eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NapiwodaPrzetarg nieograniczony dotyczący zakupu trzech jednostek elektrociepłowni zgazowania biomasy, o łącznej mocy trzech jednostek 0,99 MWe i 1,74 MWt, wraz z dostawą oraz montażem na terenie realizacji inwestycji. Inwestycja będzie zlokalizowana na działce nr 69/3 obręb 0016 Napiwoda, gmina Nidzica, powiat nidzicki, woj. warmińsko-mazurskie.

Ten przetarg jest już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



OGŁOSZENIE Z DNIA 2024-08-05


NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Tartak Napiwoda sp. z o.o.
Adres: Napiwoda 19, 13-100 Nidzica
Województwo: warmińsko-mazurskie

Telefon: 668012892
e-mail: zobacz email
www:

Osoba upoważniona do kontaktów:
Paweł Stachowicz
Telefon: 668012892
Email: zobacz email


PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przetarg nieograniczony dotyczący zakupu trzech jednostek elektrociepłowni zgazowania biomasy, o łącznej mocy trzech jednostek 0,99 MWe i 1,74 MWt, wraz z dostawą oraz montażem na terenie realizacji inwestycji. Inwestycja będzie zlokalizowana na działce nr 69/3 obręb 0016 Napiwoda, gmina Nidzica, powiat nidzicki, woj. warmińsko-mazurskie.

Miasto: Napiwoda

Województwo: warmińsko-mazurskie

CPV:
31.12.12.00 - Zestawy prądnicowe z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym


PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

Tryb postępowania: tryb podstawowy lub przetarg nieograniczony

Termin składania ofert: 2024-09-13


TREŚĆ PRZETARGU

Napiwoda, dn. 05.08.2024 r.

PRZETARG NIEOGRANICZONY

      I.         INFORMACJE OGÓLNE

Firma Tartak Napiwoda Sp. z o.o. w ramach projektu pn. Budowa instalacji kogeneracyjnej w oparciu o technologię zgazowania biomasy o mocy 0,99 MWe i 1,74 MWt, występuje z przetargiem nieograniczonym dotyczącym zakupu trzech jednostek elektrociepłowni zgazowania biomasy, o łącznej mocy trzech jednostek 0,99 MWe i 1,74 MWt, wraz z dostawą oraz montażem na terenie realizacji inwestycji. Inwestycja będzie zlokalizowana na działce nr 69/3 obręb 0016 Napiwoda, gmina Nidzica, powiat nidzicki, woj. warmińsko-mazurskie.

Nazwa firmy i adres Zamawiającego:

Tartak Napiwoda Sp. z o.o.

Napiwoda 19

13-100 Nidzica

 

    II.         OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Zamówienie obejmuje dostawę urządzeń:

1. Jednostka elektrociepłowni w technologii zgazowania biomasy - 3 szt.

Poniżej opisano specyfikację zamówienia.

Nazwa zamówienia:

1. Instalacja kogeneracyjna w technologii zgazowania biomasy - 3 szt.

Specyfikacja zamówienia

1. Cechy i parametry:

a) trzy (3) jednakowe jednostki kogeneracyjne o łącznej mocy elektrycznej 0,99 MWe i 1,74 MWt, z których każda będzie zawierała:

- układ przygotowania i podawania zrębki drzewnej

- układ zgazowania zrębki suchej,

- układ chłodzenia i oczyszczania gazu drzewnego,

- układ odprowadzania węgla drzewnego,

- układ kogeneracyjny z silnikiem gazowym,

- układ odprowadzania spalin,

- pochodnia

- panel sterowania, wizualizacja.

b) Układ musi być dostosowany do następującego paliwa:

- zrębka drzewna o wilgotności do 35%

- ilość frakcji powyżej 30mm od 50% do 100%

- ilość frakcji powyżej 70mm maksymalnie 2%

- ilość frakcji powyżej 100mm maksymalnie 1%

- ilość frakcji od 5 do 30mm maksymalnie 43%

- ilość frakcji poniżej 5mm maksymalnie 7%

- zawartość kory do 15%

- w procesie przygotowania paliwa zrębka musi być wysuszona do wilgotności względnej 7%

