Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-04-15
Ogłoszenie nr 570073919-N-2019 z dnia 15-04-2019 r.
17 Terenowy Oddział Lotniskowy : Remont budynków nr 19 i 21 na terenie kompleksu wojskowego WESTERPLATTE
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
17 Terenowy Oddział Lotniskowy , Krajowy numer identyfikacyjny 190131950,
ul. M. Konopnickiej
13,
80-240
Gdańsk, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
261 21 34 03, e-mail
17tol.sekretariat@ron.mil.pl, faks
261 21 34 04.
Adres strony internetowej (url): www.17tol.wp.mil.pl
Adres profilu nabywcy: www.17tol.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka organizacyjna podległa MON
I.4) KOMUNIKACJA:
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
17. Terenowy Oddział Lotniskowy
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
17. Terenowy Oddział Lotniskowy , ul. M. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:
Remont budynków nr 19 i 21 na terenie kompleksu wojskowego WESTERPLATTE
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowychZamówienie podzielone jest na części:
nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
1. W wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018. 1986 j. t. z późn. zm.) w trybie przetargu ograniczonego zgodnie z art. 131h realizacja w ramach zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania w ramach zadania pn. "Remont budynków nr 19 i 21 na terenie kompleksu wojskowego WESTERPLATTE" opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (zwanej dalej DP) wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń oraz pełnienia nadzoru autorskiego na etapie realizacji robót budowlanych. 2. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa powyżej z należytą starannością wymaganą od profesjonalisty, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa określonymi w ust. 13 poniżej, wiedzą, doświadczeniem zawodowym, przepisami techniczno-budowlanymi, polskimi normami technicznymi oraz przy uwzględnieniu aktualnych zasad sztuki projektowej i budowlanej. 3. Zakres przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej obejmuje w szczególności : a) pozyskanie i zaktualizowanie mapy do celów projektowych (klauzula map "ZASTRZEŻONE"), b) wykonanie pomiarów geodezyjnych w formie planu sytuacyjno-wysokościowego oraz wszystkich innych pomiarów potrzebnych do należytego opracowania dokumentacji projektowej, c) wykonanie inwentaryzacji remontowanych budynków i przyłączy do budynków wraz z opisem stanu technicznego oraz wszystkich innych inwentaryzacji potrzebnych do należytego opracowania dokumentacji projektowej, d) wykonanie ekspertyzy technicznej oraz mykologicznej elementów konstrukcyjnych budynku oraz inwentaryzacji detali architektonicznych na potrzeby odtworzenia elementów zabytkowych, e) sporządzenie koreferatu w zakresie weryfikacji projektów branżowych w tym w szczególności wzajemnych rozwiązań technicznych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, f) złożenie wniosku do właściwego Konserwatora Zabytków o wydanie zaleceń konserwatorskich, g) uzgodnienie projektu budowlanego w formie decyzji wydanej przez właściwego Konserwatora Zabytków pod względem sposobu i zakresu robót wskazanych do realizacji oraz uzyskanie jego pozwolenia na podjęcie robót budowlanych, h) uzyskanie potwierdzenia zgodności zamierzenia z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, i) wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego z podziałem na wszystkie branże uzgodnionego z właściwym Konserwatorem Zabytków oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i stopniu pozwalającym Wykonawcy na uzyskanie pozwolenia na budowę - w formie wydruku 5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD 2 egz. (PDF oraz wersje edytowalne rysunków w formacie *dwg; opisy w *doc.), j) wykonanie wielobranżowego projektu wykonawczego z podziałem na wszystkie branże uzgodnionego w zakresie i stopniu pozwalającym Wykonawcy na realizację robót budowlanych - w formie wydruku 5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD 2 egz. (PDF oraz wersje edytowalne rysunków w formacie *dwg; opisy w *doc.), k) wykonanie