eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadoszyceDostawa nowoczesnych maszyn i urządzeń do obróbki i testowania podzespołów silników spalinowych



Ogłoszenie z dnia 2017-12-20



Ogłoszenie nr 635157-N-2017 z dnia 2017-12-20 r.

Łukasz Pakuła Stacja Obsługi Pojazdów Pacar Servis: Dostawa nowoczesnych maszyn i urządzeń do obróbki i testowania podzespołów silników spalinowych
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
Projekt nr RPSW.02.05.00-26-0014/16 pn. "Podniesienie konkurencyjności Pacar Servis poprzez rozszerzenie oferty o nowe usługi i udoskonalone produkty oparte na innowacyjnych rozwiązaniach" współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.5 Wsparcie inwestycyjne sektora MŚP

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe: Zamawiający nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Postępowanie prowadzone jest w oparciu o "Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020" zgodnie z Zasadą konkurencyjności i ogłoszone w BZP zgodnie z komunikatem Departamentu Polityki Regionalnej, Oddział Zarządzania RPO o obowiązku upublicznienia zapytania ofertowego

I. 1) NAZWA I ADRES: Łukasz Pakuła Stacja Obsługi Pojazdów Pacar Servis, krajowy numer identyfikacyjny 260634743, ul. Szóstaki  20 , 26-230  Radoszyce, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 724859409, e-mail kontakt@pacarservis.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): http://pacarservis.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Przedsiębiorca

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://pacarservis.pl/index.php/zamowienia-publiczne oraz https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/publication/view/1076690


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://pacarservis.pl/index.php/zamowienia-publiczne oraz https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/publication/view/1076690


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy dostarczyć w formie papierowej, osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego /kuriera, do siedziby Zamawiającego na adres:
Adres:
Łukasz Pakuła Stacja Obsługi Pojazdów PACAR SERVIS, Szóstaki 20, 26-230 Radoszyce


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa nowoczesnych maszyn i urządzeń do obróbki i testowania podzespołów silników spalinowych
Numer referencyjny: ZP. 1.2017.RPOWŚ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
10


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowoczesnych maszyn i urządzeń warsztatowych do obróbki, naprawy, regeneracji i testowania podzespołów silników spalinowych dla przedsiębiorstwa, zlokalizowanego pod adresem: Łukasz Pakuła Stacja Obsługi Pojazdów PACAR SERVIS, Szóstaki 27A, 26-230 Radoszyce, powiat konecki, woj. świętokrzyskie. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę, montaż, uruchomienie i przeprowadzenie instruktażu prawidłowej obsługi niżej wymienionych maszyn i urządzeń: Część 1 - Maszyna do szlifowania na sucho i planowania głowic cylindrów. Część 2 - Urządzenie do obróbki gniazd zaworów w głowicach Część 3 - Maszyna do obróbki zaworów silnikowych Część 4 - Maszyna do badania ciśnienia szczelności głowic silnikowych Część 5 - Stanowisko do testowania alternatorów i rozruszników Część 6 - Urządzenie do precyzyjnego wyważania elementów wirujących w turbosprężarkach Część 7 - Tester turbosprężarek Część 8 - Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy Część 9 - Stanowisko do testowania pomp i pompowtryskiwaczy Część 10 - Stół probierczy do sprawdzania pomp wtryskowych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych maszyn i urządzeń, znajduje się w załączniku nr 5 do Zapytania ofertowego. Wszystkie urządzenia i maszyny powinny być nowe, nieużywane, nieuszkodzone, w pełni sprawne i wolne od wad. Okres wymaganej gwarancji: minimum 12 miesięcy (uwaga: okres gwarancji stanowi dodatkowe kryterium oceny ofert) Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczek w wysokości do 10% wartości oferowanej maszyny/urządzenia. Termin realizacji zamówienia: do 09.03.2018 roku Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Uwaga: Jeżeli w jakimkolwiek miejscu zapytania ofertowego, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń należy je traktować jako przykładowe, gdyż określają jedynie minimalne oczekiwane parametry funkcjonalne, jakościowe oraz wymagany standard. Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje konkretna nazwa własna, norma, aprobata, specyfikacja techniczna i techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, tj rozwiązania i parametry nie gorsze od wymaganych, tj. nie obniżające standardów oraz wymagań technicznych, funkcjonalnych i użytkowych określonych przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Przedmiot zamówienia został współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.5 Wsparcie inwestycyjne sektora MŚP, Osi 2 Konkurencyjna Gospodarka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 zgodnie z Projektem nr RPSW.02.05.00-26-0014/16 pn. "Podniesienie konkurencyjności Pacar Servis poprzez rozszerzenie oferty o nowe usługi i udoskonalone produkty oparte na innowacyjnych rozwiązaniach".

II.5) Główny kod CPV: 43800000-1
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
42900000-5
42600000-2
38500000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-03-09
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2018-03-09

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenie ( zał nr 2), według formuły spełnienia - niespełnienia
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenie ( zał nr 2), według formuły spełnienia - niespełnienia
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenie ( zał nr 2), według formuły spełnienia - niespełnienia
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Informacja na temat zakresu wykluczenia W postępowaniu nie mogą brać udziału podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: 1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, 2) posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% lub akcji, 3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, 4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli złoży oświadczenie o braku występowania ww. powiązań. Oświadczenie ujęte jest w Załączniku nr 3 do zapytania ofertowego. Oferty Wykonawców, którzy nie podpiszą ww. oświadczenia lub go nie złożą z ofertą, zostaną odrzucone. Ponadto Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy - wg. załączonego wzoru formularza ofertowego -zał nr 1, oryginał 2) oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu - zał nr 2, oryginał 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zał nr 3, oryginał 4) szczegółowa specyfikacja oferowanego przedmiotu zamówienia lub karta katalogowa lub inny dokument identyfikujący urządzenie, kopia za zgodność z oryginałem Uwaga: Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym nazwy i typu oferowanego urządzenia / maszyny a Wykonawca zobowiązany jest przedstawić jako załącznik do oferty szczegółową specyfikację oferowanego przedmiotu zamówienia lub kartę katalogową lub inny dokument identyfikujący urządzenie, z którego w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż oferowany przedmiot zamówienia jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych i jakościowych w odniesieniu do przedmiotu zamówienia określonego przez Zamawiającego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Tak
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczek w wysokości do 10% wartości oferowanej maszyny/urządzenia


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach 5,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-01-22, godzina: 15:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH



Część nr: 1Nazwa: Maszyna do szlifowania na sucho i planowania głowic cylindrów.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest maszyna do szlifowania na sucho oraz planowania głowic cylindrów silników spalinowych, o parametrach umożliwiających obróbkę głowic silników stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Urządzenie powinno być wyposażone w zintegrowany system sterowania maszyną. Urządzenie powinno umożliwiać programowanie automatyczne lub manualne przedmiotu obrabianego, w zakresie: głębokość, wiele przejść, całkowity materiał do usunięcia, obróbka zgrubna i prędkość obróbki końcowej oraz posuwy. Po zakończeniu cyklu głowica tnąca powinna powrócić do położenia początkowego startowego przy pionowej zerowej wysokości. Urządzenie powinno posiadać bezstopniowe prędkości obrotowe wrzeciona mieszczące się w przedziale 350 lub mniej - do 1200 lub więcej obr / min do obróbki różnych metali. Skok roboczy min. 1275mm. Regulowany posuw głowicy tnącej dla pożądanej szorstkości wykończenia powierzchni. Zamknięty obszar roboczy z szybkimi drzwiami składanymi dla łatwego dostępu i czystszego środowiska pracy. Głowica tnąca ok. 420 mm z uchwytami narzędziowymi do wkładek okrągłych lub kwadratowych Pozostałe parametry: Prędkość obrotowa wrzeciona Od 350 lub mniej - do 1200 lub więcej RPM Nóż Średnica (głowica tnąca) Co najmniej 420mm +/-5% Skok roboczy (w poziomie) Min. 1275mm Wymagania elektryczne 230V, 50Hz
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 42600000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2Nazwa: Urządzenie do obróbki gniazd zaworów w głowicach samochodowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest Urządzenie do obróbki gniazd zaworów w głowicach samochodowych, o parametrach umożliwiających obróbkę gniazd zaworów głowic silników stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego lub manualnego pulpitu. Głowica robocza z pedałem nożnym. Kierownica do szybkiego i precyzyjnego mechanizmu podawania dla precyzyjnego posuwania wrzeciona. Pochylenie głowicy roboczej nie mniej niż 15 stopni w obu kierunkach dla prowadnic zaworu kątowego. Prędkość obrotowa wrzeciona bezstopniowa. Szybka zmiana prędkości obrotowej dla niskich i wysokich przez naciśnięcie jednego przycisku. Dodatkowo lampa robocza zamontowana na głowicy roboczej. Urządzenie na szafce na narzędzia. Pozostałe parametry: Wrzeciono - Średnica 80 mm +/-10% Wrzeciona - Prędkość obrotowa Od 40 lub mniej do 870 lub więcej obrotów na minutę Zawór Średnica gniazda Zakres Od 14 lub mniej do 80mm lub więcej GŁOWICA Wymiary (z 360 stopni uchwyt) 1120 x 300 x 150mm tolerancja 10% Wymagania elektryczne 230V, 50 Hz,
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 42600000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3Nazwa: Maszyna do obróbki zaworów silnikowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest maszyna do obróbki zaworów silników spalinowych, o parametrach umożliwiających obróbkę zaworów silników stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Maszyna wyposażona w precyzyjny uchwyt do zaworów zapewniający szybkie i dokładne centrowanie. Powierzchnia zaworu obrobiona koncentrycznie względem trzpienia zaworu w celu poprawy uszczelnienia, lepszego przenoszenia ciepła i zmniejszenia naprężeń mechanicznych na zaworach. Zmienna prędkość obrotowa zaworu - umożliwia operatorowi dostosowanie prędkości powierzchniowej dla zaworów o różnych średnicach w celu uzyskania najlepszego wykończenia powierzchni dla szerokiego zakresu średnic zaworów od małych zaworów wielo zaworowych do dużych zaworów diesla. Główne koło szlifierskie z opcją wyłączania automatycznego po wyjściu z obszaru szlifowania i ponownego włączania po powrocie do zasięgu. Nie ma potrzeby wyłączania silników podczas wymiany zaworów, co skraca czas obróbki i zwiększa żywotność silników. Urządzenie wyposażone w układ chłodzenia. Pozostałe parametry: Zakres uchwytu zaworu Od 4mm i mniej - do min.14mm Średnica główki Zakres 20mm-102mm (tolerancja +/-5%) Średnica Ściernicy 178 mm +/- 5% Prędkość obrotowa Co najmniej 2850 RPM
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 42600000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 4Nazwa: Maszyna do badania ciśnienia szczelności głowic silnikowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest maszyna do badania ciśnienia szczelności głowic silnikowych, o parametrach umożliwiających badanie ciśnienia szczelności głowic silników stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Maszyna sterowana przez jednego operatora. Głowica jest opuszczana do wody w temperaturze równej temperaturze roboczej głowicy cylindra silnika. Testowanie głowicy pod ciśnieniem do min. 10 atm. Urządzenie jest zaprojektowane tak, aby sprawdzić szczelność wnęki chłodzącej głowic płaszcza cylindra, poprzez dostarczanie powietrza pod ciśnieniem do min. 10 barów i temperatury cieczy roboczej do min. 90 stopni C. Ogrzewanie środowiska testowego za pomocą elementów grzejnych. Podczas testu element może być obrócony o minimum 180 stopni. Pozostałe parametry: o Wielkość badanej głowicy (dł x szer x wys): nie mniej niż: 1200 x 400 x 300 mm o Łączna moc grzałek : 8,5 kW lub więcej o Zakres temperatury do 90o C
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 5Nazwa: Stanowisko do testowania alternatorów i rozruszników
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest stanowisko testujące alternatory i rozruszniki 12V i 24V. Urządzenie testuje alternatory i rozruszniki (12V i 24V)- samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych (do 2kW) oraz maszyn rolniczych. Urządzenie wyposażone w wyświetlacze cyfrowe, zapewniające maksymalną dokładność pomiaru. Przyrząd do testowania regulatorów napięcia alternatorów elektronicznych. Urządzenie umożliwia wykonanie co najmniej: Test rozrusznika bez obciążenia oraz z obciążeniem (hamulec mechaniczny) Test izolacji Test kondensatorów i regulatorów napięcia (elektronika) Test płytek diodowych Pozostałe parametry: Test alternatorów i rozruszników: 12V i 24V Maksymalna moc alternatora: co najmniej 2000W Możliwość regulacji obrotów silnika
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 6Nazwa: Urządzenie do precyzyjnego wyważania elementów wirujących w turbosprężarkach
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest urządzenie do precyzyjnego wyważania elementów wirujących w turbosprężarkach, o parametrach umożliwiających naprawę turbosprężarek silników stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Urządzenie o zakresie obsługiwanych średnic koła turbiny - do 110 mm Pozostałe parametry: Średnica węża doprowadzającego powietrze 1,25 cala +/- 10% Ciśnienie skompresowanego powietrza: 8 [bar] +/- 10% Zasilanie 230 V, 50Hz
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 7Nazwa: Tester turbosprężarek
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest urządzenie do testowania turbosprężarek, w tym o zmiennej geometrii, stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Urządzenie umożliwia ustawienie zmiennej geometrii. Pozostałe parametry: Maksymalne generowane ciśnienie min. 4 bary +/- 10% Maksymalne generowane podciśnienie -0,8 bara +/- 10% Dotykowy wyświetlacz co najmniej 7" Port USB i dysk twardy Zasilanie230 V
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 8Nazwa: Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest stanowisko przeznaczone jest do testowania pomp i wtryskiwaczy paliwa (a także innych podzespołów) występujących w systemie Common Rail oraz w systemach z pompą rozdzielaczową BOSCH. Stanowisko umożliwia zamocowanie różnych typów pomp, wtryskiwaczy, zaworów regulacji ciśnienia i czujników wysokiego ciśnienia, podłączenie zasilania i zrzutu paliwa, podłączenie menzurek pomiarowych dawki paliwa i wielkości przelewu oraz podłączenie niezbędnych przewodów sterujących z dodatkowych testerów. Całość umożliwia przeprowadzenie pełnych i bezpiecznych testów badanych komponentów. Stanowisko wykonane jest w postaci stalowego stelaża, na którym zamontowano wszystkie niezbędne wsporniki i urządzenia. Napęd pomp silnikiem asynchronicznym 3-fazowy sterowanym falownikiem poprzez pasek zębaty. Stół do pracy dwustronnej, tzn. możliwe jest zamontowanie pomp wysokiego ciśnienia z obu stron stołu tak, aby można było testować pompy i wtryskiwacze bez czasochłonnego przekładania badanych podzespołów. Pozostałe parametry: - prędkość obrotowa silnika: od 100 i mniej do 2000 i więcej obr/min z płynną regulacją - Napięcie zasilania: sieć 3x400V /50Hz - Maksymalna moc: nie mniej niż 5 kW - Moc silnika napędowego: nie mniej niż 4 kW - Moc grzałki paliwa: nie mniej niż 900 W
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 9Nazwa: Stanowisko do testowania pomp i pompowtryskiwaczy
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest stanowisko do testowania pomp i pompowtryskiwaczy paliwa stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Stanowisko powinno umożliwiać co najmniej: - sterowanie napędem pomp,- sterowanie zasilaniem paliwa,- zliczanie obrotów pomp,- pomiar prędkości obrotowej pomp,- pomiar wielkości dawki paliwa,- stabilizacja temperatury paliwa,- stabilizacja obrotów pompy, Nastawy: - regulacja prędkości obrotów wrzeciona od 100 i mniej do 1500 i więcej obr./min - obroty stabilizowane - regulacja obrotów prawo-lewo - możliwość nastawienia liczby wykonanych obrotów w zakresie do min 9000obr/min Zakresy pomiarowe i dokładność pomiarów: - odczyt położenia wrzeciona z dokładnością do 0,10° +/- 10% Pozostałe parametry: - napęd, silnik co najmniej 5 kW , 3x400 V
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 10Nazwa: Stół probierczy do sprawdzania pomp wtryskowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest urządzenie do sprawdzania pomp wtryskowych - stół probierczy - stosowanych obecnie w pojazdach osobowych, ciężarowych oraz pojazdach rolniczych. Stół do wszystkich pomp wtryskowych:VP 44, VP 30, VP 36, VP 37, Pompy VE, K, M, MW, A, B, BV, P (ZU,ZW,ZM) EP/VA, EP/VM pompy do ciężarówek, ciągników, maszyn, kombajnów i wszystkich pomp wtryskowych poza Common-Rail, z uniwersalnym mocowaniem. Pozostałe parametry: 1. Obroty od 0 do min 4000obr/min (sterowane inwerterem-falownikiem) 2. Silnik moc co najmniej 10 KW 3. Kaseta na min. 12 menzurek pomiarowych 4. Chłodzenie czynnika probierczego 5. Programowanie do 10 prędkości obrotowych 6. Sterowanie obrotami ręczne lub automatycznie 7. Pojemność zbiornika na olej probierczy 40l 8. Nastawa regulatora temperatury oleju 40+/-2 oC
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 43800000-1, 42900000-5, 38500000-0

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-03-09
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena95,00
Okres gwarancji w miesiącach5,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.