- paliwo może mieć wilgotność do względną do 15% przy czym powyżej 7%  do tj. w wartościach wilgotności od 7 do 15% moc jednostki może być obniżona

- silnik powinien funkcjonować wyłącznie na gazie drzewnym bez konieczności dodatku innych paliw

c) Parametry czynnika grzewczego:

- Czynnik grzewczy: woda

- Temperatura wody na wejściu do instalacji: 70 °C

- Temperatura wody na wyjściu z instalacji: 90 °C

d) Instalacja musi być przystosowana do produkcji energii przynajmniej przez 7992 h rocznie z wykorzystaniem mocy instalacji na poziomie przynajmniej 90%. Przy takim założeniu instalacja powinna zużywać 5013 t biomasy suchej rocznie

e) Instalacja musi spełniać polskie wymogi prawne oraz wymogi określone decyzją środowiskową nr 2/2024 (załącznik nr 1)

f) Umiejscowienie instalacji: 53°24'36.1"N 20°29'18.0"E - działka oznaczona nr ewidencyjnym 69/3 obręb 0016 Napiwoda, gmina Nidzica

2. Wymagania dodatkowe w zakresie przedmiotu zamówienia:

- w cenie wskazanej w formularzu ofertowym należy wykonać instalację jednostek kogeneracyjnych, rozruch i pełne szkolenie dla kadry obsługującej jednostkę

- każda jednostka musi mieć możliwość regulowania mocy przynajmniej w zakresie 75%-100%

- wykonawca dostarczy jako element przedmiotu zamówienia pompę szybkiej wymiany oleju silnikowego do każdej jednostki

- maszyny i urządzenia muszą być zgodne z prawem polskim i Unii Europejskiej, a w szczególności musi spełniać wymogi następujących dyrektyw:

   a) Dyrektywa maszynowa (2006/42/WE)

   b) Dyrektywa niskonapięciowa LVD (2014/35/UE)

   c) Dyrektywa kompatybilności elektromagnetycznej EMC (2014/30/UE)

- inwestor zastrzega sobie prawo podpisania umowy warunkowej. Warunkiem realizacji całej umowy będzie uzyskanie dotacji. Brak uzyskania dotacji powoduje automatyczne zredukowanie wielkości umowy do jednej jednostki kogeneracyjnej planowanej do instalacji w 2025 r.

- ,,instalacja musi spełniać definicję wysokosprawnej kogeneracji w rozumieniu art. 3 pkt 38 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, tj. zapewnić oszczędność energii pierwotnej nie mniejszej niż 10% w porównaniu z wytwarzaniem energii elektrycznej i ciepła w układach rozdzielonych o referencyjnych wartościach sprawności dla wytwarzania rozdzielonego

Minimalny okres gwarancji:

24 miesiące od uruchomienia (dla każdego z etapów)

3. Elementy układu suszenia i podawania biomasy:

- ruchoma podłoga,

- podajniki biomasy,

- podłoga zgarniająca drobną frakcję,

- rejestrator dmuchaw regulator dmuchaw i nagrzewnicy podłączony bezpośrednio do suszarni.

- system przesiewania oscylacyjnego.

- sterowanie.

4. Harmonogram dostawy

W związku z potrzebami energetycznymi Zamawiającego dostawa będzie podzielona na 3 części zgodnie z poniższym harmonogramem:

 

1.

Dostawa instalacji kogeneracyjnej nr 1 i systemu dostawy paliwa

Termin rozpoczęcia - 01.08.2025

Termin zakończenia - 30.12.2025

1.1

Montaż systemu przygotowania i podawania paliwa do wszystkich trzech jednostek

Termin rozpoczęcia - 01.08.2025

Termin zakończenia - 31.09.2025

1.2

Montaż instalacji kogeneracyjnej

Termin rozpoczęcia - 01.08.2025

Termin zakończenia - 31.09.2025

1.3

Rozruch, próby, badania

Termin rozpoczęcia - 01.10.2025

Termin zakończenia - 30.10.2025

1.4

Przekazanie do eksploatacji - odbiór końcowy

Termin rozpoczęcia - 01.11.2025

Termin zakończenia - 30.12.2025

2.

Dostawa instalacji kogeneracyjnej nr 2

Termin rozpoczęcia - 01.08.2026

Termin zakończenia - 30.12.2026

2.1

Montaż instalacji kogeneracyjnej

Termin rozpoczęcia - 01.08.2026

Termin zakończenia - 31.09.2026

2.1

Rozruch, próby, badania

Termin rozpoczęcia - 01.10.2026

Termin zakończenia - 30.10.2026

2.3

Przekazanie do eksploatacji - odbiór końcowy

Termin rozpoczęcia - 01.11.2026

Termin zakończenia - 30.12.2026

3.

Dostawa instalacji kogeneracyjnej nr 3

Termin rozpoczęcia - 01.08.2027

Termin zakończenia - 30.12.2027

3.1

Montaż instalacji kogeneracyjnej

Termin rozpoczęcia - 01.08.2027

Termin zakończenia - 31.09.2027

3.2

Rozruch, próby, badania

Termin rozpoczęcia - 01.10.2027

Termin zakończenia - 30.10.2027

3.3

Przekazanie do eksploatacji - odbiór końcowy

Termin rozpoczęcia - 01.11.2027

Termin zakończenia - 30.12.2027

 

Oferent dostarczy przedmiot zamówienia zgodny z parametrami zawartymi w opisie zamówienia, ustaleń przetargu nieograniczonego, zgodnie z obowiązującymi przepisami szczegółowymi i wiedzą techniczną.

Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, pełnowartościowy, wolny od wszelkich wad i uszkodzeń bez wcześniejszej eksploatacji.

Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, produkty, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie technologii wykonania i ogólnego składu materiałów, produktów.

Dodatkowo Zamawiający podkreśla, iż równoważne metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. nie mogą stanowić jedynie zamienników w stosunku do metod, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, ale muszą gwarantować spełnienie zdefiniowanych tam wymagań Zamawiającego.

Przez -równoważne- rozumie się materiały o parametrach technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych (nie niższych) od założonych w dokumentacji / wskazanych przez Zamawiającego w szczególności w odniesieniu do:

  • charakteru użytkowego (tożsamości funkcji),
  • parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość),
  • parametrów bezpieczeństwa użytkowania.

Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę.

Kod CPV:

45251000-1 Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni i elektrociepłowni

31121200-2 Zestawy prądnicowe z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym

  III.         OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

  IV.         OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

    V.         TERMIN REALIZACJI UMOWY

Przewidziany maksymalny termin realizacji przedmiotu zamówienia: od 01.03.2025 r. do 31.12.2027 r. lub do 31.10.2025 r. w przypadku realizacji tylko 1 etapu zgodnie z zapisami umowy warunkowej, o której mowa w II - Opis przedmiotu zamówienia

  VI.         WYKLUCZENIE Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykaże braku podstaw wykluczenia (weryfikowane na podstawie oświadczenia).

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę/podwykonawcę/podmiot trzeci:
  2. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2022 r., poz. 2309 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 794 );
  3. który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
  4. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny;
  5. wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
  6. który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
  7. który należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594) złoży odrębną ofertę.
  8. jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.

Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w jej imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą polegające na:

uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

  • posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
  • pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  1. Nie dopuszcza się udziału rosyjskich wykonawców, podwykonawców i dostawców w realizacji niniejszego zlecenia na podstawie ROZPORZĄDZENIA RADY (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.
  2. Zamawiający nie dopuszcza Wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu trzeciego, który podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835).
  3. Oferent potwierdzi brak zaistniałych przesłanek do wykluczenia w Załączniku nr 2 oraz Załączniku nr 3 do niniejszego przetargu.

 

 VII.         WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW

  1. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń lub dokumentów żądanych przez Zamawiającego, potwierdzających spełnienie tych warunków.
  2. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą ,,spełnia / nie spełnia". Warunek graniczny ,,spełnia".
  3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
  • Akceptują treść przetargu bez zastrzeżeń - złożenie oferty oznacza akceptację treści przetargu bez zastrzeżeń.
  • Nie podlegają wykluczeniu - (Weryfikowane na podstawie oświadczenia (załącznik nr 2 i 3)
  • Udzielą minimalnego okresu gwarancji jakości - co najmniej 2 lata (Weryfikowane na podstawie załącznika nr 1).
  • Przedłożą karty katalogowe i/lub specyfikację zamówienia potwierdzające wszystkie wymagane parametry. (Weryfikowane na podstawie załączonych dokumentów.)
  • Zobowiążą się do dostarczenia przedmiotu zamówienia i pokrycia kosztów związanych z transportem, ubezpieczeniem na czas transportu i innych kosztów związanych z dostawą przedmiotu zamówienia - dostawa do miejsca: woj. warmińsko-mazurskie, ul. Napiwoda 19, 13-100 Nidzica (Weryfikowane na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3.)
  • Udzielą terminu płatności co najmniej 30 dni od daty wystawienia faktury. (Weryfikowane na podstawie oświadczenia - załącznik nr 3.)

 

  1. VIII.         WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA.

Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą:

  1. Formularz ofertowy (Załącznik nr 1)
  2. Oświadczenie Wykonawcy o braku powiązań kapitałowych i osobowych (Załącznik nr 2)
  3. Oświadczenie dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz braku wykluczeń z postępowania ofertowego (Załącznik nr 3)
  4. Karty katalogowe i/lub specyfikacja zamówienia zawierające wszystkie parametry zamówienia.
  5. Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub jego odpowiednika w przypadku ofert składanych przez podmioty zagraniczne albo aktualne zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej (CEIDG), jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Odpis KRS lub zaświadczenie CEIDG mogą być także dołączone w formie wydruku ze strony internetowej.
  6. W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru - pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

 

  IX.         ZGŁASZANIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI

  1. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące prowadzonego postępowania należy kierować poprzez portal  https://www.przetargi.egospodarka.pl  na adres mailowy stachowicz@napiwoda.com
  2. Oferenci mogą zadawać pytania do przedmiotu zamówienia najpóźniej 2 dni robocze przed zakończeniem terminu składania ofert.
  3. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści przetargu wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
  4. Odpowiedzi       będą      udzielane           za          pośrednictwem   portalu https://www.przetargi.egospodarka.pl/ w ciągu 2 dni roboczych.
  5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść przetargu nieograniczonego. Przetarg wraz ze zmianami upubliczniony zostanie na portalu przetargowym (https://www.przetargi.egospodarka.pl/).

 

