Ogłoszenie z dnia 2015-11-17
Nr: NP/2015/11/1053/GDA
Przedmiot zamówienia: Czyszczenie gazociągu DN 150 MOP 5,5 MPa na odcinku Grzybno-Garcz z zastosowaniem tłoków czyszczacych
Typ: Niepubliczne
Tryb: Przetarg nieograniczony
Kategoria: Usługi
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie
Data publikacji: 2015-11-17
Data wygaśnięcia: 2015-11-25
CPV: -
Osoba kontaktowa: Dorota Zagórska (GDH) dorota.zagorska@gaz-system.pl 058 32 30 480
Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
Adres ul. Mszczonowska 4
Miejscowość Warszawa
Telefon +48 (022) 220 14 49
www.gaz-system.pl/przetargi
Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia
Opis postępowania : Czyszczenie gazociągu DN 150 MOP 5,5 MPa na odcinku Grzybno-Garcz z zastosowaniem tłoków czyszczacych
Miejsce uzyskania SIWZ : strona internetowa Zamawiającego postępowania niepubliczne pn.:Czyszczenie gazociągu DN 150 MOP 5,5 MPa na odcinku Grzybno-Garcz z zastosowaniem tłoków czyszczacych. Numer postępowania NP/2015/11/1053/GDA
Ogłoszenie i SIWZ są dostępne do dnia składania ofert tj. do dnia 25 listopada 2015r. do godziny 12:00
Zastrzeżenia dotyczące SIWZ : 1. Dostawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień pod warunkiem, że prośba o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian treści SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana wprowadzona do Specyfikacji przez Zamawiającego staje się częścią składową dokumentacji Postępowania i jest wiążąca.
3. Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających ze zmiany treści niniejszej SIWZ.
4. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Dostawców, którym przekazano SIWZ, a także zamieści na stronie internetowej Spółki, na której została udostępniona SIWZ.
Zastrzeżenia dotyczące postępowania : 1.Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Dostawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji.
2.Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty bez konieczności podania przyczyny takiej czynności.
3.O zakończeniu Postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadamia wszystkich Dostawców biorących udział w Postępowaniu.
4. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia negocjacji handlowych w zakresie kryteriów oceny oferty, które będą prowadzone w formie osobistych spotkań, telekonferencji, wideokonferencji lub drogą elektroniczną
5.Dostawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia Niepublicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli żąda go Zamawiający.
6.Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części lub całości prac będących przedmiotem niniejszego postępowania podwykonawcom.
W przypadku powierzenia części prac podwykonawcom w ofercie należy wskazać jaki zakres prac zostanie zlecony podwykonawcom.
7.Jeżeli w danym postępowaniu oferty zostały złożone przez więcej niż 3 Dostawców, Zamawiający zastrzega sobie możliwość badania i oceny tylko tych 3 Dostawców, których oferty po wstępnej ocenie są najkorzystniejsze. W przypadku skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, oferty złożone przez pozostałych Dostawców Zamawiający pozostawia bez badania i oceny.
Dodatkowe informacje : 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w niniejszej Specyfikacji
2. Przetarg nieograniczony to tryb udzielenia Zamówienia Niepublicznego, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o Zamówieniu Niepublicznym, oferty mogą złożyć wszyscy Dostawcy, którzy chcą wziąć w nim udział. Ogłoszenie o Zamówieniu Niepublicznym w postępowaniu prowadzonym
w trybie przetargu nieograniczonego publikuje się na stronie internetowej Spółki.
3. W Postępowaniu o udzielenie Zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).
4. Przedmiotem Zamówienia jest czyszczenie gazociągu DN 150, MOP 5,5 MPa na odcinku Grzybno-Garcz, z zastosowaniem tłoków czyszczących
o numerze postępowania NP/2015/11/1053/GDA.
5.Istotne warunki zamówienia określa projekt umowy stanowiący załącznik nr 4 do Specyfikacji, szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do Specyfikacji.
6.Zakres prac obejmuje
1)Zakres prac podzielano na dwie części (zgodnie z opisem zawartym w Załączniku nr 1 do OPZ) Część I prac jest po stronie Zamawiającego.
Po stronie Wykonawcy w ramach Części II (wg. Założeń Technicznych) jest:
1.1Opracowanie i uzgodnienie u Zamawiającego dokumentacji techniczno- ruchowej (w tym szczegółowe instrukcje wykonania prac) oraz Polecenie pracy gazoniebezpiecznej zgodnie
z procedurą P.02.O.02 Prace gazoniebezpieczne, obowiązującej u Zamawiającego.
1.2Dostarczenie przenośnych śluz, nadawczej i odbiorczej, umożliwiających przeprowadzenie tłokowania.
1.3Przeazotowanie wyseparowanego odcinka gazociągu na potrzeby przeprowadzenia tłokowania.
1.4Montaż i wspawanie dostarczonych śluz.
1.5Wykonanie badań radiograficznych (RT) spoin przyłączenia śluz.
