Ogłoszenie z dnia 2015-12-03
Nr: ZP/2015/12/0137/WRO
Przedmiot zamówienia: Świadczenie usług ochrony fizycznej, monitoringu, konserwacji oraz serwis SSWiN obiektów Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM Oddział we Wrocławiu
Typ: Publiczne
Tryb: Przetarg ograniczony
Kategoria: Usługi
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Data publikacji: 2015-12-03
Data wygaśnięcia: 2015-12-28
CPV: 79710000;
Osoba kontaktowa: Anna Kwiatkowska (WDH) anna.kwiatkowska@gaz-system.pl 71 33 53 354
Zamawiający: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
Adres ul. Mszczonowska 4
Miejscowość Warszawa
Telefon +48 (022) 220 14 49
www.gaz-system.pl/przetargi
Szczegółowa Specyfikacja Zamówienia
Opis postępowania : Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług ochrony fizycznej obiektów Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu polegających na: - bezpośredniej ochronie fizycznej (stałej i doraźnej), - stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych (monitoring), - konserwacji i serwisie systemów sygnalizacji włamania i napadu. Usługi ochrony fizycznej osób i mienia świadczone na rzecz Zamawiającego muszą być realizowane zgodnie z przepisami ustawy o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 1099 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą o ochronie osób i mienia", ustawy o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228, ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą o ochronie informacji niejawnych" oraz na podstawie aktów prawnych obowiązujących w tym zakresie oraz Planem Ochrony obiektu. Zamówienie obejmuje: a) ochronę fizyczną w postaci obsady stałych posterunków ochrony fizycznej zlokalizowanych w miejscowości Wrocław (posterunek 2-sobowy), Szczawno Zdrój (posterunek 1-osobowy), Krzywa (posterunek 1-osobowy) i Jeleniów (posterunek 1-osobowy). b) monitoring sygnałów systemów sygnalizacji włamania i napadu oraz wsparcie doraźnej ochrony fizycznej w postaci Grupy Interwencyjnej na obiektach w miejscowościach: Chojnów, Chynów, Gubin, Jelenia Góra, Jeleniów, Jeleniów-Godziszów, Kiełczów Piecowice, Kotowice, Krzywa, Lasów, Lubiechów, Lubomyśl, Olszyniec, Szczawno Zdrój, Wałbrzych, Wrocław, Zielona Góra, Zgorzelec, Żukowice. Czas dojazdu Grupy Interwencyjnej - 20 minut. Inny czas dojazdu może być uzasadniony ustaleniami w planach ochrony obowiązkowej. c) konserwację i serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu obiektów podlegających ochronie obowiązkowej i szczególnej (Tłocznia Krzywa, Tłocznia Jeleniów, Lasów, Oddziałowa Dyspozycja Gazu) oraz obiektów w następujących miejscowościach Chojnów, Chynów, Gubin, Jelenia Góra, Jeleniów-Godziszów, Kiełczów-Piecowice, Kotowice, Lubiechów, Lubomyśl, Olszyniec, Szczawno Zdrój, Wałbrzych, Wrocław, Zielona Góra, Zgorzelec, Żukowice)
Informacje dotyczące wadium : Zamawiający będzie wymagał zabezpieczenia oferty wadium w wysokości 75 000,00 złotych.
