Ogłoszenie z dnia 2020-04-21
Ogłoszenie nr 570068493-N-2020 z dnia 21-04-2020 r.
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie wewnętrznej sieci wodociągowej i hydrantowej w kompleksie wojskowym w Chełmie przy ul. Lubelskiej 168.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 43026882400000,
ul. Lipowa
1a,
20-020
Lublin, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
261 183 530, e-mail
rzilublin.zampub@ron.mil.pl, faks
261 183 501.
Adres strony internetowej (url): www.rzilublin.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka organizacyjna MON
I.4) KOMUNIKACJA:
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
www.rzilublin.wp.mil.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa stanowiąca opis przedmiotowego zamówienia zawiera część niejawną oznaczoną klauzulą "ZASTRZEŻONE" oraz część jawną wrażliwą, w związku z czym Zamawiający nie udostępni ww. dokumentacji na swojej stronie internetowej. Sposób udostępnienia jawnej dokumentacji wrażliwej oraz dokumentacji niejawnej opatrzonej klauzulą "ZASTRZEŻONE" zawiera pkt IV SIWZ.
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Wniosek i ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej: osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2188 ze zm.), za pośrednictwem posłańca.
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin, kancelaria jawna.
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie wewnętrznej sieci wodociągowej i hydrantowej w kompleksie wojskowym w Chełmie przy ul. Lubelskiej 168.
Numer referencyjny:4.001/20/PO/WB
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie wewnętrznej sieci wodociągowej i hydrantowej w kompleksie wojskowym w Chełmie przy ul. Lubelskiej 168. Stan istniejący: Na terenie kompleksu wojskowego istnieje sieć wodociągowa, jednak jej stan techniczny jest niezadawalający oraz nie spełnia wymogów p.poż. Charakteryzuje się dużą awaryjnością, zanieczyszczeniem rur i połączeń. Istniejąca sieć została wybudowana w latach 1946-2001. Wykonana jest z rur żeliwnych, stalowych, PVC o średnicach Ø 25-100 mm. Ogólny zakres inwestycji/ przedmiotu zamówienia: Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Chełmie zaprojektowano sieć wodociągową oraz przyłącza z rur PE-HD 100 PN 10. Ze względu na zły stan techniczny istniejącego przyłącza do jednostki wojskowej, konieczna jest jego wymiana oraz przepięcie do sieci wodociągowej 160 PVC zlokalizowane w chodniku przy ul. Lubelskiej 168, na dz. ewid. nr 349. Istniejąca komora wodomierzowa zostanie w całości zdemontowana wraz z armaturą i dostosowana do nowoprojektowanych wymogów. W komorze wodomierzowej o wymiarach wewnętrznych 1500x2800mm zaprojektowano rozdział wody na cele p.poż. (hydranty zewnętrzne) oraz socjalno-bytowe (wraz z hydrantami wewnętrznymi). Każde wymienione przyłącze wodociągowe wprowadzone do budynku należy połączyć z istniejącą instalacją wewnętrzną. 2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA/UMOWY zwany dalej w skrócie OPZ/OPU jest załącznikiem nr 1 do wzoru umowy oraz SIWZ. 3. Wykaz dokumentacji projektowej stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.
Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań): II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.6) Główny Kod CPV: 45300000-0
Dodatkowe kody CPV: 45233222-1, 45231300-8
II.8) Dopuszcza się złożenia oferty wariantowej:nie
II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
data zakończenia: 30/09/2020
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień
tak
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zadania związanego z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy, kierownicy robót budowlanych oraz geodeci obowiązani są do posiadania poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień uprawniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydanych przez kierownika/ów jednostki/tek organizacyjnej/ych wraz z aktualnymi zaświadczeniami o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zgodnie z "ustawą OIN" przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie, klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie. 1. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca zobowiązany jest do ochrony informacji niejawnych, w posiadanie których wszedł w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, w związku z realizacją umowy, a także po jej zakończeniu, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 742 z późn. zm.). 2. Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków ochrony informacji niejawnych, Wykonawca ponosi odpowiedzialność karną na podstawie przepisów określonych m.in. w Rozdziale XXXIII ustawy z dnia 6 czerwca 1997 - Kodeks Karny (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1600 z późn. zm.). 3. Naruszenie obowiązków ochrony informacji niejawnych przez Wykonawcę, Podwykonawcę, dalszego Podwykonawcę będzie podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy, obciążenia go karami umownymi i kosztami wynikającymi z tytułu rozwiązania umowy, a także do powiadomienia organów ścigania o tym fakcie. Zamawiający jest uprawniony do odstąpienia od umowy na podstawie niniejszego ustępu w terminie 60 dni od ujawnienia okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym. 4. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca zobowiązany jest zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy, także po zakończeniu lub przerwaniu jej realizacji. 5. Wykonawca jest zobowiązany do bezzwłocznego dostarczania informacji dotyczących Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje, wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych Zamawiający wymaga od Wykonawcy, a także Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy, aby wszystkie osoby biorące udział w realizacji czynności związanych z przetwarzaniem i dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy związanych z dostępem do informacji niejawnych, np. kierownicy robót budowlanych, geodeci, ect. obowiązani byli do posiadania aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zgodnie art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 742 z późn. zm.) przetwarzaniem informacji niejawnych są wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie, klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie. 7. Zamawiający ma prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji Przedmiotu umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanego przedmiotu umowy. 8. Zamawiający może udostępnić Wykonawcy (Podwykonawcy) niezbędne do realizacji Przedmiotu umowy materiały, w tym niejawne, które mają być przechowywane u Wykonawcy (Podwykonawcy) z zachowaniem wymagań określonych w ustawie z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz.742 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania wymogów dotyczących przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne przed nieuprawnionym ujawnieniem, utratą uszkodzeniem lub zniszczeniem, określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne (Dz.U. z 2011 r., Nr 271, poz. 1603). 9. Podczas korzystania z materiałów niejawnych Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca ma obowiązek ich przechowania i ochrony zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.742 ze zm.), a także Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 683). 10. Po całkowitym zrealizowaniu Przedmiotu umowy Wykonawca lub Podwykonawca jest zobowiązany do zwrotu Zamawiającemu użytkowanej przez siebie dokumentacji, w tym również materiałów niejawnych, w terminie do 14 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót oraz trwałego usunięcia z wykorzystywanych informatycznych nośników danych (IND) wszystkich informacji niejawnych związanych z wykonywaną umową. 11. Wykonawcy oraz każdej osobie zaangażowanej w realizację Przedmiotu umowy, w tym w szczególności Podwykonawcy, dalszemu Podwykonawcy, zabrania się przekazywania informacji o charakterze niejawnym przez środki ogólnodostępnej telefonii stacjonarnej i komórkowej oraz inne środki służące porozumiewaniu się na odległość. 12. Przedmiot umowy, wszelkie informacje oraz materiały uzyskane w czasie i po jego realizacji nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę do żadnego rodzaju materiałów promocyjnych i czynności z tym związanych, w szczególności prezentacji w środkach masowego przekazu, filmach, ulotkach, folderach. 13. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca jest zobowiązany do stosowania się do obowiązujących przepisów Jednostki Wojskowej w zakresie wejścia i wjazdu do jednostki oraz parkowania pojazdów na terenie obiektów wojskowych. 14. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca jest zobowiązany zapoznać się z wewnętrznymi regulacjami obowiązującymi na terenie Użytkownika i ściśle ich przestrzegać. Dotyczy to w szczególności: a. przebywania osób biorących udział w realizacji Przedmiotu umowy ze strony Wykonawcy, Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy jedynie w miejscach wykonywania prac. Dostęp do innych pomieszczeń obiektu, do których jest on konieczny do poprawnego wykonania Przedmiotu umowy, każdorazowo wymaga uzgodnienia z Komendantem ochrony jednostki, na terenie której wykonywane są prace, b. uzyskania pozwolenia Dowódcy jednostki, na terenie której wykonywane są prace, na: - wnoszenie na teren kompleksu (obiektu) sprzętu audiowizualnego oraz wszelkich urządzeń służących do rejestracji obrazu i dźwięku, - użytkowanie w miejscu wykonywania prac telefonu komórkowego 15. Osoby realizujące ze strony Wykonawcy, Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy, prace projektowe oraz roboty budowlane przed przystąpieniem do ich realizacji są zobowiązane do odbycia szkolenia dotyczącego wewnętrznych regulacji dotyczących zasad wejścia (wjazdu) i przebywania na terenie chronionego kompleksu wojskowego. Odbycie szkolenia potwierdza w formie pisemnej na liście uczestników szkolenia. Szkolenie organizuje osoba odpowiedzialna za funkcjonowanie systemu ochrony w chronionym kompleksie. 16. Wykonawca zobowiązuje się uzgadniać wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie trwania niniejszej umowy oraz uaktualniać wykaz osób realizujących Przedmiot umowy. 17. Wykonawca nie później niż pięć (5) dni przed planowanym dniem wejścia na teren Użytkownika, dostarczy Zamawiającemu, w dwóch egzemplarzach, wykaz osób biorących udział w realizacji umowy z uwzględnieniem niżej wymienionych danych: a) w przypadku, gdy Wykonawcą będzie podmiot krajowy nie zatrudniający cudzoziemców: - imię i nazwisko osoby, - pesel i miejsce zamieszkania, - markę i numery rejestracyjne samochodów, b) z zastrzeżeniem ust. 19 - w przypadku, gdy Wykonawcą będzie podmiot krajowy zatrudniający cudzoziemców lub podmiot zagraniczny zatrudniający pracowników nieposiadających obywatelstwa polskiego: - datę i miejsce urodzenia, - obywatelstwo, - nr paszportu lub innego dokumentu tożsamości z podaniem organu wydającego oraz daty wydania i terminu ważności, - markę i numery rejestracyjne samochodów oraz innego sprzętu. Powyższe dane niezbędne są do wydania przepustek umożliwiających wejście na teren wykonania robót. W wykazie należy wskazać, które osoby będą realizowały, a które nadzorowały roboty budowlane. 18. Wykonawca ma obowiązek rozliczenia się z wystawionych pracownikom przepustek w terminie ustalonym przez Użytkownika. 19. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 19/MON z dnia 24 stycznia 2017 r. Ministra Obrony Narodowej w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2017 r., poz. 18). 20. Zakazuje się Wykonawcy, Podwykonawcy, dalszemu Podwykonawcy używania bezzałogowych statków powietrznych (BSP) np. typu DRON nad terenami wojskowymi.
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia: 1. Zamawiający wymaga wskazania w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 "ustawy Pzp" i ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie Podwykonawcom oraz podania nazw (firm) Podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani (o ile są znani). 2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych Zamawiający wymaga od Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy posiadania - przez osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia związanego z informacjami niejawnymi - aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 3. Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo oraz zmian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały we wzorze umowy - stanowiącym załącznik do SIWZ. 4. Wykonawca i Podwykonawcy zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w ich posiadaniu lub z którymi zapoznali się w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. 5. Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczenia Zamawiającemu informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy), i siedziby oraz danych, które umożliwia Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których maja dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 6. Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, którzy maja brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizacji zamówienia. 7. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 "ustawy Pzp" (tzw. inny podmiot), w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 8. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy nie będącego innym podmiotem wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 "ustawy Pzp" lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. 9. Przez umowę o podwykonawstwo, należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, zawieraną w celu wykonania zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą, a co najmniej jednym innym podmiotem. 10. Za Podwykonawcę nie uznaje się zgodnie z art. 131u ust. 1 "ustawy Pzp": 1) Podmiotu, na który Wykonawca może wywierać, bezpośrednio lub pośrednio, dominujący wpływ, podmiotu, który może wywierać dominujący wpływ na Wykonawcę, podmiotu, który jako Wykonawca podlega dominującemu wpływowi innego podmiotu w wyniku stosunku własności, udziału finansowego lub zasad określających jego działanie, w związku z: a) posiadaniem ponad połowy udziałów lub akcji podmiotu pozostającego pod dominującym wpływem lub b) posiadaniem ponad połowy głosów wynikających z udziałów lub akcji tego podmiotu, lub c) prawem do powoływania ponad połowy składu organu zarządzającego lub nadzorczego tego podmiotu; 2) Grupy podmiotów utworzonych w celu uzyskania powierzenia wykonania części zamówienia udzielonego Wykonawcy; 3) Podmiotu powiązanego z grupą, o której mowa w pkt 10 ppkt 2), w sposób określony w pkt 10 ppkt 1). 11. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za należyte wykonanie prac powierzonych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, zgodnie z zawartą umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz opisem przedmiotu zamówienia. 12. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że w stosunku do danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 13. Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: spełnia wymagania
ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli.
III.2.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczególnych wymagań.
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: A. w okresie
ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej
jedną (1) robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub hydrantowej o długości co najmniej 1000 m wg PKOB 2212 lub 2222. B. Posiada system teleinformatyczny akredytowany do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej "ZASTRZEŻONE"; C. Skieruje do realizacji zamówienia: a) co najmniej po jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane - bez ograniczeń - do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi oraz posiadającej co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu
robotami budowlanymi w n/w specjalnościach: a. konstrukcyjno-budowlanej, b. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - zgodnie z art. 14 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Zamawiający wymaga przynależności w/w osób do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego. W/w osoby muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. b) co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie geodezyjnych pomiarów wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, zgodnie z art. 43 pkt 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. c) pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych (art.14 ust. 2 i 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych) posiadającego zaświadczenie o odbytym szkoleniu dla pełnomocników ds. informacji niejawnych wydanym przez SKW lub ABW, a także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne. Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji
niejawnych wydane przez ABW albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony Państwa lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne. d) inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego - wydane przez ABW lub SKW. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego na zasadach i zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych należy posiadać pisemną zgodę ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. e) administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach określonych w
art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla administratorów systemu teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o
odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania administratorem systemu teleinformatycznego na zasadach i zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych należy posiadać pisemną zgodę ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej
jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. UWAGA: Wszystkie osoby wykonujące czynności związane z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy,
obowiązane są do posiadania poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualnego zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
tak
III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia (należy wypełnić w przypadku zaznaczenia odpowiedzi "tak"):
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. a ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. b ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. c ustawy Pzp) w tym:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjitak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:
1. ODPIS z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 131e ust 1b pkt 1) lit. c) (art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych - jako załącznik do wniosku; 2. ZAŚWIADCZENIE właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnieni, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako załącznik do wniosku; 3. ZAŚWIADCZENIE właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - jako załącznik do wniosku; 4. INFORMACJA Z KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 1) oraz art. 131e ust. 1b pkt 1) lit. a) i b) ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - jako załącznik do wniosku; 5. OŚWIADCZENIE WYKONAWCY o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych - jako załącznik do wniosku.
III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:
III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. OŚWIADCZENIE, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - zgodnie ze wzorem załączonym do SIWZ - jako załącznik do wniosku; 2. WYKAZ OSÓB - według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, posiadania poświadczeń bezpieczeństwa, zaświadczeń o odbyciu szkoleń z zakresu informacji niejawnych, zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - jako załącznik do wniosku. Ponadto wykaz winien obejmować w szczególności: imiona i nazwiska osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia; numer, datę, rodzaj i zakres posiadanych uprawnień budowlanych; numer, rodzaj, klauzulę, datę wydania, organ wydający oraz termin ważności poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej; numer i datę wydania zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych; numer i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu pełnomocników ochrony informacji niejawnych oraz numer i datę wydania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego dla pełnomocnika ds. ochrony inf. niejawnych; numer i datę wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu specjalistycznym dla administratora systemu teleinformatycznego oraz inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego; kserokopie zgody ABW i SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia w ww. kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych (jeśli dotyczy). Wykaz winien stanowić załącznik do wniosku oraz obejmować wszystkie osoby opisane w pkt XIV ppkt 2 ppkt 3) lit. C SIWZ. 3. WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH - według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, potwierdzający wykonanie co najmniej jednej (1) roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub hydrantowej o długości co najmniej 1000 m wg PKOB 2212 lub 2222 - jako załącznik do wniosku. Każda przedstawiona w w/w WYKAZIE ROBÓT robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XIV ppkt 2 ppkt 3) lit. A SIWZ. 4. DOWODY określające, czy roboty wskazane w WYKAZIE ROBÓT, zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 5. OŚWIADCZENIE, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - jako załącznik do wniosku; 6. (jeżeli dotyczy) OŚWIADCZENIE, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE", z wyłączeniem przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych - jako załącznik do wniosku; 7. Kserokopia ze STRONY ZATWIERDZONEJ INSTRUKCJI dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych - jako załącznik do wniosku; 8. Kserokopia ze STRON DOKUMENTACJI BEZPIECZEŃSTWA SYSTEMU TELEINFORMATYCZNEGO zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" (Procedury Bezpiecznej Eksploatacji i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa) lub Kserokopia ŚWIADECTWA AKREDYTACJI SYSTEMU TELEINFORMATYCZNEGO dla klauzuli innej niż "ZASTRZEŻONE" lub Kserokopia ŚWIADECTWA BEZPIECZEŃSTWA PRZEMYSŁOWEGO PIERWSZEGO STOPNIA - jako załącznik do wniosku. 9. (jeżeli dotyczy) Kserokopia POROZUMIENIA między kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej "ZASTRZEŻONE" udostępnionym przez inną jednostkę - jako załącznik do wniosku. Porozumienie to dotyczyć ma korzystania z tego systemu zawarte pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. Porozumienie to musi zawierać informacje o korzystaniu z systemu teleinformatycznego oraz wykaz osób niezbędnych do funkcjonowania systemu - pełnomocnik, administrator, inspektor (zgodnie z art. 52 ustawy o ochronie informacji niejawnych). 10. (jeżeli dotyczy) Kserokopia ZGODY ABW i SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia w ww. kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych - jako załącznik do wniosku.