wielobranżowych przedmiarów robót 3 egz. w formie wydruku oraz 1 egz. w osobnych plikach w wersji elektronicznej na CD (pliki w formie PDF oraz wersje edytowalne *ath, lub*xls), l) wykonanie wielobranżowych kosztorysów Inwestorskich szczegółowych w formie wydruku oraz w 2 egz. oraz w 1 egz. w osobnych plikach w wersji elektronicznej na CD (pliki w formie PDF oraz wersje edytowalne *ath,*xls), m) wykonanie Zestawienia Kosztów Zadania (ZKZ) wraz z analizą porównawczą wskaźników kosztów jednostkowych 3 egz. w formie wydruku oraz 1 egz. w formie elektronicznej na CD (plik w formie PDF oraz wersji edytowalnej*doc.) (wg załączonego wzoru) z podziałem na środki trwałe w uzgodnieniu z Zarządcą i Administratorem, n) sporządzenie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) - w formie wydruku 3 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD 1 egz. (plik w formie PDF oraz wersji edytowalnej *doc.), o) opracowanie informacji dotyczącej Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia 3 egz. w formie wydruku oraz 1 egz. w formie elektronicznej na CD (plik w formie PDF oraz wersji edytowalnej*doc.), p) specyfikacja materiałów przewidzianych do wykonania remontu w zakresie pokrycia i więźby dachowej, elewacji oraz istniejących wejść do budynków (ilość drzwi i sposób wejścia) z akceptacją właściwego Konserwatora Zabytków w formie wydruku 2 egz. oraz 1 egz. w wersji elektronicznej na CD (plik w formie edytowalnej *dwg,*dxf,* doc), q) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, r) pełnienie nadzoru autorskiego na etapie realizacji robót budowlanych, s) udzielania odpowiedzi na pytania w terminie do 5 dni od ich otrzymania dotyczących DP na etapie postępowania o wyłonienie wykonawcy robót budowlanych i udział w wizji lokalnej, jeżeli Zamawiający uzna za zasadne jej przeprowadzenie, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia z tego tytuł pod rygorem naliczenia kary umownej określonej w § 11 ust. 1 pkt n, t) sporządzenie koreferatu przez biuro projektów w zakresie weryfikacji projektów branżowych w tym w szczególności wzajemnych rozwiązań technicznych przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, u) uzyskania niezbędnych opinii i uzgodnień organów cywilnych i wojskowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa (zakres opiniowania stosownie do kompetencji organu), a w szczególności: o Zarządcy - Rejonowy Zarząd Infrastruktury w GDYNI (RZI w GDYNI) w tym uzgodnienie ZUDP, o Użytkownika - Jednostki Wojskowej 2305 WESTERPLATTE, o Zamawiającego - 17. Terenowy Oddział Lotniskowy w GDAŃSKU (17.TOL), o Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej w GDYNI, o Właściwego Konserwatora Zabytków w GDAŃSKU, Uzyskanie opinii powinno zostać rozpoczęte najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu przekazania kompletnej dokumentacji do Zamawiającego. 4. Poprawianie błędów projektowych, likwidacja kolizji między branżami lub uzupełnianie rysunków, detali bądź opisu technologii wykonania nie zawartych w dokumentacji autorskiej - pozostaje bez prawa do odrębnego wynagrodzenia. 5. Pełnienie nadzoru autorskiego w zakresie wynikającym z § 3 niniejszej umowy na etapie realizacji robót budowlanych. Szacunkowo przewiduje się 3 nadzory miejscowe i 3 nadzory zamiejscowe. Nadzór autorski pełniony będzie do końca realizacji robót przez WRB tj. do przekazania obiektu do użytkowania. 6. Dodatkowe wymagania w zakresie wykonania kompletnej dokumentacji projektowej: a) uzgodnić zakres robót wynikający z opracowania projektowego z właściwym Konserwatorem Zabytków w GDAŃSKU (zgodnie z ustalonymi kompetencjami), b) przyjąć rozwiązania techniczne uwzględniające zabytkowy charakter budynków oraz wytyczne i wskazania właściwego Konserwatora Zabytków dla prac remontowo naprawczych obejmujących roboty pokrywcze, remont elewacji i wizualizacje budynku, c) określić zakres niezbędnych prac budowalnych dla obu budynków mających na celu likwidację występujących uszkodzeń i nieprawidłowości w strukturach budynków w celu poprawienia stanu technicznego obiektów, d) zaprojektować wykonanie kompleksowego remontu całości budynków 19 i 21 zapewniającego bezpieczne użytkowanie w szczególności w zakresie remontu dachu, konstrukcji, instalacji, elewacji, wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, wydzieleniem pomieszczeń m. in. magazynowych (dla indywidualnego wyposażenia 6 żołnierzy), biurowych, socjalnych, sanitariatach. 