eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPrzedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu drógwewnętrznejul. Tylna na odcinku Grabowska-Grabowska, gminnejul. Ożarowska na odcinku E.Ciołka - Al. Prymasa Tysiaclecia.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-06-29

Warszawa: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dróg: wewnętrznej: ul. Tylna na odcinku Grabowska-Grabowska, gminnej: ul. Ożarowska na odcinku E.Ciołka - Al. Prymasa Tysiaclecia.
Numer ogłoszenia: 101053 - 2009; data zamieszczenia: 29.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Stołeczne Warszawa, Dzielnica Wola , Al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5048588, faks 022 5048592.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wola.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dróg: wewnętrznej: ul. Tylna na odcinku Grabowska-Grabowska, gminnej: ul. Ożarowska na odcinku E.Ciołka - Al. Prymasa Tysiaclecia..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dróg: wewnętrznej: ul. Tylna na odcinku Grabowska-Grabowska, gminnej: ul. Ożarowska na odcinku E.Ciołka - Al. Prymasa Tysiaclecia. Przedmiot zamówienia jest podzielony na dwie części. 2.Zamawiający dopuszcza składnie ofert częściowych, na poszczególne części wyszczególnione poniżej, zwane dalej częściami. 3.Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na jedną z części lub na dwie części łącznie. Część nr 1 - obejmuje remont nawierzchni jezdni, wjazdu i chodników ulicy Tylnej - odc. Grabowska - Grabowska. Zakres prac obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe: - rozebranie obrzeży betonowych (na podsypce piaskowej): 398 m - rozebranie krawężników betonowych: 616 m - rozebranie ław pod krawężniki z betonu: 37 m3 - rozebranie chodników z płyt betonowych (na podsypce piaskowej): 645 m2 - rozebranie nawierzchni z betonowych płyt drogowych sześciokątnych (płyty do odzysku): 100 m2 - ręczne rozebranie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej: 67 m2 - załadunek i wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki: 136 m3 2) roboty do wykonania: - wykonanie koryta (ręczne i mechaniczne) pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 711 m2 - roboty ziemne: 164 m3 - ustawienie krawężników betonowych: 616 m - ustawienie ław betonowych z oporem pod krawężniki: 49 m3 - ustawienie obrzeży chodnikowych z betonu (na podsypce cem. - piaskowej): 398 m - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego (warstwa dolna) grub. 10 cm: 67 m2 - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego (warstwa dolna) grub. 15 cm: 645 m2 - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego (warstwa dolna) grub. 15 cm: 67 m2 - wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grub. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej: 712 m2 - mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej: 2310 m2 - skropienie nawierzchni drogowej asfaltem: 4620 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego grub. 4 cm: 2310 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego grub. 4 cm: 2310 m2 - przełożenie nawierzchni z betonowych płyt drogowych sześciokątnych grub. 15 cm (regulacja wysokościowa - płyty z odzysku): 100 m2 regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych: 17 szt. Części nr 2 - obejmuje remont nawierzchni jezdni ulicy Ożarowskiej - odc. E. Ciołka - Al. Prymasa Tysiąclecia Zakres prac obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe: - frezowanie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 6 cm (z odwozem na odległość 25 km): 3604 m2 - frezowanie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm (z odwozem na odległość 25 km): 1419 m2 - rozebranie istniejących ścieków z betonowej kostki brukowej: 642 m2 - rozebranie istniejących ścieków z kostki granitowej: 281 m2 - rozebranie ław z betonu (pod istniejącymi ściekami): 19 m3 - rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej (istniejące progi zwalniające): 62 m2 - rozebranie nawierzchni betonowej (rowek pod ściek): 75 m2 - cięcie nawierzchni mineralno - bitumicznej: 250 m wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki (na odl. do 1 km): 2798 m3 2) roboty do wykonania: - przestawienie (regulacja) krawężników betonowych: 41 m - wykonanie ław betonowych pod ścieki uliczne: 23 m3 - wykonanie ścieków ulicznych z betonowej kostki brukowej (na podsypce cementowo - piaskowej): 1147 m - oczyszczenie mechaniczne górnej warstwy konstrukcji nawierzchni: 5023 m2 - skropienie asfaltem górnej warstwy konstrukcji nawierzchni: 13648 m2 - wykonanie warstwy wyrównawczej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm: 3604 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 3 cm: 3604 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm: 1419 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 3 cm (asfalt modyfikowany SMA): 5023 m2 - wykonanie podbudowy z betonu pod progi zwalniające: 7 m3 - wykonanie progów zwalniających z kostki brukowej prostokątnej o grub. 8 cm: 62 m2 - regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych: 36 szt. - odtworzenie oznakowania poziomego: 6 m2 Przedmiot zamówienia został zakwalifikowany wg. nw. kodów CPV: CPV: 45233252-0 - roboty w zakresie nawierzchni ulic; CPV: 45233251-3 - wymiana nawierzchni, CPV: 45233223-8 - wymiana nawierzchni drogowej. Uwaga: Wykonawca nie może użyć do realizacji zamówienia wyrobów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż, te wskazane w Projektach technicznych, Specyfikacjach Technicznych Warunków Wykonania i Odbioru Robót i Przedmiarach robót. Nazwy, symbole i znaki firmowe producentów, dane techniczne zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń, materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że Wykonawca nie będzie zobowiązany do zastosowania konkretnych wyrobów i że może on stosować inne pod warunkiem ich zgodności z wyrobami podanymi w dokumentacji pod względem: gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj i liczba elementów składowych) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość tworzywa) parametrów technicznych (np. wytrzymałość, trwałość, konstrukcja itp.) wyglądu (struktura, faktura, barwa). Szczegółowy zakres prac dla Części nr 1 i Części nr 2 zawarty jest w Projektach technicznych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót. Wykonawca może zastosować zamienniki produktów pod warunkiem, że zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Gwarancja: okres udzielonej przez wykonawcę gwarancji powinien wynosić nie mniej niż 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0, 45.23.32.51-3, 45.23.32.23-8.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium dla : - Części nr 1 w wysokości 8.500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych 00/100 groszy), - Części nr 2 w wysokości 14.500,00 zł (słownie: czternaści tysięcy pięćset złotych 00/100 groszy).

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, które obejmują swym zakresem przedmiotowi zamówienia. 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1)W części I - Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na remoncie, przebudowie bądź budowie ulic, o wartości co najmniej 300.000,00 zł brutto każda. 2) W części II - Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na remoncie, przebudowie bądź budowie ulic, o wartości co najmniej 600.000,00 zł brutto każda. 3) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami (kadry kierowniczej i pracowników) zdolną do wykonania przedmiotu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: drogowej - Kierownik budowy, musi posiadać odpowiedni dokument (decyzję) o nadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń, zaświadczenie o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa - aktualne na dzień składania ofert. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00zł. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania w/w warunków dokonywana będzie wg formuły: spełnia / nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń, o których mowa w części V SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: V.1. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowania. 1.Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Aktualną na dzień składania ofert polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 zł. W przypadku braku ww. polisy inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 4.Wykaz wykonanych robót wraz z informacjami tj.: nazwy zadania, całkowitej wartości, terminu wykonywania i miejsce wykonania, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Z wykazu powinno wynikać spełnienie warunków postawionych przez zamawiającego w części IV ust. 2 pkt 1 SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. 5.Wykaz osób (kadry kierowniczej i pracowników), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Z wykazu powinno wynikać spełnienie warunków postawionych przez zamawiającego w części IV ust. 2 pkt 2 SIWZ. Do wykazu należy dołączyć kserokopie uprawnień i aktualne zaświadczenia z Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca musi dołączyć do wykazu pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia wskazanych osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeśli wykonawca wskazał takie osoby w wykazie. 