1.6Przeprowadzenie czyszczenia gazociągu tłokami czyszczącymi typ gąbkowy o gęstości 80-128kg/m3 wadze 0,6 - 0,8 kg oraz manszetowy umożliwiający przejście przez łuki o średnicy ok. 3D. Tłok manszetowy powinien umożliwiać śledzenie tłoka.
1.6.1 Dostawę tłoków czyszczących i załadowanie do śluzy,
1.6.2 Wytworzenie ciśnienia niezbędnego do przeprowadzenia właściwego przebiegu tłoków - jako medium do przeprowadzenia tłokowania należy użyć sprężonego azotu uzyskanego z wytwornicy azotu, której dostarczenie jest po stronie Wykonawcy;
1.6.3 Śledzenie biegu tłoka i potwierdzanie jego przejścia przez ustalone punkty referencyjne;
1.6.4 Odbiór kondensatu i zanieczyszczeń wraz z ich utylizacją łącznie ze zużytymi tłokami;
1.6.5 Ocena stanu tłoka i ilości zanieczyszczeń;
Przewidywana ilość przebiegów tłoków czyszczących ma być wystarczająca do wyczyszczenia przedmiotowego odcinka gazociągu.
1.7Demontaż śluz mobilnych;
1.8Zapewnienie zasilenia tymczasowego stacji pomiarowej Garcz w paliwo gazowe za pomocą dwóch autocystern CNG (jedna jako rezerwowa). Tankowanie autocystern realizowane będzie na stacji gazowej Banino, gazem Zamawiającego, oddalonej o około 30 km od docelowego miejsca zasilania, tj. stacji pomiarowej Garcz. Należy przewidzieć pełną obsługę cystern na okres wstrzymania przepływu gazu w gazociągu (czas czyszczenia i przełączeń). Okres zasilania z autocystern szacuje się wstępnie na około 5 dni roboczych.
2)Opracowanie dokumentacji powykonawczej do której należy załączyć:
a) ,,Protokół z przekazania terenu budowy" do prowadzenia prac;
b) dokumenty związane z gospodarowaniem odpadami, w tym:
zobowiązanie do zagospodarowania odpadu zgodnie z Ustawą o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21);
kopię karty przekazania odpadu zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. do Rozporządzenia MŚ z dnia 12 grudnia 2014 w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 poz. 1973);
c) kompletne Polecenie pracy gazoniebezpiecznej;
d) protokoły z czyszczenia gazociągu - poszczególne przebiegi tłoków;
e) zgłoszenie gotowości Wykonawcy do odbioru końcowego;
f) Dziennik Prac.
Szczegółowy zakres oraz sposób realizacji zadania opisują Założenia techniczne do remontu stanowiące załącznik nr 1 do Opisu przedmiotu zamówienia.
7. Dostawca zobowiązany jest zapoznać się z treścią Kodeksu Postępowania dla Dostawców Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. i stosować jego postanowienia na etapie realizacji zamówienia. (Kodeksu Postępowania dla Dostawców jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: http://www.gazsystem.pl/przetargi/kodeks-postepowania-dla dostawcow/ )i stosować jego postanowienia na etapie realizacji zamówienia.
8.Ofertę należy złożyć w oryginale oraz w wersji elektronicznej, tj. zeskanowanej oferty w formacie nieedytowalnego pliku PDF na płycie CD lub DVD.
Warunki udziału w postępowaniu : INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Dostawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia Niepublicznego tj.:
2.1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizowali co najmniej jedno (1) zamówienie polegające na wykonaniu czyszczenia gazociągu wysokiego ciśnienia, o średnicy min DN 150.
2.2. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu Zamówienia posiadające aktualne świadectwa kwalifikacji wydane zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy
I Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji I sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 ze zm.) lub równoważne zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (dz. U. Nr 63, poz. 394) do wykonywania prac w zakresie: Grupa 3
a) co najmniej 2 osobami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci na stanowisku dozoru - w zakresie remontów, montażu instalacji i sieci gazowych przesyłowych o ciśnieniu pow. 0,5 MPa.
b) najmniej 2 osobami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji w zakresie remontów, montażu instalacji i sieci gazowych przesyłowych o ciśnieniu pow. 0,5 MPa
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia Niepublicznego,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia Niepublicznego zgodnie z Rozdziałem VII ust. 1 SIWZ.
UWAGA:
1. Ocena spełniania warunków wymaganych od Dostawców zostanie dokonana według formuły
0 - 1 ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty złożonej w Postępowaniu.
2. Dopuszcza się wspólne ubieganie się Dostawców o udzielenie Zamówienia Niepublicznego.
W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany
w ust. 1 pkt 1) - 3) powyżej mogą spełniać łącznie wszyscy Dostawcy. W przypadku Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia warunek opisany w ust. 1 pkt 4) musi spełnić każdy z Dostawców odrębnie.
3. Dostawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w ust.1 pkt 2) powyżej może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania Zamówienia Niepublicznego, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. .
W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów Dostawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował w sposób realny zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia Niepublicznego.
W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia wymaga się, aby takie podmioty brały udział w realizacji Zamówienia Niepublicznego
w charakterze podwykonawców Dostawcy.
W sytuacji gdy Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w realizacji Zamówienia Niepublicznego, zakazuje się polegania na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy
i doświadczenia.
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ DOSTAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Na potwierdzenie spełniania warunków opisanych w Rozdziale VIII SIWZ, Dostawca winien przedstawić:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z którego treści będą wynikać zasady reprezentacji Dostawcy w obrocie.
Dopuszcza się składanie dokumentów wystawionych z datą wcześniejszą, jeśli w tym okresie dane zawarte w rejestrze nie uległy zmianie i Dostawca złoży w tym zakresie stosowne oświadczenie lub Zamawiający samodzielnie zweryfikuje aktualność danych Dostawcy zawartych w rejestrze.
Pobrane samodzielnie wydruki komputerowe aktualnych informacji o podmiotach wpisanych do rejestru mają moc zrównaną z mocą dokumentów wydawanych w formie pisemnej, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w rejestrze na podstawie właściwych przepisów.
Jeżeli Dostawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym i nie wszczęto wobec niego postępowania likwidacyjnego, upadłościowego ani nie ogłoszono jego upadłości, podając jednocześnie podstawę prawną wystawienia tych dokumentów.
2) Oświadczenie Dostawcy, iż nie podlega wykluczeniu z Postępowania, zgodnie z Rozdziałem VIII ust 1. Pkt. 4) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ).
3) Oświadczenie Dostawcy, iż spełnia warunki udziału, zgodnie z Rozdziałem VIII ust.1
pkt 1) - pkt 3) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 2 do Specyfikacji).
4) Wykaz zrealizowanych w okresie 3 (trzech) lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień, zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale VIII ust. 1 pkt. 2. ppkt 2.1) SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do Specyfikacji).
Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy odpowiednio podać:
- przedmiot zamówienia (nazwę zamówienia oraz zakres zamówienia),
- parametry gazociągu (ciśnienie)
- termin realizacji tj. rozpoczęcia (dd/mm/rrrr) i zakończenia (dd/mm/rrrr) realizacji zamówienia,
- zamawiającego (nazwa, adres),
Ponadto, do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy załączyć dokument, że zamówienia te zostały wykonane należycie.
5) Oświadczenie Dostawcy, iż dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zgodnie z warunkiem opisanym w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2.2 SIWZ (zgodnie z treścią Załącznika nr 8 do Specyfikacji).
2. Dokumenty załączone do oferty z wyłączeniem pełnomocnictw muszą być przedstawione w formie oryginału, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Dostawcę/Mocodawcę.
3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski poświadczonymi przez Dostawcę.
4. W przypadku składania oferty przez Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, wymóg złożenia dokumentów, o których mowa w ust 1. pkt 1) - pkt 2) powyżej dotyczy każdego
z ww. Dostawców. Pozostałe dokumenty składane są przez tych Dostawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, którzy spełniają warunki udziału w Postępowaniu, których potwierdzeniem są dane dokumenty.
5. Jeżeli Dostawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował w sposób realny zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia Niepublicznego (zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do SIWZ), w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu Zamówienia Niepublicznego oraz dokumenty, z których będzie wynikać, że osoba lub osoby podpisujące pisemne zobowiązanie były umocowane do działania w imieniu tych podmiotów.
6. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnia.
7. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać udzielenia przez Dostawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, w tym treści dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty, oraz wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość zaoferowanej ceny.
8. Zamawiający może wezwać Dostawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów oświadczeń lub pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, oświadczenia lub pełnomocnictwa zawierające błędy, do ich uzupełnienia w określonym terminie.
9. Jeżeli w danym postępowaniu oferty zostały złożone przez więcej niż 3 Dostawców, Zamawiający zastrzega sobie możliwość badania i oceny tylko tych 3 Dostawców, których oferty po wstępnej ocenie są najkorzystniejsze. W przypadku skorzystania z uprawnienia, o którym mowa
w zdaniu poprzedzającym, oferty złożone przez pozostałych Dostawców Zamawiający pozostawia bez badania i oceny.
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Termin realizacji zamówienia : Wymagane
Data realizacji zamówienia : 2015-12-30
Miejsce realizacji zamówienia : Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Gdańsku
Termin składania ofert : 2015-11-25 12:00
Miejsce otwarcia ofert : otwarcie ofert jest niejawne
Termin otwarcia ofert : 2015-11-25 12:00
Miejsce otwarcia ofert : otwarcie ofert jest niejawne
Okres związania ofertą : 45 dni
Termin związania ofertą : 2016-01-08
Pełna treść ogłoszenia
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Prace remontowe i modernizacje na rzecz PFB.
- "Dostawa wraz z montażem wyposażenia meblowego na Oddział Dermatologii w Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku - Copernicus PL Sp. z o.o.".
- ochrona wydarzeń i koncertów rekreacyjnych organizowanych przez GAK.
- "Budowa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przy ul. Meteorytowej w Gdańsku"
- Świadczenie usługi społecznej w zakresie obsługi publiczności na salach wystawowych w oddziałach Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku
- Dostawa komponentów do budowy stanowisk demonstracyjnych dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »