ogłoszenia. 6. Wszystkie dokumenty w złożonym wniosku oraz uzupełnione na żądanie zamawiającego oraz przedkładane na żądanie Zamawiającego tj. oświadczenie, wyjaśnienia rażąco niskiej ceny itp. muszą być opieczętowane pieczątką imienną i podpisane, w przypadku braku pieczątki imiennej osoby, podpis powinien zostać złożony w taki sposób, aby umożliwił identyfikację osoby uprawnionej i opieczętowany pieczęciami firmowymi lub sporządzone na papierze firmowym. Nie dotyczy załączników składanych jako oryginały wystawione i podpisane przez uprawnione organy np. KRS, KRK, ZUS, US. Dokumenty wielostronicowe mogą być opieczętowane pieczątką imienną i podpisane lub podpisane czytelnie przez osoby uprawnione i opieczętowane pieczęciami firmowymi lub sporządzone na papierze firmowym i podpisane czytelnie przez osoby uprawnione na pierwszej lub ostatniej jego stronie. Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. W przypadku składania dokumentów wydanych w języku innym niż język polski, dokumenty te są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów które, każdego z nich dotyczą. 7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państwie, z którym Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień. 8. Wszelkie oświadczenia wnioski (za wyjątkiem wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu),zawiadomienia oraz informacje Zamawiający I Wykonawcy przekazują, pisemnie lub drogą elektroniczną za wyjątkiem wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu oraz oświadczeń i dokumentów wymienionych w Sekcji III niniejszej ogłoszenia (również w przypadku ich złożenia w wyniku wezwania o którym mowa w art. 26 ust. 2 oraz 3 i 3a ustawy Pzp) dla których Ustawodawca przewidział wyłącznie formę pisemną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na n adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy treścią pisma. 9. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail Zamawiającego tj. 4wog.zamowieniapubliczne@ron.mil.pl 10. Wyjaśnienia dotyczące ogłoszenia udzielane są zgodnie z wymogami art. 38 ustawy Pzp, na wniosek Wykonawcy z podaniem nazwy przetargu, którego dotyczy znakiem spraw i zamieszczane na stronie internetowej Zamawiającego http://www.zamowienia.4wog.wp.mil.pl. 14. Zamawiający może udzieli wyjaśnień niezwłocznie. 11. W celu ułatwienia identyfikacji proszę posługiwać się w korespondencji adresowanej do Zamawiającego znakiem sprawy: 4WOG.1200.2712.31.2020. 12. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym ogłoszeniu zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp oraz Kodeksu cywilnego. 13. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest 4 Wojskowy Oddział Gospodarczy, 44-121 Gliwice, ul. Gen. Andersa 47, tel. 261 111 227 b. pełniący obowiązki inspektorem ochrony danych osobowych w 4 Wojskowy Oddział Gospodarczy jest Pan ppłk Wojciech GĘBKA, kontakt: 261111600 *; c. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, ZNAK SPRAWY 4WOG.1200.2712.31.2020 prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego do którego nie stosuje się ustawy Pzp; d. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej "ustawa Pzp"; e. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania O udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; f. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; g. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h. posiada Pani/Pan: o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. o Na podstawie art. 11 ust. 6a ustawy Pzp W przypadku danych osobowych zamieszczonych w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa o którym mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679 (RODO), są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego. o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Z zastrzeżeniem, że prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. o zgodnie z art. 8 ust. 5 ustawy Pzp tj. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1, z późn. zm.53)), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679", w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI, do upływu terminu do ich wniesienia. o W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; o Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu; o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. i. nie przysługuje Pani/Panu: o w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; o na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ochrony fizycznej osób i mienia w zakresie realizacji zamówienia,
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia na terenie Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Przecławiu w roku 2025
- Ochrona fizyczna obiektów i mienia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji H2Ochla Kąpielisko Zielona Góra
- Usługa dozoru i ochrony mienia Nowodworskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w 2025 roku
- WYBÓR WYKONAWCY USŁUGI DOZORU I OCHRONY MIENIA W SIEDZIBIE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO NR II IM. PIASTÓW ŚLĄSKICH Z ODDZIAŁAMI MISTRZOSTWA SPORTOWEGO WE WROCŁAWIU
- Świadczenie usługi polegającej na ochronie osób i mienia w obiektach Zabytkowej Kopalni Ignacy w Rybniku wraz z ochroną imprezy masowej w roku 2025
- Usługi ochrony osób i mienia, monitoring wraz z konserwacją systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych w obiektach OR KRUS w Warszawie i podległych PT
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.