7. sporządzona kompletna dokumentacja projektowa powinna być trwale oprawiona oraz posiadać ponumerowane strony i spis treści - zgodnie z "Wymaganiami dotyczącymi formy i sposobu wykonania opracowań dla 17. TOL" (wytyczne zamieszczone jako załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - dalej zwane ,,SIWZ") i złożona w siedzibie Zamawiającego. 8. Kompletna DP powinna zawierać wszystkie niezbędne decyzje administracyjne, opinie i uzgodnienia, potwierdzenie złożenia projektu budowlanego wraz z załącznikami w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w GDAŃSKU oraz uzyskane pozwolenie na budowę najpóźniej na dzień przekazania dokumentacji do siedziby 17.TOL. 9. Dokumentację należy opracować w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy również z uwzględnieniem zmian zachodzących w trakcie realizacji umowy (dokumentacja ma być zgodna z przepisami obowiązującymi w dniu jej odbioru). 10. Dla potrzeb przetargu na wyłonienie Wykonawcy Robót Budowlanych elektroniczna wersja DP nie powinna zawierać numeru kompleksu wojskowego. 11. DP musi zawierać oświadczenia wszystkich projektantów/autorów/współautorów biorących udział w procesie projektowym o sporządzeniu DP zgodnie z art. 20 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, właściwymi rozporządzeniami oraz z zasadami wiedzy technicznej. 12. Przed przystąpieniem do opracowania DP Wykonawca zobowiązany jest dokonać: - opisu stanu technicznego wraz z inwentaryzacją remontowanych budynków oraz przyłączy do budynku; - pomiarów geodezyjnych w formie planu sytuacyjno-wysokościowego oraz wszystkich innych pomiarów potrzebnych do właściwego wykonania DP. 14. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym wątpliwości związane z realizacją przedmiotu umowy, jak również przekazywać do wiadomości Zamawiającego kopie korespondencji prowadzonej z urzędami i innymi podmiotami dotyczącymi umowy. 15. Przedmiot umowy musi być opracowany na podstawie i zgodnie z m. in.: a) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, b) Ustawą z dnia 29 styczeń 2004 r. prawo zamówień publicznych, c) Ustawą z dnia 5 sierpień 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, d) Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, e) Instrukcją o ochronie obiektów wojskowych - Szt. Gen. 1686/2017, f) Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, g) Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie prowadzenia prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytku, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków, h) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, i) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony ppoż. budynków, innych projektów budowlanych i terenów, j) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 grudnia 2015r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony ppoż, k) Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa, l) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, m) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Programu Funkcjonalno - Użytkowego. n) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowania kosztów robót budowlanych określonych w Programie Funkcjonalno -Użytkowym, o) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, p) Decyzją nr 19/MON z dnia 24 stycznia 2017 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej, q) m.in. Polskimi normami, normami obronnymi, innymi przepisami i aktami prawnymi w tym obowiązującymi w Ministerstwie Obrony Narodowej związanymi z przedmiotem zamówienia, a także nie wymienionych powyżej, a wymaganych prawem budowlanym, energetycznym, ochrony środowiska, ppoż, bhp, itd. 16. Przy projektowaniu kompletnej DP należy uwzględnić informacje zawarte w "Planie Ochrony Zabytków Nieruchomych Pól Bitewnych na Półwyspie Westerplatte w Gdańsku" na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych. 17. Opis proponowanych materiałów i urządzeń w opracowanej dokumentacji, należy dokonać wyłącznie za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania nazw producentów i dostawców. Jeśli nie będzie to możliwe Wykonawca zobowiązany jest do opisu przedmiotu na warunkach określonych w SIWZ/Prawo Zamówień Publicznych. 