Forma prawna wykonawcy : Wykonawcy mogą wspólnie brać udział w postępowaniu. W takim przypadku, Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy dołączyli do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie biorących udział w postępowaniu zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy - umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Sytuacja podmiotowa wykonawców : O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. 2. Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1) - pkt 4) ustawy. 3. Posiadają aktualną koncesję wydaną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na podstawie przepisów ustawy o ochronie osób i mienia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego zgodnie z Ustawą o Ochronie Osób i Mienia z dnia 22 sierpnia 1997 (tekst jednolity Dz. U z 2014 r. Poz.1099 ze zm.) 4. Posiadają możliwość przetwarzania informacji niejawnych na poziomie ,,Zastrzeżonym" zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2010r. Nr 182 poz.1228 ze zm.) 5. Posiadają decyzję właściwego terytorialnie Komendanta Wojewódzkiego Policji przyznającą prawo do posiadania broni na okaziciela, wydaną na podstawie ustawy z dnia 21 maja 1999r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz.U. z 2012r. poz.576 ze zm.) Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie występujących w postępowaniu warunek opisany w pkt 1, 3 i 4 musi spełniać każdy z Wykonawców odrębnie, natomiast warunek opisany w pkt 2 i 5 może spełniać łącznie grupa Wykonawców występujących w postępowaniu. Wymagane dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2) ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. 3) Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1) - pkt 4) ustawy. 4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4) - pkt 8) ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9) ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1), 4), 5), 6), 7) niniejszego ogłoszenia: 8.1.) pkt 1), 5), 6), 7) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, c. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 8.2.) pkt 4) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4) - pkt 8) ustawy. 8.3.) Dokumenty, o których mowa w ppkt 8.1) lit. a. i lit. b. oraz ppkt 8.2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokument, o którym mowa w ppkt 8.1) lit. c., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 9) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8) ppkt 8.1) i ppkt 8.2) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis ppkt 8.3) powyżej stosuje się odpowiednio. 10) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5) - pkt 8) ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5) - pkt 8) ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 11) Aktualna koncesja wydana przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na podstawie przepisów ustawy o ochronie osób i mienia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego zgodnie z Ustawą o Ochronie Osób i Mienia z dnia 22 sierpnia 1997 (tekst jednolity Dz. U z 2014 r. Poz.1099 ze zm ) 12) Oświadczenie Wykonawcy, że posiada możliwość przetwarzania informacji niejawnych na poziomie ,,Zastrzeżonym", zgodnie z warunkiem, o którym mowa w Sekcji III. 2.1) pkt 4. Ogłoszenia. 13) Oświadczenie Wykonawcy, że posiada decyzję właściwego terytorialnie Komendanta Wojewódzkiego Policji przyznającą prawo do posiadania broni na okaziciela, zgodnie z warunkiem, o którym mowa w Sekcji III. 2.1) pkt 5. Ogłoszenia. Uwaga: W przypadku wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty określone w pkt 1) - pkt 2) i pkt 4) - pkt 12) powyżej składa każdy z Wykonawców. Pozostałe dokumenty składa łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający dopuszcza aby oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 3) i 13) powyżej zostało złożone przez pełnomocnika w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Zdolność ekonomiczna i finansowa : O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. potwierdzą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 złotych. 2. posiadają opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki opisane w pkt 1 i 2. powyżej może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w Sekcji III.2.2) pkt 1. i 2. niniejszego ogłoszenia może polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Wymagane dokumenty: 1) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 złotych wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2) Opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN Uwaga: W przypadku wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty określone w pkt 1) oraz 2) powyżej może złożyć łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Sekcji III.2.2) pkt 1. i 2. niniejszego ogłoszenia polega na zdolnościach finansowych i/lub ekonomicznych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający wymaga od Wykonawcy przedłożenia dokumentów, o których mowa odpowiednio w Sekcji III.2.2) pkt 1) oraz 2) niniejszego ogłoszenia dotyczących tych podmiotów.