    X.         TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z zakończeniem terminu składania ofert.

  XI.         OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. 1.     Przygotowanie oferty
  2. Oferta musi być sporządzona zgodnie z wymogami zawartymi w przetargu.
  3. Ofertę może złożyć wspólnie kilku wykonawców w formie konsorcjum, wówczas ustanawiają pełnomocnika.
  4. Do oferty winny być dołączone wszystkie dokumenty i oświadczenia wskazane w przetargu.
  5. Oferta oraz załączniki do oferty muszą być sporządzone w języku polskim.
  6. W przypadku składania Oferty w siedzibie Zamawiającego (osobiście lub pocztą/kurierem) należy złożyć Ofertę wraz z załącznikami w formie pisemnej, na papierze, z podpisami i pieczęciami w wyznaczonych miejscach (podpisy muszą być złożone przez Oferenta w taki sposób, aby możliwe było odczytanie podpisu (podpis może być uzupełniony pieczątką). Każda poprawka w ofercie musi być podpisana i opatrzona datą przez składającego Ofertę. Oświadczenia mają być złożone w oryginale. Kopie wymaganych dokumentów winny być poświadczone ,,za zgodność z oryginałem" przez składającego ofertę, z datą poświadczenia.
  7. W przypadku składania ofert przez portal przetargowy (https://www.przetargi.egospodarka.pl/) W przypadku składania ofert drogą mailową (stachowicz@napiwoda.com) dopuszcza się:
  • złożenie skanu oferty wraz z załącznikami podpisanych zgodnie z opisem w punkcie XI.1.e) lub
  • złożenie oferty wraz z załącznikami podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
  • złożenie oferty wraz z załącznikami podpisanych elektronicznym podpisem zaufanym.
  1. Konsekwencje nieprawidłowego oznakowania na kopercie ponosi Oferent
  2. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty i inne koszty ponosi Oferent.
  3. 2.     Opakowanie oferty

W przypadku składania ofert osobiście lub za pomocą poczty/kuriera:

  1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie.
  2. Koperta powinna zostać opatrzona - imieniem i nazwiskiem (nazwą/firmą), dokładnym adresem (siedzibą) oraz numerem telefonu Oferenta; dopuszcza się odcisk stempla lub podobnym napisem dostatecznie wyróżniającym ofertę spośród innej korespondencji wpływającej do Zamawiającego. Kopertę należy opatrzeć dopiskiem: ,,Postępowanie ofertowe"
  3. Zmiana i wycofanie
  4. Oferent może zmienić lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub o wycofaniu oferty przed upływem terminu do składania ofert.
  5. Powiadomienie powinno być opatrzone nazwą przedmiotu zamówienia, opieczętowane i dostarczone w zamkniętej kopercie oznaczonej dodatkowo napisem ,,ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE".

 

 XII.         MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

Ofertę należy złożyć poprzez portal https://www.przetargi.egospodarka.pl/ złożyć na adres mailowy stachowicz@napiwoda.com, osobiście lub przesłać listownie do dnia 06.09.2024 r. do godz. 12.00 13.09.2024 r. do godz. 12.00 na adres Zamawiającego:

Tartak Napiwoda Sp. z o.o.

Napiwoda 19

13-100 Nidzica

 

Decyduje data wpływu do Zamawiającego.

Otwarcie złożonych ofert nastąpi niezwłocznie po wyznaczonym terminie ich składania w siedzibie Zamawiającego.

  1. XIII.         WYTYCZNE ODNOŚNIE CENY PRZEDSTAWIONEJ W OFERCIE
  2. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania przetargu oraz obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
  3. Cena musi być wyrażona w walucie PLN lub innej walucie w kwocie brutto. W przypadku przedstawienia oferty w innej niż PLN walucie, dla celów porównawczych podczas oceny ofert przyjęty zostanie średni kurs danej waluty wg NBP z dnia ogłoszenia przetargu tj. z dnia 05.08.2024 r.

 