6.Potwierdzenie wniesienia wadium, jeżeli wadium zostało wniesione w innej formie niż pieniądz, tj. oryginał dokumentu w przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej. V.3. Informacje dla wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 1)w pkt. V.1. ppkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wola.waw.pl/page/index.php?str=422.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (cena 109,50 zł) można odebrać w siedzibie zamawiającego, pokój Nr 220 lub za zaliczeniem pocztowym.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2009 godzina 12:00, miejsce: Miast Stołeczne Warszawa Dzielnica Wola, Al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa w pokoju Nr 220 Wydziału Zamówień Publicznych dla dzielnicy Wola.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont nawierzchni jezdni, wjazdu i chodników ulicy Tylnej - odc. Grabowska - Grabowska..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe: - rozebranie obrzeży betonowych (na podsypce piaskowej): 398 m - rozebranie krawężników betonowych: 616 m - rozebranie ław pod krawężniki z betonu: 37 m3 - rozebranie chodników z płyt betonowych (na podsypce piaskowej): 645 m2 - rozebranie nawierzchni z betonowych płyt drogowych sześciokątnych (płyty do odzysku): 100 m2 - ręczne rozebranie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej: 67 m2 - załadunek i wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki: 136 m3 2) roboty do wykonania: - wykonanie koryta (ręczne i mechaniczne) pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni: 711 m2 - roboty ziemne: 164 m3 - ustawienie krawężników betonowych: 616 m - ustawienie ław betonowych z oporem pod krawężniki: 49 m3 - ustawienie obrzeży chodnikowych z betonu (na podsypce cem. - piaskowej): 398 m - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego (warstwa dolna) grub. 10 cm: 67 m2 - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego (warstwa dolna) grub. 15 cm: 645 m2 - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego (warstwa dolna) grub. 15 cm: 67 m2 - wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej grub. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej: 712 m2 - mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej: 2310 m2 - skropienie nawierzchni drogowej asfaltem: 4620 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego grub. 4 cm: 2310 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego grub. 4 cm: 2310 m2 - przełożenie nawierzchni z betonowych płyt drogowych sześciokątnych grub. 15 cm (regulacja wysokościowa - płyty z odzysku): 100 m2 regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych: 17 szt..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52-0, 45.23.32.51-3.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont nawierzchni jezdni ulicy Ożarowskiej - odc. E. Ciołka - Al. Prymasa Tysiąclecia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres prac obejmuje: 1) roboty rozbiórkowe: - frezowanie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 6 cm (z odwozem na odległość 25 km): 3604 m2 - frezowanie nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm (z odwozem na odległość 25 km): 1419 m2 - rozebranie istniejących ścieków z betonowej kostki brukowej: 642 m2 - rozebranie istniejących ścieków z kostki granitowej: 281 m2 - rozebranie ław z betonu (pod istniejącymi ściekami): 19 m3 - rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej (istniejące progi zwalniające): 62 m2 - rozebranie nawierzchni betonowej (rowek pod ściek): 75 m2 - cięcie nawierzchni mineralno - bitumicznej: 250 m wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki (na odl. do 1 km): 2798 m3 2) roboty do wykonania: - przestawienie (regulacja) krawężników betonowych: 41 m - wykonanie ław betonowych pod ścieki uliczne: 23 m3 - wykonanie ścieków ulicznych z betonowej kostki brukowej (na podsypce cementowo - piaskowej): 1147 m - oczyszczenie mechaniczne górnej warstwy konstrukcji nawierzchni: 5023 m2 - skropienie asfaltem górnej warstwy konstrukcji nawierzchni: 13648 m2 - wykonanie warstwy wyrównawczej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm: 3604 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 3 cm: 3604 m2 - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 4 cm: 1419 m2 - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej grub. 3 cm (asfalt modyfikowany SMA): 5023 m2 - wykonanie podbudowy z betonu pod progi zwalniające: 7 m3 - wykonanie progów zwalniających z kostki brukowej prostokątnej o grub. 8 cm: 62 m2 - regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych: 36 szt. - odtworzenie oznakowania poziomego: 6 m2.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.23-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.