Zdolność techniczna wykonawcy : W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1. W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), zrealizowali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych realizują: 1.1. co najmniej dwa zamówienia, którego przedmiotem była/jest ochrona osób i mienia wykonywana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej na obiektach przemysłowych o charakterze strategicznym lub ochrona osób i mienia wykonywana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej na obiektach podlegających obowiązkowej ochronie (tzw. lista wojewody), zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia, 1.2. co najmniej dwa zamówienia, którego przedmiotem była/jest konserwacja i serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu. 2. Dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia tj.: 1) Pełnomocnikiem Ochrony przeszkolonym przez Służby Ochrony Państwa, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową oznaczoną klauzulą co najmniej ,,zastrzeżone" i przeszkolonym w zakresie ochrony informacji niejawnych, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2010r. Nr 182, poz.1228 ze zm.) 2) Co najmniej 25 pracownikami ochrony fizycznej, z których każdy posiada następujące kwalifikacje: - aktualny wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia
- dopuszczenie do posiadania broni palnej, potwierdzone w legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 576 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą o broni i amunicji". 3) Co najmniej 20 pracownikami ochrony fizycznej, którzy realizują bądź będą realizować zadania Grupy Interwencyjnej (SUFO - Specjalistyczne Uzbrojone Formacje Ochronne), z których każdy posiada następujące kwalifikacje: - aktualny wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia
- dopuszczenie do posiadania broni palnej, potwierdzone w legitymacji osoby dopuszczonej do posiadania broni, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 576 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą o broni i amunicji". 4) co najmniej 5 pracownikami z, których każdy posiada następujące kwalifikacje: - aktualny wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia 3. Dysponują lub będą dysponować stacją monitorowania alarmów SMA, 4. Dysponują lub będą dysponować elektronicznym systemem kontroli służby ochrony, umożliwiającym nadzór w systemie ciągłym z wykorzystaniem transmisji bezprzewodowej oraz zdolność do regularnego przekazywania Zamawiającemu raportów dobowych z pracy służby ochrony za pomocą poczty elektronicznej, 5. Dysponują lub będą dysponować wdrożonym systemem łączności bezprzewodowej oraz własną częstotliwością w lokalizacjach objętych świadczeniem usługi. Uwaga: W przypadku wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1. - pkt 5. może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Sekcji III.2.3) pkt 1. - pkt.5. niniejszego ogłoszenia może polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy. Wymagane dokumenty: 1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, polegających na: 1.1. ochronie osób i mienia wykonywanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej na obiektach przemysłowych o charakterze strategicznym lub ochronie osób i mienia wykonywanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej na obiektach podlegających obowiązkowej ochronie (tzw. lista wojewody), zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (co najmniej 2 zamówienia), Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot zamówienia, nazwę obiektu i charakter chronionego obiektu, miejsce wykonania usługi, daty wykonania, tj. rozpoczęcia (dd/mm/rrrr) i zakończenia (dd/mm/rrrr) realizacji oraz podmioty, na rzecz których zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane. 1.2. konserwacji i serwisie systemów sygnalizacji włamania i napadu (co najmniej 2 zamówienia). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot zamówienia, nazwę i charakter chronionego obiektu na którym świadczona była usługa konserwacji i serwisu systemów sygnalizacji włamania i napadu, miejsce wykonania usługi, daty wykonania, tj. rozpoczęcia (dd/mm/rrrr) i zakończenia (dd/mm/rrrr) realizacji oraz podmioty, na rzecz których zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane. 2) Do każdego zamówienia wymienionego w wykazach należy również dołączyć odpowiednio dowody potwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane lub są wykonywane należycie tj.: a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zamawiający wskazuje, iż w miejsce ww. poświadczeń, Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie lub wykonywanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 3) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013, poz. 231) b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit.a) powyżej, c) w przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego odpowiednio usługi wskazane w ww. wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w lit. a) - lit. b) powyżej. Zamawiający wskazuje, iż stosownie do treści § 1 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2013 poz. 231), zwanego dalej ,,Rozporządzeniem", w sposób obiektywny i niedyskryminacyjny określił w Sekcji III.2.3) pkt 1. ogłoszenia usługi, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie wykonanych lub wykonywanych zamówień. Tym samym Zamawiający informuje, iż nie wymaga przedkładania odpowiednio wykazu wszystkich wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z dowodami dotyczącymi odpowiednio głównych usług, o którym mowa odpowiednio w § 1 ust. 1 pkt 3) rzeczonego Rozporządzenia, ale wymaga przedłożenia wyłącznie dokumentów określonych w pkt 1) i 2 ) powyżej. 3) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, zgodnie z warunkiem opisanym w Sekcji III.2.3) pkt 2. Ogłoszenia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień 4) oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje lub będzie dysponować stacją monitorowania alarmów SMA zgodnie z warunkiem opisanym w Sekcji III.2.3) pkt 3. Ogłoszenia, 5) oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje lub będzie dysponować elektronicznym systemem kontroli służby ochrony, umożliwiającym nadzór w systemie ciągłym z wykorzystaniem transmisji bezprzewodowej oraz zdolność do regularnego przekazywania Zamawiającemu raportów dobowych z pracy służby ochrony za pomocą poczty elektronicznej, zgodnie z warunkiem, o którym mowa w Sekcji III.2.3) pkt 4. Ogłoszenia 6) oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje lub będzie dysponować wdrożonym systemem łączności bezprzewodowej oraz własną częstotliwością w lokalizacjach objętych świadczeniem usługi, zgodnie z warunkiem, o którym mowa w Sekcji III.2.3) pkt 5. Ogłoszenia Uwaga: W przypadku wniosku składanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty określone w pkt 1) - pkt 6) powyżej może złożyć łącznie grupa Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Termin składania ofert lub wniosków : 2015-12-28 11:00
Dodatkowe informacje : UWAGA: W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący odpowiednio w dniu: a. na który podano informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, o której mowa w Sekcji III.2.2) pkt 1) ogłoszenia, b. publikacji niniejszego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - dotyczy opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP obowiązujących w dniach, o których mowa w lit. a. - b. powyżej, zastosowanie mają kursy ostatnio ogłoszone, przed ww. dniami zgodnie z treścią § 8 pkt 5 Uchwały Nr 51/2002 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 września 2002 r. w sprawie sposobu wyliczania i ogłaszania bieżących kursów walut obcych (Dz. Urz. NBP z 2013 r. poz. 18 ze zm.). Ocena spełniania warunków, wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły ,,spełnia" - ,,nie spełnia" na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż wymagane warunki Wykonawca spełnia. Zamawiający zaprosi do składania ofert maksymalnie 20 Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 20, Zamawiający zaprosi 20 Wykonawców, którzy zrealizowali lub nadal realizują największą ilość zamówień wskazanych we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, o których mowa w Sekcji III.2.3) pkt 1. ogłoszenia. UWAGA WAŻNE: 1. Jeżeli umocowanie do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie wynika z dokumentów określonych w Sekcji III.2.1) pkt 1) niniejszego ogłoszenia, do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 2. Uznaje się, ze pełnomocnictwo do podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia obejmuje umocowanie do poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3. Dokumenty wymagane postanowieniami Sekcji III.2.1), Sekcji III.2.2) i Sekcji III.2.3) (z wyłączeniem pełnomocnictw, dokumentu, o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 3) ogłoszenia, pisemnego zobowiązania do udostępnienia zasobów, o którym mowa w ust. 7 lit. a poniżej) oraz listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust.19 poniżej muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 5. Pełnomocnictwo, oświadczenie, o którym mowa w Sekcji III. 2.1) pkt 3) ogłoszenia, pisemne zobowiązania do udostępnienia zasobów, o którym mowa w ust. 7 lit. a poniżej oraz lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust.19 poniżej muszą być przedstawione w formie oryginału, poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Ponadto pełnomocnictwo może zostać złożone w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. 6. Wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski. 7. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych i/lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Jeżeli Wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia a także, że stosunek łączący go z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż ww. zobowiązanie zostało podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji tego podmiotu. Niezależnie od powyższego, Zamawiający wymaga: a. określenia zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b. wskazania sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c. określenia charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d. podania zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający wskazuje, że stosownie do zapisów art. 26 ust. 2e ustawy, podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 8. Zaleca się składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami) na formularzach przygotowanych przez Zamawiającego. Formularze te są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego: www.gaz-system.pl w części ,,przetargi". Wskazane jest dostarczenie Zamawiającemu dodatkowo wniosku w wersji elektronicznej, tj. zeskanowanego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w formacie nieedytowalnego pliku PDF na płycie CD lub DVD. 9. W przypadku rozbieżności pomiędzy wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożonym w formie pisemnej, a w formie elektronicznej wiążący jest egzemplarz w formie pisemnej. 10. W przypadku gdyby wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia zawierał informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, które spośród informacji zawartych we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i/lub dokumentach złożonych wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Strony zawierające powyższe informacje winny być wydzielone oraz ze sobą połączone z zachowaniem ciągłości numeracji stron wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i/lub pliku dokumentów złożonych wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawca jest jednocześnie zobowiązany do wykazania, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Niewykazanie nie później niż w terminie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa będzie skutkowało uznaniem przez Zamawiającego, że Wykonawca nie wykazał w ww. terminie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, w konsekwencji czego Zamawiający odtajni wskazane informacje bez wzywania do dalszych wyjaśnień. 11. Wszystkie strony wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia zawierające jakąkolwiek treść winny być parafowane lub podpisane przez Wykonawcę. Wszelkie zmiany w treści wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (poprawki, przekreślenia, dopiski) powinny być parafowane lub podpisane przez Wykonawcę - w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane. 12. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia należy złożyć w: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa 3 50-513 Wrocław Kancelaria /budynek E 13. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wraz z pozostałymi dokumentami należy opakować w następujący sposób: Koperta zewnętrzna nie może nosić żadnych cech wskazujących na składającego wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Może znajdować się na niej jedynie adres Zamawiającego: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa 3 50-513 Wrocław oraz opis: ,,Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wykonanie zadania pn.: ,,Świadczenie usług ochrony fizycznej, monitoringu, konserwacji oraz serwis SSWiN Obiektów Operatora Gazociągów Przesyłowych we Wrocławiu znak sprawy: ZP/2015/12/0137/WRO Koperta wewnętrzna powinna być oznaczona nazwą (firmą) i adresem Wykonawcy tak, aby wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożony po terminie można było odesłać Wykonawcy bez otwierania. 14. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie. 15. Zamawiający w celu usprawnienia porozumiewania się dopuszcza aby oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazywali faksem lub drogą elektroniczną pod warunkiem, że ich treść zostanie dostarczona przed upływem terminu do adresata i niezwłocznie potwierdzona pisemnie na adres wskazany w ust. 18. lit. a) poniżej. 16. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 17. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia może zostać złożony wyłącznie w formie pisemnej. 18. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują: a) pisemnie, na poniższy adres: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Gazowa 3 50-513 Wrocław z dopiskiem: ,,Postępowanie na: ,,Świadczenie usług ochrony fizycznej, monitoringu, konserwacji oraz serwis SSWiN Obiektów Operatora Gazociągów Przesyłowych we Wrocławiu (znak sprawy: ZP/2015/12/0137/WRO) b) za pomocą faksu na: numer: 48 71 33 53 101 c) drogą elektroniczną na adres: zamówienia.wroclaw@gaz-system.pl 19. W przypadku, gdy Wykonawca należy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5) ustawy [w rozumieniu art. 4 pkt 14) ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 184)], zobowiązany jest do przedłożenia wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia listy podmiotów, które należą do rzeczonej grupy kapitałowej albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazany obowiązek dotyczy każdego z Wykonawców).
Pełna treść ogłoszenia
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- SZP/242-246/2024_Dostawa Inkubatora do hodowli bakteryjnej z wytrząsaniem i chłodzeniem wraz z wyposażeniem dla Katedry Chemii Biologicznej i Bioobrazowania Wydziału Chemicznego PWr.
- TP 77/24-dzierżawa urządzeń drukujących oraz wdrożenie i udzielenie licencji na system wydruku podążającego i system raport. i zarządzania urządzeń. druk. wraz z serwisem oraz dostawą mat. eksploat.
- SZP/242-247/2024 Dostawa zestawu czujników akcelerometrycznych z okablowaniem i akcesoriami do montażu czujników.
- Wymiana instalacji wody zimnej i kanalizacji w budynku wielorodzinnym
- Realizacja usługi przeglądów urządzeń PCR różnych producentów w 4 pakietach w okresie 36 miesięcy
- TP 93/24 Dostawa: wkładów do dozowników na papier toaletowy, ręczników w roli, ręczników ZZ; wkładów do dozowników wraz z bezpłatnym użyczeniem dozowników oraz czyściwa med. w podziale na 3 zadania
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »