Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2017-10-13
Og³oszenie nr 602235-N-2017 z dnia 2017-10-13 r.
Gmina I³owa: Poprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina I³owa, krajowy numer identyfikacyjny
97077085300000, ul.
ul. ¯eromskiego
27
,
68120
I³owa, woj.
lubuskie, pañstwo
Polska, tel.
68 368 14 00, e-mail
w.kaczmarski@ilowa.pl, faks
68 368 14 01.
Adres strony internetowej (URL): www.ilowa.info.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.ilowa.info.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Miejski w I³owej ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa, pok. nr 14, I piêtro, sekretariat
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Poprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa
Numer referencyjny:
GK-I.271.15.2017
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizacja robót budowlanych polegaj±cych na rozbiórce istniej±cego budynku przedszkola oraz budowie nowego budynku przedszkola miejskiego w I³owej przy ul. ¯agañskiej w formule "zaprojektuj i wybuduj". 2. Przedmiot zamówienia zosta³ opisany w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym (PFU) wraz z za³±cznikami, stanowi±cym za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in: Etap I - faza projektowa: Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuj±cej w szczególno¶ci: * Projekt budowlano - wykonawczy, w tym: 1) Projekt zagospodarowania terenu wraz z uzgodnieniami. ? Plan sytuacyjny ? Projekt elementów ma³ej architektury, wynikaj±ce z potrzeb (np. miejsce na odpady) ? Projekt uzbrojenia terenu, wynikaj±ce z potrzeb (np. przy³±cza infrastruktury technicznej, drena¿ opaskowy, o¶wietlenie terenu, odwodnienie ci±gów pieszych) ? Projekt przy³±czy wod.- kan. 2) Projekt architektoniczno-budowlany (projekty budowlane i wykonawcze), w tym: ? architektoniczny ? konstrukcyjny ? wewnêtrznych instalacji sanitarnych, w tym: ? Projekt kanalizacji sanitarnej i deszczowej ? Projekt wewnêtrznych instalacji wody ciep³ej i zimnej ? Projekt instalacji gazowej ? Projekt instalacji centralnego ogrzewania (na ca³o¶ci ogrzewanie pod³ogowe) ? instalacji elektrycznych, (w tym instalacja fotowoltaiczna 4kW), w tym: ? Projekt wewnêtrznej instalacji o¶wietleniowej ? Projekt wewnêtrznej instalacji telefonicznej i domofonowej, komputerowej ? Projekt instalacji odgromowej i ochrony od pora¿eñ ? Projekt o¶wietlenia terenu ? wentylacji grawitacyjnej ? wentylacji mechanicznej w sali do zajêæ ruchowych ? ochrony ppo¿., w tym: ? Projekt instalacji sygnalizacji po¿aru Zamawiaj±cy wymaga aby dokumentacja projektowa dostosowana by³a do istniej±cego wyposa¿enia kuchennego zdemontowanego z budynku przedszkola przewidzianego do rozbiórki. Zamawiaj±cy przedstawi Wykonawcy szczegó³owy spis wyposa¿enia kuchennego zdemontowanego z istniej±cego przedszkola przewidzianego do rozbiórki. 3) Projekt rozbiórki istniej±cego budynku przedszkola. * Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót w podziale na poszczególne bran¿e i asortymenty robót; * dokumentacjê kosztorysow± (przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy ofertowe) dla wszystkich rodzajów robót budowlanych i poszczególnych bran¿ w podziale na poszczególne zakresy i obiekty; * uzgodnienia, niezbêdne decyzje administracyjne, opinie i ekspertyzy wymagane przepisami szczególnymi, inne dokumenty niezbêdne i wymagane na etapie projektowania; * dokumentacja powykonawcza * kompletne wnioski wraz z za³±cznikami do uzyskania decyzji pozwolenia na budowê; * Opracowanie "Harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych" i przed³o¿enie harmonogramu do zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego. Harmonogram rzeczowo-finansowy sporz±dzony przez Wykonawcê bêdzie przedstawiaæ: - uk³ad chronologiczny wykonania robót, realizacji dostaw i us³ug w tym projektowania, w zakresie czasu ich rozpoczêcia i zakoñczenia oraz przedmiotu i zakresu wszystkich etapów robót objêtych zobowi±zaniem Wykonawcy, procentowy uk³ad wykonania robót poszczególnych etapów w realizacji ca³ego przedmiotu zamówienia, - kwotowe zestawienie poszczególnych czê¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w zwi±zku z zakoñczeniem i odbiorem wszystkich faz poszczególnych etapów robót, przygotowane w sposób zapewniaj±cy Wykonawcy terminow± realizacjê robót, a Zamawiaj±cemu umo¿liwiaj±ce bie¿±c± weryfikacjê postêpu robót, Je¿eli Zamawiaj±cy w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania harmonogramu rzeczowo-finansowego nie zg³osi do niego uwag, przed³o¿ony harmonogram uwa¿a siê za zatwierdzony. Je¿eli Zamawiaj±cy zg³osi uwagi do harmonogramu rzeczowo-finansowego, w szczególno¶ci dotycz±ce jego niezgodno¶ci z postanowieniami umowy, Wykonawca jest zobowi±zany do niezw³ocznego, nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni roboczych od ich otrzymania, przed³o¿enia poprawionego harmonogramu rzeczowo-finansowego uwzglêdniaj±cego uwagi Zamawiaj±cego oraz postanowienia Umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy, po jego zatwierdzeniu przez Zamawiaj±cego, stanowiæ bêdzie integraln± czê¶æ umowy. * Uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego decyzji o pozwoleniu na budowê i rozbiórkê; * Wykonawca wykona nastêpuj±ce ilo¶ci dokumentacji projektowo-kosztorysowej: a) Projekt budowlany odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz, b) Projekt wykonawczy odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz., c) kosztorysy, przedmiar robót odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 3 egz., d) STWiORB odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 5 egz., e) Dokumentacja geodezyjna powykonawcza 6 egz. f) oraz ca³o¶æ dokumentacji zapisan± na p³ycie CD/DVD - 2 komplety. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem pdf Jeden komplet to trzy no¶niki elektroniczne: jeden no¶nik winien zawieraæ STWiORB oraz przedmiar i kosztorys ofertowy, drugi no¶nik winien zawieraæ przedmiar i kosztorys inwestorski, trzeci no¶nik winien zawieraæ dokumentacjê techniczn± (czê¶æ rysunkowa i opisowa) wraz z uzgodnieniami i pozosta³ymi dokumentami. Projekt budowlany powinien byæ opracowany zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462 ze zmianami). W przypadku konieczno¶ci uzyskania odstêpstw od przepisów nale¿y uzyskaæ zgody odpowiednich instytucji. Projekt musi uzyskaæ wszystkie wymagane przepisami uzgodnienia i opinie. Projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dokumentacjê kosztorysow± nale¿y opracowaæ zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. 2013r. poz. 1129) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389). Dokumentacja projektowa powinna byæ odrêbnym opracowaniem, w którym wydzielone bêd± tomy zgodnie z przyjêt± systematyk± podzia³u robót budowlanych. Nazwy i kody: grup robót, klas robót, kategorii robót powinny byæ podane zgodnie z nazewnictwem i numeracj± okre¶lon± w rozporz±dzeniu nr 2195/2002 z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego S³ownika Zamówieñ (Dz. Urz. WE L 340 z 16.12.2002, z pó¼n. zm.). Z fazy projektowania niniejszego postêpowania wy³±cza siê opisane w PFU elementy wyposa¿enia przedszkola: - wyposa¿enie sal: woreczki, materace, teatrzyk "parawan", nag³o¶nienie teatrzyków, krzese³ka, stoliki, zestaw mebli "Pa³ac", zestaw mebli "Zagroda", - wyposa¿enie komputerowe: jednostki komputerowe z monitorami, projektory krótkoogniskowe, tablice interaktywne, komputery przeno¶ne (laptop) Etap II - faza wykonania robót budowlanych: 1) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzj± o pozwoleniu na budowê, "Harmonogramem rzeczowo - finansowym robót budowlanych", obowi±zuj±cym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuk± budowlan± i niniejsz± SIWZ. W zakres robót wchodz± m.in nastêpuj±ce prace: a) rozbiórka istniej±cego budynku przedszkola oraz pozosta³ych obiektów nieprzeznaczonych do dalszego u¿ytkowania; b) niwelacja nawierzchni utwardzonych bêd±cych w z³ym stanie technicznym; c) przebudowa koliduj±cych sieci; d) wycinka drzew i krzewów koliduj±cych z inwestycj±; e) przygotowanie terenów zielonych (zrywanie, wymiana pod³o¿a) f) budowê budynku przedszkola wraz z przy³±czami; g) zagospodarowanie terenów zielonych; w tym nasadzenia ro¶linne; h) wykonanie ogrodzenia; i) wykonanie chodników, miejsc postojowych, wjazdu na teren i innych powierzchni utwardzonych wynikaj±cych z zatwierdzonego projektu zagospodarowania terenu; j) wykonanie instalacji o¶wietlenia terenowego; 2) wykonanie robót pomocniczych, przygotowawczych i porz±dkowych oraz naprawa ewentualnych uszkodzeñ, 3) wyposa¿enie kuchni w elementy zdemontowane z obecnego pomieszczenia kuch w budynku przedszkola przewidzianego do rozbiórki, 4) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych bran¿ oraz nadzoru autorskiego projektantów, w cenie oferty, 5) zagospodarowanie terenu: m.in. uporz±dkowanie terenu, budowa ci±gów komunikacyjnych, urz±dzenie