Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-06-15
Dolice: PRZYGOTOWANIE I DOSTAWA POSIŁKÓW OBIADOWYCH DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY DOLICE I PROWADZENIE KUCHNI W GIMNAZJUM W DOLICACH
Numer ogłoszenia: 88323 - 2016; data zamieszczenia: 15.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dolice , ul. Ogrodowa 16, 73-115 Dolice, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 5640129, faks 091 5640237.
- Adres strony internetowej zamawiającego: dolice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZYGOTOWANIE I DOSTAWA POSIŁKÓW OBIADOWYCH DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY DOLICE I PROWADZENIE KUCHNI W GIMNAZJUM W DOLICACH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przygotowaniu posiłków obiadowych składających się z zupy i pieczywa, drugiego dania z surówką i kompotu dla uczniów objętych dożywianiem finansowanym ze środków zamawiającego, dostawa i wydanie posiłków uczniom szkół podstawowych w Dobropolu, Rzeplinie, Sądowie i Dolicach oraz uczniom gimnazjum w Dolicach i prowadzenie kuchni w gimnazjum w Dolicach. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach prowadzenia zajęć szkolnych w wyżej wymienionych szkołach z wyłączeniem dni wolnych od zajęć wynikających z przepisów o organizacji roku szkolnego takich jak: ferie, przerwy świąteczne, dodatkowe dni wolne. Do obowiązków wybranego oferenta należeć będzie również posprzątanie pomieszczeń przeznaczonych do wydawania i spożywania posiłków w szkołach wymienionych wyżej, umycie i wyparzenie naczyń i sztućców. Wybrany oferent zobowiązany będzie do zagospodarowania powstających w związku z realizacją zamówienia odpadów. Posiłek, sposób jego przygotowania oraz transport powinien odbywać się z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych oraz spełniać warunki określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006r o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj . Dz.U. z 2015r poz. 594) oraz RMZ Dz.U z dnia 28 sierpnia z 2015r poz. 1256. Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do przygotowywania i wydawania posiłków dla pozostałej młodzieży szkolnej (chętnych) za odpłatnością po kwotach wyłonionych w wyniku postępowania przetargowego. 2. Zamawiający zakłada, że średnia dzienna ilość przygotowywanych i wydawanych posiłków w okresie obowiązywania umowy we wszystkich szkołach łącznie wynosić będzie 140. W związku z brakiem możliwości dokładnego oszacowania ilości osób uprawnionych do korzystania z posiłków w okresie objętym umową, zamawiający przewiduje możliwość zmiany ilości posiłków w trakcie trwania umowy w granicach od 98 do 182. Zmiany ilości posiłków, o których mowa wyżej nie będą podstawą do zmiany ceny posiłku. 3. Dla porównania ofert zamawiający przyjmuje średnią ilość posiłków dziennie w okresie objętym zamówieniem na poziomie 140szt. 4. Zamawiający w sytuacji, której nie mógł przewidzieć w momencie udzielania niniejszego zamówienia zastrzega sobie możliwość ograniczenia w pewnych okresach składu posiłku w poszczególnych dniach tygodnia tylko do zupy z pieczywem lub drugiego dania. 5. Posiłki będą dostarczane do szkół w dni, w których odbywają się zajęcia szkolne zgodnie z przepisami dotyczącymi organizacji roku szkolnego. 6. Zamawiający wymaga aby przygotowywane i dostarczane uczniom posiłki w poszczególnych dniach były zgodne z załączonym do niniejszej specyfikacji jadłospisem stanowiącym załącznik nr 1 wzoru umow tj. załącznika nr 5 niniejszej specyfikacji, wybrany wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej temperatury wydawanych uczniom posiłków. 7. Zamawiający nie dopuszcza używania zamiast ziemniaków produktów przetwórstwa ziemniaczanego typu płatki ziemniaczane, puree ziemniaczane itp. 8. W przypadku konieczności podgrzewania posiłków w szkołach do których będą one dostarczane wybrany wykonawca zwróci zamawiającemu koszty związane z zużyciem na ten cel energii, zamawiający żąda również od wykonawcy zwrotu kosztów zużytej energii, wody i zrzutu ścieków związanych z myciem i wyparzaniem naczyń w szkołach do których posiłki będą dowożone. 9. Posiłki należy wydawać z zastosowaniem naczyń ceramicznych (szklanych) i sztućców umożliwiających utrzymanie ich w czystości, przeznaczonych do kontaktu z żywnością określonych w przepisach z dnia 25 sierpnia 2006r o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz.U. z 2015r poz 594). Zamawiający nie dopuszcza możliwości używania naczyń i sztućców jednorazowych. 10. Wysokość opłat za: najem pomieszczeń kuchni i stołówki w gimnazjum, używanie wyposażenia pomieszczeń kuchni i stołówki, zużyte media w szkołach, do których posiłki będą dowożone itp. określa umowa dzierżawy pomieszczeń kuchni w budynku Gimnazjum w Dolicach stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji. 11. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do poniesienia kosztów podatków za wynajmowane pomieszczenia kuchni i stołówki w budynku gimnazjum w Dolicach..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.06.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 4.000,00 PLN w terminie do dnia 23 czerwca 2015r. do godz.10.00. 2. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: - pieniądza, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (tekst jednolity Dz.U. z 2007r Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Pyrzycko-Stargardzkim Banku Spółdzielczym oddział Dolice Nr 78 9387 1026 2600 0358 2000 0030. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu załączona do oferty. Wadium uznaje się za wniesione w terminie jeżeli do terminu wyznaczonego na wniesienie wadium środki będą znajdowały się na wyżej wskazanym rachunku Zamawiającego. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub innego dokumentu potwierdzającego w sposób wystarczający przedmiotowy wpis (np. decyzja o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej) zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U. z 2015r. poz. 594).;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również w wykonywaniu- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie: - 2 (dwóch) usług polegających na przygotowywaniu i wydawaniu w punkcie żywienia zbiorowego gorących posiłków o wartości nie mniejszej niż 150.000,00zł, wraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Jako jedną usługę należy rozumieć zamówienie zrealizowane/realizowane na podstawie odrębnej umowy. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą zał. nr 6 do siwz. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże ,że dysponuje, lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 (jednym) pojazdem do przewozu posiłków spełniającym wymagania do przewozu żywności na który wykonawca posiada Decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy zatwierdzającą środek transportu służący do wykonania zamówienia jako spełniający odpowiednie wymagania sanitarne do przewozu środków spożywczych (posiłków ). Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w ofercie stosownego wykazu sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z decyzją PPIS. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą zał. nr 7 do siwz wykaz posiadanego sprzętu sporządzony według propozycji Zamawiającego oraz decyzję PPIS. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa warunku i dokona ocena na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 35.000,00 złotych. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.dolice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dolice, ul. Ogrodowa 16, 73-115 Dolice, pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dolice, ul. Ogrodowa 16, pokój nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PRZYGOTOWANIE I DOSTARCZENIE POSIŁKÓW DO PRZEDSZKOLA NR 14 "BIAŁY ŻAGIEL" W GDAŃSKU W 2025 ROKU
- Przygotowanie i dostarczenie posiłków dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łuczycach i dzieci w wieku 3 - 6 lat uczęszczających do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej
- Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla dzieci i dorosłych podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w okresie od 01.01.2025 do 31.12.2025 r.- którym przyznano pomoc w formie dożywiania.
- Usługa cateringowa wyżywienia dzieci uczęszczających do jednostek oświatowych prowadzonych przez Gminę Kamieniec Ząbkowicki w roku 2025
- Dożywianie dzieci w szkołach na terenie Gminy Dynów w 2025 r.
- Świadczenie usług w zakresie dożywiania dzieci - gorące posiłki dla uczniów Szkoły Podstawowej w Rybnie z wydawaniem, dowozem na wskazane miejsce i zapewnieniem jednorazowych naczyń i sztućców.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.