III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH - według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - w zakresie niezbędnym do spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę zdolności technicznej i zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, potwierdzający wykonanie co najmniej jednej (1) roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej lub hydrantowej o długości co najmniej 1000 m wg PKOB 2212 lub 2222 - jako załącznik do wniosku. Wraz z WYKAZEM ROBÓT BUDOWLANYCH należy złożyć DOWODY określające, czy roboty wskazane w WYKAZIE ROBÓT, zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.8) INNE DOKUMENTY
1. (jeżeli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - do reprezentowania Wykonawcy w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. w szczególności: do złożenia wniosku, oferty, oświadczeń i zawiadomień albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu oraz zawarcia umowy lub (jeżeli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO wystawione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. w szczególności do złożenia wniosku, oferty, oświadczeń i zawiadomień albo do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy - jako załącznik do wniosku. 2.(jeżeli dotyczy) ORYGINAŁ DOKUMENTU POTWIERDZAJĄCEGO DYSPONOWANIE NIEZBĘDNYMI ZASOBAMI INNEGO PODMIOTU w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz potwierdzającego, iż stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, określającego w szczególności: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi/roboty budowalne, których wskazane zdolności dotyczą. Takim dokumentem może być ZOBOWIĄZANIE INNEGO PODMIOTU do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru załączonego do SIWZ - jako załącznik do wniosku.
III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których
% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak
Informacja na temat wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 9 500,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy pięćset 00/100 zł) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, konto nr: 58 1010 1339 0043 0113 9120 1000. Wadium musi być wniesione najpóźniej do
dnia (i godziny) upływu terminu składania ofert. Data i godzina do której można składać oferty zostanie podana w zaproszeniu do złożenia oferty oraz na stronie internetowej Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w wyżej wymienionym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie. 4. Wadium w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20 - 020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w formie oryginału: a) w pokoju nr 105 (kancelaria) lub b) w pokoju nr 113 (sekcja zamówień publicznych) lub c) dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie najpóźniej do dnia i godziny upływu terminu składania ofert. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać: a. jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). b. bezwarunkowe - na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w terminie związania ofertą - zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Rejonowemu Zarządowi Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, pełnej kwoty
wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy
zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określają odpowiednie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Liczba wykonawców 3
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie wyższa niż 3, Zamawiający zastosuje kryteria selekcji, o których mowa w pkt XIII SIWZ.
(dotyczy negocjacji z ogłoszeniem oraz dialogu konkurencyjnego)
nie
IV.1.5 Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek odrzucenia ofert, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp
nie
IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
tak
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp
tak
Określenie przesłanek unieważnienia postępowania:
Art. 93 ust. 1d ustawy Prawo zamówień publicznych
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60 |
Termin wykonania | 40 |
IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
nie
IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku zaistnienia poniższych okoliczności: 3.1. Zmiana terminu realizacji umowy w następujących przypadkach: a) wystąpienia siły wyższej (zdarzeń nadzwyczajnych, których Strony nie mogły przewidzieć, którym nie mogły zapobiec, ani którym nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwiają Wykonawcy wykonanie w całości lub części jego zobowiązań) lub innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub których Wykonawca, przy
zachowaniu należnej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonaniu Przedmiotu umowy spowodowane przez osobę trzecią - o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków jej działania oraz usunięcia przeszkód; b) w przypadku konieczności dokonania prac lub badań archeologicznych, wykopalisk, powodujących konieczność wstrzymania robót objętych niniejszą umową - o czas ich trwania; c) w przypadku konieczności wykonania
robót zamiennych lub robót dodatkowych niezbędnych do wykonania Przedmiotu umowy związanych m.in. z odbiorem, dopuszczeniem do użytkowania, zasadami wiedzy technicznej lub zaleconych przez instytucje zewnętrzne biorące udział w odbiorze końcowym, warunkujących odbiór Przedmiotu umowy i
dopuszczenie do użytkowania, które wstrzymują lub opóźniają realizację Przedmiotu umowy lub w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji - o czas niezbędny do ich wykonania lub usunięcia kolizji; d) w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność - o czas ich działania; e) w przypadku wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność - o czas niezbędny
do ich wykonania; f) w przypadku wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz
nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, a które Wykonawca udokumentuje i Zamawiający zaakceptuje - o czas niezbędny do ich uzyskania; g) w przypadku wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego/przez stronę resortu MON - o okres nie dłuższy niż okres wstrzymania prac; h) w przypadku konieczności
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej wynikłych w toku robót w związku z koniecznością zastosowania innych rozwiązań technicznych lub materiałowych, ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub przepisów resortowych MON, a warunkujących wykonanie całości Przedmiotu umowy zgodnie
z przepisami prawa - o czas niezbędny dla opracowania dokumentacji, naniesienie zmian oraz uzyskanie stosownych uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych; i) w przypadku wystąpienia braku możliwości
wykonywania prac z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - o czas wstrzymania prac; j) w przypadku zaistnienia okoliczności określonych ustawą Pzp, w tym: w przypadku wniesienia odwołania - do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. 3.2. Zmiana osób lub podwykonawców w następujących przypadkach: a) zmiana osób upoważnionych, jako przedstawicieli stron (w tym m.in.: inspektorów nadzoru
inwestorskiego, kierownika budowy, kierowników robót, (...)), w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy lub na żądanie Zamawiającego w szczególności w przypadku nienależytego wykonywania obowiązków. W takim przypadku strona
dokonująca zmiany zobowiązana jest do pisemnego poinformowania drugiej strony o tym fakcie. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy oraz kierowników robót o podjęciu obowiązków wraz z kserokopią uprawnień budowlanych i zaświadczenia
potwierdzającego członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictwa oraz zaświadczeń GINB o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane lub kopię (duplikat) decyzji o wpisie do rejestru GINB - art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy Prawo budowlane (obowiązek legitymowania się w/w
dokumentem dotyczy wyłącznie tych osób, które otrzymały decyzje o wpisie z urzędu po dniu wejścia w życie tj. 11 lipca 2003r. zmiany ustawy Prawo budowlane w przedmiotowym zakresie), poświadczenia bezpieczeństwa wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych i innych odpowiednio do wymagań Zamawiającego; b) powierzenie lub zmiana Podwykonawcy niebędącego podmiotem, na zasoby którego Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zaakceptuje i wyda zgodę na: powierzenie nowemu Podwykonawcy wykonanie części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji, jeżeli wykaże, że nie zachodzą wobec niego podstawy do wykluczenia; zmianę dotychczasowego Podwykonawcy w przypadku, gdy otrzyma od Wykonawcy potwierdzenie dokonania z nim całości rozliczeń finansowych. c) zmiana albo rezygnacja Podwykonawcy będącego podmiotem, na zasoby którego Wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zaakceptuje i wyda zgodę na zmianę albo rezygnację w/w podmiotu, jeżeli Wykonawca wykaże Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia
warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.3. Inne zmiany: a) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przerwania prac w przypadku wystąpienia braku środków finansowych. Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę niezwłocznie celem uzgodnienia
dalszego działania stron oraz korekty Harmonogramu rzeczowo - finansowego Przedmiotu umowy. W takim przypadku z tytułu przerwania prac Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, dopuszcza się jedynie zmianę terminu zakończenia umowy, lecz nie więcej niż o okres faktycznego ich wstrzymania. b) Zmiany Harmonogramu rzeczowo-finansowego wymagają formy aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 4. Zmiany, o których mowa w §19 ust. 3.2. lit. a) umowy nie stanowią istotnej zmiany postanowień niniejszej umowy i winny być dokonane w formie pisemnej.
Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
30/04/2020 godzina: 12:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Język polski
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.7.3) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE
więcej: przetargi REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY W LUBLINIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w zakresie modernizacji rozdzielni nn oraz stacji transformatorowej w budynkach - o ruchu ciągłym
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Przebudowa otwartego zbiornika retencyjnego, zlokalizowanego na działce ewid. nr 173/4 w Złotym Stoku, w tym zwiększenie pojemności zbiornika wodnego" - w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.