  1. XIV.         OCENA OFERT POD WZGLĘDEM FORMALNYM I DOPUSZCZENIE DO OCENY PUNKTOWEJ
  2. Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym oraz zgodności z niniejszym przetargiem.
  3. Zamawiający może wezwać Oferentów, którzy w wyznaczonym terminie prawidłowo złożyli formularz oferty bez wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy, omyłki pisarskie bądź rachunkowe, niespójności lub nie potwierdzające spełnienia przez Oferentów warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia/uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
  4. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  5. Czynności opisane w punkcie 2 i 3 dokonywane są drogą mailową.
  6. Oferta zostanie odrzucona, jeśli:
  7. została złożona po wyznaczonym terminie;
  8. została złożona w niewłaściwym miejscu;
  9. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  10. do oferty nie załączono wszystkich wymaganych dokumentów przewidzianych w przetargu nieograniczonym
  11. zaoferowana cena przez danego Wykonawcę przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  12. jest niezgodna z wymaganiami określonymi w przetargu nieograniczonym;
  13. jest niezgodna z obowiązującymi przepisami prawa;
  14. formularz oferty nie został podpisany przez osobę upoważnioną, został złożony bez podpisu lub został błędnie podpisany (uchybienie nie podlegające poprawie/uzupełnieniom)
  15. jest niekompletna lub nie będzie zawierała wszystkich wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, oświadczeń, podpisów;
  16. Oferent nie spełnia warunków udziału w postępowaniu;
  17. Oferent nie dotrzyma wyznaczonego terminu na dokonanie uzupełnień/wyjaśnień do złożonej oferty.
  18. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.
  19. Żadne informacje dotyczące procesu oceny oraz wyboru ofert nie zostaną ujawnione Oferentom lub innym osobom, niezaangażowanym oficjalnie w proces oceny i wyboru oferty.
  20. Zamawiający odrzuci ofertę Oferenta, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera informacje nieprawdziwe lub niemożliwe do udokumentowania.
  21. Zamawiający wymaga, aby ofertę wraz z załącznikami podpisała osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli upoważnienie nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo.

 

 XV.         KRYTERIA OCENY OFERTY I WAGI PUNKTOWE PRZYPISANE DO POSZCZEGÓLNYCH KRYTERIÓW

OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE. OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

Kryterium nr 1 - Cena brutto oferty (łączna cena zamówienia) - 90%

Kryterium nr 2 - Doświadczenie osób kluczowych wyznaczonych do realizacji zamówienia - 10%

Wzory matematyczne do wyliczenia punktacji zostały wskazane w załączniku stanowiącym ogłoszenie o przetargu. 

 

Sposób przyznawania punktacji

Maksymalna liczba punktów jaką zdobyć może Oferent wynosi 100 punktów, w podziale na poszczególne kryteria (według ich wagi):

Kryterium nr 1 - 90 punktów

Kryterium nr 2 - 10 punktów

a) Oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez wykonawców, b) Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów,

c) Ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą przedstawioną w załączniku stanowiącym ogłoszenie o przetargu.

 

Kryterium nr 1 - Cena brutto oferty (łączna cena zamówienia)

Oceniana oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów z kryterium oceny oferty, które będzie wyliczane następująco: zgodnie z formułą przedstawioną w załączniku stanowiącym ogłoszenie o przetargu

 

 

Kryterium nr 2

Zamawiający wymaga od wykonawcy odpowiednich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób kluczowych wyznaczonych do realizacji zamówienia

Punkty = Wykonawca otrzyma 5 punktów za wykazanie, że zatrudnia osoby, które brały czynny udział w projektowaniu lub nadzorze przynajmniej dwóch realizacji wykonanych przez wykonawcę instalacji kogeneracyjnych w technologii zgazowania biomasy w o mocy minimum 140 kWe. Przyznaje się 5 punktów za każdą osobę z udokumentowanym doświadczeniem jak powyżej. Maksymalna ilość punktów = 10

 

Punkty przyznane zostaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zastosowaniem reguł matematycznych.

Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów.

Jeżeli w wyniku złożonych ofert okaże się, że nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o tym samym bilansie ceny, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych pierwotnie ofertach.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wszystkich Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe. Wykonawca, który złożył ofertę zawierającą omyłki rachunkowe, zostanie poinformowany o ich poprawieniu i jeżeli w terminie dwóch dni od daty otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na ich poprawienie, jego oferta zostanie odrzucona.

Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień we wskazanym przez Zamawiającego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

  1. XVI.         FORMALNOŚCI JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE W CELU ZAWARCIA UMOWY
  2. Zamawiający zastrzega prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny oraz do odrzucenia oferty, jeżeli zaoferowana cena przekroczy kwotę przeznaczoną na sfinansowanie całości zamówienia.
  3. Unieważnieniu postępowania ofertowego Zamawiający zawiadomi drogą mailową lub przez portal, na którym zostało opublikowane ogłoszenie równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy:
  • ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert;
  • złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert;
  1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w przetargu nieograniczonym, chyba że Zamawiający unieważni postępowanie.
  2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający poinformuje o wynikach postępowania umieszczając informację na Bazie Konkurencyjności.
  3. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do złożenia informacji o osobach umocowanych do zawarcia umowy i okazania ich pełnomocnictwa, jeżeli taka konieczność zaistnieje.
  4. Termin i miejsce podpisania umowy:
  • Wykonawca, którego oferta została wybrana jest zobowiązany do zawarcia umowy z Zamawiającym w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego lecz nie później niż w terminie 7 dni od wskazanego terminu pod rygorem nie zawarcia umowy. Odpowiednio stosuje się pkt poniżej;
  • Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.

 

  1. XVII.         ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY

Warunki płatności:

  1. Zamawiający przewiduje następujące płatności:
  • płatności zaliczkowe
  • płatności pośrednie;
  • płatność końcowa.

 

Zmiany umowy:

Warunki istotnych zmian umowy:

  1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy zawartej z wybranym w toku postępowania Wykonawcą, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:

1.1.  Na wniosek i za zgodną wolą obu stron.

1.2.  Zmiana przedmiotu umowy. Dopuszczalna jest zmiana:

a)     polegająca na zastąpieniu Urządzenia wymienionego w Specyfikacji zamówienia do Umowy innym urządzeniem, pod warunkiem zachowania minimalnych parametrów i pierwotnego przeznaczenia zastępowanego Urządzenia (wynikających z opisu przedmiotu zamówienia lub kryteriów oceny ofert), w przypadku:

  • gdy w wyniku rozwoju technicznego lub technologicznego możliwe będzie dostarczenie przedmiotu zamówienia uwzględniającego najbardziej aktualne i adekwatne rozwiązania techniczne lub technologiczne;
  • zaprzestania produkcji Urządzenia wymienionego w Specyfikacji zamówienia do Umowy przez jego producenta

1.3.  Wynagrodzenie. Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:

a)     Zmiana obowiązującej stawki VAT - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę;

1.4.  Inne zmiany:

a)     W przypadku zmiany regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy z Wykonawcą, która będzie wnosiła nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek tematu ujętego przedmiotem zamówienia pod warunkiem, że nie będzie to związane ze zmianą zakresu i wartości przedmiotu zamówienia;

b)     W przypadku otrzymania decyzji od Instytucji Pośredniczącej zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany.

c)     Zmian zgodnych z sekcja 3.2.4 pkt. 4) Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.

2       Warunki zmian:

a)     Inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;

b)     Uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych;

c)     Forma zmian - aneks do umowy z Wykonawcą w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

 

  1. XVIII.         DODATKOWE POSTANOWIENIA

Postępowanie ofertowe nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i prowadzone jest na zasadach określonych przez Zamawiającego zgodnie z ustawą Kodeks Cywilny.

  1. XIX.         INFORMACJE DODATKOWE
  2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zadawania pytań do złożonych ofert. Pytania będą zadawane drogą mailową na wskazany w ofercie adres.
  3. Zamawiający dopuszcza negocjacje cenowe ze wszystkimi Oferentami.

Załączniki:

  • Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
  • Załącznik nr 2 - Oświadczenie Wykonawcy o braku powiązań kapitałowych i osobowych
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz braku wykluczeń z postępowania ofertowego


ZAŁĄCZNIKI DO PRZETARGU:


Aktualizacje do przetargu:


2024-08-26 13:41:57

dodano załącznik: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach 2-2024

2024-08-26 14:31:25

Poniżej przedstawiono zmienione punkty w ogłoszeniu:



"IX ZGŁASZANIE PYTAŃ I WĄTPLIWOŚCI

1. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące prowadzonego postępowania należy kierować na adres mailowy stachowicz@napiwoda.com



XI OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

f. W przypadku składania ofert drogą mailową (stachowicz@napiwoda.com) dopuszcza się



XII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

Ofertę należy złożyć na adres mailowy stachowicz@napiwoda.com, osobiście lub przesłać listownie do dnia 06.09.2024 r. do godz. 12.00 na adres Zamawiającego:

Tartak Napiwoda Sp. z o.o.

Napiwoda 19

13-100 Nidzica



XVI pkt. 4. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający poinformuje o wynikach postępowania umieszczając informację na portalu."



Zaktualizowane ogłoszenie zostało zamieszczone na platformie jako załącznik

2024-08-26 14:53:46

dodano załącznik: Przetarg nieograniczony - ogłoszenie przetargowe po aktualizacji

2024-08-29 13:17:24

Wykaz zmian:



Zmiana terminu składania ofert z 06.09.2024 godz. 12:00 na 13.09.2024 godz. 12:00. W związku z powyższym zamianie ulega następujący dział:



XII MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT



Treść po zmianach:



Ofertę należy złożyć na adres mailowy stachowicz@napiwoda.com, osobiście lub przesłać listownie do dnia 13.09.2024 r. do godz. 12.00 na adres Zamawiającego:



Tartak Napiwoda Sp. z o.o.

Napiwoda 19

13-100 Nidzica



Decyduje data wpływu do Zamawiającego.

Otwarcie złożonych ofert nastąpi niezwłocznie po wyznaczonym terminie ich składania w siedzibie Zamawiającego.



W związku z otrzymanym mailowo zapytaniem z dnia 28.08.2024, godz. 14:02 o treści: ,,checking the documents of the tender for the wood gasification systems for Tartak Napiwoda

please delete point number c) in appendix 3.



This point does not make sense in terms of the supply of gasification plants and is not possible to accept."



Zamawiający przychyla się do w.w. prośby. W związku z powyższym zmianie ulega załącznik 3 - OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU WYKLUCZEŃ Z POSTĘPOWANIA OFERTOWEGO:



Usunięciu ulega punkt c)



c) W przypadku braku możliwości usprawnienia maszyny w okresie objętym udzieloną gwarancją w ciągu 14 dni, obliguję się do dostarczenia maszyny zastępczej o parametrach zbliżonych do zaoferowanej jednostki. W przypadku braku spełnienia tego warunku w ww. terminie zobowiązuję się do pokrycia kosztów wynajęcia maszyny zastępczej wynajętej przez Zamawiającego.





Zmianie ulega kod CPV zamówienia na 31121200-2 Zestawy prądnicowe z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym



Skorygowano omyłkę pisarską w dziale II Opis przedmiotu zamówienia, pkt. 3 Elementy układu suszenia i podawania biomasy - z ,,rejestrator dmuchaw..." na ,,regulator dmuchaw..."







W związku z wprowadzonymi zmianami Zamawiający postanowił wydłużyć termin na składanie ofert do dnia 13.09.2024 r. godz. 12:00 (aktualizacja 2 ogłoszenia)

2024-08-29 14:45:33

zmiana kodu CPV na 31121200-2 Zestawy prądnicowe z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym

2024-08-29 14:46:20

zmiana terminu składania ofert na 13.09.2024 godz 12:00

2024-08-29 14:51:08

dodano załączniki:

Załącznik nr 3 - Oświadczenie dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz braku wykluczeń z postępowania ofertowego - aktualizacja

Przetarg nieograniczony po aktualizacji nr 2

2024-09-06 13:52:17

Zmiany w treści punktu "XV. KRYTERIA OCENY OFERTY I WAGI PUNKTOWE PRZYPISANE DO POSZCZEGÓLNYCH KRYTERIÓW" - dopisane fragmenty zostały zaznaczone podkreśleniem.

2024-09-19 16:17:46

dodano załącznik: Protokół z otwarcia ofert i informacja o wyborze oferenta

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj



Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.