terenów zielonych, aran¿acji ma³ej architektury (³awki, ¶mietniki, stojaki rowerowe); 5) przeprowadzenie wymaganych prób, badañ i sprawdzeñ oraz dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych Z fazy wykonywania robót budowlanych niniejszego postêpowania wy³±cza siê opisane w PFU elementy wyposa¿enia przedszkola: - wyposa¿enie sal: woreczki, materace, teatrzyk "parawan", nag³o¶nienie teatrzyków, krzese³ka, stoliki, zestaw mebli "Pa³ac", zestaw mebli "Zagroda", - wyposa¿enie komputerowe: jednostki komputerowe z monitorami, projektory krótkoogniskowe, tablice interaktywne, komputery przeno¶ne (laptop) Etap III - uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie: 1) przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, zwi±zanych z oddaniem obiektu do u¿ytkowania w tym uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie, 2) wspó³praca z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiaj±cym w zakresie uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie. 4. Przedmiot zamówienia okre¶lono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jako¶ciowych oraz standardów, dla których okre¶lenia dopuszcza siê wskazanie przyk³adowych znaków towarowych. 5. Podane przez Zamawiaj±cego ewentualne nazwy maj± charakter przyk³adowy, a ich wskazanie ma na celu okre¶lenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert równowa¿nych w zakresie sporz±dzonego opisu przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawca winien zrealizowaæ przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób okre¶lony w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym, we wzorze umowy, oraz zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami i sztuk± budowlan±. 7. Szczegó³owy opis i zakres przedmiotu zamówienia zosta³ okre¶lony w Programie funkcjonalno-u¿ytkowym wraz z za³±cznikami do programu, który stanowi za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ 8. Nomenklatura wg CPV: 1. Us³ugi projektowania 1.1. Grupy robót - 71.2;71.3;71.4 1.2. Klasy robót - 71.22;71.32;71.42 1.3. Kategorie robót - 71221000-3 Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych; 71320000-7- Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania 71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu. 2. Roboty budowlane 2.1. Grupy robót - 45.1;45.2;45.3;45.4 2.2. Klasy robót - 45.10;45.20;45.30;45.40 2.3. Kategorie robót - 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê, 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych, 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach, 45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 9. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê na postawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666.), osób wykonuj±cych w zakresie realizacji zamówienia roboty ziemne, roboty w bran¿y sanitarnej, roboty bran¿y elektrycznej, roboty bran¿y ogólnobudowlanej . 9.1. Obowi±zek okre¶lony w ust. 1 i 2 dotyczy tak¿e podwykonawców. Wykonawca jest zobowi±zany zawrzeæ w ka¿dej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. 9.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: 1) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 9.3. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y wed³ug wyboru Zamawiaj±cego wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: 1) o¶wiadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; 3) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; 4) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(tekst jednolity DZ.U. z 2016 r., poz.922). 9.4. Za niedope³nienie wymogu zatrudnienia pracowników wykonuj±cych przedmiot zamówienia na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu kary umowne w wysoko¶ci 100-z³ brutto za ka¿d± osobê za ka¿dy dzieñ wykonywania pracy bez dope³nionego obowi±zku o którym mowa w ust. 9. 