18. Wykonawca oświadcza, że posiada wszelkie prawem wymagane uprawnienia, wiedzę oraz zdolności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. 19. Realizacja przedmiotu umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE". W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ochrony informacji niejawnych na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych. 20. Decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w GDAŃSKU nr PWKZ.R4190-27/2367-3/2008 wpisano do rejestru zabytków: "Pole Bitewne na Półwyspie Westerplatte w Gdańsku wraz z obiektami historycznymi". Budynki nr 19 i 21 znajdują się na obszarze ww. "Pola Bitewnego ... " które zostało wpisane do rejestru zabytków pod nr 1219 Decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku z dnia 17 maja 2001 roku (obecnie nowy nr rejestru zabytków 1724) Pola Bitewne Westerplatte uznane są za Pomnik Historii. 21. Budynki wpisane do rejestru zabytków pod nr A-1219(A-1724) decyzją z dnia 25.11.2008 r. 22. Zamawiający nie posiada dokumentacji archiwalnej architektoniczno-budowlanej ww. obiektów. 23. Termin realizacji zamówienia zawiera opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych i pozwoleń w tym pozwolenia właściwego Konserwatora Zabytków w Gdańsku oraz pozwolenia na budowę. 24. Wersje elektroniczne dokumentacji projektowej na nośniku CD należy opracować w następujących formatach edytowalnych (rysunki w *.dwg; kosztorysy w *.ath; opisy, specyfikacje w *.doc; ZKZ w *.xls) oraz w formacie PDF. Projekty w wersji elektronicznej powinny być ułożone w katalogach i plikach odpowiadających tomom oraz układowi dokumentacji w wersji papierowej. 25. Przed przystąpieniem do prowadzenia jakichkolwiek prac terenowych na Wykonawcy ciąży obowiązek uzyskania od Użytkownika przepustek na wstęp na teren jednostki i odbycie szkolenia w zakresie ochrony i zasad poruszania się po jej terenie. O każdorazowym wystąpieniu o przepustkę Wykonawca ma obowiązek informować o tym fakcie Zamawiającego. 26. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zmian w rozwiązaniach projektowych na żądanie Zamawiającego. 27. Przed opracowaniem mapy do celów projektowych Wykonawca zgłosi te prace u Zarządcy terenu oraz uzyska szczegółowe warunki techniczne wykonania robót geodezyjnych. W ramach tego elementu zamówienia należy zaktualizować mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych w oparciu o materiały uzyskane od Zarządcy terenu (RZI GDYNIA). Należy sporządzić 1 egzemplarz operatu technicznego - z pomiaru osnowy (uzupełniającego) oraz przekazać do zasobu ODBW Zarządcy. 28. Wykonawca na każdym etapie opracowania projektu wielobranżowego będzie dokonywał uzgodnień tegoż projektu z Użytkownikiem i Zamawiającym. 29. Kompletna dokumentacja projektowa w wersji elektronicznej powinna zawierać wszystkie opracowania, opinie, uzgodnienia, uprawomocnione decyzje, pozwolenia, warunki techniczne itp. Płyty CD nie mogą być zabezpieczone hasłem. 30. Wykonawca zobowiązany jest do udziału w naradach, odbiorach, próbach instalacji, procedurach rozruchu oraz końcowym odbiorze robót na wniosek Zamawiającego. 31. Po opracowaniu dokumentacji nastąpi przeniesienie praw majątkowych w pełnym zakresie na zasadach określonych w umowie w paragrafie 2. 32. Zadanie realizowane będzie na czynnym obiekcie zlokalizowanym na terenie zamkniętym. 33. W przypadku konieczności sporządzania dokumentacji fotograficznej Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę Użytkownika (JW 2305). 34. Przewiduje się 3 nadzory miejscowe oraz 3 nadzory zamiejscowe. Nadzór autorski pełniony będzie do końca realizacji robót tj. do przekazania obiektu do użytkowania. Rozliczenie części sprawowania nadzoru autorskiego nastąpi za faktycznie wykonane nadzory, po zakończeniu robót budowlanych na podstawie osobno wystawionej faktury przez Wykonawcę.
Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy siłami własnymi lub podwykonawców. 2. Wykonawca za działania i zaniechania podwykonawcy odpowiada jak za działania lub zaniechania własne. 3. Wprowadzenie podwykonawcy nieujętego w ofercie (to jest nieplanowanego na etapie składania oferty, a planowanego do wykonania DP dopiero na etapie realizacji umowy), wymaga uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego po złożeniu przez Wykonawcę stosownego wniosku zawierającego informacje i dokumenty na potwierdzenie, że podwykonawca posiada niezbędne kwalifikacje i uprawnienia do wykonania umowy nie mniejsze niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie umowy. 4. W przypadku powierzenia wykonania części prac projektowych podwykonawcy/ -om, Wykonawca zobowiązuje się do koordynacji opracowań projektowych wykonanych przez podwykonawcę/-ów i ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za należyte wykonanie DP oraz za uzyskanie autorskich praw majątkowych w zakresie wynikającym z § 2 umowy.
II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.6) Główny Kod CPV: 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Wartość bez VAT:
Waluta: PLN
II.8) Dopuszcza się złożenia oferty wariantowej:
nie
II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 11
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
Realizacja przedmiotu umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE". W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ochrony informacji niejawnych na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::
Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
Realizacja przedmiotu umowy wiąże się z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej ,,ZASTRZEŻONE". W związku z powyższym Podwykonawca zobowiązany jest do przestrzegania ochrony informacji niejawnych na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków posiadają ważny akredytowany system teleinformatyczny zdolny do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli minimum "ZASTRZEŻONE",
o którym mowa w art. 48 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Na etapie składania wniosków Wykonawcy zobowiązani są przedstawić oświadczenia
o spełnianiu ww. warunków.
III.2.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy:
- którzy posiadają opłaconą polisę OC, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie niższej niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych);
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną dokumentację projektową dla obiektu wpisanego do rejestru zabytków
o kubaturze min. 200 m3 polegającą na wykonaniu kompleksowego remontu
i zatwierdzona przez Właściwego Konserwatora Zabytków, wraz z podaniem
ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy,
b) dysponują projektantami w specjalności architektonicznej i konstrukcyjno-budowlanej
z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń, którzy wykonali co najmniej jedną dokumentację projektową dotycząca remontu lub przebudowy obiektu wpisanego
do rejestru zabytków;
c) dysponują niezbędnymi projektantami do realizacji zamówienia należącymi do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa posiadającymi aktualną polisę OC oraz uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności:
o architektonicznej oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych,
o konstrukcyjno - budowlanej oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych,
oraz pozostałymi projektantami należącymi do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa posiadającymi aktualną polisę OC oraz uprawnienia do projektowania w specjalności:
o instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji telekomunikacyjnej oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o inżynieryjnej - drogowej oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o geodetą - wykonujący prace związane z aktualizacją mapy do celów projektowych oraz inne pomiary i opracowania w zakresie niezbędnym do realizacji zadania oraz pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu
do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych - poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE, wydane przez SKW albo ABW oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia
w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez SKW albo ABW,
o pracownikiem punktu ewidencyjnego (kancelarii) - pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa) oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o administratorem systemów teleinformatycznych - pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa), zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia specjalistycznego w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez ABW albo SKW oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych;
o inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego - pisemne upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, (jeżeli nie posiadają aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa), zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia specjalistycznego w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez ABW albo SKW oraz zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:
tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia (należy wypełnić w przypadku zaznaczenia odpowiedzi "tak"):
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. a ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. b ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. c ustawy Pzp) w tym:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 3 ustawy Pzp)
III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcjitak
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:
1. Każdy Wykonawca musi dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu . Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu dotyczącym niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. 4. Wykonawca musi dołączyć do wniosku n/w dokumenty oraz oświadczenia potwierdzające: 1) Spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy b) oświadczenia/dokumenty potwierdzające, że projektanci w specjalności (architektonicznej i konstrukcyjno - budowlanej) o której mowa w Rozdziale V skierowany/ni przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego posiadają doświadczenie i wykonali co najmniej jedną dokumentację projektową dotycząca remontu lub przebudowy obiektu wpisanego do rejestru zabytków. c) wykazu osób,skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; d) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku należy przedstawić opłaconą polisę (wraz z dowodem jej opłacenia), a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia spełnienie warunku będzie oceniane łącznie. 2) brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp tj. złożenia: a) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w Rozdziale VII SIWZ, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6. Dokument, o którym mowa Rozdziale VII SIWZ, w ust. 5 pkt b) powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w ust. 5 pkt a) powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII ust. 5 pkt a) i b) SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy ust. 7 stosuje się. 8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.17tol.wp.mil.pl informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (zgodnie z załącznikiem do SIWZ). 10. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jako Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 12. W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VII SIWZ, ust. 4 pkt 2) SIWZ składa każdy z Wykonawców. 13. Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 14. Jeżeli osoba (osoby) podpisujące ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 15. Dokumenty, o których mowa w Rozdziale VII ust. 4 SIWZ składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 16. Poświadczenia za zgodność z oryginałem tj. złożonej oferty/wyceny, dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 17. Zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia składane jest w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. 18. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy będzie podlegać odrzuceniu albo konieczne będzie unieważnienie postępowania. 19. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu albo konieczne będzie unieważnienie postępowania.
III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:
1. Każdy Wykonawca musi dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu aktualne na dzień składania wniosków oświadczenie dotyczące niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu dotyczącym niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:
1. Każdy Wykonawca musi dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowiły potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu dotyczącym niepodlegania wykluczeniu oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. 4. Wykonawca musi dołączyć do oferty n/w dokumenty oraz oświadczenia potwierdzające: 1) Spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy b) oświadczenia/dokumenty potwierdzające, że projektanci w specjalności (architektonicznej i konstrukcyjno - budowlanej) o której mowa powyżej skierowany/ni przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego posiadają doświadczenie i wykonali co najmniej jedną dokumentację projektową dotycząca remontu lub przebudowy obiektu wpisanego do rejestru zabytków. c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; d) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej określonej w Rozdziale V w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych). Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku należy przedstawić opłaconą polisę (wraz z dowodem jej opłacenia), a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia spełnienie warunku będzie oceniane łącznie. 2) brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 15 ustawy Pzp tj. złożenia: a) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w sekcji III.5, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt b) powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt a) powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt a) i b) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy ust. 3 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Etap I: 1. Wykonawca składa wniosek wraz z załącznikami o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w terminie do 29 kwietnia 2019 roku do godziny 1200. 2. Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu w liczbie 10. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy uzyskają największą liczbę punktów przyznanych za usługi, spełniające wymagania określone w niniejszym postępowaniu. 3. Jeden punkt Wykonawca otrzyma za spełnienie warunku udziału w postępowaniu (zdolność techniczna i zawodowa), każdy dodatkowy jeden punkt zostanie przyznany za każdą wykazaną dodatkowo usługę, spełniającą warunek udziału w postępowaniu. 4. Wykonawca może zatem uzyskać maksymalnie 10 punktów. 5. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 10 Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki. 6. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez Wykonawców, decydująca będzie największa suma wartości wszystkich usług danego Wykonawcy. 7. Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia dokumentów dotyczących pozostałych usług uwzględnionych w wykazie usług, za które Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, jeśli dokumenty te nie zostaną dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub będą zawierać błędy lub jeżeli usługi te nie będą spełniać wymagań Zamawiającego określonych w nieobowiązkowym ogłoszeniu. 8. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Zamawiającego. 9. Wniosek wraz z załącznikami (w tym także US, ZUS, polisa) należy złożyć w zamkniętej kopercie. Koperta musi zostać opatrzona napisem "WNIOSEK o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na Remont budynków nr 19 i 21 na terenie kompleksu wojskowego WESTERPLATTE. 10. W przypadku złożenia wniosku po terminie Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę o złożeniu wniosku po terminie oraz zwróci wniosek bez otwierania koperty po upływie terminu do wniesienia odwołania. 11. Wniosek o dopuszczenie do udziału wraz z załącznikami musi być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub jego kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem. 12. Dokumenty składane w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 13. W przypadku gdy we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu znajdują się informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie ujawnia się tych informacji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zastrzegł, że nie mogą być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. II Etap 1. Zamawiający zaprosi do składania ofert wybranych Wykonawców (jak wyżej).
III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których
% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie
IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)
Liczba wykonawców 10
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
Zamawiający przewiduje przeprowadzenie postępowania w dwóch etapach:
Etap I:
1. Wykonawca składa wniosek wraz z załącznikami o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu w terminie do 29 kwietnia 2019 roku do godziny 1200.
2. Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu w liczbie 10. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 10, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy uzyskają największą liczbę punktów przyznanych za usługi, spełniające wymagania określone w niniejszym postępowaniu.
3. Jeden punkt Wykonawca otrzyma za spełnienie warunku udziału w postępowaniu (zdolność techniczna i zawodowa), każdy dodatkowy jeden punkt zostanie przyznany za każdą wykazaną dodatkowo usługę, spełniającą warunek udziału
w postępowaniu.
4. Wykonawca może zatem uzyskać maksymalnie 10 punktów.
5. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 10 Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki.
6. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez Wykonawców, decydująca będzie największa suma wartości wszystkich usług danego Wykonawcy.
7. Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia dokumentów dotyczących pozostałych usług uwzględnionych w wykazie usług, za które Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, jeśli dokumenty te nie zostaną dołączone do wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub będą zawierać błędy lub jeżeli usługi te nie będą spełniać wymagań Zamawiającego określonych w nieobowiązkowym ogłoszeniu.
8. Wzór wniosku wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Zamawiającego.
9. Wniosek wraz z załącznikami (w tym także US, ZUS, polisa) należy złożyć
w zamkniętej kopercie. Koperta musi zostać opatrzona napisem "WNIOSEK
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na Remont budynków nr 19 i 21 na terenie kompleksu wojskowego WESTERPLATTE.
10. W przypadku złożenia wniosku po terminie Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę o złożeniu wniosku po terminie oraz zwróci wniosek bez otwierania koperty po upływie terminu do wniesienia odwołania.
11. Wniosek o dopuszczenie do udziału wraz z załącznikami musi być podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli uprawnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub jego kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem.
12. Dokumenty składane w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
13. W przypadku gdy we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu znajdują się informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, nie ujawnia się tych informacji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zastrzegł, że nie mogą być udostępnione oraz wykazał,
iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Etap II:
1. Zamawiający zaprosi do składania ofert wybranych Wykonawców (jak wyżej).
nie
IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 100 |
IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
nie
IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) zmiana wynagrodzenia umownego w przypadku:
2. ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia (roboty zaniechane),
3. zastosowania równoważnych materiałów, urządzeń, w stosunku do materiałów, urządzeń proponowanych w dokumentacji projektowej i SIWZ, na etapie realizacji robót,
4. wystąpienia robót (rozwiązań) zamiennych,
2) zmiana terminu umownego w przypadku:
a) działania siły wyższej mającej wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy,
b) wystąpienia istotnych okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody dające się przypisać Zamawiającemu,
c) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron,
d) istotnych zmian w przepisach ustawowych, aktach wykonawczych i innych obowiązujących Zamawiającego, związanych z przedmiotem umowy, które nastąpiły po dniu podpisania umowy,
e) zmian treści decyzji administracyjnych uzyskanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji umowy związanych z przedmiotem umowy,
f) zleceniu robót innemu podmiotowi, w sytuacji gdyby doszło z tego tytułu do opóźnień w realizacji robót pomimo dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności.
3) pozostałe możliwości zmiany umowy określa art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 pkt 2, termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia jego wykonywania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności (skutków).
O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego niezwłocznie w formie pisemnej i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy. Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy.
3. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego:
a) opis propozycji zmiany,
b) uzasadnienie zmiany,
c) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy.
Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo
IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
29/04/2019 godzina: 12:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Polski
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.7.3) Informacje dodatkowe:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Przebudowa otwartych zbiorników retencyjnych na terenie Gminy Jelcz-Laskowice w formule zaprojektuj i wybuduj w podziale na 4 zadania
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 854 relacji Annopol - gr. woj. lubelskiego - Antoniów - Gorzyce polegającej na budowie drogi dla pieszych w miejscowościach Wrzawy i Gorzyce.
- Opracowanie dokumentacji technicznej dla projektu - uzbrojenie terenów inwestycyjnych w rejonie ulic: Siewnej, Rataja, Sądowej na osiedlu mieszkaniowym Grunwald w Brodnicy
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.