10. Obowi±zki Wykonawcy: Prace projektowe: 1) Wykonawca zapewnia opracowanie dokumentacji z nale¿yt± staranno¶ci±, w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiaj±cego, obowi±zuj±cymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej oraz ustaleniami dokonanymi ze s³u¿bami Zamawiaj±cego; 2) Zamawiaj±cy nie zapewnia map do celów projektowych, map w³adania, wypisów, wyrysów itd. Wykonawca winien uzyskaæ wszelkie niezbêdne dokumenty w³asnym staraniem i na w³asny koszt; 3) Wszelkie niezbêdne prace poprzedzaj±ce opracowanie dokumentacji projektowej oraz poprzedzaj±ce roboty budowlane Wykonawca wykona na koszt w³asny; 4) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo uczestniczenia w procesie tworzenia dokumentacji projektowej na ka¿dym etapie opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowi±zany jest do konsultacji z Zamawiaj±cym w celu uzyskania akceptacji zastosowanych rozwi±zañ, doboru materia³ów i urz±dzeñ w okre¶lonych czê¶ciach projektu oraz kosztów z tym zwi±zanych; 5) Wykonawca jest zobowi±zany uzyskaæ od Zamawiaj±cego pisemn± akceptacjê przyjêtych rozwi±zañ; 6) Dokumentacja bêdzie skoordynowana technicznie i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma s³u¿yæ. Zawieraæ bêdzie wymagane potwierdzenia sprawdzeñ rozwi±zañ projektowych w zakresie wynikaj±cym z przepisów, wymagane opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikaj±cym z przepisów, rysunki, opisy; 7) W rozwi±zaniach projektowych bêd± stosowane wyroby (materia³y i urz±dzenia) dopuszczone do obrotu powszechnego stosowania; 8) Dokumentacje projektowe maj± okre¶laæ parametry techniczne i wymagania dla zastosowanych wyrobów; 9) Do obowi±zków Wykonawcy nale¿y przed³o¿enie Zamawiaj±cemu dokumentacji technicznej okre¶lonej w Rozdziale III ust. 3 SIWZ tj.: a) Projekt budowlany odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz, b) Projekt wykonawczy odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 6 egz., c) kosztorysy, przedmiar robót odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 3 egz., d) STWiORB odrêbnie dla ka¿dej z bran¿ 5 egz., e) Dokumentacja geodezyjna powykonawcza 6 egz. f) oraz ca³o¶æ dokumentacji zapisan± na p³ycie CD/DVD - 2 komplety. Wymagana jest dokumentacja w wersji elektronicznej w formacie z rozszerzeniem PDF. Jeden komplet to trzy no¶niki elektroniczne: jeden no¶nik winien zawieraæ STWiORB oraz przedmiar i kosztorys ofertowy, drugi no¶nik winien zawieraæ przedmiar i kosztorys inwestorski, trzeci no¶nik winien zawieraæ dokumentacjê techniczn± (czê¶æ rysunkowa i opisowa) wraz z uzgodnieniami i pozosta³ymi dokumentami. g) Harmonogramu rzeczowo-finansowego dla ca³ego zadania, w którym warto¶æ robót i dostaw oraz terminy musza byæ zgodne ze z³o¿ona ofert±, h) ¦wiadectwa charakterystyki energetycznej dla wykonanego obiektu; i) Decyzji pozwolenia na u¿ytkowanie wykonanego obiektu; 10) Wykonawca zobowi±zuje siê opatrzyæ dokumentacje, jak i ich czê¶ci pisemnym o¶wiadczeniem, ¿e s± one wykonane zgodnie z umow±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami i ¿e s± kompletne z punktu widzenia celu, któremu maj± s³u¿yæ. Ponadto Wykonawca zobowi±zuje siê opatrzyæ dokumentacje, jak i ich czê¶ci pisemnym o¶wiadczeniem, ¿e nie naruszaj± one jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególno¶ci autorskich praw osobistych i maj±tkowych. Wykaz opracowañ oraz pisemne o¶wiadczenia, o których mowa w tym ustêpie stanowi± integraln± czê¶æ dokumentacji; 11) Miejscem przekazania dokumentacji lub jej czê¶ci bêdzie siedziba Zamawiaj±cego; 12) Przy przekazaniu dokumentacji lub jej czê¶ci Zamawiaj±cy nie jest zobowi±zany do dokonania sprawdzenia jej kompletno¶ci i jako¶ci. Podpisanie protoko³u przekazania przez Zamawiaj±cego jest wy³±cznie dowodem przekazania dokumentacji przez Wykonawcê w terminie okre¶lonym w umowie i nie stanowi potwierdzenia jej jako¶ci i rzetelno¶ci; 13) Wykonawca ponosi wszelkie koszty m.in. op³at z tytu³u uzgodnieñ, decyzji, zaopiniowania dokumentacji przez w³a¶ciwe w³adze lub instytucje oraz uzyskanie danych technicznych, itp.; 14) Dokumentem potwierdzaj±cym odbiór dokumentacji lub jej czê¶ci bêdzie protokó³ odbioru przygotowany przez Wykonawcê i podpisany przez upowa¿nionych przedstawicieli Stron 15) Wykonawca zobowi±zany jest w ramach ceny rycza³towej do zapewnienia nadzoru autorskiego, w zakresie wynikaj±cym z wykonanej dokumentacji przez ca³y okres realizacji zadania inwestycyjnego tj. do dnia jego ca³kowitego zakoñczenia i rozliczenia; 16) ¯adna czê¶æ robót budowlanych nie zostanie rozpoczêta dopóki odpowiednia dokumentacja projektowa nie zostanie zaaprobowana przez Zamawiaj±cego; 17) Aprobata Zamawiaj±cego nie bêdzie mia³a wp³ywu na odpowiedzialno¶æ Wykonawcy za opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót w zakresie okre¶lonym niniejsz± umow±; 18) Za szkody spowodowane wadami dokumentacji projektowej odpowiada Wykonawca; 19) Na potrzeby uzyskania przez Wykonawcê wszelkich opinii, uzgodnieñ, decyzji, pozwoleñ, warunków i in. niezbêdnych do realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiaj±cy udzieli Wykonawcy koniecznych pe³nomocnictw; Roboty budowlane 20) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zatwierdzon± dokumentacja projektow±, wytycznymi okre¶lonymi w SIWZ oraz w za³±czniku Nr 8 (PFU), obowi±zuj±cymi normami, sztuk± budowlan±, przepisami BHP, ppo¿. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego lub nadzoru autorskiego; 21) U¿ycie materia³ów gwarantuj±cych odpowiedni± jako¶æ, dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ okre¶lone w dokumentacji projektowej, STWiORB oraz w PFU; 22) Uzyskanie pisemnej zgody Zamawiaj±cego w przypadku, gdy wytyczne projektowe (w tym program funkcjonalno-u¿ytkowy) nie podaj± w sposób szczegó³owy technologii wykonywania robót lub wykonania okre¶lonego elementu maj±cego wp³yw na wykonanie przedmiotu niniejszej umowy, b±d¼ te¿ nie precyzuj± dostatecznie rodzaju i standardu materia³ów lub urz±dzeñ, Wykonawca zobowi±zany jest do ka¿dorazowego wcze¶niejszego uzgodnienia tych elementów z autorem PFU i Zamawiaj±cym. Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie innych materia³ów ni¿ podane w Programie Funkcjonalno-U¿ytkowym pod warunkiem zapewnienia materia³ów równowa¿nych, nie gorszych ni¿ okre¶lone w tych dokumentach. W takiej sytuacji przed wbudowaniem tych materia³ów, na Wykonawcy ci±¿y obowi±zek przed³o¿enia Zamawiaj±cemu stosownych dokumentów, stwierdzaj±cych, ¿e proponowane materia³y zamienne nie s± gorsze od projektowych oraz uzyskania zgody Zamawiaj±cego na ich wprowadzenie; 23) Stosowanie materia³ów odpowiadaj±cych wymaganiom Polskiej Normy; 24) Wyroby budowlane u¿yte do wykonania robót musz± odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w obowi±zuj±cych przepisach; 25) Wszystkie materia³y budowlane musz± posiadaæ aktualne certyfikaty, ¶wiadectwa jako¶ci, atesty itp., które nale¿y do³±czyæ do dokumentacji odbiorowej, wykonanej w 2 egzemplarzach. Ka¿dy z dokumentów musi byæ potwierdzony "za zgodno¶æ z orygina³em" i opatrzony czytelnym podpisem osoby odpowiedzialnej; 26) Wykonawca wykona i przygotuje oraz z³o¿y w formie trwale spiêtej wszelkie dokumenty dotycz±ce wykonanego przedmiotu zamówienia, a zw³aszcza: a. instrukcje (w jêzyku polskim) u¿ytkowania zamontowanych urz±dzeñ, b. dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urz±dzeñ, c. protoko³y z badania materia³ów i urz±dzeñ, d. dokumenty potwierdzaj±ce jako¶æ materia³ów i urz±dzeñ u¿ytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e. inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnosz±ce siê do jego realizacji, zw³aszcza rysunki z naniesionymi zmianami, które zaistnia³y w trakcie realizacji zadania zaakceptowane przez projektanta, f. ostateczne pozwolenia na u¿ytkowanie, 27) Protokolarne przejêcie placu budowy, jego zagospodarowanie oraz w³a¶ciwe oznaczenie i zabezpieczenie terenu budowy i miejsc prowadzenia robót, zapewnienie nale¿ytego ³adu i porz±dku; 28) Urz±dzenie i oznakowanie placu budowy oraz utrzymywanie oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y okres trwania budowy; 29) Zabezpieczenie budowy przed kradzie¿± i innymi negatywnymi zdarzeniami i ponoszenie skutków finansowych z tego tytu³u; 30) Prowadzenie robót zgodnie z wymogami BHP oraz p. po¿., a tak¿e przepisami dotycz±cymi ochrony ¶rodowiska naturalnego i bezpieczeñstwa ruchu drogowego; 31) W cenie oferty Wykonawca zapewnienia obs³ugê geodezyjn±, w tym wykonania powykonawczych pomiarów inwentaryzacyjnych, je¶li bêd± niezbêdne dla prawid³owego zakoñczenia robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na u¿ytkowanie; 32) U¿ywanie do wykonywania prac wy³±cznie wydajnych oraz sprawnych maszyn, urz±dzeñ i sprzêtu. Odpowiedzialno¶æ za ich stan techniczny oraz zgodno¶æ z przepisami BHP spoczywa na Wykonawcy; 33) Wykonawca zapewnia, ¿e wszystkie osoby wyznaczone przez niego do realizacji niniejszej umowy posiadaj± odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa, w szczególno¶ci przepisami BHP; 34) Op³aty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm okre¶lonych w odpowiednich przepisach dotycz±cych ochrony ¶rodowiska i bezpieczeñstwa ruchu poniesie wy³±cznie Wykonawca; 35) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia op³at za czasowe zajêcia dzia³ek i pokrycia wszystkich kosztów, które wynikaj± z czasowego ich zajêcia wraz z protokólarnym przekazaniem i odbiorem tych dzia³ek oraz doprowadzenia ich do stanu pierwotnego; 39) W cenie oferty Wykonawcy pozostaje utylizacja materia³ów z ewentualnego demonta¿u elementów istniej±cych; 40) Wykonawca zobowi±zany jest do ponoszenia odpowiedzialno¶ci za szkody powsta³e na terenie budowy pozostaj±ce w zwi±zku przyczynowym z robotami prowadzonymi przez Wykonawcê; 41) Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ za szkody i nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±cych jego pracowników i osób trzecich przebywaj±cych w rejonie prowadzonych robót, je¿eli te by³y zwi±zane z realizacj± przedmiotu niniejszej umowy; 42) Zabezpieczenia lub wznowienia osnowy geodezyjnej nara¿onej na zniszczenie lub uszkodzenie; 43) Zabezpieczenie instalacji i urz±dzeñ na terenie budowy i w jej bezpo¶rednim otoczeniu - je¶li wynika to z dokumentacji -- przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót stanowi±cych przedmiot niniejszej umowy; 44) W przypadku natrafienia przez Wykonawcê na urz±dzenia podziemne Wykonawca natychmiast wstrzyma prowadzenie dalszych prac powiadamiaj±c o tym fakcie Zamawiaj±cego; 45) Wykonawca zobowi±zany jest do naprawienia urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym, ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 46) Odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów objêtych robotami budowlanymi; 47) Naprawa urz±dzeñ infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac jak równie¿ odtworzenie uszkodzonych lub zniszczonych elementów wyposa¿enia lub czê¶ci obiektów i terenów objêtych robotami budowlanymi jak równie¿ terenów przyleg³ych, z których korzysta³ Wykonawca w trakcie realizacji umowy, z tym ¿e koszt ich napraw ponosi wy³±cznie Wykonawca; 48) Wykonania prac niezbêdnych ze wzglêdu na bezpieczeñstwo lub konieczno¶æ zapobie¿enia awarii; 49) Bezzw³oczne pisemne powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich zdarzeniach i okoliczno¶ciach stanowi±cych przeszkodê w realizacji przedmiotu umowy; 50) Usuniêcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Nadzór Inwestorski w trakcie trwania robót w uzgodnionym przez Zamawiaj±cego terminie, nie d³u¿szym jednak ni¿ termin technicznie uzasadniony, niezbêdny do ich usuniêcia; 51) Likwidacja placu budowy i uporz±dkowanie terenu po zakoñczeniu robót budowlanych; 52) W przypadku prac ulegaj±cych zakryciu, kierownik budowy zobowi±zany jest do z³o¿enia wniosku do inspektora nadzoru inwestorskiego o odbiór wykonanej pracy z wpisem do dziennika budowy; 53) Uczestniczenie w radach budowy. 54) Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ wykonanie i kierowanie robotami budowlanymi objêtymi umow±, przez osoby posiadaj±ce stosowne kwalifikacje zawodowe. 55) Kierownik budowy/robót, zobowi±zany jest do prowadzenia dziennika budowy na potrzeby dokumentowania robót budowlanych w taki sposób, aby dokonywane wpisy by³y czytelne (pismo staranne), 56) Kierownik budowy/robót dzia³aæ bêdzie w granicach umocowania okre¶lonego w ustawie Prawo budowlane w zakresie wymaganym przepisami wynikaj±cymi z tej ustawy. 11. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia. 12. Uruchomienie obiektu. 1) Wykonawca zapewni uruchomienie ca³ego obiektu kubaturowego i wszystkich jego elementów i wbudowanych urz±dzeñ oraz wszystkich urz±dzeñ, obiektów i elementów zagospodarowania terenu, wraz z wyposa¿eniem kompletnym obiektu wymaganym do jego prawid³owego u¿ytkowania bez konieczno¶ci dodatkowego doposa¿ania ze strony u¿ytkownika oraz wg wymagañ wynikaj±cych z obowi±zuj±cych przepisów, wyposa¿enia p.po¿. wg wymagañ obowi±zuj±cych przepisów i Programu Funkcjonalno-U¿ytkowego oraz wyposa¿eniem w instrukcje ogólne i stanowiskowe w szczególno¶ci w zakresie: instrukcji ogólnych u¿ytkownika obiektu i urz±dzeñ technologicznych w tym m.in. instrukcji dla u¿ytkowania urz±dzeñ i wyposa¿enia ruchomego, instrukcji bhp, instrukcji p. po¿. dla ca³ej inwestycji wraz z zagospodarowaniem terenu w tym równie¿ scenariusza ewakuacji obiektów, itp. z wy³±czeniem elementów wyposa¿enia sal i wyposa¿enia w sprzêt komputerowy. 2) Wykonawca zobowi±zany jest do obs³ugi technicznej przez okres gwarancji, pocz±wszy od daty przekazania obiektu do u¿ytkowania, wykonanych wszystkich instalacji, w tym instalacji wentylacji mechanicznej wraz z zapewnieniem dostaw materia³ów eksploatacyjnych, filtrów powietrza i innych materia³ów niezbêdnych do prawid³owej eksploatacji urz±dzeñ oraz wszystkich zamontowanych instalacji, które zosta³y zamontowane przez Wykonawcê, a posiadaj±ce w swoich dokumentach gwarancyjnych zapis o obs³udze technicznej.
II.5) G³ówny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45300000-0 |
45400000-1 |
71221000-3 |
71320000-7 |
71420000-8 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2018-06-20 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca:
a) w celu bie¿±cego finansowania robót posiada³ ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci min. 3.000.000,00 z³
b) posiada³ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci, zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, o warto¶ci min. 3.000.000,00 z³.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
W zakresie zdolno¶ci technicznej warunek zostanie spe³niony, o ile Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie budynku z wykonaniem robót budowlanych w zakresie wielobran¿owym wraz z instalacjami i urz±dzeniami technicznymi, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 3 000 000 PLN,
oraz w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo opracowa³ jedn± kompletn± dokumentacjê techniczn± budowy, rozbudowy lub przebudowy budynku o warto¶ci kosztorysowej robót min. 3 000 000,00PLN.
b) zdolno¶ci zawodowej (w zakresie personelu) tj. do realizacji zamówienia skierowane zostan± przez Wykonawcê osoby posiadaj±ce uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustaw± Prawo budowlane w specjalno¶ci:
- kierownik budowy (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ; posiadaj±cy co najmniej 5-letnie do¶wiadczenie w zakresie pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie funkcji kierownika budowy oraz do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy nad min. jedn± robot± budowlan± polegaj±cymi na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynku o warto¶ci min. 3 000 000,00 mln zl brutto
- kierownik robót elektrycznych (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ;
- kierownik robót sanitarnych (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ:
- projektant bran¿y architektonicznej (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce projektowanie robót w specjalno¶ci architektonicznej bez ograniczeñ;
- projektant bran¿y konstrukcyjno - budowlanej (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce projektowanie robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ;
- projektant bran¿y instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych (minimalne wymagania): uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce projektowanie robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ;
- projektant bran¿y instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i energoelektrycznych (minimalne wymagania): posiadaj±cy uprawnienia budowlane umo¿liwiaj±ce projektowanie robót w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i energoelektrycznych bez ograniczeñ;
Uwaga: Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65);
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie kilku funkcji przez osobê wskazan± przez Wykonawcê, pod warunkiem, ¿e osoba ta spe³nia ³±cznie wymagania w ww. zakresie uprawnieñ budowlanych.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert (orygina³ lub kopia po¶wiadczona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê); Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentów sk³ada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±cy, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, z zachowaniem powy¿szego terminu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) W celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
1.1) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy na sumê nie mniejsz± ni¿ okre¶lon± w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2) lit a), w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert
1.2) potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2) lit b),
2) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
2.1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu robót budowlanych stanowi za³±cznik nr 5 do SIWZ).
2.2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ).
2.3) wykaz opracowanych dokumentacji wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci kosztorysowej, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy dokumentacje zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu opracowanych dokumentacji stanowi za³±cznik nr 10 do SIWZ)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) formularz ofertowy zgodny z za³±cznikiem nr 1 do SIWZ; 2) dokument wniesienia wadium; 3) pe³nomocnictwo do dzia³ania w imieniu Wykonawcy w przypadku gdy nie jest to osoba upowa¿niona do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp, ¿±da od Wykonawcy wniesienia wadium w wysoko¶ci: 50.000,00 PLN (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy PLN).
2. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj:
a) pieni±dzu,
b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359).
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu winno wp³yn±æ na konto Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
Wp³aty pieniê¿nej nale¿y dokonaæ przelewem na konto Zamawiaj±cego nr:
Nr: 50 9658 0006 0000 1443 2007 0004,
z dopiskiem "Wadium - "Poprawa infrastruktury edukacji przedszkolnej w Gminie I³owa"
4. Je¶li wadium zosta³o wniesione w pieni±dzu, Wykonawca za³±czy do oferty orygina³ lub kserokopiê dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em.
5. Je¶li wadium zosta³o wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu, to do oferty nale¿y za³±czyæ kserokopiê po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, natomiast orygina³ nale¿y za³±czyæ do oferty w odrêbnej kopercie w sposób umo¿liwiaj±cy zwrot. W przypadku niezastosowania siê do powy¿szego, zwrot orygina³u bêdzie niemo¿liwy.
6. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, dokumenty te powinny byæ sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cym prawem i zawieraæ co najmniej:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta porêczenia/gwarancji (Zamawiaj±cego), porêczyciela/gwaranta oraz wskazanie ich siedzib; Beneficjentem porêczenia/gwarancji (Zamawiaj±cym) jest Gmina I³owa, ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa,
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona porêczeniem/gwarancj±,
3) kwotê wadium,
4) termin wa¿no¶ci porêczenia/gwarancji - nie krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert±,
5) zobowi±zanie porêczyciela/gwaranta do zap³acenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacji, je¿eli Wykonawca:
5.1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia, o którym mowa art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej,
5.2) którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie:
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
6) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.
7. W przypadku sk³adania przez Wykonawcê wadium w formie porêczenia lub gwarancji, Zamawiaj±cy nie uzna dokumentów, które nie spe³niaj± wymagañ, o których mowa w pkt. 6.
8. Wniesione wadium musi zabezpieczaæ ofertê Wykonawcy przez ca³y okres zwi±zania ofert±.
9. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê Wykonawcy, który nie wniós³ wadium lub wadium zosta³o wniesione w sposób nieprawid³owy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.
10. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium, lub dokona jego zwrotu na zasadach okre¶lonych w art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres gwarancji | 20,00 |
Do¶wiadczenie kierownika budowy | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostan± w prowadzone do tre¶ci zawieranej umowy okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 7 do SIWZ - Projekt umowy. 2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian istotnych postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji zamówienia spowodowana w przypadku: a) warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych zgodnie z dokumentacj± projektow± i STWiORB, w szczególno¶ci gwa³towne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wy³adowaniami atmosferycznymi i inne np. powodzie, obfite opady ¶niegu; b) prowadzenia wykopalisk archeologicznych w zwi±zku, ze znaleziskami w trakcie prowadzenia robót; c) odkrycia na terenie budowy broni, bomb, niewybuchów lub innych materia³ów wybuchowych oraz przedmiotów o znaczeniu archeologicznym i historycznym, d) je¿eli zmianie ulegn± terminy realizacji zadania uwzglêdnione w dokumentacji aplikacyjnej i w umowie o dofinansowanie projektu (w tym wyd³u¿enie terminu opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowê oraz zakoñczenia rzeczowego realizacji zadania) - terminy okre¶lone w Rozdziale IV ust. 1) i 2) mog± ulec zmianie pod warunkiem uzyskania zgodny na wyd³u¿enie terminu realizacji zadania przez Zamawiaj±cego od Instytucji Zarz±dzaj±cej RPO - Lubuskie2020, e) je¿eli Wykonawca z³o¿y wniosek o zmianê terminu wykonania umowy, a zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego - termin realizacji mo¿e zostaæ zmieniony w sposób uzgodniony pomiêdzy stronami, f) je¿eli wyst±pi± znacz±co odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategoria gruntu, kurzawka itp.), warunki terenowe w szczególno¶ci podziemne urz±dzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp., uniemo¿liwiaj±ce terminowe wykonanie przedmiotu umowy - termin realizacji mo¿e zostaæ przesuniêty o czas niezbêdny do wykonania prac wynikaj±cych z nowych warunków, g) wykrycia instalacji, urz±dzeñ lub budowli podziemnych nie ujêtych w dokumentacji projektowej i nie zinwentaryzowanych przez w³a¶cicieli i gestorów instalacji i urz±dzeñ, a wymagaj±cych przebudowy w zwi±zku z wykonaniem przedmiotu umowy, h) zmian± przepisów prawa, maj±cych wp³yw na termin wykonania robót lub sposób prowadzenia robót, Termin zostanie wyd³u¿ony tylko o czas trwania przeszkody. Zmiana terminu realizacji nie bêdzie powodowa³a zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy, 2) Zmiany osobowe: a) zmiany osób realizuj±cych zamówienie, pod warunkiem, ¿e osoby te bêd± spe³nia³y wymagania okre¶lone w SIWZ; b) zmiany osób reprezentuj±cych w przypadku zmian organizacyjnych; c) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest mo¿liwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada to¿sam± wiedzê i do¶wiadczenie zawodowe, potencja³ techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a tak¿e jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, nie gorszej ni¿ dotychczasowy podwykonawca, d) Zmiana kierownika budowy na wniosek Zamawiaj±cego, je¿eli uzna, ¿e nie wykonuje on nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca zobowi±zany jest wówczas dokonaæ zmiany kierownika budowy (przy zachowaniu wymagañ okre¶lonych w SIWZ) w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku przez Zamawiaj±cego. 3) Inne zmiany: a) w ka¿dym przypadku gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiaj±cego; a) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 3. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± listê zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody i nie rodz± ¿adnego roszczenia w stosunku do Zamawiaj±cego. 4. O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê terminów Wykonawca winien jest pisemnie poinformowaæ Zamawiaj±cego. 5. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ umowy innych, ni¿ okre¶lone w ust. 1-3 niniejszego Rozdzia³u w sytuacjach maj±cych charakter zmian nieistotnych. 6. Ustala siê, i¿ nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp, w szczególno¶ci: a) zmiana danych teleadresowych zawartych w ofercie i umowie; b) zmiana formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 7. Zaistnia³e okoliczno¶ci, o których mowa w § 14 ust. 6 projektu umowy (za³±cznik nr 7) nie wymaga sporz±dzenia pisemnego aneksu, a jedynie niezw³ocznego pisemnego zawiadomienia drugiej strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2017-10-30, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Przy sporz±dzaniu oferty wymagany jest jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa hali wraz z zapleczem oraz infrastruktur± techniczn± dla zadania pn.: "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o sta³ej konstrukcji przy Zespole Szkó³ w D±browie"
- Prace remontowe i adaptacyjne mieszkania wspomaganego w ramach projektu - Nie JESTE¦ sam!" - III
- Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie kanalizacji wsi Zbo¿enna i ul. Kolejowej w Skrzyñsku
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy ul. Tuwima w Ostrowie Wielkopolskim - doj¶cie do szko³y Edukator
- Roboty budowlane w zakresie utworzenia i funkcjonowania placówki wsparcia dziennego w Rzeszowie przy ul. Kraszewskiego 1
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy ulicy Szymborskiej w Ostrowie Wielkopolskim
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.